Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana wkładek zamków, przekładka immobilaizera.
http://fiatpunto.com.pl/topic13591-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  ipIV [ 19 Lut 2009, 21:11 ]
Temat postu: 

Nie no... dla kropka to jestem w stanie ten palec wsadzić w rozpędzony do 500000*10^-4 rpm wirnik turbiny ;) :E

Autor:  E.T. [ 19 Lut 2009, 21:23 ]
Temat postu: 

ipIV Wracając do sedna tematu, skoro aktualnie korek mam na zamek z ząbkami, to winienem zanabyć sobie taki na rowek i przełożyć zapadki (4) z poduszki?! Wkładka poduszki też by śmigała na pozostałych 4 zapadkach?!

Autor:  ipIV [ 19 Lut 2009, 21:31 ]
Temat postu: 

E.T. napisał(a):
to winienem zanabyć sobie taki na rowek i przełożyć zapadki (4) z poduszki?!

Yes


E.T. napisał(a):
Wkładka poduszki też by śmigała na pozostałych 4 zapadkach?!

Yes

Dokładnie tak jak myślisz.

Z tym, że wkładka "nabyta" musi być koniecznie na kluczyk z rowkiem :)

Autor:  E.T. [ 19 Lut 2009, 21:40 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Z tym, że wkładka "nabyta" musi być koniecznie na kluczyk z rowkiem


tylko czemu takowych na allegro nie ma?! :/

Autor:  ipIV [ 19 Lut 2009, 21:54 ]
Temat postu: 

http://www.allegro.pl/item550365886_fia ... ladki.html Hop :>

Tylko cena taka trochę :E Ale za to scyzor jest :P

Inna metoda -> szukać rozwalonych wytrzeszczy! (tylko nie wiem czy wszystkie miały płaski kluczyk) ale po 2004r na pewno! Można się zawsze zapytać czy kluczyk jest na rowek i czy nie odsprzeda pół korka baku :lol: ;)

[ Dodano: 19 Lut 2009 20:54 ]
Albo jeszcze możesz się zapytać tego gościa czy nie ma czasem jednej takiej wkładki :> Bo czy jest sens kupowania tylu wkładek? :/ Ale jakby ktoś mi znowu chciał otworzyć kropka śrubokrętem, to mam dostatecznie dużo części do reanimacji wkładki! :)

Autor:  E.T. [ 19 Lut 2009, 22:42 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Ale za to scyzor jest

nie lubie scyzorów!

ipIV napisał(a):
Inna metoda -> szukać rozwalonych wytrzeszczy! (tylko nie wiem czy wszystkie miały płaski kluczyk) ale po 2004r na pewno!

zapewny siebie jesteś i musze Cię na ziemie sprowadzić! ;P
wytrzeszcz, z którego szabrowałem był z 2008 r, a korek miał bezkluczykowy!!


tak czy inaczej wici rozesłałem i czekam na odzew!

Autor:  ipIV [ 19 Lut 2009, 22:45 ]
Temat postu: 

E.T. napisał(a):
zapewny siebie jesteś i musze Cię na ziemie sprowadzić! ;P
wytrzeszcz, z którego szabrowałem był z 2008 r, a korek miał bezkluczykowy!!

buuuuu :| Czy to ten? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7450599 :E

Autor:  E.T. [ 19 Lut 2009, 22:49 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):

nie!

[ Dodano: 19 Lut 2009 21:49 ]
ipIV napisał(a):
http://www.allegro.pl/item550365886_fiat_stilo_stacyjka_2_klucze_4_nowe_wkladki.html

mimo iż ostatniego mejla wysłałem tam, to odpowiedź dostałem pierwszą! ;)

Autor:  wałek [ 10 Mar 2009, 00:50 ]
Temat postu: 

Mi sie udało coś takiego zdziałać:
Image

Image

Mój oryginalny kluczyk był trochę pęknięty i zniszczony, kupiłem na allegro scyzoryk za 25zł, grot trochę przerobiłem, a org elektronikę przełożyłem tak że działa na 1 guzik (mi to wystarczy)


Pzdr ;)

Autor:  mrider [ 10 Mar 2009, 03:13 ]
Temat postu: 

E.T. wlew był bezkluczykowy bo Fiat traktuje to jako luksus i każe sobie za to płacić. Tylko bogatsze wersje mają wlew na kluczyk.

