Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
http://fiatpunto.com.pl/topic14043-100.html
Strona 5 z 6

Autor:  Axor [ 24 Lip 2014, 20:03 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Była informacja o tym podawana

"Żeby sprawdzić, które kable są właściwe proponuję odnaleźć w tej wtyczce następujące piny:
"Otwórz" to pin 24
"Zamknij" to pin 34"
Image
strona druga tego tematu ładnie rozpisane :P

Autor:  kacperkr [ 24 Lip 2014, 23:30 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

To to wiem, ale który kabelek jest od kierunkowskazy ?

Autor:  ipIV [ 28 Lip 2014, 07:22 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

kacperkr napisał(a):
który kabelek jest od kierunkowskazy ?
Od czego? o_O

Autor:  kacperkr [ 03 Sie 2014, 20:00 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

"od czego?" kabelek od kierunkowskazów (w poprzednim poście mała literówka się wkradła) jakby kolega nie wiedział co to kierunkowskaz to proszę: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kierunkowskaz

[ Dodano: 03 Sie 2014, 20:00 ]

Już znalazłem sam, może kiedyś się komuś przyda opis tej 40 pinowej kostki http://fiatpunto.com.pl/topic44107.html

Autor:  Robson_wroc [ 22 Wrz 2014, 15:05 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Witam

Patrząc na schemat elektryczny to z body kompa (złączka 40-pin pokazana wyżej na zdjęciu) wychodzą 3 przewody do sterowania kierunkowskazami z prawej strony (kolor różowy przewodów) oraz 3 przewody do sterowania kierunkowskazami z lewej strony (różowo-białe).
Gdzie należy wpiąć przewód wyjściowy z centralki radiowej tak aby przy otwieraniu/zamykaniu mignęły wszystkie kierunkowskazy?

Autor:  kacperkr [ 11 Paź 2014, 23:36 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Ja się wpiąłem w pin numer 2. Sterowanie kierunkowskazu bocznego lewego różowy kabelek i śmiga wszystko. Przy wpięciu trzeba pamiętać o diodzie prostowniczej żeby prąd w jedną stronę płyną z centralki do kierunkowskazów ;)

Autor:  driwer78 [ 07 Gru 2014, 16:01 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

http://allegro.pl/sterownik-zamka-centr ... 23544.html

czy ten sterownik będzie pasował do Punto 2 z 2000 roku?

Autor:  Breyton [ 12 Gru 2014, 18:14 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

driwer78, będzie działał. Ja miałem taki :)

Autor:  driwer78 [ 11 Sty 2015, 00:35 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Dzięki

[ Dodano: 20 Gru 2014, 18:14 ]

Założyłem w końcu centralkę z pilotem typu scyzoryk.Ładnie chodzi jeszcze muszę grot dokupi i będzie git.

[ Dodano: 23 Gru 2014, 17:17 ]

Breyton napisał(a):
driwer78, będzie działał. Ja miałem taki :)


Masz może do niego schematy?

[ Dodano: 10 Sty 2015, 23:35 ]

Czy ktoś wie gdzie fabryczna centralka od zamka w Puncie?

Autor:  LrPrl [ 18 Sie 2015, 17:22 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Wszystko gra cacy, zamyka się i otwiera. Prawdę mówiąc zrobienie samego centralnego to pestka, dłużej zajęło mi z siłownikiem, ale też już działa. W 5d otwory są mniejsze i siłownik wepchnąłem na siłę. Siedział tak pewnie, że miał możliwość ruchu tylko w jedną stronę (do zamka) więc wystarczyło złapać do karoserii jedną śrubą i gites!
Ponadto małe problemy ze zlokalizowaniem kabla do pompy. Zlokalizowałem dopiero teraz - w domu, ze zdjęcia :P Ten fiolet taki dosyć mocno wyblaknięty :P

No i już wcześniej czytając ten temat zauważyłem, że chyba z dwie osoby miały problem z tym, że centralny przestawał działać po kilku cyklach zamknięcia i otwarcia, dopiero po zamknięciu i otwarciu z kluczyka zaczyna działać. Wydaje mi się, że to jest jakieś zabezpieczenie w komputerze, bo nawet bez centralnego jak się od środka zamyka i otwiera kilka razy to centralny przestaje działać :P

Tak więc założenie centralnego to ok. 4godziny razem z siłownikiem klapy (przewody lutowane) + pewnie z godzinę no może półtorej zajmie przeciągnięcie kabli do klaksonu i zrobienie tego zabezpieczenia. Ponadto zauważyłem, że słaby zasięg ma ten centralny ale w sumie większy nie potrzebny :)


Wielkie dzięki Ziutek za fajny poradnik, bez niego myślę, że zajęłoby mi to dużo dużo dłużej :)


P.S. w 40 pinowej wiązce ja miałem 2 kable zielono-białe różniły się tylko grubością. Okazało się, że to ten "cieńszy", grubością identyczny do tego fioletowego :) A ja masę podkradłem ze wspomagania - również stała masa, dostęp też dobry wiec jest OK :)

Autor:  tomek3004 [ 09 Lip 2016, 10:08 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Witam, dostałem ostatnio moduł centralnego zamka na pilota i jako ze miałem trochę czasu to postanowiłem go zamontować ale niestety mi sie to nie udało i liczę na wasza pomoc a wiec po kolei, zdjąłem osłonę bezpieczników i sprawdzałem wszystkie kable w tej kostce gdzie podobno są kable od centralnego na żadnym nie próbowało zamknąć ani otworzyć wiec z racji tego ze musiałem nasmarować klamkę bo nie działała zdjąłem boczek z drzwi i postanowiłem tam poszukać tych kabli ale rownież na żadnym nic sie nie działo kiedy wbiłem próbnik i łączyłem z masa, jedyne co zauważyłem to ze na kablu czarnym z białym paskiem kiedy wbije próbnik żarówka sie zapala ale kiedy zamknę zamek żarówka gaśnie, a na kablu czarnym z niebieskim paskiem dzieje sie na odwrót czyli kiedy zamek jest zamknięty żarówka sie pali a kiedy go otworze żarówka gaśnie i tu pytanie czy to te kable są odpowiedzialne za zamykanie i otwieranie ? I drugie pytanie nie moge rozszyfrować schematu jak podłączyć te kable wiec dołącze schemat i moze pomożecie ? :) ( Punto anglik bo mieszkam w Szkocji jeżeli to coś zmienia )

Załączniki:


Autor:  Magnes [ 01 Mar 2017, 19:42 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Witajcie, odgrzewam dość stary temat, ale może znajdzie się ktoś kto pomoże rozgryźć schemat sterownika.
Więc od początku zaczynając dzisiaj trafił do mnie sterownik Master Car zx300, planuje zamontować go jutro lub w sobotę, tylko mam problem z rozgryzieniem tego "schematu" co jak z czym i co to za strzałki?
Załącznik:



Skoro w punto sterowanie jest masą rozumiem, że interesuje mnie "negatywny spust"?

Sygnał zamknięcia i otwarcia to jasne, łączymy z sygnałami w samochodzie, ale co oznaczają strzałki? masę?



Dodatkowo w Puncie miałem CZ z fabrycznym pilotem w kluczyku, ale z dnia na dzień przestał działać i nie bardzo chce mi się szukać tutaj rozwiązania, tym bardziej że i tak planowałem podłączyć klapę pod pilota, więc mam nadzieje że to nie stanowi problemu?

Autor:  WuuMac [ 03 Mar 2017, 20:08 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Sterownik kupiony i zamontowany, kupiłem jakiś nie drogi za 58zł z wysyłką z przyzwoitymi pilotami - nie powinny się rozpaść bo pierwszym upadku na ziemie. Zwracałem uwagę by była funkcja bagażnika. Całość podłączyłem bez żadnych problemów, instrukcje z forum się przydały, dzięki podanym kolorom kabli nie było zbyt wiele roboty bo trafiłem bez problemu, podobnie z kierunkowskazami.

