Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

manual - zmiana bębnów na tarcze
http://fiatpunto.com.pl/topic17051-75.html
Strona 4 z 7

Autor:  Joint32 [ 30 Lis 2009, 15:10 ]
Temat postu: 

Ja bym z tym nie ryzykował nie wiadomo czy ta blacha to zwykła stal czy jakiś stop o określonych właściwościach,no i lepiej i łatwiej znaleźć na szrocie GT.

[ Dodano: 30 Lis 2009 15:10 ]
Swoją drogą jak tak patrzę na te wszystkie potrzebne części i ceny to zastanawiam się czy nie lepiej kupić nowe bębny i szczęki?

Autor:  wałek [ 30 Lis 2009, 16:40 ]
Temat postu: 

Cytuj:
łatwiej znaleźć na szrocie GT.


ciekawe na jakim szrocie :E chyba w UK

Autor:  xONx [ 30 Lis 2009, 17:29 ]
Temat postu: 

Joint32 napisał(a):
[ Dodano: 30 Lis 2009 15:10 ]
Swoją drogą jak tak patrzę na te wszystkie potrzebne części i ceny to zastanawiam się czy nie lepiej kupić nowe bębny i szczęki?


zależy czy ktoś chce mieć tarcze czy bębny z tyłu w samochodzie, tarcze lepiej się prezentują i hamują :)

Autor:  Kiko [ 30 Lis 2009, 18:28 ]
Temat postu: 

Joint32 do kaszla montują do przednich hamulcy takie flansze i montują silnik 1.1 i do działa wiec ja jak bym miał robić to wybrał bym się do tokarza żeby mi coś takiego zrobił

Autor:  Joint32 [ 30 Lis 2009, 20:29 ]
Temat postu: 

Może masz rację.Wiem ,że tarcze lepiej hamują i wyglądają,ale koszt całej operacji chyba jest za wysoki jak dla mnie :cry:

Autor:  pies86 [ 03 Lut 2010, 14:49 ]
Temat postu: 

ludzie dajcie aktualnego linka do tej przeróbki bo znów wygasł

Autor:  posti [ 03 Lut 2010, 21:14 ]
Temat postu: 

albo na stale do dzialu download :) jak mozna prosic :)

Autor:  pies86 [ 05 Lut 2010, 14:42 ]
Temat postu: 

no to chyba się linka nie doczekamy;/

Autor:  dzikidaniel [ 06 Lut 2010, 00:29 ]
Temat postu: 

Trochę cierpliwosci. Nie zawsze można mieć wszystko od zaraz...

manual

Konto jest na premium więc chyba nie zginie ;)

Autor:  pies86 [ 11 Lut 2010, 21:25 ]
Temat postu: 

prosta sprawa czy ktoś kto już posiada zaciski na tyle czy mógłby poświęcić się i wrzucić na tył felgę 13tkę bo nie ukrywam jak wielkie było by moje rozczarowanie jeśli załatwię sobie zaciski i okaże się że z tego "chyba pasują" wyjdzie wielka kupa.Byłbym niesamowicie wdzięczny

Autor:  dzikidaniel [ 11 Lut 2010, 22:38 ]
Temat postu: 

Nie pasują. Od razu Ci mówię. No chyba ze byś nie potrzebował ręcznego to 13tki zmieścisz. Albo szukaj od Uno Turbo. Na te 13tki wejdą.

Autor:  STax [ 11 Lut 2010, 22:40 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Albo szukaj od Uno Turbo. Na te 13tki wejdą.

A jakie uno T ma z tyłu tarcze wielkościowo? Mniejsze niż putno?

Autor:  dzikidaniel [ 11 Lut 2010, 22:48 ]
Temat postu: 

227 chyba. Nie pamiętam dobrze. I pasują na 13tki bo takie seria UT miało.

Autor:  STax [ 11 Lut 2010, 22:51 ]
Temat postu: 

Wersja hardcore - tarcze 180mm z poloneza (wersja ze starym układem z 4 tarczami :E)

Autor:  dzikidaniel [ 11 Lut 2010, 22:52 ]
Temat postu: 

A wmontujesz to? Bo od UT pasują P&P...

Autor:  STax [ 11 Lut 2010, 22:56 ]
Temat postu: 

dzikidaniel: wmontuje się wszystko. P&P pewnie nie, dlatego mówię - wersja hardcore.

BTW wracając do zasików i tarcz z uno - skoro są mniejsze niż 240mm to wydaje mi się, ze to dobra droga, jak ktoś nie zmienia przednich tarcz na wieksze a chce tarcze z tyłu.

Autor:  pies86 [ 12 Lut 2010, 00:24 ]
Temat postu: 

uno turbo ze świeczką takiego szukać;/

Autor:  STax [ 12 Lut 2010, 10:43 ]
Temat postu: 

pies86 napisał(a):
uno turbo ze świeczką takiego szukać

Fakt, rzadkość dziś.
Ciekawe ile w ASO by wołali za zaciski od uno T.

Autor:  pies86 [ 12 Lut 2010, 11:48 ]
Temat postu: 

przeczytajcie sobie forum o uno ..oni z kolei biorą zaciski z punta gt... więc gdzie tu logika?

Autor:  dzikidaniel [ 12 Lut 2010, 12:27 ]
Temat postu: 

W PGT masz 240mm i nie założysz 13tek. Tu jest logika.

Autor:  STax [ 12 Lut 2010, 12:30 ]
Temat postu: 

Hmm, ale tak na doba sprawę... Bo z przodu 240mm i 13" to standard w punciakach. Z tyłu dzikidaniel piszesz że przez mechanizm ręcznego 13" nie wejdzie, ale z tego co kojarzę, to jak widziałem ten mechanizm w zacisku nie powinien chyba wpływać na ilość miejsca. No ale spierał się nie będę bo nie sprawdzałem.

Autor:  dzikidaniel [ 12 Lut 2010, 12:34 ]
Temat postu: 

Przyjrzyj się jeszcze raz. No i zaciski jest inny i weź to też pod uwagę.

Autor:  ipIV [ 12 Lut 2010, 23:43 ]
Temat postu: 

xONx napisał(a):
w takim razie ipIV ma nielegalną zmianę układu hamulcowego

Z przodu oczywiście, że jest nielegalna... Mimo że układ hamulcowy różni się de facto tym co wymieniłem jest to nielegalne bo jest to 1,2 8V a nie 1,3 MJ.

Miałem zgryz czy powiedzieć o tym TU po bum, żeby nie było "panie homologacji to nie ma pana tam być nie powinno" - sytuacja dokładnie taka jak z zenonem. Ale jakoś się nie przypierniczyli a mogli a kombinowali jak się tylko da żeby jak najmniej wypłacić :)

Ale rzeczoznawca co mi powiedział:
"Diagnosta widział?
- widział
badanie techniczne przeszedł?
- przeszedł,
więc w czym problem?"

Jak by co w takiej sytuacji diagnosta beknie a nie my :]

[ Dodano: 12 Lut 2010 18:41 ]
Poza tym 13" powinno wejść na 240.... na 240 z przodu wchodzi a zacisk jest większy. Dopiero dla 257 14" to minimum, 284 - 15", 305 - 16".

[ Dodano: 12 Lut 2010 18:41 ]
W escorcie mk7 z przodu są wentylowane 240-tki 13" wchodzi.

[ Dodano: 12 Lut 2010 18:44 ]
Image

13" wejdzie z palcem w czterel literach (13 od 14 ma promień mniejszy o 1,27cm czyli tyle ile ma łeb tej 13-tki mocującej zacisk do jarzma), natomiast nie montowałbym tarcz na tył do auta bez absu, bez modyfikacji przodu, a wtedy 13" i tak odpada.


A inna bajka, że ten przewód hamulcowy widoczny na foto to mega druciarnia i bym czegoś takiego nie zamontował. Sztywny ma być trwale przymocowany do belki i z zaciskiem połączony przewodem elastycznym - dlaczego? z tego prostego powodu, że zacisk podczas hamowania drga, przesuwa się - długo nie wytrzyma z powodu najzwyklejszego w świecie zmęczenia materiału. Nie jest to sztywny zacisk wielotłoczkowy, a zwykły pływający (pozycja zacisku z nowymi klockami i zuzytymi różni się o około 1cm :!: :!: ). W przypadku bębna ok cylinderek jest na stałe sztywno do belki zamocowany. Modyfikacje układu hamulcowego muszą być zrobione profesjonalnie a nie za pomocą garażowego drutu :!: trochę zdrowego rozsądku :!: A osłona tarczy jest po to, że jak cofając np zimą zaorasz w zaspę i wlezą tam grube kawały lodu żeby nie spowodowały dotknięcia elastycznego przewodu o tarczę.


[ Dodano: 12 Lut 2010 18:45 ]
btw. ten zacisk wygląda dokładnie tak samo jak ten z HGT :P
Jak na mój gust po przyjrzeniu sie belce z HGT wystarczy kupić flanszę przykręcaną do belki, piastę, zacisk i przewody hamulcowe. (jeśli chodzi o mk2)

[ Dodano: 12 Lut 2010 22:43 ]
Łosz sory :E dopiero teraz udało mi sie zdobyc tego pdfa. Masz OK :!:

Autor:  LichuniU [ 11 Maj 2010, 20:17 ]
Temat postu: 

dzikidaniel małe pytanko, czy przypadkiem do manuala w spis części nie wdarł Ci się mały błąd?
Napisałeś ze w ASO płytki do zamocowania zacisków to 7769903, patrzyłem i taki numer katalogowy mają płyty osłaniające tarczę (końcówki 903 i 904) a płytki mocujące zacisk to 7769907...
Mam nadzieję że podkładki miały dobry numer bo dziś zamówiłem a nie miałem możliwości sprawdzenia czy to te czy nie ;)
Najprawdopodobniej w sobotę będę się brał do montażu, zmiana przodu i tyłu ;)
Pozdrawiam

Autor:  dzikidaniel [ 11 Maj 2010, 20:30 ]
Temat postu: 

Bardzo możliwe. Sprawdzałem kilka razy numery ale nie dojżałem tego. Nr podkładki jest ok.

Jak nie zapomne to zrobię korektę manuala i wrzucę.

PS. Te płyty już nie są w PL dostępne (no chyba że gdzieś na magazynie leżą)...

Strona 4 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/