Autor:  ipIV [ 28 Sie 2009, 12:25 ]
Temat postu: 

Jeszcze jedna sprawa :E Autocasco :E Trzeba powiedzieć przy odnowieniu a nawet lepiej wcześniej :E ze mamy nieoryginalne kluczyki. Bo ktoś auto zwinie i jak to bywa z TU jeszcze się dowiemy, ze odszkodowanie się nie należy :E

Autor:  w5minut [ 07 Mar 2011, 01:10 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
(Jak widać wkładka świeżo wyjęta z korka ma tylko 4 zapadki a ta moja 8 )

Ktoś wcześniej wspominał o ratowaniu tyłka?? Bo tu go właśnie dano.
Tych zapadek jest tylko połowa nie z oszczędności ale w celu utrudnienia złodziejom życia. Proszę się jednak nie przejmować, bo moda na ten sposób kradzieży odeszła wraz ze skodami favorit.
Do dziś jednak spora część aut wszystkie zapadki ma jedynie w stacyjce, w drzwiach jest ich mniej a w korku tylko kilka.

Autor:  RallyKrzysiek [ 03 Cze 2011, 13:07 ]
Temat postu: 

A ja mam takie pytanko, może wyda się trochę głupie, ale trudno :P Jak immobiliser tam działa? Bo na filmiku z manuala przed przekładką immo zbliżałeś tylko stary kluczyk do stacyjki. Wystarczy że odpowiednio zakodowana pastylka jest zbliżona do stacyjki? Bo w nowym kluczyku tylko ją przykleiłeś do tej płytki tak? Też bym się chciał za to zabrać, ale boje się, żeby sobie właśnie sprawy z immobiliserem nie zwalić...

Autor:  w5minut_pl [ 10 Cze 2011, 23:52 ]
Temat postu: 

RallyKrzysiek napisał(a):
Wystarczy że odpowiednio zakodowana pastylka jest zbliżona do stacyjki?

Wystarczy zbliżyć puki kontrolka nie zgaśnie. Potem nie jest potrzebna aż do następnego uruchomienia.

Autor:  ipIV [ 11 Cze 2011, 00:03 ]
Temat postu: 

w5minut napisał(a):
Tych zapadek jest tylko połowa nie z oszczędności ale w celu utrudnienia złodziejom życia. Proszę się jednak nie przejmować, bo moda na ten sposób kradzieży odeszła wraz ze skodami favorit.
Do dziś jednak spora część aut wszystkie zapadki ma jedynie w stacyjce, w drzwiach jest ich mniej a w korku tylko kilka.

ipIV napisał(a):
[ Dodano: 19 Lut 2009 17:25 ]
Dobra Szczerbol Już się domyśliłem dlaczego z jednej strony w korku zapadek nie było.... (zaraz lecę do auta wyjąć je!)
Otóż! Korek można łatwo i szybko gwizdnąć!!! Jeśli wkładka ma wszystkie zapadki a nie co drugą to bez problemu można sobie zrobić pod nią kluczyk! A tak bez połowy zapadek nie da się! Więc dorobiony kluczyk drzwi nie otworzy!

:lol:

Autor:  jokerek [ 28 Cze 2011, 15:30 ]
Temat postu:  wymiana wkładek

witam
chce wymienic w Punciaku 1 wszystkie wkładki (stacyjka, drzwi prawe i lewe, bagażnik i korek paliwa) i czy ten zestaw z allegro bedzie mi pasował http://allegro.pl/wkladki-wkladka-bebenki-zamka-seicento-punto-i1659303782.html ??

a czy ktos wymieniał wkładke w bagażniku i korek paliwa i miałby jakies zdjecia dokładne

Autor:  marcin186 [ 28 Cze 2011, 20:50 ]
Temat postu: 

joker_bvb12 napisał(a):
a czy ktos wymieniał wkładke w bagażniku i korek paliwa i miałby jakies zdjecia dokładne


A czytałeś pierwszego posta :> Tam są foty korka paliwa i jak wymienić wszystkie wkładki ;)

Autor:  jokerek [ 29 Cze 2011, 09:37 ]
Temat postu:  odp

czytałem
tylko ze tam jest korek od punta 2
i nie ma pokazanego od bagaznika i stacyjki

Autor:  ziutek997 [ 06 Cze 2012, 20:24 ]
Temat postu:  Re: Wymiana wkładek zamków, przekładka immobilaizera.

