Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM
http://fiatpunto.com.pl/topic10725-100.html
Strona 5 z 7

Autor:  wojtek6000 [ 23 Sty 2014, 21:29 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Świetny artykuł:) U mnie nagar zeszedł po sześciu czyszczeniach benzyną i sześciokrotnym dmuchaniu kompresorem. Falowanie na wolnych obrotach zniknęło jak ręką odjął:D

Autor:  Paul123 [ 16 Mar 2014, 19:46 ]
Temat postu:  Re:

Paul123 napisał(a):
A ja mam taki problem w Punto 2FL 1.2 8v:

Gdy jest zimny silnik wszystko jest OK, wolne obroty przez pewien czas sa wyższe ok. 1200obr i z wyższych obrotów schodzi w dół normalnie aż do tych 1200obr, ale gdy silnik jest ciepły (nie musi byc wcale gorący, po prostu zaczyna sie rozgrzewac, wskaźnik temp. juz sie zaczyna podnosić) wtedy pojawia się problem. Obroty za wolno schodzą w dół, tzn, schodzą normalnie, lecz zanim zaczna schodzić od momentu puszczenia gazu mija około 1 sekunda. Szczególnie zauważalne jest to podczas troche szybszej zmiany biegów, puszczam gaz -> zmieniam bieg na wyższy (wchodzi z lekkim oporem z powodu za wysokich obrotów silnika) -> kolejny bieg jest już wrzucony a obroty jeszcze się trzymią i dopiero spadaja gdy puszczam sprzegło (zduszam obroty puszczeniem sprzęgła na kolejnym, wyższym biegu) albo musze poczekać 0,5-1s gdy puszcze gaz az zaczynaja spadac obroty wtedy zmieniam bieg (lżej wchodzi, wiadomo) i wtedy dopiero puszczam sprzęgło.

Dodam, że wczoraj przy okazji wymiany filtra powietrza wykręcilem i czysciłem przepustnice oraz silnik krokowy od wolnych obrotów i miałem nadzieje, że pomoże ale po poskładaniu jest dalej tak samo. Oczywiście syfu w srodku było dużo, więc tym bardziej myślałem że będzie OK, ale niestety nic sie nie zmieniło. Przed czyszczeniem silnik chodził OK, wolne super, nic nie falowały itd itp, jedynie te schodzenie z obrotów mnie wkurzało, po czyszczeniu dalej wszystko jest OK tylko te schodzące obroty wkurzaja mnie jeszcze bardziej. Jechałem kiedys Puntem 2 od znajomego i tam obroty schodzą odrazu jak sie pusci gaz, u mnie jest inaczej.

Wie ktoś co to może być?

[ Dodano: 03 Mar 2011 21:24 ]
Dodam jeszcze, iż zauważyłem, że po puszczeniu gazu przed zmiana biegu obroty delikatnie idą w górę o jakies 100obr (wskazówka minimalnie sie unosi w górę) po czym spadają, dlatego tak dlugo trwa schodzenie silnika z obrotów.

Czy ktos miał podobny problem, bądź wie jak to wyeliminować?



Witam wszystkich forumowiczów, chciałbym odświeżyć mój stary problem z cytatu. Załatwiłem sobie nową (nie używaną) przepustnicę (wraz z silnikiem krokowym i TPS). Zamontowałem ją w moim P2FL 1.2 8V (od zawsze bez gazu) ale nic się nie zmieniło, czyli silnik do póki się nie nagrzeje do normalnej temp. chodzi OK (obroty pomiędzy zmianą biegów spadają normalnie) ale jak silnik ma już normalna temp. czyli powyżej 80 stopni zaczyna się problem (obroty pomiędzy zmianą biegów delikatnie podskakują o jakieś 100-200 rpm po czym dopiero spadają). Wykonałem programem MultiEcuScan reset adaptacji czujnika TPS, po czym po odpaleniu silnika zaczęła mrugać kontrolka Check Engine a silnik zaczął wtedy pracować prawidłowo, wręcz rewelacyjnie (obroty podczas zmiany biegów spadały w mgnieniu oka czyli prawidłowo). Niestety kontrolka Check Engine wciąż mrugała pomimo przejechania około 20km (najpierw delikatnie równo 80-90km/h potem szybciej, aż na końcu obroty do końca na kilku biegach). W związku z mrugającą lampką w końcu wykonałem prawidłowe czynności takie jak w opisie programu MultiEcuScan bądź FiatEcuScan czyli przegazowaniu 3 razy do min. 4500rpm i przytrzymaniu przez minimum 3 sekundy takich obrotów, za trzecim razem lampka zgasła lecz silnik znów zaczął pracować po staremu, czyli podczas rozpędzania auta i zmiany na wyższe biegi obroty zamiast szybko spadać delikatnie podskakują po czym spadają. Zrobiłem jeszcze raz reset TPS i od razu te trzy przegazówki do min. 4500rpm po 3sek. ale znowu po zgaśnięciu kontrolki Check Engine wszystko wraca do "starej normy" podskakujących obrotów.

W starej przepustnicy rezystancja czujnika TPS pomiędzy losowo wybranymi przeze mnie pinami była większa o jakieś 1000Ohm od nowej przepustnicy, czyli stary TPS musi być popsuty, a pomimo tego na obydwóch przepustnicach silnik działa tak samo i występuje problem z obrotami. Wolne obroty są idealne, jakieś trzęsienie, falowanie, ciężkie odpalanie nie występuje na żadnej z przepustnic, a rezystancja silnika krokowego w obydwóch przepustnicach jest podobna.

Czy ktokolwiek z forumowiczów robił reset TPS, albo miał jakieś podobne problemy z wolno schodzącymi/podskakującymi obrotami podczas zmiany biegów? Problem ewidentnie występuje tylko przy ciepłym (gorącym) silniku, myślę czy to nie wina sondy lambda ale wg. kompa wszystko jest OK a jednak po resecie TPS silnik chodzi elegancko, lecz tylko do momentu zaadoptowania przepustnicy :( .

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Autor:  jurislawek [ 16 Lip 2014, 11:39 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Czyszczenie wykonane, brak falowania na wolnych obrotach, a przy okazji wymiana filtra powietrza, przy oględzinach silnika zaniedlugo wymiana linki gazu ponad połowa się już przetarła,

Autor:  rydz9000 [ 13 Wrz 2014, 18:13 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Wyczyściłem przepustnicę i miejsce gdzie usytuowany jest silniczek krokowy, wydaje mi się, że auto chodzi lepiej. Jednak okazało się, że uszczelka pomiędzy przepustnicą a obudową filtra powietrza jest zniszczona więc silnik łapał lewe powietrze. Gdy kupiłem auto w "zbioniczku" w którym siedzi pompka paliwa (nie chodzi mi o bak tylko ten plastikowy "słoik" w którym siedzi pompa) był ok 1cm jakiejś mazi. W związku z jednym i drugim zastanawiam się czy nie pokusić się również o wyczyszczenie kolektora ssącego. Jednak tu moje pytanie, czy po takim zabiegu nie będzie konieczny jakiś reset komputera? I czy wg Was takie coś ma w ogóle sens?

Autor:  Piechuxt [ 13 Wrz 2014, 22:04 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

rydz9000, tak dla konkretu. Przerwana uszczelka pomiędzy obudową filtra a przepustnicą nie powoduje brania pospolicie zwanego lewego powietrza. Lewe powietrze to te, które dostaje się poza kontrolą czujników, silnika krokowego i przepustnicy, czyli poniżej przepustnicy w tym przypadku ;) A czemu..a bo w punciaku nie ma przepływomierza na wlocie nigdzie.

No i reset kompa nie będzie potrzebny po czyszczeniu kolektora, baku itp.

Autor:  rydz9000 [ 13 Wrz 2014, 23:31 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Nie no, że po czyszczeniu baku to wiem;p Chodzi mi o to czy po demontażu kolektora ssącego nie będzie potrzebny reset. Jestem nowy w motoryzacji, to moje pierwsze auto. Wcześniej jeździłem scenikiem rodziców ale nic w nim nie grzebałem, a o punto muszę martwić się sam. A do kolektora mamy podłączoną listwę wtryskową, przepustnicę, jakiś przewód hamulcowy (w sumie nie wiem po co), przewód paliwowy, i jeszcze trochę ustrojstwa, w sumie nie wiem dokładnie czego, i myślałem, że po odłączeniu tego wszystkiego niezbędny jest reset czy przywracanie jakichś ustawień.

Autor:  Rick [ 13 Mar 2015, 20:32 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Witam,
Przeczyściłem dokładnie przepustnicę WD40 + benzyna..
Po odpaleniu zmieniam bieg z 1 na 2 i tak jakby tracił moc - gaśnie
Zdarzyło się to kilkukrotnie.. Jakiś czas jechał normalnie..
Później powtórka z rozgrywki i zaświeciła się kontrolka silnika..
Teraz znów jeździ normalnie.. Czy to może być związane z linką gazu? [ jest ustawiona tak samo]

Co może być tego powodem? Wcześniej wszystko było cacy - wyczyściłem zapobiegawczo...

Autor:  czech22 [ 14 Mar 2015, 01:22 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Chyba w 60 tce nie ma linki. Nie wiem dokładnie jak jest w tym silniku, ale chyba musisz zresetować błędy po wyjęciu przepustnicy. Jak robisz cokolwiek z elektryką, to zawsze odłącz akumulator.

Autor:  Paul123 [ 14 Mar 2015, 09:29 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

W 1.2 60KM jest linka i nie trzeba odłączać akumulatora żeby wyjąć przepustnicę ani kasować jakiś błędów po jej włożeniu. Aby ja wyjąć trzeba rozłączyć 2 "kostki" ale to w niczym nie przeszkadza, bo stacyjka jest w pozycji WYŁ, więc komp nie wie że coś jest wyciągnięte. Robiłem to kilka razy.

Autor:  Rick [ 14 Mar 2015, 13:28 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

No to waszym zdaniem gdzie może tkwić problem?

[ Dodano: 14 Mar 2015, 12:28 ]

A czy mógł zalać się czujnik położenia przepustnicy? Robiłem to umiejętnie.. ;/

Autor:  Pawelec90 [ 15 Mar 2015, 01:04 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Ja się zgadzam z Kolegą czech22 - przy takich akcjach ecu bardzo często łapie błędy... owszem, nie w czasie samej czynności, ale po pierwszej "diagnozie" po włączeniu zapłonu.

Jasne, nikt nie da 100% pewności, że akurat tu jest problem, ale to najprostszy trop - przy odrobinie dobrych chęci, na pewno znajdziesz w okolicy kogoś z kablem, kto Ci za czteropak zrobi diagnoze, więc koszty żadne, a i roboty też za dużo nie ma ;).

Zalany TPS? No teoretycznie możliwe, ale raczej mało prawdopodobne... ;) raz, że czujniki są dość hermetyczne, a dwa, że benzyna bardzo szybko paruje, więc swobodnie można nią nawet otwarte układy czyścić.

Autor:  Rikone [ 16 Mar 2015, 16:21 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Witam wszystkich. Mam do was pytanko ponieważ u mnie w okolicy są słabi mechanicy i proszę was o rade. Czyściłem już nie raz przepustnice lecz w tym roku coś innego gryzie mojego kropsa. Początkowo myślałem że przez falujące obroty podnoszące się nawet do 2 - 4tys. i gasnący silnik po odpaleniu odpowiada przepustnica i silnik krokowy więc go wyczyściłem jak co roku oraz wymieniłem linkę gazu a problem nadal pozostał... Dodam jeszcze że w styczniu wymieniłem cewki, świece i kable. Nie rzyga olejem a UPG wymieniłem + plamowanie jakoś 2 lata temu i wszystko jest si. Jak wstawiam moc jest lecz strasznie szarpie cały czas... Obstawiam że to silnik krokowy się zablokował i ledwo minimalnie się przemieszcza, bo raz przy wyłączonym już silniku kiedy ręce już mi opadły usłyszałem zgrzyt tak jak by silniczek kawałek się przesuną. Da się coś z nim jeszcze zrobić czy tylko kupno nowej przepustnicy ? A może to coś innego ?

[ Dodano: 15 Mar 2015 22:41 ]

Dodam jeszcze że auto gaśnie po wciśnięciu sprzęgła nawet przy większych prędkościach, a czasami przy każdym zatrzymaniu pojazdu... :( może sonda ?

[ Dodano: 16 Mar 2015 16:21 ]

Nawet w czasie jazdy przy każdej prędkości autem cały czas szarpie.... Po podpięciu pod komputer ukazał się błąd krokowca.... czyli na 100% to jest przyczyną ? Pokazuję też ubogą mieszankę a po dodaniu gazu bogatą czy to normalne ? Mógłbym liczyć na jakieś odpowiedzi czy walić w ciemno ?

Autor:  sopo19 [ 11 Sie 2015, 21:06 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

cześć, mam pytanko bo zabieram się za czyszczenie przepustnicy u siebie i nie wiem czy w tym kanaliku co na focie jest pokazany trzpień to mam go jakoś próbować przesunąć żeby wyczyścić czy tylko tą część co będę mógł czy jakoś poruszać nim żeby wyczyścić cały?

[ Dodano: 11 Sie 2015, 20:06 ]

u mnie straszna masakra, nie wiem czy to wina przepustnicy ale po czyszczeniu gorzej tylko bylo, do tego odpalila mi sie kontrolka check engine, kupilem kabel podpielem pod kompa i pokazalo ze czujnik polozenia przepustnicy jest uszkodzony, wykasowalem blad ale po zatankowaniu znowu pokazala sie kontrolka(nie wiem co to ma wspolnego) kupilem druga przepustnice uzywana ale jej nie czyscilem i obroty chyba jeszcze gorzej faluja jak na starej( albo to nie przepustnica, albo mam ogromnego niefarta) i nie wiem co dalej robic mam, pali tez za duzo tak mi sie wydaje na 12l zrobilem tylko 160km troche malo jak na takiego smroda, kolega toyota corolla 1.6 110km tyle robi +/-

Autor:  Adas [ 14 Sie 2015, 09:26 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Ogólnie to nie lać, po zewnętrznych czujnikach, czyścisz środek, generalnie chodzi o ten rowek gdzie chodzi trzpień silnika krokowego, bo to jest sprawcą falowania, a jak komuś dużo pali, to może sonda lambda, u mnie tak było, podróbki po 90zł wytrzymały pół roku, kupiłem oryginał, i od chyba 5 lat punto jeździ i w zasadzie tylko jeździ, nie robię już wpisów, bo po 3 latach walki z autem, przestało się psuć, nawet fotele z kanapami od Classica mu zapuściłem, podłogę też ma wspawaną od classica, w sumie z oryginalnego auta mało zostało :).

Autor:  atanor [ 31 Gru 2015, 13:05 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Oddałem moje Punto 2 8v (2000) do mechanika, naprawił kilka rzeczy, miedzy innymi przeczyścił przepustnice i zaczęły się inne problemy, mam podejrzenie, że coś tam spartolił. Świece, przewody i cewki wymienione. Na obrotach silnik działa dobrze, więc raczej wykluczam czujnik położenia wału (ale jeszcze go nie sprawdzałem).
Na samym początku nie chciał schodzić z obrotów, ale to minęło. Teraz na jałowym ma nierówne obroty i jak się zagrzeje potrafi sobie zgasnąć, potem odpala normalnie. Silnik krokowy lub czujnik położenia przepustnicy może tak reagować na temperaturę? Może mi coś zalali czyszcząc ta przepustnicę?

Autor:  m4rsh4ll [ 27 Lut 2016, 10:29 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Panowie, zdjąłem obudowe filtra powietrza, ale przepustnica od dołu jest zamocowana chyba silikonem, ktos tego nasmarował strasznie dużo, jak to zdejme to jmam kupic jakas uszczelke? Wczesniej piszecie ze tam jest jakas zielona, jak jej nie mam to co zrobic, bedzie nieszczelnosc? Chcialem ten silikob wyczyscic i zrobic to porzadnie jak ma byc. Nie chce tego silikonu drucianka czyscic, bo moze cos wpasc, ale da rade to odkurzaczem odessac z kolektora ssacego w razie w? Jak nie to bym kupił cos co rozmiękczy silikon posmarował i starł szmatą.. co z ta uszczelką jest czy nie, co mi grozi jak jej nie założe, bedzie dolot powietrza bokiem i bedzie nieszczelnosć i przepustnica nie bedzie spełniać swojego zadania? Jak to znowu silikonem posmaruje, to czy jak on skruszeje to mi go nie zassa do cylindrów bo widze ze ten stary jest mocno popękany..

Autor:  thirteen13 [ 07 Mar 2016, 15:26 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Cześć. Ostatnio wyczyściłem przepustnicę w moim Punto II (przepustnica jest od Punto I po tuningu) i znacznie lepiej zbiera się samochód i nie blokuje się tak jak kiedyś. Jest tylko jedno "ale". Ta blaszka od przepustnicy ma jakieś wypukłości na brzegach, co skutkuje tym, że nie chodzi płynnie, tylko lekko się zacina i trzeba dodać mocniej gazu. Pytanie do was, czy ja mogę, oczywiście po zdjęciu przepustnicy, potraktować krawędzie tej blaszki oraz środek przepustnicy papierem ściernym, coś w rodzaju polerki? Czy nie wpłynie to na powiększenie się szczelin między sciankami a blaszką przez co samochód będzie brał więcej powietrza? Z góry dzięki za odp. :)

Autor:  lothrimond [ 10 Mar 2016, 18:50 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Cześć wszystkim!
To mój pierwszy post na forum, więc wypada się ładnie przywitać ;) Ten temat obserwuję już dość długo, bo ostatnimi czasy mam wrażenie, że znacznie zwiększyło mi się spalanie w punciaku. Przepustnicy jeszcze nie wyjmowałem, ale mam pytanko związane z uszczelką między przepustnicą a osłoną filtra powietrza. Po zdjęciu filtra macie taki widok: largeimg,IMG_48d7ca0a5ee1d6745.jpg a u mnie jest taka uszczelka na przepustnicy (prawdopodobnie to: http://www.autominimarket.pl/images/pro ... 528828.JPG ), która jak mniemam powinna być przyczepiona raczej od spodu osłony filtra powietrza? W dodatku jak zdejmuję filtr to oprócz tej uszczelki jest jeszcze wężyk, który też idzie do osłony. O ile wężyk łatwo przyczepić tuż przed nałożeniem osłony o tyle nie wiem czy powinienem jakoś bardzo dokładnie ustawić tą uszczelkę? Czy jeśli tutaj byłaby jakaś szczelina to może mi zwiększyć spalanie? Prawdopodobnie większa szansa usyfienia silnika, bo powietrze nie przechodziłoby przez filtr. Niestety rozwaliłem sobie śrubę (lewa górna na tym foto largeimg,IMG_48d7c9e5d55771770.jpg ) jak wymieniałem filtr powietrza, bo nie mogłem odkręcić wszystkich śrub (których jest chyba 13) na pokrywie i niestety wybrałem siłowe rozwiązanie, czyli podważenie wieko pokrywy. W efekcie śruba, która mocuje osłonę do przepustnicy wyskoczyła razem z czymś w co jest wkręcona (taka jakby mosiężna tulejka jak tutaj tylko bez nacięć http://glasstime.pl/images/detailed/2/t ... siezna.jpg ). Zastanawiałem się czy nie przykleić tego jakimś klejem, bo nie wiem jak to inaczej rozwiązać.
Dużo pytań i wątpliwości jak na pierwszy raz :P
Pozdrawiam

Autor:  ManDragon [ 10 Mar 2016, 22:28 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

lothrimond napisał(a):
Cześć wszystkim!
To mój pierwszy post na forum, więc wypada się ładnie przywitać ;) Ten temat obserwuję już dość długo, bo ostatnimi czasy mam wrażenie, że znacznie zwiększyło mi się spalanie w punciaku. Przepustnicy jeszcze nie wyjmowałem, ale mam pytanko związane z uszczelką między przepustnicą a osłoną filtra powietrza. Po zdjęciu filtra macie taki widok: largeimg,IMG_48d7ca0a5ee1d6745.jpg a u mnie jest taka uszczelka na przepustnicy (prawdopodobnie to: http://www.autominimarket.pl/images/pro ... 528828.JPG ), która jak mniemam powinna być przyczepiona raczej od spodu osłony filtra powietrza? W dodatku jak zdejmuję filtr to oprócz tej uszczelki jest jeszcze wężyk, który też idzie do osłony. O ile wężyk łatwo przyczepić tuż przed nałożeniem osłony o tyle nie wiem czy powinienem jakoś bardzo dokładnie ustawić tą uszczelkę? Czy jeśli tutaj byłaby jakaś szczelina to może mi zwiększyć spalanie? Prawdopodobnie większa szansa usyfienia silnika, bo powietrze nie przechodziłoby przez filtr. Niestety rozwaliłem sobie śrubę (lewa górna na tym foto largeimg,IMG_48d7c9e5d55771770.jpg ) jak wymieniałem filtr powietrza, bo nie mogłem odkręcić wszystkich śrub (których jest chyba 13) na pokrywie i niestety wybrałem siłowe rozwiązanie, czyli podważenie wieko pokrywy. W efekcie śruba, która mocuje osłonę do przepustnicy wyskoczyła razem z czymś w co jest wkręcona (taka jakby mosiężna tulejka jak tutaj tylko bez nacięć http://glasstime.pl/images/detailed/2/t ... siezna.jpg ). Zastanawiałem się czy nie przykleić tego jakimś klejem, bo nie wiem jak to inaczej rozwiązać.
Dużo pytań i wątpliwości jak na pierwszy raz :P
Pozdrawiam


Najprościej przewiercić ten plastik z którego wypadła tulejka na wylot cienkim wiertłem 3mm i użyć odpowiednio długiego wkręta z podkładką.

Autor:  oktawian [ 28 Maj 2016, 20:15 ]
Temat postu:  Re:

Adas napisał(a):
W punto mk1 jest wymienialny, u nas, w mk2, nie wymienialny.


Image


Proszę :mrgreen:


hmmmmm to w takim razie dlaczego silniczki krokowe sa odzielnie sprzedawane?? np http://allegro.pl/silnik-silniczek-krok ... 90455.html , a czy dalo by sie go jakos wydlubac i wsadzic nowy?? Pozdrawiam

Autor:  RadarVR6 [ 08 Lip 2016, 15:16 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Panowie mam podobny problem co Paul123, chciałem wyczyścić przepustnicę profilaktycznie środkiem LM do przepustnic no i po czyszczeniu podczas zmiany biegów auto nie schodzi od razu z obrotów tylko na chwilkę zostaje na obrotach lub podskoczy o 100-200 obrotów i spada, nie jest to az tak uciążliwe ale mnie to irytuje. Po zresetowaniu w ECU adaptacji działa jak należ no ale miga kontrolka silnika i po zaadoptowaniu znowu jest to samo. Wymieniłem dzisiaj TPS bo myślałem, że może on coś knoci, no ale niestety to nie to.
Poza tymi objawami nic więcej się nie dzieje auto pracuje równo, nie ma żadnych błędów, przyspiesza płynnie nic nie szarpie itp.
Co może być nie tak? Czy map sensor może coś mieć z tym wspólnego czy może jednak silnik krokowy coś knoci?
Nie mam LPG.
Pozdro

Autor:  rzel [ 06 Sie 2016, 17:31 ]
Temat postu:  Re: Re:

oktawian napisał(a):
hmmmmm to w takim razie dlaczego silniczki krokowe sa odzielnie sprzedawane?? np http://allegro.pl/silnik-silniczek-krok ... 90455.html , a czy dalo by sie go jakos wydlubac i wsadzic nowy?? Pozdrawiam


skręcasz opaskę zaciskową na silniczku, możesz podlać wd lub czymś innym dookoła silniczka, w miejscu gdzie jest wciśnięty w przepustnicę; podważasz czymś płaskim powoli w 2-3 punktach zaciśniętą opaskę i silniczek wychodzi; włożyć go z powrotem jest jeszcze łatwiej; robiłem to na 2 przepustnicach w mk1 16v z wciskanym krokowcem i w 1.6 16v i w oby wyszedł bez większych problemów

Autor:  heniek [ 20 Sie 2016, 12:44 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

czy ktoś z forumowiczów używał do czyszczenia tego:
http://www.motochemia.pl/valvoline-prep ... -4236.html
jest to chyba jeden z droższych produktów, pytanie czy lepszy?

Autor:  stan1906 [ 05 Mar 2017, 16:42 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Witam, czyli do czyszczenia w 1.2 8V trzeba odpinać akumulator?
benzyna ekstrakcyjna to dobry preparat do czyszczenia?

Autor:  soviet [ 05 Mar 2017, 20:34 ]
Temat postu:  Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM

Możesz ekstrakcyjną czyścić,akumulatora nie musisz odpinać,ja używam takiego preparatu http://k2.com.pl/smarowanie/product/2552-k2-zmywacz-do-gaznikow

Strona 5 z 7 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/