You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 08:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #40071 Wysłany: 20 Sie 2007, 00:21; 
 Temat postu: wymiana pompy wody w 1.2 step by step
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: legionowo/kirkcaldy
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 42
wymiana pompy jest prosta, ale udało mi się ją wymienić bez ruszania rozrządu, więc jest trochę łatwiej...
najpierw- oznaki- grzał się nieźle, wiatrak się włączał kiedy chciał, pomimo odpowietrzania i tak był ciągle zapowietrzony. teraz jest z miejsca ok :D
1. zdejmujemy koło i plastikowe nadkole- zdjąłem całe bo było o wiele łatwiej, niż tylko ten kawałek...
Image
2. zdejmujemy filtr powietrza i na wszelki wypadek czymś zawijamy dziurę ;]
3.odkręcamy naszą centralną jednostkę obliczeniową magnetti marelli i kładziemy tak żeby nie przeszkadzała...
Image
4. luzujemy alternator na obydwu śrubach i odkręcamy to zębate koło na dole, oznaczając jego położenie- ważne aby było tak jak było- jedna śruba powinna byc upaćkana na czerwono i gwint też, ale słabo to widać, lepiej jakoś zaznaczyć...
Image
5.zdejmujemy osłonę paska rozrządu i ustawiamy wszystko zgodnie ze znakami, to się nam nie ruszy...
Image
Image
Image
6. blokujemy pasek przy kole na dole czymś tam co nie uszkodzi paska, ja użyłem kawałka gumy...
Image
... oraz blokujemy pasek do koła na górze, " żaba " jest do tego idealna... tylko zabezpieczyć trzeba czymś pasek, no i nie za mocno oczywiście....
Image
7. luzujemy napinacz paska, i potem pociągamy za pasek przy pompie wody aby go poluzować z tej strony, ściągamy go i odsuwamy żeby nie przeszkadzał...
Image
Image
8. teraz lub wcześniej należy spuścić wodę z układu, czyli jakaś miska czy coś w tym stylu, odkręcamy korek zbiornika wyrównawczego i zdejmujemy dolną rurę od chłodnicy...
9. wracamy do pompy. jest przykręcona na 4 śruby...
Image
... potem fajny śrubokręt...
Image
10. i czyszczenie ;] szmata do środka żeby nie napaskudzić, trzeba to oskrobać... i to dobrze, czytałem że pompy lubią przeciekać...
Image
11. w nowej pompie jest taki rowek na silikon [jestem przeciwnikiem silikonu, ale do tej pompy nie da się kupić uszczelki, w aso powiedzieli- silikon... więc nakładamy takiego balaska w ten rowek... nie za dużo, nie za mało, tak około 4mm średnicy.
Image
12. na czystą już i osuszoną powierzchnię zakładamy pompę, przykręcamy, zakładamy pasek...
13.dwa klucze imbusowe oraz duży śrubokręt płaski świetnie służą za przyrząd do naciągnięcia napinacza... tam są trzy dziury, więc w dwie z nich po imbusie, żeby było o co zaprzeć śrubokręt-dźwignię, i klucz 13 do dokręcenia napinacza. przydałaby się nam druga osoba teraz, gdyż pasek musi być odpowiednio naciągnięty, na najdłuższym kawałku[między górnym kołem a pompą] skręcenie max powinno być 90stopni.
Image
Image
14. sprawdzamy punkty na kołach dla pewności, składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności.
15. wlewamy zwykłej wody i odpalamy silnik na chwil kilka, i spuszczamy wodę raz jeszcze. jak brudna to powtarzać do skutku, ja płukałem 3 razy ;]
jak już wlejemy ten płyn ostatecznie to trzeba odpowietrzyć układ - niech sobie pochodzi silnik przy otwartym korku na zbiorniczku... jest też odpowietrznik na rurce przy nagrzewnicy, zapomniałem zrobić zdjęcia, ale łatwo go znaleźć. odkręcamy go - czekamy aż pocieknie woda i zakręcamy...
można trochę pogazować od czasu do czasu. temperatura ma stać na połowie wskaźnika, jeżeli rośnie powyżej to znaczy że jest ciągle zapowietrzony. ja tak miałem, nie wiedziałem za bardzo co dalej więc wyłączyłem silnik i jak odpaliłem potem jeszcze raz , to ładnie zabulgotało i jeszcze litra w zbiornik wlałem...

jest ok. na wszelki wypadek zapas wody w bagażnik i jazda próbna ;]

_________________
błękitna kurde strzała... kropek 75


Góra
 Profil  
 

 
 Post #41000 Wysłany: 24 Sie 2007, 21:29; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Jak długo czekałeś aż wyschnie silikon? :>

[ Dodano: 24 Sie 2007 21:29 ]
hmmm bo chce to zrobić tak, że jak 'przykleje' pompe przed południem, żeby wieczorem ~18 kropek śmigał czyli zaleje układ około 16 :P :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41161 Wysłany: 24 Sie 2007, 22:03; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Jak ja u siebie wymieniałem pompę, to też ją silikonem uszczelniałem, takim czerwonym termoodpornym, i odpalałem auto jak tylko złożyłem pompę i rozrząd i nic nie ciekło 8)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208459 Wysłany: 15 Sty 2009, 15:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
Ciekawe czy u mnie nie trzeba zmienic tej pompy bo caly czas sie wlasnie zapowietrza i ubywa plynu zawsze do ponizej minimum i wiecej nie slabo grzeje i wogole


Góra
 Profil  
 
 
 Post #208780 Wysłany: 16 Sty 2009, 14:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
blackmoon napisał(a):
Ciekawe czy u mnie nie trzeba zmienic tej pompy bo caly czas sie wlasnie zapowietrza i ubywa plynu zawsze do ponizej minimum i wiecej nie slabo grzeje i wogole


Kolego jedz do tadmotu na koszalińska,tam jest taki mechanik Pan Staszek jest mistrzem jeżeli chodzi o fiaty. Moment zdiagnozuje czy to pompa.Bardzo dobrze naprawia silniki i ogólnie fiaty.

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247616 Wysłany: 30 Kwi 2009, 12:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: slupsk
Rejestracja: 31 Maj 2008,
Posty: 38
no to była pompa:) problem zapowietrzania, gubienia plynu, chlodzenia zamknienty. nie ma co pisac teraz nic sie nie psuje he


Góra
 Profil  
 
 
 Post #311454 Wysłany: 10 Gru 2009, 18:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik
Rejestracja: 24 Kwi 2009,
Posty: 187
Pomógł: 1
A ja mam takie pytanie skąd będę wiedział jaka pompa do mnie pasuje :?:
punto 1 1.2kat 60 94 rok no i pompa mi się rozciekła no i nie wiem jaką teraz mam kupić :(

[ Dodano: 10 Gru 2009 18:21 ]
Mam problem już jestem bezradny wymieniłem pompę i dalej cieknie chłodniwo gdzieś pod filtrem oleju z kąd może być ten wyciek :?:

_________________
Było - Fiat 126p 94' elegance :E
Jest - Punto I 1.2KAT SX60 94' ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #316079 Wysłany: 10 Gru 2009, 18:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
czaxa tam nad filtrem jest taka metalowa rurka i ona lubi korodowac

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #316082 Wysłany: 10 Gru 2009, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik
Rejestracja: 24 Kwi 2009,
Posty: 187
Pomógł: 1
Spoko dziękówka wielka za szybką odpowiedz i pomoc zobaczę to jutro rano bo dzisiaj już jest ciemno :)
A właśnie gdzie sie daje ten głosik czy sog za pomoc :?:

