Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
[Punto mk I] Czyszczenie silniczka krokowego ( 1.1 55KM) http://fiatpunto.com.pl/topic2693-25.html |
Strona 2 z 4 |
Autor: | piter123321 [ 20 Sie 2010, 15:04 ] |
Temat postu: | |
Puntez raczej nie;) silniczek krokowy podobno odpowiada za obroty na biegu jałowym:) a od lpg masz zapewne inny silniczek krokowy:) |
Autor: | dzikidaniel [ 20 Sie 2010, 15:42 ] |
Temat postu: | |
piter123321 napisał(a): Puntez raczej nie;) silniczek krokowy podobno odpowiada za obroty na biegu jałowym:)
Podobno to jest prawda. Odpowiada za ilość powietrza więc nie ma tyle co piernik do wiatraka jeśli chodzi o paliwo. |
Autor: | Puntez [ 20 Sie 2010, 15:47 ] |
Temat postu: | |
A ten od LPG to jest tylko do wymiany, nie można go "wyczyścić" we własnym warsztacie? Mam podjechać do gazownika i powiedzieć, żeby mi sprawdził czy silniczek krokowy od LPG jest sprawny? |
Autor: | piter123321 [ 20 Sie 2010, 18:37 ] |
Temat postu: | |
ale silniczek krokowy od lpg tez nie ma nic tutaj do rzeczy jesli chodzi o spalanie. ja bym obstawiał sonde lambda. a co do krokowca, ja od LPG czyściłem sam:) a tak wogole to ile Ci pali? |
Autor: | Puntez [ 20 Sie 2010, 18:52 ] |
Temat postu: | |
Hm na początku po zakupie 12L, po regulacji 12L, na ogół 12L wzwyż. Po odstawieniu do gazownika samochodu spadło do ok. 10L. Gazownik coś czyścił, ale nie wiem już co. Pracę mam w małej miejscowości obecnie, więc tylko przejeżdżam przez miasto, ale dosłownie przejeżdżam, na światłach czasem tylko chwilkę stoję. 10L w "ciągłej" jeździe to trochę dużo też. Ostatnio już 10-12L pali Sonda lambda ok jest. A Twój ile spala, bo widzę że masz identyczny model? |
Autor: | Ś.P. Brat Vashchoo [ 20 Sie 2010, 18:54 ] |
Temat postu: | |
ech ... przeczytałem ten temacik i spodobał mi się opis - poszedłem więc zrobic to czyszczenie i stanąłem na punkcie 5tym ... ja mam tam śruby imbusowe ... a miejsca tak mało i niewygodnie nic zrobic - po za tym te śruby i tak już chyba ktoś kiedyś probowal rozkręcac bo są tak rozregulowane i "zmasakrowane' że nie miałem możliwosci tego odkrecic chyba że stanac na jakimś podworku czy coś i przy pomocy kolegi (który oczywiście ma o tym pojęcie) to wtedy może tak ale to trzeba byłoby sporo "odsunąc na bok" żeby miec odpowiedni dostęp do tak zniszczonych śrub ... no i zakończyłą się misja niepowodzeniem |
Autor: | piter123321 [ 20 Sie 2010, 19:16 ] |
Temat postu: | |
Puntez mój w korkach ok 8,5-9 a w trasie ponizej 8 - lpg. a paliwo w korkach szczerze to niewiem:) ale w trasie to tak z 7;) cos koło tego. no faktycznie troche duzo pali:| na kompie nie pokazuje jakichs błedów? moze filtr powietrza? [ Dodano: 20 Sie 2010 18:16 ] Ś.P. Brat Vashchoo moze WD 40? by pmogł? a miałes te specjalne imbusy? bo zwykłym nie dasz rady.. |
Autor: | Ś.P. Brat Vashchoo [ 20 Sie 2010, 22:01 ] |
Temat postu: | |
Nie wiem jakie są zwykłe a jakie specjalne ... ale widac ewidentnei że ktoś wcześniej tam grzebał i ładnie pojechał po śrubkach ... jeżeli kiedykolwiek uda mi się to rozkręcic to wstawie nowe śrubki i napewno nie będą to imbusy ... a WD40 używałem - i bez efektów ooooooooooooooooooooooooooooo ło takie miałem ... z takimi końcówkami |
Autor: | Puntez [ 21 Sie 2010, 07:00 ] |
Temat postu: | |
piter123321 filtr powietrza wymieniałem, co do błędów to nie wiem. Podjadę do mechanika (czy gazownika?) to mu powiem, żeby sprawdził... |
Autor: | piter123321 [ 21 Sie 2010, 08:46 ] |
Temat postu: | |
Ś.P. Brat Vashchoo ja miałem o takie imbusy z takimi koncówkami http://allegro.pl/item1184211448_wkreta ... k_box.html i poszło bez problemu:) hehe:) tzn ja mialem imbusy z koncówkami torx. tez nie miałem ale sąsiad miał i dałem rade błędy to raczej serwis albo jakiś dobry mechanik, chociaz kurcze ja juz nie wiem co to moze byc |
Autor: | Crazydrake [ 21 Sie 2010, 09:23 ] |
Temat postu: | |
Puntez A powiedz mi ile ma już instalacja w twoim kropie? Być może już siada parownik i by się mu wymiana przydała. Mój miał 10l spalania wymieniłem parownik i zobaczymy. |
Autor: | Puntez [ 21 Sie 2010, 18:51 ] |
Temat postu: | |
Instalacja ma 5 lat, zrobiłem regeneracje parownika i zobaczymy czy coś pomoże. Membrany były miękkie...więc chyba to nie pomoże |
Autor: | piter123321 [ 21 Sie 2010, 20:00 ] |
Temat postu: | |
Puntez a PB ile Ci spala? a filtr od LPG wymieniałes? |
Autor: | Crazydrake [ 21 Sie 2010, 20:02 ] |
Temat postu: | |
Regeneracja nie zawsze pomaga. Często zdarza się że potem jest ciężko wyregulować instalkę albo parownik nie trzyma zadanych parametrów. Myślałem nad regeneracją starego parownika ale wymieniłem na nowy. |
Autor: | Puntez [ 21 Sie 2010, 20:22 ] |
Temat postu: | |
Filtr od LPG czyściłem tylko, bo nie kupiłem sobie nowego, ale wymienie w najbliższym czasie, aczkolwiek nie wiem czy to coś pomoże, bo był prawie jak nowy Liczyłem się z tym, że jak coś nie pójdzie OK to kupię nowy reduktor, ale wszystko poszło idealnie i bezproblemowo. Co do PB nie wiem ile spala, tankowanie PB jest dla mnie za drogie... Na PB w sumie tylko odpalam, czasem przejadę jakieś X km i z połowy baku robi się 1/4 po miesiącu...a jeżeliby na PB też spalił dużo to co mu może być? |
Autor: | BlackHand [ 18 Lis 2010, 18:26 ] |
Temat postu: | |
Ja dzisiaj zabieram się za walkę z tym silniczkiem. Już mam tak że czasami jak jadę szybko i wyrzucę na luz to obroty spadają bardzo nisko aż zaczyna szarpać silnikiem. Jak skończę to dam znać jak to wyglądało u mnie |
Autor: | Martinezio [ 25 Sie 2011, 10:52 ] |
Temat postu: | |
Ja u siebie wczoraj próbowałem dobrać się do tego krokowca. Niestety, poległem z powodu wyświechtanego łepka od jednej śruby Ktoś ma pomysł, jak odkręcić torx-ową śrubę z wyrobionym gniazdem? Nacinać jej łepek pod wkrętak? Oczywiście śruba do wymiany. |
Autor: | Anzel [ 25 Sie 2011, 10:57 ] |
Temat postu: | |
Na forum kilkakrotnie omawiano ten problem.Najskuteczniejsze będzie wykrecenie całego zespołu wtryskowego i umieszczenie w imadle.Uzyskasz łatwiejszy dostęp narzędziami i będziesz mógł usunąć rozbitą śrubę.Moim zdaniem najlepsze będzie przecięcie jej multiszlifierką pod większy,płaski śrubokręt. |
Autor: | Adas [ 25 Sie 2011, 18:26 ] |
Temat postu: | |
P1 dużo pali, więcej od P2 z 1.2 8 V . I to jest normalne |
Autor: | w1zard [ 25 Sie 2011, 23:34 ] |
Temat postu: | |
Wszystko zrobiłem według opisu i pomogło. Co prawda silniczek niedomagał tylko na zimnym silniku ale już jest ok. Jak macie problem z rozjechanymi śrubami to polecam TORXy a nie zwykłe imbusy. |
Autor: | Martinezio [ 30 Sie 2011, 11:24 ] |
Temat postu: | |
Wykręcenie całego zespołu gaźnika u mnie nie wchodzi w rachubę, bo nie mam gdzie i kiedy tego zrobić, poza tym auto jak na razie kręci ok. Tylko z gazem mam problem, bo obroty po puszczeniu gazu spadają prawie do zera i dopiero po chwili wracają do prawidłowych. Na Pb jest ok. Spróbuję tę śrubkę kiedyś naciąć pod wkrętak płaski, a po jej wykręceniu włożę nową. Używałem oczywiście TORXów, nie imbusów Po prostu ta śrubka się zapiekła (jest od strony bloku), a materiał z którego jest wykonana, jest chyba rodem z PRC |
Autor: | nickoo [ 30 Sie 2011, 11:51 ] |
Temat postu: | |
ale gaz ma swój krokowiec |
Autor: | Martinezio [ 30 Sie 2011, 11:59 ] |
Temat postu: | |
No właśnie słyszałem, ale nie potrafię go zlokalizować u siebie. Mam instalację Lovato chyba z początku II gen. Przełączanie na gaz jest po przegazowaniu pow. 4k RPM. |
Autor: | nickoo [ 30 Sie 2011, 20:44 ] |
Temat postu: | |
na przewodzie gazowym od parownika do silnika taki waryjat i 2 kabelki http://allegro.pl/silnik-silniczek-krok ... 93976.html |
Autor: | dawid781 [ 17 Paź 2011, 22:05 ] |
Temat postu: | |
Koledzy mam pytanie otóż po zaciekłej walce ze śrubkami I wyczyszczeniu tego ustrojstwa mam problem Rano po odpaleniu auta obroty wiszą na ok 2k i spadają po kilku minutach gdy silnik się rozgrzeje jest ok Czy jest na to jakaś rada czy krokowiec do wymiany? Dodam że wcześniej (tj przed czyszczeniem) tak się nie działo |
Strona 2 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |