Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1,6 8v ->>> 1,4T
http://fiatpunto.com.pl/topic31139.html
Strona 1 z 1

Autor:  LichuniU [ 03 Paź 2011, 13:06 ]
Temat postu:  1,6 8v ->>> 1,4T

Siemka, aktualnie jestem w trakcie przekładki, tj. silnik z gt już siedzi w aucie, ale pojawił się kolejny problem... Okazało się że sterowanie skrzynią jest inne w obu motorach, tj. w gt cięgna są krótsze... Troszkę poszperałem i wydaje mi się że cięgna od TD są takie same bo skrzynia bardzo podobna, jeśli się mylę to mnie naprostujcie... Dwa, to u mnie była jeszcze trzecia "linka" która blokowała wbicie wstecznego, czy w tej skrzyni tego nie ma?
Jeśli będę miał jeszcze jakieś pytanka to dopiszę...
Dzięki i pozdrawiam.

Autor:  FUFU [ 03 Paź 2011, 18:48 ]
Temat postu: 

mogę ci jedno podpowiedzieć tutaj koleś ma gt na części po co kombinować z td

http://allegro.pl/fiat-punto-gt-klapa-z ... 77696.html

Autor:  Szefo444 [ 03 Paź 2011, 20:51 ]
Temat postu: 

Kolego kupujesz np. ode mnie całą dźwignię z linką i tym drążkiem do skrzyni ode Punto gt i wsadzasz zamiast swojego i masz problem z głowy, najtańsze i najlepsze rozwiązanie moim zdaniem.

Autor:  LichuniU [ 04 Lis 2011, 14:56 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

Pytanko o turbinę, do czego powinny isć wężyki od turbiny? Bo ja już nie pamiętam, a tam niezła plątanina, do tego jest wężyk z zegarów, i trójnik na kolanku za przepływką...
I jeszcze przy okazji pytanie o tylną hamulcownię, czy wiecie może czy klocki przednie od 1,1 lub 1,2 są takie same jak GT ma z tyłu, czy to jakiś inny rozmiar?
Macie namiary na jakieś tarcze i klocki w dobrej cenie? Bo tak się składa że muszę zmienić komplet :/
Pzdr.

Autor:  STax [ 04 Lis 2011, 15:46 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

Klocki do gt na tył są całkiem inne (mniejsze). Sam zacisk też jest inny. Tylko rozmiar tarcz jest ten sam.

[ Dodano: 04 Lis 2011 15:46 ]

Co do tarcz, to na tył moge polecić Hart Sport. Ja je mam z przodu i są super, a do detgo cena fajna. Z tyłu mam brembo max, ale za krótko żebym mógł ocenić.

Autor:  dzikidaniel [ 04 Lis 2011, 15:48 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

Klocki są inne. Musisz szukać. Takie same są w Bravo HGT, Marea 20V, Coupe i Tipo też takie miało jeśli się nie mylę.
Wężyk idzie do pierburga/MBC w zależności co masz.

Autor:  LichuniU [ 07 Lis 2011, 00:02 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

W samochodzie z którego mam silnik był mbc ale ja chce podłączyć pierburga i zobaczyć jak to będzie chodziło. Tyle że mi się już wszystko pomieszało ;) w tamtym aucie pierburg miał dwa wyjścia do turbo puste a z trzeciego wyjścia wężyk szedł do trójnika który z jednej strony był zaślepiony a z drugiej wchodził do kolanka za przepływka które idzie do turbo. Z turbo szły 2 wężyki grubszy i cieńszy do mbc właśnie o ile dobrze pamiętam. Teraz nie wiem w którym miejscu podpiete były zegary, mam jeszcze wężyk od dolotu który idzie do trójnika - do regulatora ciśnienia na listwie i dalej jest takie małego g***o okrągłe na wężu i dalej nic, też nie wiem gdzie go podpiąć :/ wężyk od czujnika podcisnienia w komputerze powinien być bezpośrednio do dolotu?
Mógłby mi to ktoś opisać jak co gdzie powinno być?
I jeszcze jedno, co powinno być z przodu silnika zaraz obok świecy drugiego gara? Bo ja tam mam jakieś zrób to sam, wkrecony jakiś króciec w którego idzie kawałek węża do trójnika, z tego trójnika z lewej znów kawałek węża i na nim czujnik temperatury (który nawet nie ma prawa działac bo nie ma masy) a z prawej kolejny kawałek węża zaciśnięty na kolejnym króćcu z którego znów idzie wąż na prawo... I to wszystko na 6 opaskach zaciskowych ;) Wygląda to kiepsko i nie chce tego tak zostawić. Mógłby mi ktoś zrobić zdjęcie jak to wygląda w tym miejscu w oryginale? Bo zastanawia mnie to że czujnik temperatury na którym jest zaciśnięty wąż ma taki sam gwint jak gniazdo w bloku, zresztą tak samo jest z tym króćcem od którego idzie wąż na prawo... Raczej na gwintach oryginalnie nie zaciskali by węży ;) więc może tego czujnika nie powinno wogóle tam być, albo jakieś inne mocowanie... Byłbym wdzięczny za jakieś foto tudzież poradę.
Dzięki i pozdrawiam

Autor:  punto 1.6 [ 07 Lis 2011, 12:17 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

może to ci coś rozjaśni

http://imageshack.us/photo/my-images/252/pgt.png/

http://imageshack.us/photo/my-images/214/pgt01.png/

Autor:  LichuniU [ 08 Lis 2011, 09:27 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

Dzięki, czyli wg rysunku jest tak jak pisałem, czyli dwa węże od turbo idą do pierburga a od niego wężyk do kolanka za przepływką. Tylko na rysunku też nie ma miejsca przyłączenia tych holernych zegarów? Czy nie przypadkiem do tego trójnika który pisałem że jest wpięty w to właśnie kolanko za przepływomierzem?
Czy może do tego wężyka który u mnie wychodzi od kolektora? Później zrobię zdjęcie i wrzucę...
Na tych rysunkach widzę coś takiego jak czujnik ciśnienia bezwzględnego, i tu się nasuwa kolejne pytanie, zawsze myślałem że mapsensor mierzy ciśnienie w kolektorze ssącym, ale u mnie przewód od tego ustrojstwa idzie do wcześniej opisywanego przeze mnie czujnika temperatury wody z przodu bloku, to tak ma być? No chyba że się rozbiegłem po przewodach ale nie wydaje mi się.
I dwa, skoro w gt czujnik podciśnienia wbudowany jest w komputer to jest to coś innego niż wspomniany wyżej mapsensor?
Pozdro

Autor:  dzikidaniel [ 08 Lis 2011, 19:29 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

Jeśli chodzi o przewody to wystarczy że są podpięte pod kolektor, czy za pomocą trójnika czy bezpośrednio pod króciec jest to mało ważne.
Czujnik ciśnienia bezwzględnego to swego rodzaju barometr który ma zapobiegać przeładowaniu turbiny i pilnowania by poza mapę nie wyszła (np będąc w górach gdzie ciśnienie jest niższe wraz z wysokością).

Może by tak warto wreszcie wejść na unoturbo i z szukajki korzystać?

Autor:  LichuniU [ 09 Lis 2011, 09:57 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

Jestem na uno turbo ale raz że mało kto tam odpisuje, a dwa że większość tematów się tak samo urywa bez odpowiedzi, mogę podać na przykład temat o instalacji chłodzenia :/
Już się wszystkiego dowiedziałem o tych czujnikach ;)
Możecie mi tylko powiedzieć czy tak właśnie wygląda głowica w 1,4T?

Image

Bo u mnie tam gdzie jest ten czujnik temp. w ogóle tego nie ma, a tam gdzie jest ten króciec było wkręcone takie coś:

Image

Po lewej był czujnik temperatury, który wątpliwe żeby działał skoro siedział w gumie, a prawa strona szła na prawą stronę bloku do trójnika gumowego...
Za co odpowiedzialny jest ten dodatkowy czujnik? Bo widzę że przewód idzie od niego do tej wtyczki:

Image

Sygnał z czujnika oleju również idzie do tej wtyczki... Jest ona ulokowana gdzieś obok bezpieczników z lewej strony i teraz kolejna rzecz której się boję, czy ta wtyczka nie jest przypadkiem podłączona do przedniej wiązki?
I później tą wiązką sygnał idzie do kabiny do zegarów itp? Bo jeśli tak no to dzikidaniel miałeś rację ;)
Czy może ta wtyczka ma być do czegoś wpięta a tego czegoś mi brakuje...


Po za tym zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, kolektor dolotowy z silnika 1,6 podobno powinien pasować, więc czy warto go założyć? Mógłbym zostawić wtedy swoją listwę wtryskową, tylko zmienić wtryski i nie musiałbym przerabiać węży paliwa...
Bo próbowałem założyć moją listwę tą metalową do tego 1,4 no i niestety nie pasuje do końca bo regulator ciśnienia paliwa wadzi o kolektor :( Chyba że zakładanie tego kolektora w ogóle nie ma sensu, jest gorszy itp...

Pozdro

Autor:  dzikidaniel [ 09 Lis 2011, 20:46 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

Przeć listwy wtryskowe można wymieniać w obie strony. U mnie siedzi kolektor z GT z listwą od 1.6 (jednak plastikowa mi się nie widzi).
Kolektor od 1.6 nie pasuje. Wystarczy chwilę porównać by zobaczyć dlaczego.
Fotka głowicy nie działa.
Ten trójnik to jakiś masakryczny drut...

Autor:  LichuniU [ 09 Lis 2011, 22:07 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

Już działa ;)
dzikidaniel, bo głównie ty się interesujesz tym tematem (dzięki wielkie), możesz mi zrobić foto jak to u Ciebie wygląda w tym miejscu?
Ty masz też ten drugi czujnik temperatury? I ta wtyczka której dałem foto gdzie się wpina?
Bo nie wiem czy mogę to g**no wywalić całkowicie i przewód np. podlutować do czujnika na termostacie czy to musi być?

Co do listwy to mi właśnie też się ta plastikowa tak średnio widziała, a mam przecież swoją starą ;) Musiałem odkręcić tą plastikową osłonę na przewody która szła nad listwą wtryskową, tylko jak rozwiązałeś sprawę z tym regulatorem ciśnienia? Bo u mnie w 1,6 to kolektor ma fabrycznie wcięcie żeby to się zmieściło, a tutaj lipa, brakuje dosłownie 5mm. albo nawet nie :(
Kolektor chciałem porównać dzisiaj, bo silnik 1,6 stoi u mnie w pracy, a auto robię u matki w garażu 20 km dalej dlatego nie mogę na żywo...

Autor:  dzikidaniel [ 09 Lis 2011, 22:22 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

To właśnie głowica z GTka. Ty masz zapewne z N/A więc bez tego króćca tak?A w miejsce czujnika temp miałeś wstawione ten śmieszny trójnik? Wkręć czujnik tam gdzie być powinien, zaślep wyjście z przewodów wodnych na głowice i po problemie. Ten czujnik podaje sygnał na kompa, ten w termostacie na zegary.

Listwa pasuje bezproblemowo. Przykręcić wystarczy i śmiga.

Porób fotki jak to wygląda to się zacznie to wreszcie odchamiać...

Autor:  BARTEKcoupe [ 10 Lis 2011, 10:48 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

dzikidaniel napisał(a):
Ten czujnik podaje sygnał na kompa, ten w termostacie na zegary.

odwrotnie, to czujnik w termostacie daje sygnał do kompa :wink:

Autor:  LichuniU [ 11 Lis 2011, 22:46 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

BARTEKcoupe napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Ten czujnik podaje sygnał na kompa, ten w termostacie na zegary.

odwrotnie, to czujnik w termostacie daje sygnał do kompa :wink:


Dokładnie, sprawdziłem już miernikiem ;)
Czyli ta wtyczka której dałem foto łączy się z przednią wiązką? Może mi to ktoś potwierdzić? Bo w takim razie będę musiał szukać kablarni ;)



Co do listwy wtryskowej to u mnie wygląda to tak:

Image

Image

Gdybym nawet spiłował tą "stopkę" do której się mocuje listwę na przewody to i tak regulator wadziłby tym "kołnierzem"...
Jak tam dzikidaniel jest u Ciebie?



A głowica u mnie wygląda tak:

Image

Będę musiał coś pomyśleć z tym trójnikiem, chyba jakbym go wywalił i wkręcił sam wąż, a przewód czujnika podlutował pod czujnik na termostacie to chyba wskazania nie były by zakłamane?
Pzdr.

Autor:  dzikidaniel [ 13 Lis 2011, 16:00 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

Głowica wygląda na taką z 1.4 NA. Jaki masz termostat? W gwint wkręć czujnik temp. Nic więcej z tym nie kombinuj. Przewód co szedł do głowicy zaślep.

Jutro cyknę fotkę listwy to sam zobaczysz.

[ Dodano: 13 Lis 2011 16:00 ]

Image

Image

Wczoraj po ciemku nic nie było widać.

Tak więc pasuje jak ta lala :P

Autor:  LichuniU [ 14 Lis 2011, 18:32 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

No rzesz ty masakra... ;) u mnie ni holery ;P a listwę jak przykręcałeś do kolektora odsadzałeś lekko jakoś np. jakimiś podkładkami pod śrubami, czy normalnie jest na płasko do kolektora? Sprawdzałem w niedzielę ponownie no i nie ma opcji żeby zmieściła się tak jak jest teraz :/


Nadal nikt mi nie odpowiedział więc ponawiam, co z tą wtyczką? Bo nie wiem czy szukać od razu tej przedniej wiązki czy sobie ją darować i będzie wszystko chodzić...
Image


I jeszcze jedno, czy przewód zaznaczony na tej fotce który idzie od odmy powinien iść do kolektora ssącego?
Dobrze myślę?
Image


Jak dobrze pójdzie to będę go próbował pod koniec tygodnia palić ;)
No albo na początku przyszłego tygodnia.
Pozdro...

Autor:  dzikidaniel [ 14 Lis 2011, 21:08 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

U mnie pasi jakby tam była od początku. Nic poza przykręceniem nie robiłem. Za to ten regulator co u Ciebie jest wygląda na jakiś dziwny...
Co do wtyczki to niestety ale całą wiązkę szukać. Tylko pamiętaj że są 2: ta co wchodzi z maski do kabiny i druga co idzie w kabinie do drzwi przełączników itd.

Daj większą fotkę tych przewodów (w sensie większej części) bo dziwnie to wygląda.

Autor:  adrian055 [ 15 Lis 2011, 14:47 ]
Temat postu:  Re: 1,6 8v ->>> 1,4T

odme odepnij i daj sobie osbny zbiorniczek na nia:) nie bedziesz mial tylu przewodow:D

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/