Jeśli chodzi o tylną klapę to siłownik ukryłem po lewej stronie rygla, na dole (nie w klapie) użyłem w tym celu około 10cm linki (hamulcowa od roweru), zaprasowałem końcówki oczkowe, przykręciłem oczkiem do siłownika a z drugiej założyłem na "bolec" gdzie przychodzi fabrycznie linka od otwierania z wnętrza auta - zaprasowałem by nie wypadała. Oczywiście fabryczną linkę zostawiłem na wszelki wypadek więc będzie możliwość i z pilota i za pomocą linki z wnętrza. Wszystko działa bez problemu. Kabelki ukryte, siłownik schowany za blachą i pod tapicerką więc nic nie widać więc wyszło estetycznie choć sam siłownik zamontowałem na opaski kablowe - nie chciałem robić dziur by przykręcać siłownik a działa dobrze, nie rusza się siłownik a opasek nie widać bo są pod tapicerką więc druciarstwo tego typu do zaakceptowania ;)

[ Dodano: 03 Mar 2017, 19:08 ]

Magnes napisał(a):
Skoro w punto sterowanie jest masą rozumiem, że interesuje mnie "negatywny spust"?


Dokładnie, w przypadku Punto interesuje cię "negatywny spust"

Magnes napisał(a):
Sygnał zamknięcia i otwarcia to jasne, łączymy z sygnałami w samochodzie, ale co oznaczają strzałki? masę?


Strzałki to będzie masa, dziwnie zaznaczone - strzałkami no ale wychodzi na to, że to masa.

Autor:  LrPrl [ 03 Mar 2017, 23:34 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Negatywny spust, pozytywny spust? Czy ty na pewno kupiłeś centralkę radiowego sterowania? :hahaha:

Nie chce Cie okłamać, ale czy przypadkiem nie było wcześniej gdzieś identycznego schematu? Bo wydaje mi się, że już widziałem podobny, z nożyczkami :P

Autor:  Magnes [ 04 Mar 2017, 02:12 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

LrPrl, znalazłem inny schemat na elektrodzie. Co prawda centralka inna z nazwy ale bebechy te same ;) wszystko stało się jasne, dzisiaj połączyłem przewody zgodnie ze schematem, dorzuciłem przekaźnik do sterowania klapą bagażnika i diody prostownicze na przewody od kierunkowskazów.

Po podłączeniu do zewnętrznego zasilania siłownik od klapy działa, przy próbie otwarcia i zamknięcia zamków przekaźniki cykają więc liczę że jutro odpali bez problemu w samochodzie :D

Jeszcze tylko wymyślić czym spiąć siłownik do rygla w klapie :E

Autor:  WuuMac [ 04 Mar 2017, 10:55 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Magnes, może zrób tak jak ja opisałem wyżej? Linka od roweru - około 10cm z jednej strony przykręcona do siłownika a z drugiej na ten haczyk gdzie przychodzi fabrycznie linka od otwierania z wnętrza auta. U mnie to działa idealnie, działa otwieranie z linki i pilota. Siłownik po lewej stronie zamka pod blachą więc nie jest widoczny - są tam otwory przez które bez problemu zmieścisz siłownik.

Autor:  Magnes [ 04 Mar 2017, 11:14 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

WuuMac, w sumie skoro działa :D to jadę po linkę i konektory oczkowe :D

Autor:  LrPrl [ 04 Mar 2017, 13:46 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Ja odpowiednio podgiąłem ten drucik co jest razem z siłownikiem i go przymocowałem do linki pryz samym zamku - też działało. Tylko sfajczył się przekaźnik w centalce :|

Autor:  Magnes [ 04 Mar 2017, 15:51 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

C.Z. podpięty, czas operacyjny jakoś 1h :D z tymże wczoraj pospinałem przewody zgodnie ze schematem itp więc dzisiaj tylko montaż na aucie.

