Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana przekładni kierowniczej (maglownicy) bez wspomagania
http://fiatpunto.com.pl/topic39027.html
Strona 1 z 1

Autor:  marek230482 [ 19 Lis 2012, 19:11 ]
Temat postu:  Wymiana przekładni kierowniczej (maglownicy) bez wspomagania

Wymiana przekładni kierowniczej w Punto I bez wspomagania kierownicy.

Zaczynamy od podniesienia auta wysoko. Tak aby można było wejść pod auto (nie dotyczy tych co mają podnośnik). Zabezpieczamy dobrze auto na wszelkie sposoby aby stabilnie stało. Zdejmujemy koła. Następnie odkręcamy końcówki drążków (klucz 17) i ściągaczem do drążków wyciągamy drążek ze zwrotnicy. Po obu stronach auta wykonujemy tą samą czynność.
Teraz nurkujemy pod kolumnę kierowniczą w środku auta i odkręcamy krzyżak przy podłodze. Następnie luzujemy kolumnę aby go ściągnąć z osi maglownicy przy podłodze.
Teraz zdejmujemy osłonę osi. Taka gumowa czapa.
Załącznik:



Teraz nurkujemy pod auto i odkręcamy dźwignię czy cięgno skrzyni biegów (klucz 13)
Załącznik:



Następnie to blaszysko musimy zrzucić z kolumny kierowniczej. Siedzi na niej na jabłku.
Będzie ciężko ale mała „breszka” albo duży klucz płaski i jakoś to trzeba podważyć. Jak już to zrzucimy to odkręcamy przekładnię. Przykręcona ona jest na dwie śruby do sanek (klucz 19). Do śrub się dostaniemy przez otwory w sankach. Przekładnia jest przykręcona tylko do górnej blachy sanek.
Załącznik:



Jeszcze tylko odpinamy dwie linki z zaczepów i teraz już kolumna jest gotowa do wyciągnięcia. Ale niestety nie można jej wysunąć z otworu kabiny. Do tego celu odkręcamy łapę mocująca skrzynię.
Załącznik:



Podstawiamy pod skrzynię lub łapę lewarek. Napinamy go lekko (ale żeby nie unieść auta) i odkręcamy śrubę. Wtedy opuszczamy całość o 2-3cm. To wystarczy żeby cofnąć przekładnię i oś wyjdzie z otworu kabiny. Aby dalej wyciągać przekładnię trzeba nią obracać i wysuwać przez nadkole po stronie pasażera. Jest to trochę trudne ale jak się położymy pod autem i weźmiemy w dwie ręce przekładnie to można nią spokojnie manewrować i wysunąć.
Trzeba nią obracać.
Załącznik:



Jak tylko przekładnia wyjdzie z otworu zrzucamy plastikowy kołnierz żeby nam nie przeszkadzał w wyciąganiu przekładni.
Może się okazać że będzie jeszcze przeszkadzać linka prędkościomierza. Ja musiałem ją odkręcić. Nie przestraszcie się jak wyleci linka z pancerza :) wsuwamy ją potem z powrotem.

Teraz możemy ją naprawiać, regenerować lub po prostu wymienić. Montaż w odwrotnej kolejności.

Pozdrawiam!
marek230482

Autor:  Danielo [ 11 Lut 2014, 14:50 ]
Temat postu:  Re: Wymiana przekładni kierowniczej (maglownicy) bez wspomag

Sprawdźcie warsztat http://www.przekladniekierownicze.eu/ . Bardzo dobry warsztat zajmujący się wymianą i regeneracja przekładni kierowniczych. Wystarczy przyjechać na miejsce, a tam zamontują zregenerowaną oryginalną przekładnią. Bardzo dobra firma, godna zaufania. Polecam.

Autor:  avto [ 22 Kwi 2014, 23:27 ]
Temat postu:  Re: Wymiana przekładni kierowniczej (maglownicy) bez wspomag

Polecam firmę Auto-rege. To największa firma w Polsce na tym poziomie regeneracji z 15 letnim stażem na rynku. Zero ukrytych kosztów. Wysoka jakość i pełen profesjonalizm gwarantują poczucie bezpieczeństwa. Auto-rege posiada ogromne zaplecze części zamiennych dostępnych od ręki. Zachęcam do zajrzenia na stronę http://www.przekladniekierownicze.eu/

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/