Fiat Punto :: Forum
http://fiatpunto.com.pl/

DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie
http://fiatpunto.com.pl/topic48120.html
Strona 1 z 1

Autor:  blackfly [ 16 Sie 2014, 07:41 ]
Temat postu:  DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

Ostatnio podczas kilku drobnych modyfikacji mojego GP 1.3mJTD chciałem sie zabrać za zrobienie DP jednak jak się okazało katalizator jest żeliwny więc nie ma możliwości przyspawania do jego flanszy downpipe. Chciałem wykonać taką flansze na zamówienie jednak koszt projektu i produkcji jednej sztuki jest całkowicie nieopłacalny.

Dlatego też szukam chętnych na gotowego downpipe. Cena gotowego downpipe przy 10szt to około 400zł sztuka. Istnieje możliwość wymiany na katalizator. Jak również montaż u mnie - wykonuj też inne modyfikacje samochodów, szczególnie diesla.

Żeby nie było ze to jakiś kolejny gadżet który niewiele wnosi od razu na wstępie powiem ze modyfikacja ta podnosi zarówno moc jak i przede wszystkim moment obrotowy na niskich obrotach. samochód staje się żwawszy, dużo szybciej reaguje na pedał gazu. Dźwięk staje się bardziej basowy ale nie głosniejszy po prostu pracuje jakby silnik był 2.0. Po programie można użyskać z 10% więcej niż przed.

Warto zauważyć ze katalizator przy około 100-150kkm jest już zapchany tak że praktycznie nic nie filtruje a tylko blokuje przepływ spalin przez co samochód robi się mułowaty, a reakcja na pedał gazu spada. turbo pracuje ciężej co przyczynia się do jego szybszego zużycia.

mniej więcej tak będzie to wyglądało:
Image

Autor:  alkochohlik [ 16 Sie 2014, 11:31 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

a nie lepiej we flanszy zrobić jajowaty otówr tak jak ma oryginał i zrobić ładne zejście spawając dwie rury do siebie tak aby ładnie przeprofilować zejście? przy takim wspawaniu rury spaliny z WG będą się zawirowywać po jego otwarciu

Autor:  blackfly [ 16 Sie 2014, 11:33 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

zdjęcie jest poglądowe. ja mam 1.3 mJTD z okrągłym wyjsciem z turbo.

[ Dodano: 16 Sie 2014 11: ]

gdyby ten DP był dostępny raczej nie kombinowałbym z zamówieniem itp

Autor:  alkochohlik [ 16 Sie 2014, 21:31 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

wiem, że nie jest bo sam nie znalazłem żadnego więc kiedyś nadejdzie pora na jego spawanie i taż naciąłem się na tym, że góra kata jest żeliwna bo chciałem odciąć kata za sondą i pospawać rurę, ale że na razie nie mam środków to wywaliłem wkłąd kata z kata i śmigam tak jak pisałem w temacie Twojego auta :)

Autor:  blackfly [ 16 Sie 2014, 22:10 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

po to jest ten temat. wszyscy ktorzy sa zainteresowani moga sie wpisac nie bedzie chetnych... trudno zrobie sobie sam nawet jesli mialbym przeplacic ale moment z dolu jest dla mnie nieoceniony w tym silniku

Autor:  alkochohlik [ 16 Sie 2014, 22:55 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

z chęcią zobaczę produkt finalny :) dobrze by też było, żeby shamować auto przed założeniem i po.

Btw reszta układu zostanie seryjna czy całośc przelot?

Autor:  blackfly [ 16 Sie 2014, 23:42 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

nie wiem jak jest w innych 1.3 ale u mnie jest katalizator a potem za lacznikiem rura az do tylnej puszki... jej nie ruszam ewentualnie dam jakas podwojna prosta koncowke albo zmienie puszke na cos z benzyny ale w zadne przeloty sie nie bawie. mam drugie auto mocno zmodzone wiec tutaj chce miec chociaz troche cicho:)

Autor:  alkochohlik [ 18 Sie 2014, 10:12 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

kumam, czyli zostawiasz tak jak seria praktycznie bo seryjnie jest kat i końcowa pucha tylko w przypadku wersji bez dpf'a :) ja u siebie mam teraz prostą rurkę przelot i powiem że nie jest głośniej dużo, jest bardziej basowo + lepiej słychać turbo, ale nie jest to wrzask jak benzyna n/a na przelocie :D

Autor:  blackfly [ 18 Sie 2014, 14:08 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

co Ty masz z ta benzyna NA na przelocie? a turbobenzyna jest cicha?

co masz na mysli mowiac przelot? podaj model tlumika konktretny bo nie wierze ze masz pusta puszke na koncu i jest cisza:) wiem bo mam w drugim aucie DP rure do konca i pusta puszke i cicho nie jest:) ale pewnie to ze wzledu na marke która sama w sobie jest głosna :mrgreen:

Autor:  alkochohlik [ 19 Sie 2014, 11:37 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

miałem benzynę n/a na przelocie to to głowa uj**ana przy samej kostce :)

nie mam żadnego tłumika, jest pusta rura do samego końca 2 cale, nie mówię, że jest cicho jak seria, ale nie ma też huku jak przy starcie samolotu, wg mnie jest w sam raz po prostu :)

to co to masz, że takie głośne? :D

Autor:  blackfly [ 20 Sie 2014, 10:53 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

jakies super glosne nie jest ale chyba sie juz starzeje i nie przepadam za czyms super glosnym a nie jadacym:D

Autor:  alkochohlik [ 20 Sie 2014, 11:27 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

moje seicento miało ten plus, że było głośne i jakoś dawało radę, nie wiem nawet czy nei było szybsze niż moje GP w serii :)
a dawało więcej funu z jazdy na pewno jednak niska masa, małe auto i w miare żywy silnik to jest to, GP jest za ciężkie już jak dla mnie żeby poszaleć w górach np. W tamtym roku na dobrych gumach twardym zawieszeniu jezdziło się fajnei po serpentynach ale dalej to nie to co sej :) być może tez przez to, że w seju były kubły i szelkowe pasy wiec lepiej szło się do auta przykuc i lepiej go czułem przez to ale kij wie :)

Autor:  blackfly [ 21 Sie 2014, 09:43 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

GP ciezkie? przecież to 1200 wazy... mnie tam takie male wydmuszki nie kreca nawet jesli maja 200koni. jest jedno male auto ktore juz miałęm i wiem ze na pewno będę miał jeszcze raz ale teraz mocniejsza wersje - miałęm Cooper S 1.6 175 i będe miał JCW 218km:)

Autor:  alkochohlik [ 22 Sie 2014, 12:53 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

1210 by byc dokładnym w moim przypadku, na pusto bez paliwa :) no dla mnie to za dużo w porównaniu z 730 seja :)

btw JCW bardzo dobra furka :)

Autor:  marqq [ 07 Wrz 2014, 21:57 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

Jak bedziecie downpipe do 1.9 robić to się pisze, zawsze to troche rozluźni wydech :)

Autor:  blackfly [ 08 Wrz 2014, 08:04 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

haha no własnie jestem na etapie robienia:) bo jak już wiesz 1.3 sprzedany i jest 1.9:) ale narazie go rozebralem. samochod wymaga troche pracy na ta chwile wyjechalem silnikiem z budy.

Autor:  marqq [ 08 Wrz 2014, 20:15 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

Jak ci sie uda wyspawać to podeślij info bede chętny też mam plany co do IC i programu. btw. Trzeba bylo kupic turbo od gt2260 bys mial wiekszy potencjal

Autor:  blackfly [ 09 Wrz 2014, 10:47 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

ta i mega laga:) poza tym znowu kombinacje z kolektorem itp. mnie nie interesują jakieś konkretne cyferki bo nie chce nikomu nic udowadniac... interesuje mnie przebieg krzywych a na tej turbinie ktora mam ze zmodyfikowanym kolem kompresji uzykam ładne doładowanie w całym zakresie obrotów gdzie 2260 pozwoliloby mi zrobić dużą moc gdzieś tam wysoko... to nie auto na tor a typowy street.

Autor:  marqq [ 10 Wrz 2014, 20:19 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

Powiedz gdzie robiłeś hybryde, bo taką opcje też rozważałem?

Autor:  blackfly [ 10 Wrz 2014, 21:59 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

to nie jest hybryda. wirnik jest nieruszony. jedynie koło kompresji jest z opla 150km. a to juz spokojnie wytrzyma do 190-200km. a samo turbo bedzie wstawało tak samo wczesnie tylko ze spokojnie poradzi sobie z nadmuchaniem wiekszej ilosci powietrza. czyli uzyskam co chce:) chciałem jeszce wypolerowac kolektor ale zeby go zdjac trzeba odkreci pompe paliwa;/ wiec to przy wymianie rozrzadu...

Autor:  marqq [ 11 Wrz 2014, 21:33 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

Ciekawy jestem efektu końcowego, odnośnie turbiny to sam wymieniałeś koło kompresji czy polecisz jakiś warsztat?

Autor:  blackfly [ 11 Wrz 2014, 23:40 ]
Temat postu:  Re: DOWNPIPE 1.3 mJTD zamowienie

sam wymieniałem. następnie zawoziłem do kolegi za naszą południową granicę aby mi wyważył wirnik a nastepnie całe turbo.

co do efektu końcowego to trochę jeszcze minie. silnik trzeba rozebrać od podstaw i złożyć na nowych gratach ponieważ kompresja na 4 garze jest mniejsza niż na pozostałych

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/