You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Cze 2024, 08:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #46130 Wysłany: 19 Wrz 2007, 17:12; 
 Temat postu: 1,7 Turbo Diesel - zwiększenie mocy
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
Mam 1,7 TD i brakuje mi trochę mocy... Znaczy autko bardzo żwawo ciągnie ale mi jest małoooo

Na forum wyczytałem że ktoś ma wtryski od Ducato... Czym one sie różnią od normalnych w punicaku??

Zastanawiam się nad wymianą turbiny albo "podkręcenie" tej co mam teraz. Jest to w ogóle możliwe??
Na youtube widziałem jak komuś w TD ładowało turbo poza skale. Czy nie wydmucha mi uszczelek jak będzie większe turbo?
Jak ja zakładałem nowe zegary i z ciekawości z całej siły dmuchnąłem w wężyk od turbo to wskazówka ledwo się podniosła więc musi to być bardzo duże ciśnienie.

Bardzo proszę o odpowiedzi bo bardzo nurtują mnie te pytania...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #46159 Wysłany: 19 Wrz 2007, 19:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 16 Wrz 2007,
Posty: 102
tez mam ten silnik i czekam na efekty twoich pomysow moze byc to ciekawe . Ale malo jest tu ludzi z 1.7TD przynajmniej mi nieeodpowiedzial na moje pytania nikt .
Pozdrawiam i bede sledzil dalej z uwaga twoje poczynania

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic26967.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46243 Wysłany: 20 Wrz 2007, 07:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
Ja też zadawałem pytania na forum i też zeroo odpowiedzi :roll:

Pierw muszę się dowiedzieć co mi da ta zmiana wtrysków i jakie koszty są z tym związane.. Boje sie że bardzo podniesie mi spalanie.

Co do turbiny to czytałem gdzieś, że w grę wchodzi tylko wymiana na inną, ponieważ w 1,7TD nie ma zaworu do regulacji (westergate czy jakoś tak). Nie wiem czy mam racje w tym co napisałem wyżej bo nie pamiętam jak to dokładnie było napisane.

Oczywiście mam plan też założyć IC (intercooler).

Myślałem nad splanowaniem głowicy chociażby o 1mm ale boje się że będzie bardzo duży stopień sprężania (już jest według książki 19:1)i mi silnik rozsadzi, a żeby tego uniknąć będę musiał wymienić tłoki itp. na elementy kute a to tanie nie jest.

Ogólnie to nie wiem ile to mnie wyniesie. Muszę zrobić dokładny plan ile potrzebuje kasy, jakie części i dopiero wtedy będę wiedział czy to mi sie opłaca.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46247 Wysłany: 20 Wrz 2007, 08:52; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Trochę mocy mógłbyś wyciągnąć z chiptunningu. W silnikach turbo zawsze daje to kilkuprocentowy wzrost mocy, bez ingerencji w mechanikę silnika. Kosztów chipowania dokładnie nie znam, ale profesjonalna podmiana programu silnika + sprawdzenie na hamowni wyjdzie ok. 1000zl

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46311 Wysłany: 20 Wrz 2007, 15:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
http://www.vtech.pl/v-tech/informacje/ceny-52-92.html Tam poczytałem i jeśli bym wybrał opcje Bese/Eco to wyniesie mnie to 1530,10zł + 25% zniżki za to że auto jest sprzed 2000 roku czyli około 1100zł+hamownia.
Będąc optymistą wychodzi na to że będę miał do 20% więcej momentu i mocy czyli około 85KM i 160Nm. Ja takim optymistą nie jestem i stawiam na około 80Km i 150mn maksymalnie.
Samemu to mogę sobie wypolerować kanały dolotowej wylotowe i też poczuje różnicę mocy(mało ale zawsze coś). Tylko jest taki problem, że będe musiał nie używać przez jakiś czas auta(jak robić to porządnie).


PS. Kiedyś jak jeszcze miałem malucha to splanowałem mu głowice -1,5mm i wypolerowałem kanały wylotowe i było czuć, że mocniejszy jest:P

PS2 (nie mylić z PlayStation2). Muszę się bardzo nad tym zastanowić. Jeśli miało by mnie to łącznie wynieść około 3k-4k to chyba sobie odpuszczę. To prawie 2x tyle co auto kosztowało... Jak kasę skombinuje to biorę sie za robotę i mam nadzieje, że moje marzenia się spełnią:P
Jeszcze w grę wchodzi SWAP:P Chciałbym mieć to co mam w dowodzie czyli 1,9 TDI:D:D:D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46385 Wysłany: 20 Wrz 2007, 22:00; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
jak swap to przyjemnie było by znaleźć 1.9 JTD, zdaje się że do 150km moc tam dochodziła... :twisted:

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46923 Wysłany: 23 Wrz 2007, 20:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
STax napisał(a):
jak swap to przyjemnie było by znaleźć 1.9 JTD, zdaje się że do 150km moc tam dochodziła... :twisted:


No ale wtedy będzie trzeba przerejestrować na JTD. Jak znajdę 1,9TDI to nie będę musiał przerejestrowywać autka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46988 Wysłany: 23 Wrz 2007, 23:24; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Suwałki
Rejestracja: 23 Wrz 2007,
Posty: 12
witam ja posiadam punto 1.7TD robionego przez krakowska firme. Pod maska mam wtryski od BRAVO TD (100km), zwiekszone cisnienie doladowania, zwiekszone cisnienie wtrysku i usuniety zawor, no juz nie mowiac o stozku ktory ledwo sie miesci i ciekawej pompie paliwowej. moc moge sam usatawiac od 80 do 110km(wtedy tez moge ustawic spalanie) auta naprawde niezle idzie i jest bardzo czesto wielkie zaskoczenie kogos kto chce mnie wyprzedzic:)

_________________
PUNTO 1.7 TD :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #47529 Wysłany: 25 Wrz 2007, 14:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
Ile zapłaciłeś za te wszystkie przeróbki??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #47757 Wysłany: 25 Wrz 2007, 22:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Suwałki
Rejestracja: 23 Wrz 2007,
Posty: 12
ja kupilem te auta z tymi przerobkami wiec nie mam pojecia ile to moze kosztowac nawet:)

_________________
PUNTO 1.7 TD :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #48078 Wysłany: 30 Wrz 2007, 21:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
A jak regulujesz moc autka??

[ Dodano: 30 Wrz 2007 21:54 ]
Poczytałem trochę o tuningu mechanicznym i doszedłem do wniosku, że :

a) Zwiększę ciśnienie doładowania poprzez: zamontowanie zaworu bleed valve. Zawór bleed valve wpina się w rurkę doprowadzającą powietrze pod ciśnieniem od turbosprężarki do regulatora doładowania. Działanie zaworu polega na wypuszczaniu do atmosfery części powietrza, co prowadzi do zmniejszenia ciśnienia sterującego regulatorem doładowania. W efekcie regulator wolniej przymyka przepustnicę ograniczającą dopływ spalin do łopatek turbosprężarki. Turbina szybciej się kręci i wytwarza większe ciśnienie doładowania.

OCZYWIŚCIE MUSZĘ DOKŁADNIE PRZEANALIZOWAĆ BUDOWĘ MOJEGO SILNIKA ORAZ TURBINY

b) Założę Intercooler. Jakiś mały ale zawsze troszkę mocy więcej.

c) Założę natrysk wody na Intercooler.

d) Zwiększę ciśnienie wtrysku paliwa. (Nie wiem jak ale muszę to zrobić)

I to narazie by było na tyle. Od przyszłego miesiąca zaczynam "gromadzenie gotówki" i jak juz trochę uzbieram to biorę sie za robotę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #55884 Wysłany: 20 Paź 2007, 00:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Cytuj:
b) Założę Intercooler. Jakiś mały ale zawsze troszkę mocy więcej.

c) Założę natrysk wody na Intercooler.

To już lepiej załóż większy IC.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56026 Wysłany: 20 Paź 2007, 15:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Nie ma sensu w tak małym samochodzie i tak słabym silniku montować WCta na IC.

Lepiej większe IC.

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56081 Wysłany: 20 Paź 2007, 17:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
Narazie wstrzymałem sie z tym projektem. Dlaczego radzicie więsze IC zamiast natrysku wody?
Jak by zrobić coś w stylu spryskiwacza do szyb, ale z wylotem na IC a nie na szyby???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56082 Wysłany: 20 Paź 2007, 17:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Ale po co sobie komplikować życie?

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56085 Wysłany: 20 Paź 2007, 17:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
No może i też racja, ale jak będzie większe IC to będzie również wieksza turbo dziura, a tego chciał bym uniknąć.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65009 Wysłany: 18 Lis 2007, 10:33; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: andrychów
Rejestracja: 22 Sie 2007,
Posty: 2
kolego wtryski wsadz nie od ducato tylko np. marei tej 100km, pompe paliwa i turbine też powinny pasować. Intercolera ta turbina ci nie pociągnie bedziesz miał dużżżżżżżżżżżżą dziue.

_________________
punto 1.4T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #70246 Wysłany: 06 Gru 2007, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: STOLICA MOCY - 71
Rejestracja: 06 Gru 2007,
Posty: 305
mam ten sam problem co matpio. czyli zacząc od wtrysków??!!

_________________
PIERWSZY W POLSCE PORTAL SPOŁECZNOŚCIOWY O TEMATYCE MOTORYZACYJNE - REDAGUJĘ ;)
http://automobilism.pl ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN

NIE WAŻNE CZYM JEŹDZISZ, WAŻNE KIM JESTEŚ

ITALIAN LOVER
BYŁ: Punton by Pocieszny: topic4962.html
BYŁA: ROADRUNNER 156 SW 2,4: http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_b ... eszny.html
JEST: Resuscitation STICKERFLOCK GT post541042.html#p541042
Robi się robi...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #71096 Wysłany: 28 Gru 2007, 14:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
wracam do projektu:D:D

mam pytanie:
-jakie doładowanie wytrzyma ten silnik bez ingerencji w jego wnętrze? (mam zawór MBC do regulowania ciśnienia i boje sie żeby nie przesadzić)

[ Dodano: 28 Gru 2007 14:37 ]
Jak pisałem- tak zrobiłem. Założyłem MBC (chciałem założyć ale sie okazało, ze jest zatkany i nie działa) Oddałem go do sklepu i z racji tego, że nie mieli takiego na wymianę oddali mi kasę.

Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce:P

Przewód w który miałem się wpiąć MBC idzie od turbiny do zaworu, który odcina dopływ spalin i ogranicza doładowanie.
Zaryzykowałem i Zdjąłem ten przewód... normalnie turbo ładowało mi trochę ponad środkową kreskę na wskaźniku czyli jakieś 0,7 Bara, a po zdjęciu tego przewodu dmucha na poza skale (coś koło 1,2-1,3 bara).

Jeździłem tak około godziny i powiem wam, że wrażenia są niesamowite :D :D :D Przyspiesza o wieeeele szybciej od seryjnego. Na odludziu gdzie seryjnym puntem jechałem maksymalnie około 100km/h ten pojechał ponad 120km/h :twisted:

Po tej ekscytującej jeździe stwierdziłem, że nie będę tak go męczyć. Jak kupie następne MBC wyreguluje żeby ładowało do czerwonego pola i nie więcej, a nie tak jak teraz- poza skale. Szkoda mi turbiny i całego silnika. To był ostatni taki hardcore`owy wyskok i już nie będę tak robić:P

Nawiasem mówiąc to jak by wsadzić większe wtryski, lepszą pompę paliwa i sportowy wydech to by była dopiero rakieta... (ale punciakowi GT i tak nie dorówna)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #79822 Wysłany: 09 Sty 2008, 12:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
ukasz napisał(a):
kolego wtryski wsadz nie od ducato tylko np. marei tej 100km, pompe paliwa i turbine też powinny pasować. Intercolera ta turbina ci nie pociągnie bedziesz miał dużżżżżżżżżżżżą dziue.


Pociągnie, pociągnie, kwestia dobrania odpowiedniego rozmiaru IC. Myślę że IC da mu dodatkowe kilka koni a laga zmniejszy MBC znacznie i będzie git.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #88879 Wysłany: 05 Lut 2008, 22:54; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Obrzycko
Rejestracja: 09 Lis 2007,
Posty: 4
ustawiasz do 1.0 bara na pompie delikatnie zwiekszasz dawke paliwa(taka sruba....pompy boscha wszystkie maja w tym samym miejscu-na srubokret z kontra na klucz 13....po wkrecenie o 1/4-1/2 obrotu bedzie troche przydymial ale czyms trza ta turbinke napedzac...trza po tym zabiegu skorygowac wolne obroty)1/4 obrotu wystarczyc powinna...no i regulujesz boostera przy pompie tak zeby dawkowal wiecej paliwa przy wiekszym doladowaniu

zaworek-budowa i zasada dzialanie analogicznie do:
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=72&t=28763&sid=eb33c8d4e5a546804e15a23955e8b39f
mialem forda przesiadlem sie na fiata :)

a dzialanie boostera tzw LDA wyjasnione tutaj:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547

udanej modyfikacji i frajdy z dodatkowych konikow...
p.s. kontrolujcie temperaturki silnika czy zbytnio sie nie podnosza, bo jak przesadzicie to tloki wam spluna :lol:
generalnie 1/4 obrotu i turbo do 1.0 bara(w miare bezpieczne do turbo i silnika...dalszed zwiekszanie bez intercoolera niebardzo sie oplaca) i powinno latac dobrze...przewidywanie mozna z 15% mocy wiecej z tego silnika wycisnac


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89392 Wysłany: 07 Lut 2008, 13:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 125
Czas sie znajdzie to pomajsterkujemy troszke:) Dzieki za pomoc


Góra
 Profil  
 
 
 Post #95310 Wysłany: 22 Lut 2008, 00:42; 
 Temat postu: Tuning silnika we Wrocławiu
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 22 Lut 2008,
Posty: 3
Witam Wszystkich!

jestem szcześliwym posiadaczem punto 1,7td 60 z 1997r. Szukam firmy, która zwiększy moc silnika we wrocławiu za rozsadne pieniądze. Oczywiście nie spodziewam się rewelacji bo to w końcu nie jest najnowsza jednostka. (ostatnio jeździe VW Golf 2.0 TDI 204ps -tuning) więc o tym nawet nie myśle.
Pozdrawiam Wszystkich


Góra
 Profil  
 
 
 Post #95319 Wysłany: 22 Lut 2008, 01:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Za rozsądne pieniądze to mogą Ci conajwyżej chipa wstawić. I można by myśleć o mocy rzędu 80KM. Powyżej turbo do wymiany, większy IC i odetkany wydech + strojenie...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #95323 Wysłany: 22 Lut 2008, 03:33; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Obrzycko
Rejestracja: 09 Lis 2007,
Posty: 4
jakiego chipa....w tym silniku sterowanie jest czysto mechaniczne wiec elektronika nic nie zdzialasz


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO