Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Kontrolka niedomkniętych drzwi
http://fiatpunto.com.pl/topic9861.html
Strona 1 z 4

Autor:  mrider [ 14 Sie 2008, 02:38 ]
Temat postu:  Kontrolka niedomkniętych drzwi

Witam!
Jak wiadomo, wszystkie wersje "jedynki" mają odpowiednie miejsce na liczniku aby sygnalizowało niedomknięte drzwi, lecz tylko kilka wersji wyposażenia ma to w standardzie. Tutaj firma dała po bandzie i jest kilka wariantów podpięcia.

Co nam będzie potrzebne:

- kawałek przewodu
- śrubokręt "krzyżak"
- klucz imbusowy do odkręcenia licznika
- klucz imbusowy od odkręcenia boczków drzwi
- wkładka z bezpiecznikiem zakładana na kabel
- lutownica
- opcjonalnie wiertarka i biała dioda LED 12v.

No to lecimy! Poniżej są opisane wszystkie warianty podłączenia.

Wariant 1.

Odkręcamy licznik i sprawdzamy czy w górnej lewej wtyczce (tej nad wskaźnikiem paliwa) jest przewód zielony z białym paskiem.
Sprawdzamy czy w dolnej wtyczce jest przewód pomarańczowy z białym paskiem.
Jeśli mamy te przewody doprowadzone do licznika to wystarczy założyć żarówkę i kontrolka zaświeci.


Wariant 2. Nie mamy doprowadzonych do licznika przewodów opisanych w wariancie 1.

Otwieramy schowek pasażera oraz klapkę znajdującą sie u góry w schowku. Następnie odkręcamy tablicę na której są bezpieczniki i przekaźniki.
Sprawdzamy z tyłu tablicy czy do żółtej kostki (sterownik centralnego zamka) są doprowadzone przewody zielone z białym paskiem. Powinno być ich tyle, ile mamy drzwi w samochodzie.
Jeśli przewody tam są to dolutowujemy nowy przewód do miejsca w którym wszystkie te kabelki się łączą.
Dolutowany przewód przeciągamy do licznika i podpinamy do górnej wtyczki nad wskaźnikiem paliwa w wolne miejsce, do którego prowadzi ścieżka od interesującej nas kontrolki zakończona pinem.
Wpinamy żarówkę i kontrolka zaświeci.


Wariant 3. Nie mamy kabelków wymienionych w wariantach powyżej.

Tutaj sprawa się dość znacząco komplikuje, gdyż w wyniku cięcia kosztów interesujące nas przewody wychodzące z zamków drzwi są doprowadzone tylko do wtyczki łączącej drzwi z karoserią. Musimy rozłączyć tę wtyczkę i podłączyć przewód do pinu wtyczki od strony karoserii. W większości aut jest tam po prostu puste miejsce na pin i musimy ów pin zakupić w ASO. Czynność tę wykonujemy we wszystkich wtyczkach drzwi.
Gdy już mamy wyprowadzone wszystkie przewody to łączymy je ze sobą i podpinamy do wtyczki licznika w miejsce opisane w wariancie 2.
Wpinamy żarówkę i kontrolka zaświeci.

Wariant 4. Totalna druciarnia...

Trafiliśmy na taką wersję auta, że warianty 1 i 2 odpadają, a wariant 3 nie daje rezultatu.
Demontujemy boczek drzwiowy i odnajdujemy przewód zielony z białym paskiem.
Podpinamy do tego przewodu nasz dość długi przewód i rozpinamy wtyczkę łączącą drzwi z kabiną.
Za pomocą wiertarki i małego wiertła wiercimy na wylot otwory w obu wtyczkach.
Przeciągamy nasz kabelek przez te otwory we wtyczkach do kabiny, spinamy wtyczkę i zakładamy boczek.
To samo robimy we wszystkich drzwiach, jakie posiadamy w aucie.
Wyprowadzone przewody łączymy ze sobą i doprowadzamy do licznika.
Wyciągamy dowolną plastikową zaślepkę żarówki i wiercimy/przepalamy igłą w jej spodzie dwa otwory.
W przygotowaną zaślepkę wkładamy białą diodę LED o średnicy nie większej niż 5mm.
Zakładamy zaślepkę z diodą w miejsce kontrolki drzwi. Nóżki diody nie mogą dotykać ścieżek licznika po zamontowaniu w miejscu kontrolki!
Lutujemy nasz kabelek do krótszej nóżki diody.
Do drugiej, dłuższej nóżki lutujemy osobny kabelek na którym zakładamy bezpiecznik max 10A.
Podłączamy ten kabelek do stałego zasilania np. gruby czerwony przewód w skrzynce bezpieczników.
Cieszymy się działającą kontrolką niedomkniętych drzwi.

Być może cały ten opis jest trochę chaotyczny ale to już Wy ocenicie. Czekam na wszystkie wskazówki i sugestie :)
W ramach możliwości i wolnego czasu zrobię kilka fotek aby opis był czytelniejszy, lecz to dopiero gdy dorwę innego kropka w pracy. Mój posiada to fabrycznie i na niewiele się przyda.

Autor:  mrider [ 27 Sie 2008, 01:08 ]
Temat postu: 

Małe sprostowanie. Dziś podłączałem kontrolkę niedomkniętych drzwi oraz kontrolkę klapy silnika/bagażnika w kropku SX. Po przestudiowaniu kilku serwisówek wygląda na to że wszystkie wersje posiadające fabryczny zestaw centralny zamek + el. szyby (wszystkie SX i ELX bez kontrolki) nie mają wyprowadzonego kabelka z drzwi do kabiny i podłączenie kontrolki wygląda trochę inaczej niż w opisie powyżej. Jutro opiszę wraz z fotkami jak się do tego zabrać. Sprawa o tyle się skomplikowała, że po prawidłowym wpięciu się pod licznik kontrolka świeci tylko na włączonej stacyjce...

Autor:  danaga1 [ 27 Sie 2008, 08:00 ]
Temat postu: 

mrider opisz,opisz, bo może ja się za to też wezmę :lol: nie chce mi się za bardzo, ale zobaczę (dzięki tobie) ile to roboty i.... zobaczymy :D

Autor:  mrider [ 28 Sie 2008, 01:39 ]
Temat postu: 

No więc tak: Wszystkie wersje posiadające fabryczny centralny zamek i fabryczne elektryczne szyby nie mają wyprowadzonego kabelka z drzwi do kabiny. Mowa tutaj oczywiście o wersjach bez podpiętej kontrolki drzwi.
Interesujący nas kabelek dochodzi do wtyczki w drzwiach,

Image

ale po drugiej stronie wtyczki, tej wychodzącej z kabiny już go nie ma i jest wolne pole.

Image

Nie ma co się bawić w szukanie i instalowanie dodatkowego pinu (dostępny tylko w ASO, ale tylko teoretycznie)... jest na to prosty sposób :E

1. Rozłączamy wtyczkę pomiędzy drzwiami a kabiną.
2. Demontujemy boczek w drzwiach i wciskamy do środka wtyczkę.

UWAGA! Nic na siłę! Jak się dobrze przyglądniemy wtyczce, to zobaczymy że w jednym miejscu jest mały ząbek. Za pomocą śrubokręta naciskamy ten ząbek i wtyczka sama wpadnie do środka.

3. Za pomocą wiertarki wiercimy we wtyczce mały otwór na wylot.

Image

4. Przeciągamy przez otwór dodatkowy kabelek i lutujemy go do kabelka zielonobiałego.

Image

5. Zakładamy wtyczkę na swoje miejsce i montujemy boczek drzwi.

6. Wiercimy otwór we wtyczce wchodzącej do kabiny. Ważne aby otwory się pokrywały, tzn w obu wtyczkach były w tym samym miejscu.

Image

7. Przeciągamy kabelek przez wtyczkę i składamy ją w całość.

Image

8. Teraz musimy przeciągnąć ten kabelek do kabiny. Przeciągamy go przez gumę łączącą wtyczkę z kabiną, odchylamy tapicerkę i przeciągamy go przez gumę znajdującą się na błotniku.

Image

9. Doprowadzamy ten kabelek za licznik i odcinamy jego nadmiar.

To samo robimy w drugich drzwiach. Ogólnie żeby mieć sygnalizację niedomkniętych wszystkich drzwi, musimy z każdych drzwi wyprowadzić kabelek w taki sposób jak powyżej.

Tutaj zaczynają się klocki gdyż w obwodzie tej kontrolki brakuje jednego wtyku we wtyczce, a na drugim napięcie pojawia się tylko po przekręceniu stacyjki.
Jeśli interesuje nas takie rozwiązanie to udajemy się do ASO i kupujemy pin do kostki podłączanej do zegarów. Te piny akurat są w miarę dostępne.
Patrząc od strony kierownicy (po wyjęciu liczników) widzimy cztery wtyczki. Dwie po lewej stronie i dwie po prawej.
Interesuje nas górna wtyczka po lewej stronie (tej bliżej drzwi).

Pin nr 2 od lewej w tej wtyczce jest pusty. To jest właśnie masa kontrolki, czyli miejsce gdzie musimy podpiąć kabelki wypuszczone z drzwi.
Łączymy więc nasze kabelki w jeden i zakładamy zakupiony pin.
Zakładamy żaróweczkę w lewy dolny róg licznika, podpinamy licznik i cieszymy się tym, że po przekręceniu stacyjki zapali się kontrolka gdy otworzymy lub mamy niedomknięte drzwi :)

Jeśli chcemy aby kontrolka sygnalizowała zawsze pozostaje tylko sposób druciarski z wykorzystaniem diody LED lub żaróweczki. Do wyboru.

Na życzenie mogę wstawić fotki podpinania w taki sposób kontrolki, ale to za kilka dni dopiero.

Autor:  panjavor [ 28 Sie 2008, 23:27 ]
Temat postu: 

mrider jestes po prostu WIELKI nie masz pojecia jak duzo czasu dzieki Tobie zaoszczedzilem :) chyle czolo :> i pozdrawiam :) w sobote biore sie za robienie kontrolki :)

Autor:  Thomas [ 28 Sie 2008, 23:38 ]
Temat postu: 

to ja nie wiem czy sie za to zabiore :E wersja S to w ogole robota bedzie :E poza tym zerkniecie w lusterko wsteczne wszystko mi mowi :E w kazdym badz razie niezly bajer to jest ;)

Autor:  mrider [ 29 Sie 2008, 00:08 ]
Temat postu: 

Thomas jeśli masz fabryczny centralny to jest tak jak opisałem powyżej. Ten interesujący nas kabelek jest poprowadzony w drzwiach ale tylko do wtyczki drzwiowej, tak jak na fotkach.

panjavor W przypadku auta 3-drzwiowego w 2 godziny spokojnie się wyrobisz.

W bardzo prosty sposób można podłączyć kontrolkę niedomkniętej klapy silnika/bagażnika. Jeśli mamy w aucie oświetlenie bagażnika to wystarczy tylko pociągnąć dwa kabelki od lampki bagażnika do licznika. W przypadku klapy silnika potrzebny jest dodatkowy wyłącznik krańcowy. Jeśli mamy w aucie alarm to jest szansa że taki wyłącznik już jest i wystarczy się tylko w niego wpiąć :)

Autor:  panjavor [ 29 Sie 2008, 00:13 ]
Temat postu: 

mrider w moim przypadku dochodzi jeszcze dwojka drzwi z tylu ;> a z tym podpieciem bagaznika to tez nie jest glupi pomysl :) acz kolwiek bagaznik zawsze sie domyka....

Autor:  Thomas [ 29 Sie 2008, 09:58 ]
Temat postu: 

mrider niestety tak jak mowilem mam wersje S czyli druciarnia by mnie czekala :E

Autor:  wampir_wawelski [ 01 Wrz 2008, 16:25 ]
Temat postu: 

świetny opis,
w moim przypadku pasuje wariant nr 5, mam pytanie o bezpiecznik, czy tutaj też należy się o niego zatroszczyć, czy sprawę bierze na siebie bezpiecznik od centralnego w ogóle?

Autor:  mrider [ 02 Wrz 2008, 01:08 ]
Temat postu: 

wampir_wawelski jeśli podłączasz dodatkowe napięcie to poprzez bezpiecznik lub wpinasz się do kabla napięciowego za bezpiecznikiem. 10A w zupełności wystarczy. Na przewodzie idącym z drzwi bezpiecznik jest niepotrzebny gdyż to jest przewód masowy.

Autor:  reniferek1987 [ 08 Wrz 2008, 21:54 ]
Temat postu: 

Chciałem się zapytać ja mam wersję (s60) z 1998r mam u góry zielonobiały przewód ale nigdzie tam nie ma pomarańczowo-białego skąd go wsiąść?

Autor:  mrider [ 09 Wrz 2008, 00:33 ]
Temat postu: 

Jeśli masz do licznika doprowadzony zielonobiały to po prostu załóż kontrolkę i sprawdź czy działa.

Autor:  reniferek1987 [ 09 Wrz 2008, 11:14 ]
Temat postu: 

Ae tam napisałeś że wymaga to pomarańczowo-białego przewodu a takowego to ja nie mam tam (mam tylko zielono-bialy).
Pozdrawiam.

Autor:  mrider [ 09 Wrz 2008, 13:15 ]
Temat postu: 

Zrób to co napisałem.
To że nie ma tego przewodu wcale nie znaczy że nie zadziała. Fiat lubi mieszać w kolorkach instalacji.

Autor:  reniferek1987 [ 10 Wrz 2008, 14:22 ]
Temat postu: 

Ale ciężko jest dostać ten plastik do żarówki pytałem się w 2 z częściami nie mają jak tu sobie poradzić?
Zrobię tak jak napisałeś jak tylko autko wróci mi od mech-magika;]
Daję słowo zdam relację z tego czy zadziałało.
Pozdrawiam

Autor:  wampir_wawelski [ 11 Wrz 2008, 18:14 ]
Temat postu: 

Dzisiaj skończyłem montaż tej kontrolki.
Zaczynam od przewodów z drzwi, zatem trochę mi zeszło, ale da się zrobić.
Niestety nie miałem PINu i wpięcie się do kostki przy zegarach nie wchodziło w rachubę, miałem również kłopot z obudową do kontrolki (brak) ponieważ w miejscu gdzie powinna być dioda była zaślepiona dziura. Obudowy do kontrolek były tylko przy wykorzystanych już "kontrolkach".

Przymocowałem jakoś Diodę w tej dziurze, podpiąłem zgodnie z tym co napisał mrider, z tym, że kable do diody wszystkie poszły z pominięciem samych zegarów i kostek itd.

Światełko mi się świeci cały czas, czy włączona czy wyłączona stacyjka - podejrzewam, że to wynik obejścia schematu i Pinów, oczywiście gdy mam otwarte drzwi - ale świeci co mnie cieszy.

Niepokojącym faktem jest to, że po zamontowaniu kontrolki i montażu świeci mi ciągle kontrolka poduszki powietrznej, zwykle zaraz gasła a tutaj swieci ciągle. Może przez to, że wpiąłem się na ten czerwony przewód przy bezpiecznikach?

Dla zainteresowanych zrobiłem fotkę obudowy zegara, na której widać, ile jest przewidziany kontrolek, a w mojej S po dzisiejszym montażu z tych wszystkich działają tylko dwie :) Mrider do dzieła :E

Image

Image

Autor:  reniferek1987 [ 17 Wrz 2008, 23:50 ]
Temat postu: 

No to sprawdziłem samo wsadzenie nic nie dało więc raczej będe musiał zrobić coś takiego wampir_wawelski. Ja chyba postaram się rozwiązać ten problem nieco inaczej. Mianowicie podpiąć się pod przewody od lampki powinno wyjść na to samo poprawcie mnie jeśli sięmylę?
Pozdrawiam.