Odkurzam trochę temat ;)

Czy rzeczywiście ryzyko uszkodzenia pastylki immobilizera jest takie duże? W sieci znalazłem że jest on zrobiony ze szkła i bardzo łatwo go ukruszyć. Przymierzam się właśnie do montażu sterowania radiowego do centralnego zamka, ale ponieważ moje klucze są w fatalnym stanie biorę od razu pod uwagę pilot typu scyzoryk, ale obawiam się nie jest zbyt ryzykowne rozbieranie starego kluczyka.

Autor:  sirapacz [ 12 Sie 2012, 15:49 ]
Temat postu:  Re: Wymiana wkładek zamków, przekładka immobilaizera.

ziutek997 napisał(a):
Odkurzam trochę temat ;)

Czy rzeczywiście ryzyko uszkodzenia pastylki immobilizera jest takie duże? W sieci znalazłem że jest on zrobiony ze szkła i bardzo łatwo go ukruszyć. Przymierzam się właśnie do montażu sterowania radiowego do centralnego zamka, ale ponieważ moje klucze są w fatalnym stanie biorę od razu pod uwagę pilot typu scyzoryk, ale obawiam się nie jest zbyt ryzykowne rozbieranie starego kluczyka.


wyjecie pastylki jest proste i jesli robisz to z glowa to nie ma zadnego ryzyka.
ja mialem inny komplet kluczy i wkladek. Scinasz po plasterku plastik jak w manualu i w koncu dojdziuesz do koncowki immo. Poniewaz kluczykarz (ponoc jeden z lepszych w wawie) na wiesc jaki chce samochod do niego zawiezc wyrazal sie z duza doza niepewnosci w glosie i 'sie nie da' 'kluczyki musza byc sprowadzone pod konkretny vin z aso' olalem temat i zorbilem to sam:
pastylka wydlubana, zdjalem pierscien anteny immo (ten dookola wkladki stacyjki), wkleilem pastylke w pierscien (wazne- prostopadle do plaszczyzny pierscienia - sprawdz przykladajac pastylke do zdjetego pierscienia i uruchamiaj stacyjke nowym kluczykiem po wymianie wkladki). Wklej pastylke do pierscienia i owin najlepiej materiałową taśmą do kabli (taka włochata izolacja). caly pierscien idelanie wchodzi pod kolumne (dziura pod ECU wspomagania). Tak zmontowany zestaw zawsze ma odblokowane immo, nie ma potrzeby kasowac immo z kompa a zlodziej probujacy podmienic komputer zeby odpalic punciaka sie zdziwi (bo podmieniony komputer bedzie dostawal informacje od starej pastylki niezaleznie co wlozy co stacyjki).

Ma to plusy i ma minusy - ja mam akurat starego wylatanego trupa z 2004r (van) wiec nikt go nie ruszy:)
zaleta to mozliwosc latwego i wygodnego dorobienia zdalnego sterowania do silnika - np. nagrzewanie w zimie bez wychodzenia z domu.

Autor:  punto1995 [ 07 Paź 2012, 19:09 ]
Temat postu:  Re: Wymiana wkładek zamków, przekładka immobilaizera.

witam czy taki zestaw jak jest pokazany na pierwszej stronie będzie pasował do puntoI głównie chodzi mi o wkładke stacyjki

Autor:  arvath [ 22 Paź 2012, 11:18 ]
Temat postu:  Re: Wymiana wkładek zamków, przekładka immobilaizera.

