Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów http://fiatpunto.com.pl/topic46774.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | czech22 [ 20 Kwi 2014, 21:12 ] |
Temat postu: | Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów |
Narzędzia: - przyrząd do naciskania sprężyny zaworowej - magnesy - sznurek - szczypce - kołek do nabijania uszczelniacza (w kołku przewierciłem otwór 8 mm i nawierciłem otwór 11 mm) - podstawowe narzędzia Załącznik: Wymienione: - uszczelniacze trzonków - pompa wody - pasek - zimering - płytki regulacyjne zaworów Kolejność prac: 1) Ściągamy filtr powietrza, dekiel zaworów, obudowę rozrządu, akumulator Załącznik: 2) Zrzucamy pasek rozrządu - przy wymianie paska pomocne jest odkręcenie małej osłony plastikowej w nadkolu. Wtedy mamy wgląd na koło pasowe alternatora oraz paska rozrządu. Przy wymianie paska zrzucić pasek alternatora. Załącznik: 3) Przy wymianie pompy upuścić płyn chłodniczy - używam do tego wężyka i dużej strzykawki, upuszczam przez wlew. Załącznik: 4) Zdjąć obudowę cewek - można wyjąć przewody zaznaczając ich kolejność. Załącznik: Załącznik: Załącznik: 5) Wykręcić świece. 6) Przystępujemy do sprawdzenia luzu zaworów - odnotować i ewentualnie obliczyć grubość nowych płytek w następujący sposób: grubość płytki + wartość luzu - wartość nominalna = grubość nowej płytki np. 3,95 + 0,5 = 4,45 4,45 - 0,4 = 4,05 Płytkę 3,95 zamieniamy lub kupujemy grubość 4,05. 7) Przystępujemy do odkręcenia wałka rozrządu - 4 śruby + 2 przy cewkach. - odkręcałem równomiernie wszystkie śruby - wyjąć przewód olejowy lekko go podważając Załącznik: Załącznik: Za pomocą magnesu wyjąć wszystkie szklanki zaworowe. Ważne: ułożyć w odpowiedniej kolejności, nie pomieszać! Załącznik: Załącznik: Pozamieniać lub zakupić nowe płytki zaworowe. Teraz przystąpić do wymiany uszczelniacza - tłok musi być w GMP. Wkładamy sznurek. Oczywiście sznurek jest włożony do cylindra przez otwór na świecę i do tego cylindra, gdzie wyjmujemy sprężynę. Akurat fotki należy traktować jako podglądowe. Zabezpieczyć szmatami wszystkie otwory olejowe do cylindra. Nacisnąć sprężynę zaworową i wyjąć zabezpieczenie magnesem. Załącznik: Załącznik: Załącznik: UWAGA - zawór nie może się chować. Musi oprzeć się na sznurku. - wyjąć sprężynę i mamy dostęp do uszczelniacza. Szczypcami wyjąć uszczelniacz. Załącznik: - na wszelki wypadek, aby nie uszkodzić nowego uszczelniacza wycięcie na trzonku owinąłem taśmą. - wytarłem z oleju miejsce osaczenia uszczelniacza, a część roboczą posmarowałem olejem. Nałożyłem nowy uszczelniacz na trzonek zaworu i lekko dobiłem go tym kołkiem. Załącznik: Załącznik: Tak po kolei wszystkie zawory. Poskładać wszystko w odwrotnej kolejności. Po zamontowaniu wałka rozrządu w razie wymiany płytek sprawdzić jeszcze raz wszystkie luzy zaworów. Po zmontowaniu wszystkiego odłączyłem pompę paliwa i zakręciłem rozrusznikiem, aż olej zalał wszystko co trzeba. |
Autor: | dzikus82 [ 25 Lip 2015, 21:38 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów |
Witam super temat dzisiaj jestem właśnie po próbie wymiany uszczelniaczy. Czemu po próbie bo wymieniłem tylko 2 szt. resztę zabezpieczeń za ch....a nie mogłem zdjąć tak się zakleszczyły. Kupa niepotrzebnej roboty więc jeśli ktoś chce wymienić za wszelką cenę musi się liczyć z demontażem głowicy i większymi kosztami. |
Autor: | steyr [ 25 Lip 2015, 22:06 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów |
zamków na zaworach nie mogłeś ściągnąć? dobry klucz to podstawa |
Autor: | czech22 [ 28 Lip 2015, 20:47 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów |
Nie rozumiem dlaczego ten problem wystąpił, bo u mnie wszystkie wyskoczyły bez problemu. Ważne aby zawór dobrze był podparty. |
Autor: | pmx007p1 [ 29 Sie 2018, 02:30 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów |
OK. Drobne uwagi: - wnętrze obłożone szmatką, aby nic nie wpadło w silnik (np. śrubka) - ale były przypadki, że szmatkę pozostawiono (uważać); - przyrząd do naciskania na sprężyny wykonać w wersji mocowanej za dwa otwory (nie jeden), ryzyko wyłamania czegoś; - dłuższe szczypce z zaokrąglonymi końcami w sam raz do ściągania uszczelniaczy zaworów (ale też np. kabli ze świec), można kupić w marketach budowlanych, zwykłe mogą nie dać rady; - przy okazji uszczelniaczy i luzów zaworowych można jeszcze zrobić test sprężania, czy szczelności (że o świecach nie wspomnę). Kłopotliwe "zamki" ("pierścienie dwudzielne", czy jakoś tak to się nazywało fachowo), które nie chcą zejść (przy nacisku na talerz trzonek też jedzie - a powinien zostać i uwolnić zameczki) można lekko z czuciem wstrząsnąć (bez pomocy docisku na sprężyny i z dociskiem, na przemian), klepnąć młotkiem talerzyk, powinno odpuścić. Załącznik:
Komentarz do pliku: Dźwignia mocowana na dwie śruby. Poza tym (krytyka), poradnik wymiany uszczelniaczy, a nie pokazuje jak wyglądają uszczelniacze... Wyglądają o tak: |
Autor: | secageheh [ 06 Paź 2020, 23:59 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów |
A czy przykręcanie narzędzia śrubami pokrywy zaworów jest bezpiecznym rozwiązaniem? Czy nie istnieje ryzyko uszkodzenia gwintu? Może lepiej zastosować mniejszą śrubę i zakręcić ją od spodu nakrętką? |
Autor: | pmx007p1 [ 07 Paź 2020, 11:39 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów |
Przecież napisano powyżej, że nie jest bezpieczne (chociaż zadziała i mnóstwo ludzi tak robiło, ale...ryzyko uszkodzeń jest). Czyli lepiej mocować za dwie śruby - te grubsze śruby na środku, po podporze/łożysku wałka. Tylko nie uszkodzić ("wgniotki") powierzchni. Uszczelniacze obejrzeć lusterkiem, jak głęboko siedzą, czy "do oporu" i tak samo wcisnąć ("nabić" z czuciem, odpowiednim narzędziem, tulejką, nasadką itp.) nowe. Raczej nie ma sensu mierzenie głębokości osadzenia, skoro jest (przynajmniej tutaj w Punto 1) przewidziany opór/występ. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |