Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

IC w Punto mk 1 1,7 td
http://fiatpunto.com.pl/topic14087.html
Strona 1 z 2

Autor:  Realtek [ 02 Mar 2009, 20:55 ]
Temat postu:  IC w Punto mk 1 1,7 td

Witam, mam takie małe pytanie odnośnie punto 1,7 td wersję 73 KM. Czy można do niego założy intercooler z Punto 2 1,9 td? I jakie ewentualne kożyści to przyniesie?

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

Autor:  POCIESZNY [ 22 Cze 2009, 20:14 ]
Temat postu: 

Koszt IC byłby wysoki, gdyż musiałbyś przerabiać cały układ chłodzenia... Jak masz jakieś info daj znac ja swoje tez chce podłubać :mrgreen:

Autor:  matpio [ 23 Cze 2009, 20:02 ]
Temat postu: 

Pewnie, że się da:D http://www.puntotd.com/tuning.html Ogólnie to ciekawa strona tylko szkoda, że po włosku...

Autor:  POCIESZNY [ 23 Cze 2009, 21:10 ]
Temat postu: 

Aż dziw mnie nierze, że nikt w PL tego nie robił w kropce z klekotem :E

Autor:  matpio [ 23 Cze 2009, 23:01 ]
Temat postu: 

Na bank ktoś tak modził Punciaka w Polsce... Może nie zna tej strony albo coś :E

Autor:  POCIESZNY [ 24 Cze 2009, 10:18 ]
Temat postu: 

Ja dzisiaj jadę do szpeców od diesli i zobaczymy co ciekawego mi powiedzą ;] Pewnie 40 hp za 10 tysi :mrgreen:

Autor:  BARTEKcoupe [ 24 Cze 2009, 16:29 ]
Temat postu: 

nie wiem ile może ic dać koni w punto td ale w Peugeot 307 daje 20km różnicy pomiędzy wersją z i bez :wink:

Autor:  dj_o [ 24 Cze 2009, 17:46 ]
Temat postu: 

Ogólnie to o ile dobrze pamiętam punto td to soft turbo. Dołożenie IC, podniesienie ciśnienia pompy i można sporo ugrać. Znam setup silnika 1.4td uno, ale tam był seryjnie intercooler i to auto miało koło 90km, a zwijało się bardzo dynamicznie i zapitalało przyjemnie. :wink: Do tego jeszcze odpowiedni wydech i można latać.

Autor:  matpio [ 24 Cze 2009, 19:21 ]
Temat postu: 

Silnik 1,4TD z Uno miał baaaardzo podobne parametry do 1,7TD z Punto. Też około 70 koni i 130Nm.

Samo dołożenie intercoolera niezbyt wiele da. Żeby było czuć efekty trzeba by zwiększyć ciśnienie doładowania i dawkę na pompie wtryskowej.

W 1,7TD ciśnienie doładowania oryginalnie wynosi około 0,7 bara. O ile dobrze pamiętam siedzi tam Garrett t2 a więc jest w stanie dmuchnąć ponad 1- 1,2bar więc zabawa może być.

Według mnie spokojnie można by wycisnąć z 1,7TD około 90KM i jakieś 160-170Nm i to bez narażenia na zbyt szybkie zużywanie się silnika.

Koledzy z forum vw z golfa II 1,6TD spokojnie wyciskają 100km i około 180-200Nm bez zmian w osprzęcie silnika.
Z tego co wiem najlepszym wynikiem jest 173KM i ponad 250Nm ( z 1,6TD), ale już raczej dużo przerabiane było.

edit:

Szukałem i znalazłem :E
1,4TD :
72 KM
131 Nm

1,7 TD
71KM
134Nm

1,9TD
101KM
200Nm

oczywiście były różne wersje tych silników.

Dziwi mnie to, dlaczego do punta nie wsadzali 1,4TD może bardzo awaryjny był? :E

Autor:  POCIESZNY [ 24 Cze 2009, 19:43 ]
Temat postu: 

Dzisiaj rozmawiałem z Panem od diesli...
Wstawisz IC- będzie duży lag (turbodziura)
Miejsca jest mało :E
Nie będe się rozpisywał bo wniosek jest jeden- nie to auto do modów - niestety.
Da sie to prawda ale koszta przekroczą wartości auta, mówimy to oczywiście o profi robocie. Ja odpuszczam swój.
Odmuliłem go 2" calowym przelotem i tyle.