Witam,

da się przystosować wkładkę korka paliwa bez rozbierania drugiej wkładki pod docelowy kluczyk?
W mk1 dokupiłem korek paliwa na kluczyk, bo nie miałem razem z autem. Podszedł taki od mk2, ale trochę wkurzające jest otwieranie korka zupełnie innym kluczykiem niż drzwi/stacyjki.

Pomijam, że jak kupiłem auto to miało inny klucz od stacyjki a inny od drzwi, więc stacyjka wymieniana pewne.

Trochę głupio mieć 3 klucze do jednego auta :E

Autor:  Rolce [ 06 Mar 2014, 15:28 ]
Temat postu:  Re: Wymiana wkładek zamków, przekładka immobilaizera.

Witam ostatnio zauwazylem problem polegajacy na tym ze jak przekrecam kluczyk stacyjki to na poczatku zamek stawia drobny opor. Poki co nasmarowalem zamek bez zadnego demontazu. Ponadto nie krece kluczykiem na sile tylko lekko nim pokiwam i wtedy zalapie latwiej przy mniejszym nacisku.
Dodam tylko ze mam tylko 1 kluczyk a inne zamki dzialaja dobrze.
Klucz jest juz troche wytarty ale jego stan oceniam na dobry. Mysle ze glowna przyczyna problemow to ze wkladki do zamka stacyjki sie juz rozkalibrowaly byc moze sa tez zanieczyszczenia.
Co radzicie?
Kupic na Ebay kluczyk z zamkiem i przelozyc wylad i miec osobny kluczyk do stacyjki?
Czy skapletowac raczej zapadki do wkladu?

Czy majac stary kluczyk spiety kolkiem z "nowym" immobilizer pobierze kod od tego starego,
czy "nowy" nie spowoduje zaklocen?

[ Dodano: 06 Mar 2014 12:36 ]

Teraz mam spory problem bo przekrecilem kluczyk lewa strone w pozycje na swiatla postojowe I nie moge tego wylaczyc.
Zadko uzywalem tej pozycji I nigdy nie dzialalo to zbyt dobrze.

[ Dodano: 06 Mar 2014 14:27 ]

Po kilkunastu minutach zmagan udalo mi sie wylaczyc pozycje PARK, wniosek jest taki ze jak sa problemy z zamkiem to lepiej na to nie przelaczac.
Probowalem wysunac wkladke w pozycji MAR ale nie wychodzi, sadze ze musi byc gdzies jakas blokada.
?????

[ Dodano: 06 Mar 2014 14:28 ]

Jedyne co zrobilem to przeciscilem i nasmarowalem zamek we wszystkich mozliwych miejscach.

Autor:  Kasiam [ 14 Gru 2015, 21:33 ]
Temat postu:  Re: Wymiana wkładek zamków, przekładka immobilaizera.

Witam.
Potrzebuje wymienić w punto 2 lift 3D zamek przedni lewy, oraz bębenki do wkładki(ta tuleja z wąsami w którą wchodzi wkładka). Zastanawiam się czy zamki z punto 2 (nie lift) będą kompatybilne ewentualnie z punto 5D i czy bębenek prawy i lewy są identyczne ("mechanik" wyrzucił prawy więc nie mam możliwości porównania).

Autor:  t0mmy [ 01 Gru 2016, 11:30 ]
Temat postu:  Re: Wymiana wkładek zamków, przekładka immobilaizera.

Mam taki problem, w moim aucie (patrz profil, rocznik 2003'), była wymieniana stacyjka prawdopodobnie, bo kluczyk nie pasuje do żadnych drzwi, ani do klapy bagażnika.

Auto otwieram pilocikiem... Gorzej jak siądą baterie albo akumulator...

Serwis ślusarski polecił, aby przerobić wkładkę, pod obecny klucz - koszt do 100 zł. Ewentualnie dorobić klucz pod wkładkę, ale koszt podobny(i wtedy będę miał na bryloku 2 klucze - bez sensu)...

Na allegro są same wkładki, ale po 1 - z przesyłką 135 pln, a po drugie one są do wersji przed FL...

Jakiś pomysł, jak taniej to ogarnąć? Albo jakiś tańszy serwis ślusarski w małopolsce?

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/