Autor:  mrider [ 18 Wrz 2008, 00:46 ]
Temat postu: 

reniferek1987 mylisz się. Jeśli wepniesz się w lampkę to tak jakbyś się wpiął w krańcówkę drzwi. Opisywałem to na początku... Ale to nie zmienia faktu aby spróbować podpiąć lampkę inaczej, używając tego kabelka z centralnego zamka... Pomyślimy :)

wampir_wawelski no właśnie tak ma być, kontrolka ma świecić na otwartych drzwiach niezależnie od stacyjki. Ja tylko podałem co trzeba podłączyć i gdzie oraz kilka podstawowych wariantów. Instalowanie samej kontrolki to już każdy wykonuje tak jak mu wygodniej.
Co do dodatkowych kontrolek z Twojej fotki to tak: pierwsza z góry to kontrolka niedomkniętej klapy silnika/bagażnika. U mnie jest już podpięta ;)
Dwie pomarańczowe to od diesla są. Podgrzewanie świecy i woda w filtrze paliwa... W benzyniakach bezużyteczne.
kluczyk z napisem CODE to kontrolka od immobilisera. Musisz go założyć aby zadziałała.
Ostatnia kontrolka to sygnalizacja przepalonej żarówki świateł stopu. Nie da się jej podpiąć bez odpowiedniego układu elektronicznego.

Swoją drogą to dorwałem licznik z diesla S gdzie zamiast kontrolki od immobilisera jest kontrolka niezapiętych pasów.

TUTAJ można kupić diodowe odpowiedniki kropkowych kontrolek, gotowe do założenia.

Autor:  reniferek1987 [ 18 Wrz 2008, 11:33 ]
Temat postu: 

Hmm znaczy jak zrobie centralny to mogę się wziąć za to ;/ :E

Autor:  mrider [ 18 Wrz 2008, 11:55 ]
Temat postu: 

Tak, pod warunkiem że założysz fabryczne siłowniki zamka.

Autor:  Kodako [ 21 Kwi 2009, 19:53 ]
Temat postu: 

trochę odświeżę temat

mrider napisał(a):
kontrolka ma świecić na otwartych drzwiach niezależnie od stacyjki


mam fabrycznie zamontowaną kontrolkę niedomkniętych drzwi ale świeci ona tylko gdy stacyjka jest przekręcona. Gdy nie ma kluczyka w stacyjce to kontrolka nie działa. mrider czy mam coś nie tak z tą kontrolką czy fabrycznie tak właśnie była podłączona?

Autor:  mrider [ 21 Kwi 2009, 21:10 ]
Temat postu: 

Kodako zapewne nie masz auta od nowości i nie wiadomo czy ktoś tam majstrował czy nie... Wszystkie dane na temat tej kontrolki jakie znalazłem mówią że powinna świecić zawsze, jednakże gdy w zwykłych licznikach dołoży się brakujący pin i podprowadzi do niego kabelek od centralnego to kontrolka świeci tylko na włączonej stacyjce tak jak u Ciebie.

Te dane mogą zweryfikować tylko użytkownicy aut z działającą kontrolką. Wtedy ewentualnie napiszę całość od nowa.

Autor:  Rafalinek [ 21 Kwi 2009, 22:12 ]
Temat postu: 

Kodako napisał(a):
mam fabrycznie zamontowaną kontrolkę niedomkniętych drzwi ale świeci ona tylko gdy stacyjka jest przekręcona. Gdy nie ma kluczyka w stacyjce to kontrolka nie działa

Tak jest w oryginale. Kontrolka świeci tylko przy przekręconej stacyjce.

Autor:  Kodako [ 21 Kwi 2009, 23:34 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Tak jest w oryginale. Kontrolka świeci tylko przy przekręconej stacyjce.


tak więc jedną opinię już mamy a u reszty jak jest z kontrolką?

Strona 1 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/