Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

ITB
http://fiatpunto.com.pl/topic31049.html
Strona 1 z 1

Autor:  patryq1.2 [ 27 Wrz 2011, 21:08 ]
Temat postu:  ITB

Witam
wyjaśni mi ktoś czym jest dokładnie to ITB??
jak to wpływa na silnik, spalanie, moc??
generalnie coś czytałem ale gdy szukam w googlach to zazwyczaj wyskakują tematy w których piszą osoby które sie na tym znają i nie jest to opisane w dość jasny sposób:) pozdrawiam

Autor:  przemas107 [ 27 Wrz 2011, 22:37 ]
Temat postu: 

4 przepustnice, po jednej na każdy cylinder. Spalanie na pewno większe, moc również. Co do technicznej strony to Ci nic więcej nie powiem bo nie wiem :P

Autor:  dzikidaniel [ 27 Wrz 2011, 22:47 ]
Temat postu: 

Czemu akurat 4? Czemu spalanie większe i moc też?
IndividualTrotleBody czyli każdy cylinder ma swoją przepustnicę i chodzi o jak najkrótszy czas reakcji pomiędzy zmianą położenia pedału gazu a reakcją silnika na tą zmianę. Ogólnie stosuje się to rozwiązanie w sporcie. W dupowozach nikt tego nie wsadza (wyjątki potwierdzają regułę).
Ugrać można sporo bo poza niskim czasem reakcji można poprawić mocy i przebieg momentu, jednak nie jest to rozwiązanie do seryjnego silnika.

Autor:  patryq1.2 [ 27 Wrz 2011, 22:51 ]
Temat postu: 

kurcze no ale z tego co wyczytałem w różnych tematach to wzrost mocy jest dość spory za małe pieniądze
po 20-25km
przy standardowych gratach....

Autor:  dzikidaniel [ 27 Wrz 2011, 23:00 ]
Temat postu: 

Co znaczy małe pieniądze? Co znaczy standardowe graty? Samo ITB to koszt 4rocyfrowy, zrobić dolot i do tego trzeba to wysterować. Mają to być małe pieniądze?

Autor:  xONx [ 28 Wrz 2011, 11:29 ]
Temat postu: 

jeśli chodzi o 4 przepustnice to można dać od któregoś z motocykli, nie pamiętam z którego więc nie powiem, później odpowiednio połączyć to z dolotem i można działać

Autor:  dzikidaniel [ 28 Wrz 2011, 15:15 ]
Temat postu: 

xONx, myślisz że od czego są przepustnice w ITB? Od kombajnu? :lol: Poza dedykowanymi ITB wszystko jest custom na częściach z z jednośladów.

Autor:  xONx [ 30 Wrz 2011, 22:40 ]
Temat postu: 

pewnie jakby ktoś się postarał to dałby 4 przepustnice osobne od auta i pełen custom :)

[ Dodano: 30 Wrz 2011 21:40 ]
wszystko zależy od $$ :)

Autor:  DeviLL [ 04 Paź 2011, 20:23 ]
Temat postu: 

Samo ITB to najmniejszy problem , wiekszym bedzie odpowiednie wystrojenie tego . Po za tym po co wiecej powietrza , jak nie bedzie "mocniejszego" walka rozrzadu , ktory pozwoli silnikowi wykorzystac potencjal ów ITB. A pozniej trzeba dac lepszy wydech (od kolektora po tlumik koncowy) ,zeby wieksza liczbe spalin (wiecej powietrza = wiecej mieszanki mozliwej do spalenia) odprowadzic.
Ja bym wolal te 7-10tys zl zaiwestowal w mocniejsze auto ;)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/