Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

manual - zmiana bębnów na tarcze
http://fiatpunto.com.pl/topic17051-50.html
Strona 3 z 7

Autor:  Joint32 [ 27 Lis 2009, 18:06 ]
Temat postu: 

Więc jak z moimi pytaniami potrzebuję szybkiej odpowiedzi ponieważ mam na oku tanie zaciski ,a nie chcę ich kupić i okaże się ,że nie zmieszczę w feldze.

Autor:  dzikidaniel [ 27 Lis 2009, 22:10 ]
Temat postu: 

Joint32, tarcze identyczne jak w wszystkich 1.1 i 1.2 bez ABSu.
Zaciski raczej nie wejdą na 13tki ale głowy nie dam. Niech ktoś sprawdzi jeśli może albo niech ludziska poszukają jak wyglada sprawa w CC/SC. Ewentualnie można kombinować z zaciskami od UnoTurbo gdzie były z mniejszą tarczą i bankowo mieszczą się na nich 13tki.
Manual po weekendzie albo niech STax wrzuci.

Autor:  STax [ 28 Lis 2009, 00:31 ]
Temat postu: 

Ja jestem po formacie, manuala brak na dysku :/

Autor:  dzikidaniel [ 28 Lis 2009, 00:32 ]
Temat postu: 

Ja najszybciej w niedziele wrzucę...

Autor:  STax [ 28 Lis 2009, 00:38 ]
Temat postu: 

Coupe przynajmniej z przodu ma na bank większe tarcze, wiec i zaciski większe, czyli min 14" felgi potrzeba. Inna sprawa, że jak założysz z tyłu takie tarcze jak przód (czyli 240) to nie potrzebujesz takich dużych zacisków.

[ Dodano: 27 Lis 2009 23:38 ]
dzikidaniel: a nie dałbyś rady tego manuala np na word przerobić? Wtedy by miał mniejszą objętośc i nawet na forum by go w downloadzie można umieścić.

Autor:  Joint32 [ 28 Lis 2009, 11:00 ]
Temat postu: 

A to lipa.Tak po za tematem to ja mam na dysku tego manuala tylko jak go wrzucić?

Autor:  dzikidaniel [ 28 Lis 2009, 11:55 ]
Temat postu: 

STax, w wordzie jest większy. Mniejszego juz się nie da chyba że fotki będą miniaturowe.
A coupe z przodu ma tarcze od 257mm do 305 w Brembo a z tyłu wszystkjie mają 240mm litą niewentylowaną tarczę i zaciski identyczny jak w GTku (choć nie wiem czy wszystkie).

Autor:  Joint32 [ 28 Lis 2009, 15:00 ]
Temat postu: 

dzikidaniel czyli teoretycznie powinno pasować?

Autor:  Junak [ 28 Lis 2009, 18:30 ]
Temat postu: 

Pytanie do dzikidaniel. Czy po zmianie bębnów na tarcze siła hamowania nie jest z tyłu zbyt wysoka? Tzn. czy nie dochodzi do blokowania tylnych kół przy ostrym hamowaniu. Bo teoretycznie korektor siły hamowania powinien to regulować, czy się nie mylę? A może byłeś już na badaniu hamulców na stacji diagnostycznej?

Autor:  dzikidaniel [ 28 Lis 2009, 19:32 ]
Temat postu: 

Jeśli siła była by za duża to od tego masz regulacje kolektorów. Co do blokowania to zdaża się tylko na mokrej nawierzchni bądź na piachu. Ale dopieru po zblokowaniu się przednich kół. Na suchym asfalcie jeszcze mi się nie zdażyło.
Na diagnostyce nie bylem. Nie czuję takiej potrzeby.

Joint32 napisał(a):
dzikidaniel czyli teoretycznie powinno pasować?

Jeśli masz koła 14tki to pasują. Na 13 musisz poszukać ale jeśli się nie mylę i 500tka ma z tyłu 240mm tarcze to wejdą:

Image

Autor:  Junak [ 28 Lis 2009, 19:54 ]
Temat postu: 

OK dzięki, właśnie o to mi chodziło :D Czyli zamiast kupować nowe bębny i szczęki, to lepiej zainwestować w tarcze. Zawsze jednak działają lepiej, chociażby dzięki lepszemu odprowadzaniu ciepła podczas hamowania

Autor:  STax [ 28 Lis 2009, 19:57 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Jeśli masz koła 14tki to pasują. Na 13 musisz poszukać ale jeśli się nie mylę i 500tka ma z tyłu 240mm tarcze to wejdą:

Może jeszcze inaczej - jesli dalej mówimy o zaciskach z coupe to wg tego
dzikidaniel napisał(a):
A coupe z przodu ma tarcze od 257mm do 305 w Brembo a z tyłu wszystkjie mają 240mm litą niewentylowaną tarczę i zaciski identyczny jak w GTku
tylne zaciski powinny wejśc na 13''

Autor:  dzikidaniel [ 28 Lis 2009, 19:59 ]
Temat postu: 

Junak napisał(a):
OK dzięki, właśnie o to mi chodziło :D Czyli zamiast kupować nowe bębny i szczęki, to lepiej zainwestować w tarcze. Zawsze jednak działają lepiej, chociażby dzięki lepszemu odprowadzaniu ciepła podczas hamowania

Odprowadzanie ciepła ma mało do rzeczy. Hamuje o niemo lepiej na tarczach, ręczny regulujesz raz na długi czas i puki nie zerwiesz linki to jest zawsze (co w przypadku bębnów jest nierealne). Jesli ktoś moze sobie pozwolić to im szybciej tym lepiej ;)

STax, w coupe masz inne zaciski niż w 500tce (wyglądają jak moje z PuntoHGT), ale bardzo prawdopodobne że podejdą.

Autor:  greg505 [ 28 Lis 2009, 20:05 ]
Temat postu: 

dzikidaniel nie wykreciles jeszcze baczka przy hamowaniu w zakrecie? (mokra/obsniezona/oblodzona/luzna nawierzchnia)

Autor:  dzikidaniel [ 28 Lis 2009, 20:06 ]
Temat postu: 

Nie (choć przyznam że nie jeżdzę powoli;) ). Do bączków na lodzie/śniegu starczą w zupełności bębny...

Autor:  Kiko [ 29 Lis 2009, 17:38 ]
Temat postu: 

jeśli można Prosić o podesłanie tego manuala to wrzucę go na serwer z którego nie zostanie skasowany

Autor:  dzikidaniel [ 29 Lis 2009, 18:33 ]
Temat postu: 

Link. Mam nadzieję że ten trochę powisi...

Autor:  Kiko [ 29 Lis 2009, 18:45 ]
Temat postu: 

Link do Manuala który nie zostanie skasowany i nie ma limitów :)

Autor:  xONx [ 29 Lis 2009, 20:07 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Nie (choć przyznam że nie jeżdzę powoli;) ). Do bączków na lodzie/śniegu starczą w zupełności bębny...


oj pięknie skręca się na lodzie/śniegu przy użyciu ręcznego :)

fajnie by było gdyby ktoś zrobił taki manual do mk2 przed FL :) to by było coś, bo szukać tylną belkę z mk2 hgt to nie wiadomo czy by pasowała i w jakim jest stanie.

Autor:  dzikidaniel [ 29 Lis 2009, 20:11 ]
Temat postu: 

xONx, jedyna różnica to będzie płyta mocująca zacisk. Reszta to samo.
A kto mówi że musi być ślisko?... :twisted:

Autor:  xONx [ 29 Lis 2009, 20:52 ]
Temat postu: 

dzikidaniel czyli płytki montażowe, zaciski pod HGT, oczywiście tarcze, klocki, śruby i cała potrzebna reszta :?:

Autor:  dzikidaniel [ 29 Lis 2009, 22:52 ]
Temat postu: 

Ja mam zacisk od HGTy właśnie. Jedynie różnić się powinny płyty i ewentualnie podkładki. Reszta nie powinna się różnić. Już było wspomniane o tym wcześniej.

Autor:  wałek [ 30 Lis 2009, 00:35 ]
Temat postu: 

Ta... ale obczajcie na eperze cene tych płytek...coś ponad 200zł ?

http://www.spangerum.com:7080/navi?COUNTRY=023&GRP_COD=443&SBMK=F&DRIVE=S&SGS_COD=1&MAKE=F&COMM_MODEL=FPUN&CAT_COD=1N&MOD_COD=188&SGRP_COD=5&ALL_FIG=0&LANGUAGE=6&PREVIOUS_KEY=SUBGROUP_7&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=6&WINDOW_ID=0

Autor:  dzikidaniel [ 30 Lis 2009, 00:38 ]
Temat postu: 

To sprawdź jeszcze cenę zacisków. Nikt nie mówi że masz kupić nowe. Chodź ja moje zaciski wyrwałem z allegro za 180zł z przesyłką...

Autor:  Kiko [ 30 Lis 2009, 00:55 ]
Temat postu: 

A jakby wybrać się do tokarza żeby zrobił takie płytki pod zaciski pewnie by wziął mniej a efekt ten sam dodatkowo istniała by możliwość zastosowania innych zacisków, tylko trzeba by było mieć dokładny rysunek

Strona 3 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/