Klapa nie podpięta a to dlatego, że siłownik się spalił :shock:
Podpiąłem go tak jak na forum było opisane, siłownik wyskoczył po naciśnięciu przycisku na pilocie się chował wszystko było dobrze, no ale czemu poszedł z dymem? jakby coś źle było podpięte to wcale by nie ruszył...

Do ciągnięcia użyłem linki hamulcowej i końcówek oczkowych tak jakWuuMac.

W poniedziałek zadzwonie do sklepu i spróbuje reklamować siłownik...


Nie wiem czy dobry wziąłem, bo opisany był jako 5-6kg

Autor:  WuuMac [ 05 Mar 2017, 11:35 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Magnes napisał(a):
Klapa nie podpięta a to dlatego, że siłownik się spalił
Podpiąłem go tak jak na forum było opisane, siłownik wyskoczył po naciśnięciu przycisku na pilocie się chował wszystko było dobrze, no ale czemu poszedł z dymem? jakby coś źle było podpięte to wcale by nie ruszył...


Może jakiś wadliwy był albo jakieś zwarcie? Sprawdziłeś czy to aby na pewno siłownik a nie przekaźnik w centralce?

Magnes napisał(a):
Nie wiem czy dobry wziąłem, bo opisany był jako 5-6kg


Ja u siebie zastosowałem teoretycznie 6kg - tak był opisany, teoretycznie bo szczerze wątpię by faktycznie taką siłę miał ale producenci, szczególnie chińscy lubią przesadzać z danymi technicznymi ale bez problemu sobie radzi, tam nie trzeba jakiejś dużej siły, ten bolec dość lekko chodzi.

Autor:  Magnes [ 05 Mar 2017, 12:08 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Przekaźnik w centralce cyka 3 razy wtedy mrugają kierunkowskazy i po chwili słychać przekaźnik który dołożyłem po drodze do siłownika...
On całkiem sprawnie działał jak go sprawdzałem pod akumulatorem ale już wtedy strasznie się grzał... Hmmm no nie wiem co z tym począć :( narazie stawiam na siłownik, jak inny też się spali to będę szukał przyczyny w wiazce.

Autor:  WuuMac [ 05 Mar 2017, 13:20 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Magnes napisał(a):
Przekaźnik w centralce cyka 3 razy wtedy mrugają kierunkowskazy i po chwili słychać przekaźnik który dołożyłem po drodze do siłownika...
On całkiem sprawnie działał jak go sprawdzałem pod akumulatorem ale już wtedy strasznie się grzał... Hmmm no nie wiem co z tym począć narazie stawiam na siłownik, jak inny też się spali to będę szukał przyczyny w wiazce.


W takiej sytuacji to faktycznie raczej nie ma wątpliwości, padł siłownik. Pytanie tylko dlaczego? Może to tylko wada samego siłownika.

Autor:  rafisz [ 06 Mar 2017, 10:40 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

a takie pytanko - czy po zadziałaniu siłownika zdejmowane jest napięcie z jego zacisków? no bo jeżeli on jest cały czas pod napięciem to każdy padnie...

Autor:  WuuMac [ 06 Mar 2017, 11:00 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

rafisz napisał(a):
a takie pytanko - czy po zadziałaniu siłownika zdejmowane jest napięcie z jego zacisków? no bo jeżeli on jest cały czas pod napięciem to każdy padnie...


w moim przypadku tak, przychodzi napięcie tylko by zacisnąć siłownik i znowy wysunąć i tyle, tylko w momencie gdy naciskam przycisk otwierania bagażnika.
Magnes, dobrze jakby to sprawdził bo może dlatego siłownik się spalił.

Autor:  Magnes [ 06 Mar 2017, 12:33 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

U mnie jak go podepne pod zasilanie i masę to się wysuwa i dopuki nie naciśnie się przycisku to tak pozostaje i nie da się go ręcznie ścisnąć.

Czyli jednak coś przy przekazniku źle podłączyłem?

Strona 5 z 6 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/