Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.
http://fiatpunto.com.pl/topic14043.html
Strona 1 z 6

Autor:  ipIV [ 04 Mar 2009, 19:47 ]
Temat postu:  Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Trzeba się zaopatrzyć w:

1. Sterownik centralnego zamka na pilot :>
2. W 1 przekaźnik styki na minimum 10A (Pominąć jak nie chcemy sygnalizacji kierunkowskazami) oraz wypadałoby zakupić diodę prostowniczą minimum 10A.
3. Koszulki termokurczliwe fi 7-8mm & 3mm i zapalniczkę :>
4. Kilka złączek żeńskich i jedną pod nakrętkę M5
5. Lutownica, cyna, kalafonia.
6. Jakieś tam podstawowe narzędzia.
7. Kilka spinek do kabli, taśma izolacyjna
8. miernik (5zł na allegro) :>
9. Jakieś źródło światła :E


Fabryczny centralny zamek jest sterowany impulsem masy tj. trzeba skonfigurować centralkę radiową na takie sterowanie.
(ale to wg. instrukcji centralki)

[uwaga techniczna: jak nie potrzebujemy zasilania pracujemy na odpiętym aku :> ]

Poglądowy schemat:

Image


1. Zdejmujemy osłonę skrzynki bezpieczników

Mamy tam ładny gruby, rzucający się w oczy czerwony kabelek - stały "+" z akumulatora można by się w niego wpiąć, ale po co? ;D

Nad kostką tego kabelka mamy puste gniazdko z wychodzącym 1 dużym pinem "+" więc końcówka żeńska, na to koszulka termokurczliwa i po sprawie - plus mamy z głowy :>

Image

====

Następny problem - masa "-" chciałem wziąć z listwy masy będącej przy wyłączniku bezwładnościowym pompy paliwa, ale jak się okazało mamy stabilną masę na śrubce trzymającej uchwyt otwierania maski :E

Image

2. Trzeba się dostać do kostki w drzwiach....

- zdejmujemy plastikową osłonę progu kierowcy - trzyma się na 2 srubki "X" oraz kilka zatrzasków.
- odkręcamy dźwignię otwierania maski 2x nakrętka 8mm,
- odkręcamy jedną śrubkę imbusową (6mm)

i po odchyleniu dywanika mamy dostęp do gumowej zatyczki przez którą leci wiązka kabli do kostki w drzwiach


Image
"gumowa zatyczka fot. str pasażera"

Odpinamy kostkę w drzwiach - szary zatrzask w górę i wyciągamy.

Image
Image

Zdejmujemy gumowy przegub z kostki i odnajdujemy pin 5 oraz 6 :)

5-kabelek zielono-biały
6-kabelek niebiesko-fioletowy

Warto upewnić się czy są to te kabelki - przekręcamy miernik na amperomierz na zakres 10A, wtykamy do odpowiedniego pinu i łączymy z masą - np silnik wspomagania i coś się dziać powinno... na 5-ce powinien próbować zamknąć drzwi, a na 6-tce otwierać :>

Mi się nie chciało bawić w demontaż kostki żeby się do złączek dostać i ładnie to zrobić, więc postanowiłem przeciąć te dwa kabelki i zlutować razem z sygnałowym centralki :)

Trzeba przeciągnąć 2 kable sygnałowe centralki do kostki...

a) zdejmujemy izolację przy gumowej zatyczce i przepychamy kable
b) przepychamy dalej do kostki - dobrym rozwiązaniem jest przyczepić kabelek do spinki do kabli i spinkę przepchać - idzie łatwo i za pomocą spinki przeciągnąć kabelek :D

Image

Przecinamy kabelki 5 i 6 pina kostki, zdejmujemy izolację, zakładamy koszulkę, skręcamy razem z odpowiednim kablem sygnałowym centralki i lutujemy - trochę kalafonii, na to cyna. Następnie zapalniczka kurczymy na naszym pr0 druciarskim rozwiązaniu koszulkę termokurczliwą - imo rozwiązanie 100000000000x lepsze od taśmy izolacyjnej :>

Składamy kostkę do kupy ;)

Podłączamy zgodnie ze schematem :E Gdzie tylko się da stosujemy złączki kabli, jak się nie da lub połączenie lepiej jakby było na stałe to skręcić zlutować i koszulka termokurczliwa na to :>

Dobrze połączona złączka żeńska:

Jak widać nie tylko zaciśnięta ale przewód ocynowany przed zaciśnięciem oraz po zaciśnięciu przylutowany do złączki :>

Image

Na złączkę zakładamy koszulki termokurczliwe.

======

Sygnalizacja kierunkowskazami - zgodnie ze schematem.... :) Jak w centralce impuls kierunkowskazów mamy "-" podłączamy drugi zacisk cewki przekaźnika do plusa, jak mamy impuls + to do masy.

Za pomocą złączek łączymy z przekażnikiem:

Impuls z centralki do cewki, masa - drugi zacisk cewki, plus - styk rozwarty i co dalej gdzie podłączyć drugi zacisk styku przekaźnika :E

Rozwiązanie jest druciarskie ale proste :>

Mamy zdjętą plastikową osłonę progu :> odwijamy troche taśmy którą wiązka elektryczna jest owinięta i szukamy różowo-białego przewodu :>

Z tego co zauważyłem były:
2x różowy, 1x różowo-czarny, 1x różowo biały.

Przecinamy różowo biały, zdejmujemy izolację, skręcamy. Aby się upewnić czy właściwy przewód wybraliśmy....

podpinamy aku, przekręcamy miernik na woltomierz - zakres 20V, plusowy kabel pomiarowy włączamy do złącza napięciowego w mierniku! Jak tego nie zrobimy to zrobimy zwarcie i poleci jakiś bezpiecznik :>
podpinamy kabelki pomiarowe do naszego skręconego przeciętego kabla i do masy np. silnika wspomagania :> Włączamy awaryjne. Jak będzie pojawiało się skaczące napięcie to znaczy że trafiliśmy na dobry przewód :>
Aby się na maxa upewnić ze to ten przełączamy miernik na amperomierz i podłączamy tym razem nie do masy a do grubego czerwonego + zasilającego skrzynkę bezpieczników - powinny się wtedy wszystkie kierunkowskazy zaświecić ;)

Teraz jak mamy 100% pewności że wybraliśmy właściwy kabelek :P

dolutować do tego kabel z przekaźnika, koszulka termokurczliwa, owinąć taśmą i git majonez :E

Warto wlutować w kabelek do przekaźnika diodę prostowniczą 10A spolaryzowaną zaporowo patrząc z perspektywy kabla w wiązce w progu.

Image

Ma to na celu wyeliminowanie dziania się różnych dziwnych rzeczy jak by nałożył się jakimś cudem sygnał na kierunkowskaz z body kompa i z centralki. Ja dysponowałem diodami 6A więc olałem sprawę. [uwaga techniczna: nie łączymy diod równolegle! (możnaby 2x 6A i mamy jedną 12A - nie tędy droga :P ) Przy takim połączeniu jedna będzie przeciążona.]

Gotowy, polutowany zaizolowany drut:


Image


No i na koniec jakoś wszystko zamocować pod deska rozdzielczą oraz przymocować gdzieś diodę centralki - ja zrobiłem podświetlenie pedałów :E ...


Image

Kable nie wykorzystane z centralki radiowej można uciąć i wywalić, ja zostawiłem :]


Wsio, powinno działać :E :)

http://www.youtube.com/watch?v=6hFUKRc1eWo ;)

[ Dodano: 04 Mar 2009 18:47 ]
efekt 3h dziury w zajęciach :lol:

Image

Układ po otwarciu auta pilotem uaktywnia się i czeka ~~30sekund na otwarcie drzwi, jeśli otwarcie drzwi nie nastąpi układ zamknie samochód :)

Autor:  Adas18_04 [ 04 Mar 2009, 23:11 ]
Temat postu: 

dla mnie mega :D jak to dobrze że mam centralnego na pilota od początku :wink: jesteś wielki jak kumasz te wszystkie układy :) pozdrawiam :)

Autor:  magikgliwice [ 07 Mar 2009, 13:22 ]
Temat postu: 

pytanie zakładałem sam centralny ale u mnie w przelotkach drzwi przednich brakuje kabli - mam tylko kilka i wszystkie sa uzywane za to mam wiele postych miejsc na kable - i tu rodzi sie pytanie jakie oznaczenie maja te małe piny wkładane do wtyczek ? niedługo bede zakładał elektryczne szyby i chciałbym to juz pociagnąc profesjonalnie przez przelotki w drzwiach.

Autor:  delorian [ 09 Mar 2009, 21:53 ]
Temat postu: 

witam, ja chcialbym zalozyc do mojego kropka centralny zamek,
jednak z tego co widze powyzej jest opis modyfikacji juz istenijacej instalacji :/ szukam i szukam ciagle na forum opisu od A do Z jak zalozyc wszystko od poczatku :) jak ktos ma namiar na konkretny temat to poprosze bardzo :)

Pozdrawiam

Autor:  magikgliwice [ 11 Mar 2009, 12:20 ]
Temat postu: 

zakładałem niefabryczny centralny podłaczany do alarmu i powiem Ci ze kazdy taki niefabryczny i nie dedykowany do Punto tylko uniwersalny zakłada sie troche inaczej - kombinowanie z ciegnami. niedługo bede wymieniał centralny bo mi sie cos dup... i bede montował elektryczne szyby to przy okazji zrobie pełen tutorial co i jak jak to sie je i wogole :)

Autor:  delorian [ 11 Mar 2009, 15:12 ]
Temat postu: 

no to bajecznie - wlasnie tez na szyby sie przymierzalem :) ja z elektryka niewiele wspolnego mam - choc po studiach technicznych :P
wiec dla mnie to czarna magia - podpiac to wszystko :)

Autor:  ipIV [ 15 Mar 2009, 12:29 ]
Temat postu: 

Dziś planuję poskładać do kupy i przeprowadzić beta testy :E

Do zmontowania finalnego układu należy użyć nie NE555 tylko SE555 lub SA555 - to samo tylko zakres temp pracy nie od 0 do 70*C tylko -45, -55 do 125*C :>

To samo tyczy się kondensatorów. Niektóre przy niskiej temp zachowują się jakby były zwarciem.

Image

Autor:  Hubi [ 15 Mar 2009, 13:03 ]
Temat postu: 

ja tez mam założonegopilota do seryjnego ale zakładał go poprzedni właściciel więc nie wiem jak ale było to gotowe rozwiązanie, wszystko działa OK

Autor:  ipIV [ 15 Mar 2009, 13:34 ]
Temat postu: 

Hubi napisał(a):
ja tez mam założonegopilota do seryjnego ale zakładał go poprzedni właściciel więc nie wiem jak ale było to gotowe rozwiązanie, wszystko działa OK


W moim sterowniku nie przewidziano takiej opcji :E

Autor:  MłodyWilk [ 05 Sie 2009, 21:37 ]
Temat postu: 

Wszystko pięknie i ładnie ale podziwiam autora za wytrwałość przy przepychaniu kabelków przez uszczelke ze złącza od prawych drzwi :)

Jak to można sobie samemu komplikować życie :lol:

Skoro kable ze złącza wchodzą przez uszczelkę do środka samochodu to tak na czystą logike gdzieś chyba musza być w aucie...

Wszystkie te kabelki można znaleźć w złączu które zaznaczyłem na fotce na zółto. Wypinamy sobie złącze, lokalizujemy kabelki o kolorach zgodnie autora opisem, wpinamy się do nich , podpinamy złącze i wszystko działa jak ta lala :D

Pozdrawiam
Image

Autor:  Zgred [ 13 Wrz 2009, 22:32 ]
Temat postu: 

Wiatm ...

mam pytanie odnosnie tego tematu...poniewaz rozbieralem lampke (ta w podsufitce) i znalazlem tam takie urzadzenie z taka "kulką" (wybaczcie za brak foto) przyciskiem i czerwona dioda...

czy to nie jest czasem centralka do pilota od centralnego zamka...?

punto 1.2 elx '96 ...posiada centralny zamek el. szyby itd.

Autor:  czaxa [ 24 Paź 2009, 19:04 ]
Temat postu: 

hmm a ja mam pytanie czy taki zestaw by do mnie pasował i czy ciężko z montażem :?:
http://allegro.pl/item794665836_sterown ... bravo.html
punto 1 94 sx60 nie mam w lampce tej kulki od pilota i centralny pneumatyczny kluczykiem

Autor:  marcinkk [ 11 Cze 2010, 08:41 ]
Temat postu: 

Cytuj:
2. W 1 przekaźnik styki na minimum 10A (Pominąć jak nie chcemy sygnalizacji kierunkowskazami)



co to znaczy ? skąd ten przekaźnik? gdzie ten przekaźnik? co to jest przekaźnik ?

Autor:  aaaaarniiiii [ 16 Cze 2010, 00:18 ]
Temat postu: 

Próbuję zwierać na kostce z drzwi od strony kierowcy pin 5 albo 6 do masy i niestety centralny zamek chodzi jak chce.

Konkretnie to drzwi czasem da się otworzyć zwierając 6 pin, ale dzieje sie to losowo. Czasem działa czasem nie. Zamknąć drzwi mi się nie udało ani razu zwierając 5 pin do masy. Na pewno nie jest to wina słabego styku.

Dodam, że centralny zamek działa bez zarzutu. Przekręcając kluczykiem w zamku zawsze otwierają/zamykają się wszystkie drzwi.

Już nie mam pomysłu co z tym zrobić. Mój punciak to wersja HLX, która ma fabryczny pilot do centralnego zamka, ale niestety on nie działa. Nie wiem czy przypadkiem przez to, że on jest zamontowany to wszystko głupieje.

Macie jakiś pomysł na to? Gdzie znajduje się ten odbiornik centralnego zamka montowany fabrycznie?

Autor:  pieta [ 01 Paź 2010, 13:20 ]
Temat postu: 

ip IV


na da sie cos takiego do punta

http://allegro.pl/sterownik-alfa-romeo- ... 39861.html

tak wiem, dziaduje, nie stac mnie na zamontowanie klimy, przekladke silnika. Moj jedyny tuning optyczny to lepa z tylu i przodu oraz dywaniki z napisem laguna (ale to nie nie liczy bo to po poprzednim wlascicielu :E )
Duzo bedzie grzebania z montazem tego?
Centralny juz mam tyle ze bez pilota

errata

albo taki
http://allegro.pl/sterownik-alfa-fiat-p ... 68752.html

Autor:  mpeleck [ 08 Wrz 2011, 18:12 ]
Temat postu: 

Właśnie jestem po montażu sterowania radiowego i siłownika do otwierania tylnej klapy więc mimo, że temat trochę stary myślę że komuś przyda się ta informacja.

Kolega MłodyWilk dobrze zasugerował żeby wykorzystać przewody z wtyczki przy skrzynce bezpieczników ale u mnie kolory przewodów z centralnego były inne niż te podane kilka postów wyżej.

Żeby sprawdzić, które kable są właściwe proponuję odnaleźć w tej wtyczce następujące piny:
"Otwórz" to pin 24
"Zamknij" to pin 34

Autor:  EGONZGIERZ [ 13 Gru 2011, 18:10 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

czy może ktoś poterdzić że kable od sterowania to : 5-kabelek zielono-biały
6-kabelek niebiesko-fioletowy bo chce isch poszukać przy skrzynce bezpieczników

Autor:  marcin_2107 [ 30 Sty 2012, 13:33 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Planuję założyć alarm z funkcją otwierania klapy z pilota. Namierzyłem takie "cudo" http://allegro.pl/alarm-ekskluzywne-pil ... 56486.html i tu jest funkcja komfort czyli domykanie szyb. Jak to się będzie sprawowało w kropku? Czy w ogóle w tym modelu kropka coś takiego jest jak komfort czy to funkcja samej centralki. A jeżeli centralki to ona podaje sygnał żeby domknąć szyby a kiedy wie że są już domknięte? Gdzieś wyczytałem że sygnał jest podawany np. przez 30 sekund no ale jeśli będą szyby domknięte a sygnał będzie podawany nadal to silniczki się nie spalą czasem? No i jak to jest z otwieraniem klapy? Tam trzeba siłownik dać, ale ten siłownik musi działać tylko w jedną stronę? Nie tak jak taki do drzwi że działa w obie strony czy jak to trzeba zrobić?

Autor:  michas89pce [ 09 Maj 2012, 18:37 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Też się dołączam do tego pytania:
Czy w ogóle w tym modelu kropka coś takiego jest jak komfort czy to funkcja samej centralki. A jeżeli centralki to ona podaje sygnał żeby domknąć szyby a kiedy wie że są już domknięte? Gdzieś wyczytałem że sygnał jest podawany np. przez 30 sekund no ale jeśli będą szyby domknięte a sygnał będzie podawany nadal to silniczki się nie spalą czasem?

Autor:  mariuz [ 11 Maj 2012, 00:45 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Nie ma potrzeby zmieniania alarmu, a alarmy i tak nie mają pełnego modułu domykania zazwyczaj, a tylko wyjście sterujące modułem.

Trzeba się zaopatrzyć w taki moduł:
http://allegro.pl/markowy-modul-domykan ... 03330.html

Moduł wpina się bezpośrednio w kable zasilające silniki wycieraczek (nie pod guziki), moduł zamyka po kolei okna, wyczuwa zwiększony opór na szybie.
Wyzwalanie można dołączyć np. pod sygnał zamykania drzwi, lub - jesli ktos ma- pod druga funkcję alarmu.

Autor:  marcin_2107 [ 11 Maj 2012, 01:00 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

mariuz napisał(a):
Moduł wpina się bezpośrednio w kable zasilające silniki wycieraczek (nie pod guziki)


:scratch:
na myśli miałeś silniki podnoszenia szyb?

Autor:  mariuz [ 11 Maj 2012, 07:30 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Jak zwyklemysle jedno a pisze drugie :E
Oczywiscie ze silniki szyb :)

Autor:  ziutek997 [ 11 Maj 2012, 14:10 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

Też się przymierzam powoli do sterowania radiowego zamkiem. Zastanawiam się tylko czy byłaby możliwość wykorzystania oryginalnej diody która jest w zegarach do sygnalizacji zamknięcia zamka?

Autor:  marcin_2107 [ 11 Maj 2012, 23:39 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

mariuz napisał(a):
Jak zwyklemysle jedno a pisze drugie :E
Oczywiscie ze silniki szyb :)


:D no bo już myślałem że to takie skomplikowane że trzeba wycieraczki w to wplątać :E
Ja pod sterowanie chcę jeszcze podłączyć otwieranie tylnej klapy z pilota

Autor:  ziutek997 [ 12 Maj 2012, 12:46 ]
Temat postu:  Re: Fabryczny centralny zamek sterowanie radiowe.

marcin_2107 napisał(a):
Ja pod sterowanie chcę jeszcze podłączyć otwieranie tylnej klapy z pilota


Tanie i proste do zrobienia. Tak mam zrobione w drugim samochodzie i tak będzie i w Punto ;)

Strona 1 z 6 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/