[ Dodano: 10 Gru 2009 20:50 ]
Byłem to zobaczyć z latarką, ale nie wiem gdzie tam ta rurka może być. Jeśli by się dało to zaznaczyć na fotce mniej więcej albo coś byłbym bardzo wdzięczny :?:

[ Dodano: 10 Gru 2009 21:00 ]
Image

_________________
Było - Fiat 126p 94' elegance :E
Jest - Punto I 1.2KAT SX60 94' ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #316226 Wysłany: 10 Gru 2009, 23:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
mówisz i masz ale na tej fotce slabo ja widac a niestety nie dysponuje inna

Image

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #316448 Wysłany: 11 Gru 2009, 21:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik
Rejestracja: 24 Kwi 2009,
Posty: 187
Pomógł: 1
Wielkie dzięki znalazłem leci z tej rurki a raczej tam gdzie ona wchodzi od strony pompy. No i teraz nie wiem bo w motoryzacyjnym powiedzieli mi że takie coś tylko w fiacie albo do mechanika, a i jeszcze nie wiem jak ona jest tam montowana jest tam jakiś simering czy jak ona tam jest mocowana? Bo z drugiej strony jest normalnie wąż który idzie do chłodnicy ale tam właśnie gdzie cieknie to nie wiem :( no i gdzie mogę to dostać :?:

_________________
Było - Fiat 126p 94' elegance :E
Jest - Punto I 1.2KAT SX60 94' ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #316485 Wysłany: 11 Gru 2009, 23:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
ja niestety tez nie wiem jak montowana jest ta rurka, moze ktos inny bedzie wiedzial. jesli o mnie chodzi to ja zakupil bym ta czesc w ASO ewentualnie wziął ze szrotu w bdb stanie

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #316535 Wysłany: 12 Gru 2009, 01:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Cze 2007,
Posty: 96
Kupiłem pompe Hepu ale po rozpakowaniu widzę że ma ona inny układ łopatek wirnika niż na zdjęciach prezentowanych na forum.
Czy myślicie że taki typ tych łopatek będzie odpowiedni ?
Image

_________________
Fiat Punto 55 S '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #316865 Wysłany: 13 Gru 2009, 13:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 579
Pomógł: 7
jak będziesz kombinował z ta rurka to wez zrob jakies dkoladne fotki:))

_________________
PUNTO S 1.1 1997


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317445 Wysłany: 15 Gru 2009, 15:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow
Rejestracja: 28 Wrz 2007,
Posty: 264
Pomógł: 12
ta rurka normalnie jest wcisnieta bo na niej jest oring


Góra
 Profil  
 
 
 Post #333302 Wysłany: 07 Lut 2010, 12:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik
Rejestracja: 24 Kwi 2009,
Posty: 187
Pomógł: 1
No ta rurka jest na oring :) bardzo prosto ją wymienić, tylko jest na jednej śrubce mniej więcej w połowie no i najgorzej jest dojść do tej śrubki, a poza tym to chwila roboty później zalać odpowietrzyć i gitara :)

_________________
Było - Fiat 126p 94' elegance :E
Jest - Punto I 1.2KAT SX60 94' ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336276 Wysłany: 17 Lut 2010, 19:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lut 2010,
Posty: 27
mam pytanie czy w odpowietrzniku w nagrzewnicy ta plastikowa śrubka ma miec oring uszczelniajacy czy nie bo mi spadł na ziemie nieiewiem czy był ??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336497 Wysłany: 18 Lut 2010, 17:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
U mnie nie ma. Przeczytaj mój post odnośnie łożysk.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355562 Wysłany: 13 Kwi 2010, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Wojciechów / Olesno / Opole
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 32
Czy wybadał ktoś z was już jakich wymiarów jest tam ten oring?? Dziś wymieniłem pompe wody a płyn dalej sobie kapie i wychodzi że to właśnie z tej rurki. Prosiłbym o wymiary jeżeli ktoś takowe posiada !!!