Autor:  matpio [ 24 Cze 2009, 20:51 ]
Temat postu: 

Lag będzie, to prawda, ale można go zminimalizować montując MBC i zwiększając ciśnienie doładowania.
Pisałem bodajże w innym temacie o tuningu 1,7TD że przy małych modach intercooler nie ma sensu. Przy większych modach jest konieczny montaż IC, chociażby ze względu na temperaturę powietrza które jest wtłaczane do cylindrów. Im zimniejsze tym lepiej :P



Image
tak wygląda połączenie turbiny z kolektorem dolotowym w 1.7TD. Ciężko będzie wsadzić tam2 kolanka żeby jakoś wsadzić intercooler ale jak Włosi wsadzili to Polacy tym bardziej dadzą radę;] w końcu Polak potrafi.

Do osiągnięcia tych chociażby 80-90KM i 150-170Nm nie będzie potrzebny intercooler. Bez niego też da rade.

Autor:  POCIESZNY [ 24 Cze 2009, 21:09 ]
Temat postu: 

Ja spasowałem u siebie naprawdę...aczkolwiek....
Chętnie zoabcze jak ktos pogrzebie puntolota w klekocie :D
i będzie objeżdzac te 90-tki tdi`kowskie :mrgreen:

Autor:  matpio [ 24 Cze 2009, 21:23 ]
Temat postu: 

:] Poczytaj na forum vw o podkręcaniu dawki na pompie paliwa i zrób mały teścik:] przekręcisz lekko o 1/8 obrotu i zobaczysz, że to wciąga:]

Nie wiem czy punto ma mechanizm LDA w pompie, ale jak by miał to łatwo można poprawić fabrykę. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547


Ogólnie to 1,7TD jest fabrycznie zdławiony. 70koni z 1,7 to nie jest dobry wynik jak tyle samo wyciągneli z 1,4. Wersja 60 konna to w ogóle jakieś nieporozumienie. Wychodzi ze z 60konnej wersji wyciągęli niesamowite 35koni z litra pojemności. Przy 1,4 jest to 50 koni. Jak by z 1,7 wyciagnęli też 50 koni z litra to miałby 85koni, a to już jest coś.

Autor:  POCIESZNY [ 24 Cze 2009, 21:28 ]
Temat postu: 

Hmmm sęk w tym, że puszcza dymek...a po podkręceniu to będzie mały hitler :mrgreen:

Autor:  matpio [ 24 Cze 2009, 21:29 ]
Temat postu: 

Kupujesz MBC z allegro za 80zł podkręcasz ciśnienie do około 0,9 bara i czujesz różnice;]

Autor:  POCIESZNY [ 24 Cze 2009, 21:34 ]
Temat postu: 

A praktykował to już ktoś?!

Autor:  dj_o [ 25 Cze 2009, 00:42 ]
Temat postu: 

POCIESZNY napisał(a):
Dzisiaj rozmawiałem z Panem od diesli...
Wstawisz IC- będzie duży lag (turbodziura)
Miejsca jest mało :E
Nie będe się rozpisywał bo wniosek jest jeden- nie to auto do modów - niestety.
Da sie to prawda ale koszta przekroczą wartości auta, mówimy to oczywiście o profi robocie. Ja odpuszczam swój.
Odmuliłem go 2" calowym przelotem i tyle.


T2 + IC nie będzie generowało dużego laga, w szczególności jeśli zrekompensujesz to mbc. W 1.4td też było T2 i był IC seryjnie, laga nie było.
To turbo jest malutkie i super się nakręca, wystarczy zobaczyć mapy kompresora i turbiny vs. przepływy w 1.4 czy 1.7td. Tak jak wcześniej kolega wspomniał 1 - 1,1b spokojnie załaduje.
Ja szczerze polecam takie mody - naprawdę poczujesz przyjemność z jazdy traktorem. Pierwszy krok już zrobiłeś - śmiało dalej :wink:
Co do miejsca - zobacz jak wygląda pod maską w GT z klimą, większym turbo i dużym IC. Tam można mówić o małej ilości miejsca. :wink:
Żeby było dogodniej przy turbinie, to możesz sobie obrócić dowolnie muszlę kompresora, żaden problem. IC możesz wrzucić z gt, będą seryjne mocowania.
Gdybym miał klekota to już by latał i zjadał tdi.
Btw. jakiego koloru dymek i kiedy?

Autor:  matpio [ 25 Cze 2009, 09:28 ]
Temat postu: 

POCIESZNY napisał(a):
A praktykował to już ktoś?!


Ja praktykowałem z kumplem w jego golfie III 1,9TD.

Ten silnik fabrycznie został zamulony. 75koni z 1,9... Zrobili to specjalnie, żeby jednostki TDi miały lepsze wejście na rynek.

Wsadziliśmy boost pina z 1,6TD, ustawiliśmy większe ciśnienie na MBC i lekko podkręciliśmy dawkę. Przy spokojnej jeździe nie widać znacznego skoku zużycia paliwa. Raz pali 0,5l/100km więcej niż poprzednio, a raz trochę mniej. Zależy jak się jeździ. Silnik teraz lepiej ciągnie na niskich obrotach, nie trzeba go wysoko kręcić żeby jechał. Poprawiła się elastyczność na wyższych biegach, turbina szybciej pompuje powietrze. W oryginale od 0 do 100 przyspieszał w jakieś 15sekund, po poprawieniu fabryki urwaliśmy 2-3 sekundy. Teraz 0-100 robi w 12-13. Nie jest to jakiś potwór, ale czuć, że lepiej się jeździ. Silnik zbyt wiele na żywotności nie straci, a właściciel zyska :D

Autor:  POCIESZNY [ 25 Cze 2009, 09:36 ]
Temat postu: 

dj_o napisał(a):
POCIESZNY napisał(a):
Dzisiaj rozmawiałem z Panem od diesli...
Wstawisz IC- będzie duży lag (turbodziura)
Miejsca jest mało :E
Nie będe się rozpisywał bo wniosek jest jeden- nie to auto do modów - niestety.
Da sie to prawda ale koszta przekroczą wartości auta, mówimy to oczywiście o profi robocie. Ja odpuszczam swój.
Odmuliłem go 2" calowym przelotem i tyle.


T2 + IC nie będzie generowało dużego laga, w szczególności jeśli zrekompensujesz to mbc. W 1.4td też było T2 i był IC seryjnie, laga nie było.
To turbo jest malutkie i super się nakręca, wystarczy zobaczyć mapy kompresora i turbiny vs. przepływy w 1.4 czy 1.7td. Tak jak wcześniej
kolega wspomniał 1 - 1,1b spokojnie załaduje.
Ja szczerze polecam takie mody - naprawdę poczujesz przyjemność z jazdy traktorem. Pierwszy krok już zrobiłeś - śmiało dalej :wink:
Co do miejsca - zobacz jak wygląda pod maską w GT z klimą, większym turbo i dużym IC. Tam można mówić o małej ilości miejsca. :wink:
Żeby było dogodniej przy turbinie, to możesz sobie obrócić dowolnie muszlę kompresora, żaden problem. IC możesz wrzucić z gt, będą seryjne mocowania.
Gdybym miał klekota to już by latał i zjadał tdi.
Btw. jakiego koloru dymek i kiedy?


Czarno Bracie czarno :twisted:
Tak troszkę przy tzw. "pędzlu w podłoge" :wink:
Czyli reasumując... MBc nabywam z allegro podkręcam dawke paliwa i latam :>

Autor:  matpio [ 25 Cze 2009, 10:11 ]
Temat postu: 

No smoke-no joke :E

Autor:  POCIESZNY [ 29 Cze 2009, 21:49 ]
Temat postu: 

Witajcie. MBC zamówione, wskaźnik turbo również :mrgreen:
Zabawki przyjdą będziemy grzebać :)
Pytanie - gdzie w 1.7 TD jest regulacja dawki paliwa :?: :!:

Autor:  STax [ 29 Cze 2009, 22:18 ]
Temat postu: 

POCIESZNY: nie wiem czy dobrze rozumiem z książki fiata, ale chyba gdzieś na pompie wtryskowej.

Autor:  POCIESZNY [ 30 Cze 2009, 12:42 ]
Temat postu: 

Dzięki Stax :D A dałoby radę jakieś foto zrobić i wrzucić żebym wiedział lepiej :>

Autor:  STax [ 30 Cze 2009, 15:54 ]
Temat postu: 

Heh, teraz jestem znowu bez książki, w czwartek wieczorem zeskanuje te strony, chyba, że ktoś ci to wcześniej zeskanuje ;)

Autor:  POCIESZNY [ 30 Cze 2009, 18:55 ]
Temat postu: 

Będę bardzo wdzięczny :D

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/