Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Zmiana licznika z wersji S na licznik z obrotomierzem. http://fiatpunto.com.pl/topic7674-150.html |
Strona 7 z 11 |
Autor: | Mario82 [ 19 Mar 2011, 14:40 ] |
Temat postu: | |
W moim jak się płyn nagrzeje podczas jazdy,to utrzymuje się jakiś 1,2mm powyżej połowy,myślę że jest dobrze,bo wentylator się nie włącza? Nie wiem ile mi pokaże w korkach,bo dopiero co zegary zmieniłem? |
Autor: | adspzg [ 19 Mar 2011, 19:23 ] |
Temat postu: | |
W moim Punciaku po wymianie licznika i czujnika był ten sam problem u mnie gdy była żarówka odchylenia wskazówki były tak znikome ze tego nawet nie zauważyłem. Wyjecie żarówki pomogło. Teraz gdy jadę i wkręcam silnik maks do 3 tys obrotów (silnik na dotarciu po wymianie pierścieni) to wskazówka maksymalnie wychyla mi się powyżej pierwszej białej kreski (1/4 skali) wentylator już na tym poziomie działa. I nie wiem do końca czy to już normalne wskazania bo jak pusze się po dotarciu silnika w trasę po autostradzie to nie wiem jakie wskazania wskaźnika są już groźne dla uszczelki pod głowicą. Może ktoś mi doradzi?? |
Autor: | Ryder [ 21 Mar 2011, 14:55 ] |
Temat postu: | |
Dzisiaj zrobiłem tak jak pisał nickoo wskaźnik działa wyśmienicie,teraz to się podnosi momentalnie,i do prawidłowych wskazań. Dzięki kolego |
Autor: | Mario82 [ 22 Mar 2011, 17:49 ] |
Temat postu: | |
Witam koledzy.Mam nietypowy problem i czy jest może ktoś w stanie mi pomóc? Jak już wcześniej wspomniałem,temp.w moim kropku podczas jazdy trzyma się na 1,2mm za połową,ale dziś jak stałem w korku,to po chwili wskazówka podskoczyła bardzo blisko czerwonego pola,a wentylator ani drgnął! Czy może być to przyczyną tego,że jak jeszcze były wysokie mrozy w nocy dochodzące do -20stopni,to koledzy musieli mnie zapchnąć,a potem podczas jazdy właczył mi się wentylator nie wiem dlaczego i nie chciał się wyłączyć nawet po 30minutach stania pod domem? (PS.Miałem wtedy jeszcze zegary z wersji S) Jak rozłączyłem klemę i po chwili podł,to zaczął znowu chodzić,dopiero jak zaniosłem aku do domu podładować i ponownie podł,to już było ok,nie chodził.Czy mógł się spalić silniczek od tego,bo nie mam pojęcia? Pierwszy raz takie coś mi się przydarzyło.Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi co może być? Zajrzeć może do elektryka jakby co? Z góry dzięki i pozdrawiam! |
Autor: | nickoo [ 23 Mar 2011, 00:16 ] |
Temat postu: | |
odepnij kostke od czujnika wiatraka i kawałkiem drucika zepnij na ostro jeśli się włączy to czujnik do wymiany , jeśli się nie włączy to raczej spalony silnik wiatraka. |
Autor: | Mario82 [ 23 Mar 2011, 20:15 ] |
Temat postu: | |
Dzięki,sprawdze i dam znać [ Dodano: 23 Mar 2011 20:15 ] nickoo, Powiedz mi,czujnik to jest ten do góry,co jest przy zbiorniczku z płynem,czy bezpośrednio z tyłu w silniczku wiatraka? Jeszcze jedno pytanie.Żeby sprawdzic czy działa,to musze odpalić silnik i wtedy drucikiem zetknąć styki,bo wiesz nie chciałbym czegoś zjarać? |
Autor: | nickoo [ 23 Mar 2011, 23:19 ] |
Temat postu: | |
czujnik jest w zbiorniczku wyrównawczym niżej korka wlewu płynu, a wiatrak sprawdzisz na zgaszonym aucie. |
Autor: | Mario82 [ 26 Mar 2011, 22:52 ] |
Temat postu: | |
Sprawdziłem i rzeczywiście czujnik sie skończył,bo wiatrak kręcił się po zetknięciu kabelkiem dwóch styków i w poniedziałek jadę wymienić PS.Czujnik znajduje się przy zbiorniczku wyrównawczym,ale z tyłu w chłodnicy,tak do poprawki żeby wszystko było jasne dla innych Dzięki za pomoc! |
Autor: | Courage [ 14 Kwi 2011, 00:43 ] |
Temat postu: | |
Pytanie: kupilem dziś czujnik rezystancyjny EPS bodaj, made in italia Ale... po jego zmianie i podpięciu, przy nagrzanym silniku wskazówka jest na dole, miedzy tymi dwoma kreskami... i nic wiecej. Kabel ok, bo po jego zetknieciu z masą szybuje w góre, wiec i tym samym zegar ok... Jakieś rady? |
Autor: | Thomas [ 14 Kwi 2011, 07:22 ] |
Temat postu: | |
Courage napisał(a): Jakieś rady? Szczerbol
zobacz czy masz żarówkę wkręconą z tyłu do wskaźnika temp. , jeżeli tak to ją wyjmij |
Autor: | Ryder [ 14 Kwi 2011, 08:26 ] |
Temat postu: | |
Courage napisał(a): Pytanie: kupilem dziś czujnik rezystancyjny EPS bodaj, made in italia
Ale... po jego zmianie i podpięciu, przy nagrzanym silniku wskazówka jest na dole, miedzy tymi dwoma kreskami... i nic wiecej. Kabel ok, bo po jego zetknieciu z masą szybuje w góre, wiec i tym samym zegar ok... Jakieś rady? Wyciągnięcie żarówki rozwiąże problem,miałem identycznie |
Autor: | Courage [ 14 Kwi 2011, 10:28 ] |
Temat postu: | |
Thomas napisał(a): Courage napisał(a): Jakieś rady? Szczerbol zobacz czy masz żarówkę wkręconą z tyłu do wskaźnika temp. , jeżeli tak to ją wyjmij Kurcze, Thomas, Ryder wiecie co? Chyba zapomniałem tego zrobić |
Autor: | michal1086 [ 27 Sie 2011, 18:27 ] |
Temat postu: | |
no już wszystko masz do zmiany zegarów: zegary z SX kabel 0,75 2/ 2 metry czujnik rezystencyjny od poloneza I silnik 1.5 <nowy 17 zł > i dużo chęci jakieś rady dla niedoświadczonego mechanika ale zapaleńca będę korzystał z tego manuala http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/24 jakieś rady czy uwagi ?? bardzo chętnie rozważę wszystkie |
Autor: | Puntolot_bartex [ 27 Sie 2011, 19:42 ] |
Temat postu: | |
Hmm z własnej wymiany co pamiętam - kabel sygnałowy przylutowałem po prostu do zegarów ze względu na to, że wsuwka robiła by zwracie do pinu obok. Kabel sygnałowy poprowadziłem od komputera, łatwiejszy dostęp i wgl. Rób wszystko zgodnie z poradnikiem i będzie ok |
Autor: | michal1086 [ 27 Sie 2011, 20:28 ] |
Temat postu: | |
w manualu jest napisane ze mam dolutować do kabla co wchodzi w koste pin23 dodatkowy kabel ale tam ida 2 żyły w tym kablu co kupiłem wiec obie dolutowac do tamtego starego co wchodzi w ta kostke do pinu23 ?? |
Autor: | Puntolot_bartex [ 27 Sie 2011, 20:41 ] |
Temat postu: | |