_________________
P II __ 2000r__1,2__8V__i szczęśliwa kobietka z jego posiadania :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #355712 Wysłany: 14 Kwi 2010, 12:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Paź 2008,
Posty: 143
Pomógł: 1
panowie jak juz uszczelniac czesci silnika to nie silikonem ale klejem do czesci mechanicznych bo silikon nie jest wskazany w takich naprawach
pozdrawiam

_________________
Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #356415 Wysłany: 16 Kwi 2010, 19:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Wojciechów / Olesno / Opole
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 32
minimetr napisał(a):
Czy wybadał ktoś z was już jakich wymiarów jest tam ten oring??


Jako że odpowiedzi nie dostałem, a dziś z braku laku zabrałem się za to dziadostwo, to odpowiem sobie sam :) Otóż wymiary oringu to:
średnica 34 mm
szerokość 4 mm
.. jakby ktoś potrzebował tak na przyszłość :wink:

_________________
P II __ 2000r__1,2__8V__i szczęśliwa kobietka z jego posiadania :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #530429 Wysłany: 19 Gru 2011, 19:30; 
 Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step
Offline
Puntomaniak

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI
Rejestracja: 05 Paź 2010,
Posty: 94
Mam pytanie odnośnie tego oringa. Mam PI 1.1 8v i PII FL 1.2 8v, niedawno wymieniałem ten oring w PI, a teraz musze wymienić w PII FL i okazuje sie (wg. opini sprzedającego), że w PII FL (nie wiem czy w PII też jest inny) nie jest to taki sam oring, tylko dwa razy szerszy z dwoma wybrzuszeniami (tak jakby jeden podwójny). Wszystko spoko tylko dlaczego to jest plastikowe :?: Jak to ma cokolwiek uszczelniać, skoro to jest twardy plastik :?: Dodam, że owy uszczelniacz który kupiłem jest oryginalny Fiatowski Ricambri Originali. Wymienial ktoś to już u siebie w PII albo w PII FL:?: Gdyby to było gumowe to bym zrozumiał i nie byłoby pytania, ale to jest plastikowe :?

Tu widać jak to wygląda:

http://images.ricambio.co.uk/cache/data ... x750-w.jpg

_________________
Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND
Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #530718 Wysłany: 20 Gru 2011, 14:33; 
 Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wodzisław Śl.
Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 973
Pomógł: 3
ja się podepnę pod temat...czy jeśli jest uszczelka w zestawie to dajemy masę uszczelniającą czy nie bo tak szczerze to nie badzo chce mi się wierzyć że taka uszczelka uszczelni na 100% zważywszy na to że wiele ludzi ma problem zby dobrze uszczelnić to dziadostwo

_________________
topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki



topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp

Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #530721 Wysłany: 20 Gru 2011, 14:41; 
 Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
pies86 napisał(a):
czy jeśli jest uszczelka w zestawie to dajemy masę uszczelniającą czy nie bo tak szczerze to nie badzo chce mi się wierzyć że taka uszczelka uszczelni na 100%

Lepiej dać, tym bardziej, że w pompie wyżłobiony jest rowek idealny, zeby tam troszkę silikonu (wysokotemperaturowy, czerwony) dać.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #530821 Wysłany: 20 Gru 2011, 20:20; 
 Temat postu: Re: wymiana pompy wody w 1.2 step by step
Offline
Puntomaniak

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI
Rejestracja: 05 Paź 2010,
Posty: 94
Jeśli chodzi o pompe wody to nie da sie jej inaczej zamontować niż na silikonie, fabrycznie jest to składane na silikonie i nie ma żadnej uszczelki. W pompie jest rowek na odpowiednia ilosc silikonu i trzeba go tam umieścić, taka jest prawidołowa metoda, tylko musi to być silikon na wysokie temperatury a nie pierwszy lepszy, ja montowałem na Technicolu do 300 stopni C.

_________________
Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND
Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO