Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

tuning 1.1
http://fiatpunto.com.pl/topic23017-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  2rotor [ 18 Cze 2010, 15:22 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
buladag, FIRE'y wytrzymują dużo. Dobrze wystrojone wytrzyma 200 KM bez ruszania dołu. Tylko czy jest sens skoro można wstawić 1.4T. Z kolei za 1000 zł to nie warto go wcale ruszać...


No z tym 200 to trochę przesadzasz, to nie oldschoolowy SOHC ale myślę że do 150HP można powiedzieć że da radę zrobić bezproblemowo.

Autor:  DeviLL [ 18 Cze 2010, 20:10 ]
Temat postu: 

Nie chce mi sie calosci czytac ,ale za tysiaka wiele sie nie zrobi , gdyby to chociaz byla wersja 1.2 60km ;) Te 1.1 maja malo Nm , po modzie tez maja problem by dobic do momentu jaki ma 1.2 tak wiec lipa . Proponuje zbierac kase i zmienic wozik wyjdzie taniej , lepiej , szybciej

Autor:  BlackHand [ 25 Cze 2010, 19:14 ]
Temat postu: 

Silnik 1.6 byłby całkiem niezłą podstawą do podnoszenia mocy ale nie 1.1.

Pomyśl o zmianie silnika o ile karoseria jest w dobrym stanie.

Autor:  mrabraa [ 02 Paź 2010, 23:05 ]
Temat postu: 

Nie wiem jak kosztami, ale wałek rozrządu z punto 75 (także w późnych 60, tak od maja 1998 był), do tego kolektor wydechowy 4-2-1 także z 75, wraz z katalizatorem z 75, do tego układ dolotowy, lub chociaż sportowy filtr powietrza Pipercross i delikatny chip-tuning (gotowy z allegro za ok 99 zł). Dużo nie zyskasz, ale realnie patrząc silniki SPI wymiotą max 80 KM, później już nie wyrobi wtryskiwacz. Aha, tanią rzeczą jest zakup nowej uszczelki kolektora dolotowego, a następnie poszerzenie otworów dolotowych tak, by uszczelka była dokładnie równa (orginalnie ma ok 1 mm luzu). To nic nie kosztuje, a pomaga zwiększyć dopływ powietrza. Powodzenia i nie zrażaj się opiniami innych ;)

Autor:  Vulcan [ 03 Paź 2010, 21:01 ]
Temat postu: 

mrabraa napisał(a):
delikatny chip-tuning


Mam takie cudo. Chyba + 9 koni. Ładnie ciągnie 4000 - 7000 (7500 max.). Nie robiłem testów, ale np. codziennie wracam z pracy i podjeżdżam pod sporą górkę i bez chipa przy 90 km/h na piątce nie przyspieszał. Z chipem pochodzę do 100 - 105 na wzniesieniu. Inna sprawa, to gdy wyjeżdżam na e-22, 100 km/h mam przez 300 - 400 m. (nie wiem dokładnie, ale to 4 słupek). Wcześniej nie było szans na 4 słupek. Do chipa mam tłumik dedykowany Ultera i brak siedzeń z tyłu :E Nie wiem, czy jest różnica ale może mnie lekko hamować pełen pakiet Abarth

Autor:  mrabraa [ 04 Paź 2010, 00:11 ]
Temat postu: 

no tak, dobry zestaw sportowego wydechu od katalizatora daje ogromnie dużo, ale koszta to już dużo ponad 1000 zł. Jednak warto! Może zacznij powoli, od dolotu i wydechu z 75, a potem jak znów się kasa zbierze, to dokupisz rzeczy. Przemyśl to :)

Autor:  STax [ 04 Paź 2010, 07:54 ]
Temat postu: 

Taniej wyjdzie włożyć 1.2 75 a i mocy będzie więcej.

[ Dodano: 04 Paź 2010 06:54 ]
Tzn nie taniej niż 1000zł, ale w kontekście ogólnych wydatków na mody.

Autor:  mrabraa [ 04 Paź 2010, 15:48 ]
Temat postu: 

to może lepiej już od razu 16v Punto 85? Tak można w nieskończoność. Co kto lubi...

Autor:  Vulcan [ 04 Paź 2010, 20:44 ]
Temat postu: 

Zrobiłem dziś test 0-100 km/h i wyszło 12,5 sek. (16,5 dane fabryczne). 100 km/h mam po 250 metrach. Chip kosztował chyba 117 zł. z przesyłką, a tłumik chyba 429 z przesyłką. Mam katalizator Bosala i tłumik środkowy fabryczny - jakby ktoś pytał. Chciałem kupić wkładkę filtra K&N, ale kropek idzie na sprzedaż, bo korniki atakują podłogę i progi.

Jak ktoś jest zainteresowany wrzucę na youtube

Autor:  STax [ 05 Paź 2010, 00:28 ]
Temat postu: 

Vulcan napisał(a):
Zrobiłem dziś test 0-100 km/h

Jak? Tzn mierzyłeś filmikiem/stoperem czy jakoś bardziej zaawansowanymi metodami (gps, g-tech itd?). Bo jeśli to jest pomiar stoperowy to nic niezwykłego, seria jest w stanie podobnie jechać ;)
http://www.youtube.com/watch?v=KmB6eAciXcI (wg gps-u ok 14,3s)

Autor:  mrabraa [ 05 Paź 2010, 10:53 ]
Temat postu: 

Vulcan, poszukaj takiego bajerku jak UNDERSEAL Hammeraite'a. To specjalna farba do zabezpieczania podwozia, wiąże się z rdzą, wycisza auto i zapobiega dalszemu przegryzaniu. Jeśli jeszcze Ci nie wyżarło dziur na wylot, to warto - w końcu trochę już w Kropka włożyłeś. Co do filtru to Pipercross jest tańszy i równie dobry, jeśli nie lepszy. W końcu to oni wyposarzają autka na WRC :)

Autor:  Vulcan [ 05 Paź 2010, 20:40 ]
Temat postu: 

STax Przyssałem uchwyt z Omnią II do licznika i nagrywałem.

mrabraa W podłodze były dziury wielkości pięści, a w próg też można było dłoń włożyć :E Mój kropek ma na liczniku 205 tys., a w rzeczywistości pewnie ponad 300 ...

Autor:  mrabraa [ 06 Paź 2010, 09:27 ]
Temat postu: 

To ja bym radził Ci poszukać kropka 75, przełożyć co się da, a potem sprzedać 55 :) Szkoda pracy włożonej... Chociaż ja po Kropasku chyba Alfę 147 sobie kupię ;)

Autor:  radencin [ 06 Paź 2010, 10:33 ]
Temat postu: 

Vulcan to pewnie daltego tak sie zbiera bo ma mniejsza mase 8)

Autor:  Vulcan [ 06 Paź 2010, 17:38 ]
Temat postu: 

radencin He he. Może 30 kg.

Autor:  DeviLL [ 06 Paź 2010, 22:57 ]
Temat postu: 

Wyjmij jeszcze kolo zapasowe , i podkrec czipa to bedzie ponizej 10s do 100 :oops:

Autor:  saper1985 [ 10 Paź 2010, 08:17 ]
Temat postu: 

Vulcan napisał(a):
Zrobiłem dziś test 0-100 km/h i wyszło 12,5 sek. (16,5 dane fabryczne). 100 km/h mam po 250 metrach. Chip kosztował chyba 117 zł. z przesyłką, a tłumik chyba 429 z przesyłką. Mam katalizator Bosala i tłumik środkowy fabryczny - jakby ktoś pytał. Chciałem kupić wkładkę filtra K&N, ale kropek idzie na sprzedaż, bo korniki atakują podłogę i progi.

Jak ktoś jest zainteresowany wrzucę na youtube


hehe a co to był czip z allegro? to jeszcze ktoś wierzy w to że to coś daje...?! :D ehhh

Autor:  mrabraa [ 12 Paź 2010, 14:00 ]
Temat postu: 

jemu nie chodzi o opornik za 9 zł tylko normalny chip. Boże, ale wy jesteście ograniczeni. Żeby podkrecić chip wystarczy euroscan i odpowiednie oprogramowanie, więc jaki problem? Na ebayu jest firma z Izraela, która sprzedaje te chipy, ma potwierdzoną reputację na zagranicznych forach - wystarczy poszukać. Ale lepiej się nabijać ... Ech...

[ Dodano: 12 Paź 2010 12:00 ]
Poza tym zgrywacie prawdziwych znawców, a jak pierwsze lepsze dzieciaki gadacie o mocy. Tymczasem lepsze przyspieszenie i łatwiesze podjazdy pod górkę to nie moc tylko moment obrotowy, który można lekko zmienić przez programowanie nawet w seryjnym aucie. NAjwyżej emisje będą troszke większe, ale z tym da się żyć :P

Autor:  dzikidaniel [ 12 Paź 2010, 14:41 ]
Temat postu: 

mrabraa napisał(a):
Poza tym zgrywacie prawdziwych znawców, a jak pierwsze lepsze dzieciaki gadacie o mocy. Tymczasem lepsze przyspieszenie i łatwiesze podjazdy pod górkę to nie moc tylko moment obrotowy, który można lekko zmienić przez programowanie nawet w seryjnym aucie. NAjwyżej emisje będą troszke większe, ale z tym da się żyć :P

Jest taki fajny wzór gdzie z momentu wylicza się moc. Moc i moment idzie w parze. Owszem przyspieszenie zależy od momentu ale podjazd pod górkę jest już bardziej zależny od mocy...
Jaka emisja będzie większa? Bo nie czaje...

Autor:  xONx [ 12 Paź 2010, 14:58 ]
Temat postu: 

http://www.technikajazdy.info/techniczn ... -obrotowy/

chyba warte przeczytania

Autor:  dzikidaniel [ 12 Paź 2010, 15:27 ]
Temat postu: 

Dobry tekst choć do laików skierowany. Dla tych co się nie zgadzają to pod tekstem jest komentarz Lishoo i niech Ci go czytają.

Autor:  DeviLL [ 12 Paź 2010, 16:04 ]
Temat postu: 

Prawda jest taka ,ze liczy sie skrzynia i jej przelozenia , F1 moze miec 400Nm ale jest to odpowiednik jakis 1200Nm w normalnie krecacym turbo wozie :E :P

Autor:  dzikidaniel [ 12 Paź 2010, 19:42 ]
Temat postu: 

Liczy się moment na kołach po prostu ;)

Autor:  2rotor [ 12 Paź 2010, 20:14 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Liczy się moment na kołach po prostu ;)


Powiedz to TDIkowcom, dla nich ważne, że w instrukcji stoi jak byk 300Nm :E

Autor:  dzikidaniel [ 12 Paź 2010, 20:17 ]
Temat postu: 

Nie ma sensu z nimi gadać...

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/