Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Zmiana licznika z wersji S na licznik z obrotomierzem.
http://fiatpunto.com.pl/topic7674-150.html
Strona 7 z 11

Autor:  Mario82 [ 19 Mar 2011, 14:40 ]
Temat postu: 

W moim jak się płyn nagrzeje podczas jazdy,to utrzymuje się jakiś 1,2mm powyżej połowy,myślę że jest dobrze,bo wentylator się nie włącza? :) Nie wiem ile mi pokaże w korkach,bo dopiero co zegary zmieniłem? :)

Autor:  adspzg [ 19 Mar 2011, 19:23 ]
Temat postu: 

W moim Punciaku po wymianie licznika i czujnika był ten sam problem u mnie gdy była żarówka odchylenia wskazówki były tak znikome ze tego nawet nie zauważyłem. Wyjecie żarówki pomogło. Teraz gdy jadę i wkręcam silnik maks do 3 tys obrotów (silnik na dotarciu po wymianie pierścieni) to wskazówka maksymalnie wychyla mi się powyżej pierwszej białej kreski (1/4 skali) wentylator już na tym poziomie działa. I nie wiem do końca czy to już normalne wskazania bo jak pusze się po dotarciu silnika w trasę po autostradzie to nie wiem jakie wskazania wskaźnika są już groźne dla uszczelki pod głowicą. Może ktoś mi doradzi??

Autor:  Ryder [ 21 Mar 2011, 14:55 ]
Temat postu: 

Dzisiaj zrobiłem tak jak pisał nickoo wskaźnik działa wyśmienicie,teraz to się podnosi momentalnie,i do prawidłowych wskazań.
Dzięki kolego :wink:

Autor:  Mario82 [ 22 Mar 2011, 17:49 ]
Temat postu: 

Witam koledzy.Mam nietypowy problem i czy jest może ktoś w stanie mi pomóc? Jak już wcześniej wspomniałem,temp.w moim kropku podczas jazdy trzyma się na 1,2mm za połową,ale dziś jak stałem w korku,to po chwili wskazówka podskoczyła bardzo blisko czerwonego pola,a wentylator ani drgnął! :( Czy może być to przyczyną tego,że jak jeszcze były wysokie mrozy w nocy dochodzące do -20stopni,to koledzy musieli mnie zapchnąć,a potem podczas jazdy właczył mi się wentylator nie wiem dlaczego i nie chciał się wyłączyć nawet po 30minutach stania pod domem? (PS.Miałem wtedy jeszcze zegary z wersji S) Jak rozłączyłem klemę i po chwili podł,to zaczął znowu chodzić,dopiero jak zaniosłem aku do domu podładować i ponownie podł,to już było ok,nie chodził.Czy mógł się spalić silniczek od tego,bo nie mam pojęcia? :( Pierwszy raz takie coś mi się przydarzyło.Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi co może być? Zajrzeć może do elektryka jakby co? Z góry dzięki i pozdrawiam! :)

Autor:  nickoo [ 23 Mar 2011, 00:16 ]
Temat postu: 

odepnij kostke od czujnika wiatraka i kawałkiem drucika zepnij na ostro jeśli się włączy to czujnik do wymiany , jeśli się nie włączy to raczej spalony silnik wiatraka.

Autor:  Mario82 [ 23 Mar 2011, 20:15 ]
Temat postu: 

Dzięki,sprawdze i dam znać :)

[ Dodano: 23 Mar 2011 20:15 ]
nickoo, Powiedz mi,czujnik to jest ten do góry,co jest przy zbiorniczku z płynem,czy bezpośrednio z tyłu w silniczku wiatraka? Jeszcze jedno pytanie.Żeby sprawdzic czy działa,to musze odpalić silnik i wtedy drucikiem zetknąć styki,bo wiesz nie chciałbym czegoś zjarać? :?

Autor:  nickoo [ 23 Mar 2011, 23:19 ]
Temat postu: 

czujnik jest w zbiorniczku wyrównawczym niżej korka wlewu płynu, a wiatrak sprawdzisz na zgaszonym aucie.

Autor:  Mario82 [ 26 Mar 2011, 22:52 ]
Temat postu: 

Sprawdziłem i rzeczywiście czujnik sie skończył,bo wiatrak kręcił się po zetknięciu kabelkiem dwóch styków i w poniedziałek jadę wymienić :D PS.Czujnik znajduje się przy zbiorniczku wyrównawczym,ale z tyłu w chłodnicy,tak do poprawki żeby wszystko było jasne dla innych :wink: Dzięki za pomoc!

Autor:  Courage [ 14 Kwi 2011, 00:43 ]
Temat postu: 

Pytanie: kupilem dziś czujnik rezystancyjny EPS bodaj, made in italia :D

Ale... po jego zmianie i podpięciu, przy nagrzanym silniku wskazówka jest na dole, miedzy tymi dwoma kreskami... i nic wiecej.

Kabel ok, bo po jego zetknieciu z masą szybuje w góre, wiec i tym samym zegar ok...

Jakieś rady? :E

Autor:  Thomas [ 14 Kwi 2011, 07:22 ]
Temat postu: 

Courage napisał(a):
Jakieś rady? Szczerbol

zobacz czy masz żarówkę wkręconą z tyłu do wskaźnika temp. , jeżeli tak to ją wyjmij ;)

Autor:  Ryder [ 14 Kwi 2011, 08:26 ]
Temat postu: 

Courage napisał(a):
Pytanie: kupilem dziś czujnik rezystancyjny EPS bodaj, made in italia :D

Ale... po jego zmianie i podpięciu, przy nagrzanym silniku wskazówka jest na dole, miedzy tymi dwoma kreskami... i nic wiecej.

Kabel ok, bo po jego zetknieciu z masą szybuje w góre, wiec i tym samym zegar ok...

Jakieś rady? :E

Wyciągnięcie żarówki rozwiąże problem,miałem identycznie :wink:

Autor:  Courage [ 14 Kwi 2011, 10:28 ]
Temat postu: 

Thomas napisał(a):
Courage napisał(a):
Jakieś rady? Szczerbol

zobacz czy masz żarówkę wkręconą z tyłu do wskaźnika temp. , jeżeli tak to ją wyjmij ;)


Kurcze, Thomas, Ryder wiecie co? Chyba zapomniałem tego zrobić :E

Autor:  michal1086 [ 27 Sie 2011, 18:27 ]
Temat postu: 

no już wszystko masz do zmiany zegarów:
zegary z SX
kabel 0,75 2/ 2 metry
czujnik rezystencyjny od poloneza I silnik 1.5 <nowy 17 zł >

i dużo chęci

jakieś rady dla niedoświadczonego mechanika ale zapaleńca
będę korzystał z tego manuala
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/24

jakieś rady czy uwagi ??
bardzo chętnie rozważę wszystkie

Autor:  Puntolot_bartex [ 27 Sie 2011, 19:42 ]
Temat postu: 

Hmm z własnej wymiany co pamiętam - kabel sygnałowy przylutowałem po prostu do zegarów ze względu na to, że wsuwka robiła by zwracie do pinu obok. Kabel sygnałowy poprowadziłem od komputera, łatwiejszy dostęp i wgl. Rób wszystko zgodnie z poradnikiem i będzie ok ;)

Autor:  michal1086 [ 27 Sie 2011, 20:28 ]
Temat postu: 

w manualu jest napisane ze mam dolutować do kabla co wchodzi w koste pin23 dodatkowy kabel ale tam ida 2 żyły w tym kablu co kupiłem wiec obie dolutowac do tamtego starego co wchodzi w ta kostke do pinu23 ??

Autor:  Puntolot_bartex [ 27 Sie 2011, 20:41 ]
Temat postu: 

Kupiłeś kabel 2 żyłowy tak? Dobrze rozumiem? Jeżeli nie to popraw mnie ew. wstaw fotkę ;)
Jeżeli tak to niepotrzebnie kupiłeś 2 żyłowy. Wystarczy jak 1 żyłę podepniesz.
Po prostu odepnij minusową klemę od akumulatora, odepnij ten duży wtyk przy body, rozbierz obudowę (musisz ją podważyć, wysunąć), potem zeskrob izolację z kabla na pinie 23 (tylko nie uszkodź przewodu) potem obkręc kilka razy ten nowy kabel co kupiłeś, ładnie to zalej cyną z kalafonią zaizoluj złóż a potem podepnij wtyczkę do licznika, podłącz te 1 żyłę do zegarów i będzie działało ;) Pamiętaj, że czujnik temp. też musisz zmienić na tzw. rezystancyjny po to by ruszyła Ci wskazówka od temp.
Ps. Z tego co czytałem forum, czasem zdarzało się, że kabel od obrotomierza był już fabrycznie poprowadzony - sprawdź może jesteś farciarzem ;)
Się rozpisałem... heh :E

Autor:  michal1086 [ 27 Sie 2011, 21:01 ]
Temat postu: 

a jak mam to sprawdzić czy jest już poprowadzony kabel do obrotomierza ?? tylko przez podłaczenie nowych zegarow??

Autor:  Puntolot_bartex [ 27 Sie 2011, 21:18 ]
Temat postu: 

No będziesz miał we wtyczce już zajęty ten pin który odpowiada sygnał z body. Jest to z tego co pamiętam patrząc na wtyczki na wprost jak siedzisz dolny prawy wtyk od zegarów a w tym wtyk po lewej. Sprawdź w tym poradniku bo nie pamiętam dokładnie.

Autor:  michal1086 [ 28 Sie 2011, 11:05 ]
Temat postu: 

no panowie zrobiłem dziś rozpoznanie i nie mam podciągniętego kabla pod obrotomierz :(
jak na razie sprawdziłem też jak podłączyć kabel i będzie ciężko/ ponieważ chciałem rozebrać dziś komputer żeby podłączyć sie pod kabel nr23 ale nie udało mi się rozebrać jakoś tego komputera ?
http://punto.org.pl/sites/default/files ... etto_2.jpg
jak to zrobić ?
czy chodzi tutaj o zdjęcie izolacji z wtyczki co wchodzi do kompa?? i tam podpięcie się pod pin23??

Autor:  rzel [ 28 Sie 2011, 11:10 ]
Temat postu: 

michal1086 napisał(a):
czy chodzi tutaj o zdjęcie izolacji z wtyczki co wchodzi do kompa?? i tam podpięcie się pod pin23??


oczywiście że podpinasz się do wtyki, a nie do samego kompa :mrgreen:

Autor:  michal1086 [ 29 Sie 2011, 16:10 ]
Temat postu: 

dziś odebrałem nowy czujnik rezystencyjny <Polonez I 1.5 > mam nadzieje ze będzie dobry i bedzie działało wszystko w porządku
ten czujnik zakładam na zasadzie Plug & Play??
aha a płyn chłodniczy który wyleci mogę wlać z powrotem ?

Autor:  nickoo [ 29 Sie 2011, 16:21 ]
Temat postu: 

michal1086 napisał(a):
ten czujnik zakładam na zasadzie Plug & Play??

tak

michal1086 napisał(a):
aha a płyn chłodniczy który wyleci mogę wlać z powrotem ?

jeśli uda się go złapać to tak ale to będzie max 0,5 litra.

Autor:  michal1086 [ 29 Sie 2011, 20:05 ]
Temat postu: 

a ile powinno wejść płynu Borygo do Punciaka??
bo chce kupić w takim razie odpowiednią ilość płynu :D

Autor:  Puntolot_bartex [ 29 Sie 2011, 21:23 ]
Temat postu: 

Ja to zrobiłem we 2 osoby, tzn wymianę czujnika. Ulało się z 50ml. Tak więc to prawie żaden ubytek i nie dolewałem bo stan był ok.

Autor:  Martinezio [ 30 Sie 2011, 11:31 ]
Temat postu: 

Cały układ chłodniczy ma pojemność ok. 3-3,5l. Ostatnio robiłem pompę wody i musiałem wszystko zlać z układu ;) Po zakończeniu tyle mi weszło (z odpowietrzeniem układu).

Strona 7 z 11 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/