Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

manual - zmiana bębnów na tarcze
http://fiatpunto.com.pl/topic17051-150.html
Strona 7 z 7

Autor:  rzel [ 30 Lip 2011, 23:49 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
A te elastyczne z czego są?


ZTCP to chyba z marei

Autor:  dzikidaniel [ 31 Lip 2011, 00:22 ]
Temat postu: 

Po co latać między modelami jak mogą być z PGT?

Autor:  rzel [ 31 Lip 2011, 01:32 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Po co latać między modelami jak mogą być z PGT?


bo takie same, dostępne w każdym sklepie, a może i tańsze?

Autor:  STax [ 31 Lip 2011, 10:37 ]
Temat postu: 

No niestety, elastyczne są przeważnie koszmarnie drogie i wcale się nie zdziwię, jeśli takie same jak do merei ale oznaczone jako GT będą droższe.

Autor:  dzikidaniel [ 31 Lip 2011, 12:29 ]
Temat postu: 

rzel napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Po co latać między modelami jak mogą być z PGT?


bo takie same, dostępne w każdym sklepie, a może i tańsze?
i mają to samo oznaczenie i przypisane do obu modeli więc bez różnicy...

STax, wcale nie są takie drogie. No chyba że kupujesz w stalowym oplocie to wtedy są już drogie...

Autor:  STax [ 31 Lip 2011, 14:51 ]
Temat postu: 

dzikidaniel: no zależy co się uzna za drogie.
Ja kiedyś za elastyczny z przodu do 1.1 coś koło 80zł dałem. Fakt, że potrzebowałem "na już" i nie szukałem najtańszych, tylko brałem to co było na miejscu.
Swoją drogą patrzyłem na allegro i jakoś mało tych przewodów.

Autor:  dzikidaniel [ 31 Lip 2011, 16:28 ]
Temat postu: 

40 zł za przewód to nie tragedia. Na allegro nie dostaniesz raczej (chyba że szukasz do innych marek). W IC mają, pewnie w jakimś z częściami też Ci zamówią. Kwestia firmy i ile chce się wydać.

Autor:  STax [ 31 Lip 2011, 18:47 ]
Temat postu: 

Przewody prawdopodobnie będę miał w komplecie z zaciskami, więc ostatecznie to chyba nie będzie problem.
Gorzej z tymi sztywnymi, ale to coś wykombinuje.

Autor:  dzikidaniel [ 31 Lip 2011, 22:38 ]
Temat postu: 

Taki krótki metalowy przewód co idzie od elastycznego do elastycznego dostaniesz za 10 zł więc nie widzę sensu kombinowania...

Autor:  STax [ 31 Lip 2011, 22:41 ]
Temat postu: 

dzikidaniel: przez kombinowanie miałem na myśli zakup :E

Autor:  punto 1.6 [ 23 Sie 2011, 08:16 ]
Temat postu: 

podaje jak by ktoś potrzebował podkładka dystansowa między łożysko a blachę zacisku grubość od 2,5mm do 3,5mm średnica wewnętrzna 31mm średnica zewnętrza 51mm

Image

Autor:  pies86 [ 15 Lut 2012, 01:11 ]
Temat postu:  Re: manual - zmiana bębnów na tarcze

czy ktoś posiada rysunek tych flansz?

Autor:  dzikidaniel [ 15 Lip 2012, 19:26 ]
Temat postu:  Re: manual - zmiana bębnów na tarcze

Ori fiatowska podkładka dystansowa ma wymiary: 42,85x30,3x3,2 mm.

Autor:  vituas [ 27 Sie 2012, 20:55 ]
Temat postu:  Re: manual - zmiana bębnów na tarcze

Więc sprawa wygląda tak, tarcza lita 240 tył +zacisk marea tył i niestety problem z felgami 13''. 14'' wchodzi prawidłowo.

Autor:  STax [ 28 Sie 2012, 08:24 ]
Temat postu:  Re: manual - zmiana bębnów na tarcze

vituas napisał(a):
tarcza lita 240 tył +zacisk marea tył i niestety problem z felgami 13''

To dziwne, przy zaciskach z PGT 13" wchodzą bez problemu u mnie.

Autor:  Ciapyy [ 02 Paź 2012, 09:26 ]
Temat postu:  Re: manual - zmiana bębnów na tarcze

może ktoś mniej więcej napisać ile kosztuje wymiana tyłu na tarcze i czy opłaca się to robić w puncie bez ABS..?

Autor:  STax [ 02 Paź 2012, 09:32 ]
Temat postu:  Re: manual - zmiana bębnów na tarcze

Ciapyy napisał(a):
może ktoś mniej więcej napisać ile kosztuje wymiana tyłu na tarcze i czy opłaca się to robić w puncie bez ABS..?

Wymiana kosztuje tyle ile zapłacisz za zaciski, flansze, linki i tarcze. W 350-400zł można się zamknąć.
Efekt jest tego warty.

Autor:  dzikidaniel [ 02 Paź 2012, 12:26 ]
Temat postu:  Re: manual - zmiana bębnów na tarcze

Co za różnica czy auto ma ABS czy nie? Hamuje lepiej, i to jest wielka różnica. ABS całkiem ma inne zadanie.

Autor:  maciekgreg [ 20 Sie 2014, 15:56 ]
Temat postu:  Re: manual - zmiana bębnów na tarcze

pytanie jak przełożyć czujnik obrotu kola przy montażu tarcz zamiast bębnów....?

Autor:  dzikidaniel [ 20 Sie 2014, 18:51 ]
Temat postu:  Re: manual - zmiana bębnów na tarcze

Wyjmujesz i wstawiasz o ile pójdzie. Często się nie da i wtedy trzeba wymienić.

Autor:  kamilen [ 13 Gru 2014, 15:47 ]
Temat postu:  Re: manual - zmiana bębnów na tarcze

Jeśli autor manuala nadal czeka na uwagi, to po jego przejrzeniu mam pewne propozycje:

1.Podaj konkretne zaciski, które na pewno pasują do podanej płytki mocującej, albo jeśli wszystkie są takie same to napisz to wyraźnie żeby nie było wątpliwości.
2.Jakiś numer tarcz też by się przydał bo założę się że nie wszystkie pasują do wszystkich zacisków.
3.Przydał by się wymiar podkładki, bo niektórzy mają ich spory zapas i na pewno coś dobiorą. Na forum ktoś zwymiarował więc podaję 42,85x30,3x3,2 mm
4.Przewody elastyczne – dobrze napisać że chodzi o hamulcowe, bo się zastanawiałem w pierwszym momencie.
5.Linki hamulcowe – jakie? Od jakiego modelu samochodu? Od bębnów czy od zacisków? Może też jakiś numer?
6.Śruby z tego co wiem to są różne skoki gwintów i długości. W tym temacie też już ktoś wspominał że kupił śruby, ale nie takie bo nie było nigdzie o tym informacji. Dobrze by było to wszystko pomierzyć i dopisać.
7.Przewody metalowe o długości 50cm – Sztywne czy elastyczne? Jakie końcówki? Hamulcowe w ogóle te przewody czy jakieś inne?
8.Dobrze, że wymieniłeś potrzebne narzędzia ale przy okazji wspomnij o podnośniku i kluczu do kół. Dobrze by było jeszcze napisać o ściągaczu do łożysk, który ułatwia i przyspiesza pracę, preparacie do poluzowania śrub (np. WD-40) czy szczotce drucianej.
9.Słabo trochę z tym ściąganiem bębna. Jak naciśniesz hamulec to szczęki się rozchodzą blokując bęben a nie poluzowują.
Dobrym sposobem jest opukiwanie z każdej strony bębna w trakcie ściągania go.
Ogólnie dobrze że powstał manual, ale jest mało konkretny. Osobie słabo obeznanej z tego typu pracami taki manual nie wyjaśni wszystkiego i może się skończyć nie doprowadzeniem pracy do końca. A w sumie to prosta robota i bardzo pożyteczna moim zdaniem.

Miło by było jeszcze podać wymiary płytki mocującej zacisk. Są ludzie, którzy mają w swoich warsztatach odpowiedni kawałek blachy i wykonają sami takie mocowanie nie przepłacając w ASO.
Zgodnie ze sztuką powinno się jeszcze założyć nowe nakrętki na piasty, a tak na prawdę to warto piasty wymienić bo raz zdjęte za kilkaset kilometrów prawdopodobnie łożyska się odezwą. Szczególnie ściągane Twoją metodą "na młotek".

Strona 7 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/