Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana alternatora
http://fiatpunto.com.pl/topic37894.html
Strona 1 z 1

Autor:  dragon120 [ 13 Wrz 2012, 19:26 ]
Temat postu:  Wymiana alternatora

Witam
Czy jest możliwość założenie większego alternatora do silnika 1,1 w puncie I ?
Obecny to 65a.

Najlepiej jakby dało się go założyć bez przeróbek.

Wie ktoś coś na ten temat?

Autor:  dzikidaniel [ 13 Wrz 2012, 20:02 ]
Temat postu:  Re: Wymiana alternatora

W jakim celu chcesz wymienić alternator?

Autor:  dragon120 [ 13 Wrz 2012, 20:35 ]
Temat postu:  Re: Wymiana alternatora

a no chce zmienić dlatego,że obecny nie wystarcza do mojego car audio

Autor:  dzikidaniel [ 13 Wrz 2012, 20:37 ]
Temat postu:  Re: Wymiana alternatora

To szukaj wersji dla silnika z klimą. W 1.2 takie powinny być i powinny pasować.

Autor:  dragon120 [ 13 Wrz 2012, 20:40 ]
Temat postu:  Re: Wymiana alternatora

A wiesz może ilu amperowy tam był?

Autor:  Piechuxt [ 13 Wrz 2012, 21:02 ]
Temat postu:  Re: Wymiana alternatora

Największy jaki znalazłem z tych pasujących bez przeróbek to 75A z doblo. Ja np mam wstawiony ,,niepasujący" 85 A z silnika 1.6+klima. Musiałem wymienić koło pasowe na te z mniejszego altka i dorobić górne mocowanie-płaskownik dał rade :D

Autor:  buladag [ 13 Wrz 2012, 23:31 ]
Temat postu:  Re: Wymiana alternatora

Ciekawe jak wygląda sprawa regulatora i ogólnie altka przy dużych obrotach, bo kręci się szybciej niż w normalnych warunkach.

Autor:  dzikidaniel [ 13 Wrz 2012, 23:41 ]
Temat postu:  Re: Wymiana alternatora

Regulator przeżyje. Gorzej ze szczotkami i łożyskami.

Autor:  Piechuxt [ 14 Wrz 2012, 02:01 ]
Temat postu:  Re: Wymiana alternatora

Róznica w średnicy obu kół nie jest zbyt wyraźna (przyznaje, że nie mierzyłem i nie pamiętam tak do końca, aż je z ciekawości porównam jutro), więc wzrost prędkości obrotowej przy normalnym użytkowaniu nie powinien być problemem ;) Główne różnice to odległość osadzenia koła od obudowy i chyba bieżnia na 5 rówków....a nawet nie pamiętam teraz ;)

Autor:  dragon120 [ 17 Wrz 2012, 22:05 ]
Temat postu:  Re: Wymiana alternatora

to na 75A to nie ma większego sensu zmieniać, 10A nie zrobi mi wielkiej różnicy.. szczególnie, że sam monoblock pobiera 140A.

a jak wygląda sprawa dołożenia drugiego alternatora?

Autor:  Piechuxt [ 17 Wrz 2012, 22:52 ]
Temat postu:  Re: Wymiana alternatora

dragon120, wiesz, przy dokładaniu alternatora do twojego silnika, zrobisz z niego agregat, a nie samochód :E I 140A? Czasami nie jest to w jakimś zwariowanym peak power? Czy w stałym rmsie masz max tyle?
Bo tak wracając do twojego pytania-trzeba by dorobić jakieś mocowanie cudaczne, długi napęd i jazda....no i przydałby się napinacz, albo chodź jakaś dodatkowa rolka prowadząca w/g mnie.
Ale najogólniej to lepiej kupić coś rzędu 100-120A z jakiegoś fiatowskiego diesla i to pomodzić, najprawdopodobniej będzie tyle samo roboty co przy moim altku ;)

Autor:  dragon120 [ 18 Wrz 2012, 23:43 ]
Temat postu:  Re: Wymiana alternatora

nie,1,1kW ciągnie i pobiera te ponad 140A.
zastanawiam się właśnie czy nie będzie zbyt dużo kombinowania przy takim altku od diesla.
100A byłoby już zadowalająco, wiadomo, że ciągle nie używam pełnej mocy , ale jak już się zachce, to te 65a to zdecydowanie za mało...

Autor:  Piechuxt [ 19 Wrz 2012, 00:35 ]
Temat postu:  Re: Wymiana alternatora

dragon120, na 100% koło pasowe do wymiany, dodrutować górne mocowanie i ew. dodatkowe kable pociągnąć, co by mieć pewność że dużych strat nie ma, tyle w temacie. A jakby się okazało, ze koła pasowe nie są w jednej osi, to spiłować nóżke od altka, bądź dać podkładke, w zależności od potrzeb.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/