Kupiłeś kabel 2 żyłowy tak? Dobrze rozumiem? Jeżeli nie to popraw mnie ew. wstaw fotkę Jeżeli tak to niepotrzebnie kupiłeś 2 żyłowy. Wystarczy jak 1 żyłę podepniesz. Po prostu odepnij minusową klemę od akumulatora, odepnij ten duży wtyk przy body, rozbierz obudowę (musisz ją podważyć, wysunąć), potem zeskrob izolację z kabla na pinie 23 (tylko nie uszkodź przewodu) potem obkręc kilka razy ten nowy kabel co kupiłeś, ładnie to zalej cyną z kalafonią zaizoluj złóż a potem podepnij wtyczkę do licznika, podłącz te 1 żyłę do zegarów i będzie działało Pamiętaj, że czujnik temp. też musisz zmienić na tzw. rezystancyjny po to by ruszyła Ci wskazówka od temp. Ps. Z tego co czytałem forum, czasem zdarzało się, że kabel od obrotomierza był już fabrycznie poprowadzony - sprawdź może jesteś farciarzem Się rozpisałem... heh |
Autor: | michal1086 [ 27 Sie 2011, 21:01 ] |
Temat postu: | |
a jak mam to sprawdzić czy jest już poprowadzony kabel do obrotomierza ?? tylko przez podłaczenie nowych zegarow?? |
Autor: | Puntolot_bartex [ 27 Sie 2011, 21:18 ] |
Temat postu: | |
No będziesz miał we wtyczce już zajęty ten pin który odpowiada sygnał z body. Jest to z tego co pamiętam patrząc na wtyczki na wprost jak siedzisz dolny prawy wtyk od zegarów a w tym wtyk po lewej. Sprawdź w tym poradniku bo nie pamiętam dokładnie. |
Autor: | michal1086 [ 28 Sie 2011, 11:05 ] |
Temat postu: | |
no panowie zrobiłem dziś rozpoznanie i nie mam podciągniętego kabla pod obrotomierz jak na razie sprawdziłem też jak podłączyć kabel i będzie ciężko/ ponieważ chciałem rozebrać dziś komputer żeby podłączyć sie pod kabel nr23 ale nie udało mi się rozebrać jakoś tego komputera ? http://punto.org.pl/sites/default/files ... etto_2.jpg jak to zrobić ? czy chodzi tutaj o zdjęcie izolacji z wtyczki co wchodzi do kompa?? i tam podpięcie się pod pin23?? |
Autor: | rzel [ 28 Sie 2011, 11:10 ] |
Temat postu: | |
michal1086 napisał(a): czy chodzi tutaj o zdjęcie izolacji z wtyczki co wchodzi do kompa?? i tam podpięcie się pod pin23??
oczywiście że podpinasz się do wtyki, a nie do samego kompa |
Autor: | michal1086 [ 29 Sie 2011, 16:10 ] |
Temat postu: | |
dziś odebrałem nowy czujnik rezystencyjny <Polonez I 1.5 > mam nadzieje ze będzie dobry i bedzie działało wszystko w porządku ten czujnik zakładam na zasadzie Plug & Play?? aha a płyn chłodniczy który wyleci mogę wlać z powrotem ? |
Autor: | nickoo [ 29 Sie 2011, 16:21 ] |
Temat postu: | |
michal1086 napisał(a): ten czujnik zakładam na zasadzie Plug & Play?? tak michal1086 napisał(a): aha a płyn chłodniczy który wyleci mogę wlać z powrotem ?
jeśli uda się go złapać to tak ale to będzie max 0,5 litra. |
Autor: | michal1086 [ 29 Sie 2011, 20:05 ] |
Temat postu: | |
a ile powinno wejść płynu Borygo do Punciaka?? bo chce kupić w takim razie odpowiednią ilość płynu |
Autor: | Puntolot_bartex [ 29 Sie 2011, 21:23 ] |
Temat postu: | |
Ja to zrobiłem we 2 osoby, tzn wymianę czujnika. Ulało się z 50ml. Tak więc to prawie żaden ubytek i nie dolewałem bo stan był ok. |
Autor: | Martinezio [ 30 Sie 2011, 11:31 ] |
Temat postu: | |
Cały układ chłodniczy ma pojemność ok. 3-3,5l. Ostatnio robiłem pompę wody i musiałem wszystko zlać z układu Po zakończeniu tyle mi weszło (z odpowietrzeniem układu). |
Strona 7 z 11 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |