Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Wymiana alternatora http://fiatpunto.com.pl/topic37894.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dragon120 [ 13 Wrz 2012, 19:26 ] |
Temat postu: | Wymiana alternatora |
Witam Czy jest możliwość założenie większego alternatora do silnika 1,1 w puncie I ? Obecny to 65a. Najlepiej jakby dało się go założyć bez przeróbek. Wie ktoś coś na ten temat? |
Autor: | dzikidaniel [ 13 Wrz 2012, 20:02 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana alternatora |
W jakim celu chcesz wymienić alternator? |
Autor: | dragon120 [ 13 Wrz 2012, 20:35 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana alternatora |
a no chce zmienić dlatego,że obecny nie wystarcza do mojego car audio |
Autor: | dzikidaniel [ 13 Wrz 2012, 20:37 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana alternatora |
To szukaj wersji dla silnika z klimą. W 1.2 takie powinny być i powinny pasować. |
Autor: | dragon120 [ 13 Wrz 2012, 20:40 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana alternatora |
A wiesz może ilu amperowy tam był? |
Autor: | Piechuxt [ 13 Wrz 2012, 21:02 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana alternatora |
Największy jaki znalazłem z tych pasujących bez przeróbek to 75A z doblo. Ja np mam wstawiony ,,niepasujący" 85 A z silnika 1.6+klima. Musiałem wymienić koło pasowe na te z mniejszego altka i dorobić górne mocowanie-płaskownik dał rade |
Autor: | buladag [ 13 Wrz 2012, 23:31 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana alternatora |
Ciekawe jak wygląda sprawa regulatora i ogólnie altka przy dużych obrotach, bo kręci się szybciej niż w normalnych warunkach. |
Autor: | dzikidaniel [ 13 Wrz 2012, 23:41 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana alternatora |
Regulator przeżyje. Gorzej ze szczotkami i łożyskami. |
Autor: | Piechuxt [ 14 Wrz 2012, 02:01 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana alternatora |
Róznica w średnicy obu kół nie jest zbyt wyraźna (przyznaje, że nie mierzyłem i nie pamiętam tak do końca, aż je z ciekawości porównam jutro), więc wzrost prędkości obrotowej przy normalnym użytkowaniu nie powinien być problemem Główne różnice to odległość osadzenia koła od obudowy i chyba bieżnia na 5 rówków....a nawet nie pamiętam teraz |
Autor: | dragon120 [ 17 Wrz 2012, 22:05 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana alternatora |
to na 75A to nie ma większego sensu zmieniać, 10A nie zrobi mi wielkiej różnicy.. szczególnie, że sam monoblock pobiera 140A. a jak wygląda sprawa dołożenia drugiego alternatora? |
Autor: | Piechuxt [ 17 Wrz 2012, 22:52 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana alternatora |
dragon120, wiesz, przy dokładaniu alternatora do twojego silnika, zrobisz z niego agregat, a nie samochód I 140A? Czasami nie jest to w jakimś zwariowanym peak power? Czy w stałym rmsie masz max tyle? Bo tak wracając do twojego pytania-trzeba by dorobić jakieś mocowanie cudaczne, długi napęd i jazda....no i przydałby się napinacz, albo chodź jakaś dodatkowa rolka prowadząca w/g mnie. Ale najogólniej to lepiej kupić coś rzędu 100-120A z jakiegoś fiatowskiego diesla i to pomodzić, najprawdopodobniej będzie tyle samo roboty co przy moim altku |
Autor: | dragon120 [ 18 Wrz 2012, 23:43 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana alternatora |
nie,1,1kW ciągnie i pobiera te ponad 140A. zastanawiam się właśnie czy nie będzie zbyt dużo kombinowania przy takim altku od diesla. 100A byłoby już zadowalająco, wiadomo, że ciągle nie używam pełnej mocy , ale jak już się zachce, to te 65a to zdecydowanie za mało... |
Autor: | Piechuxt [ 19 Wrz 2012, 00:35 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana alternatora |
dragon120, na 100% koło pasowe do wymiany, dodrutować górne mocowanie i ew. dodatkowe kable pociągnąć, co by mieć pewność że dużych strat nie ma, tyle w temacie. A jakby się okazało, ze koła pasowe nie są w jednej osi, to spiłować nóżke od altka, bądź dać podkładke, w zależności od potrzeb. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |