Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana Świec, Kabli, oraz Uszczelki + Spiłowanie Stopek!
http://fiatpunto.com.pl/topic1718.html
Strona 1 z 5

Autor:  Adas [ 03 Cze 2007, 13:12 ]
Temat postu:  Wymiana Świec, Kabli, oraz Uszczelki + Spiłowanie Stopek!

A więc zaczynamy:)

Naszym zadaniem jest wymiana świec, kabli, oraz uszczelki.

Spiłujemy stópki pokrywy, by powiedzieć raz na zawsze Stop Wyciekom 


Przy wymianie świec, kabli i uszczelki pod pokrywą zaworów, musimy posiadać:

Śrubokręt krzyżakowy, klucze: płaski 10tka, rurkowy 10tka, klucz do świec( polecam taki: rurkowy okrągły 16mm z trzeszczotką), i Pilniki: zdzierak i gładzik , benzyna do przemycia pokrywy z opiłków.

A także: Nowe Świece( np. do 1.2 8V: NGK BK5REZ, Iskra U Super 32), Kable Zapłonowe(np. Janmor Fas 26), i uszczelkę cena ok. 10-20zł

Jak się do tego zabrać?:)

1. Zdejmujemy Pokrywę Filtra, odkręcamy śrubki śrubokrętem, ze środka wyjmujemy filtr, a na koniec odkręcamy 2 śruby kluczyk 10 tka trzymające dolną część pokrywy Filtra, oraz zdejmujemy gumową rurkę idącą od pokrywy do filtra i Kolektora.

Image

2. Jeśli wymieniamy świece i kable, w celu lepszego dojścia , musimy porozłączać wtyczki pokazane na Rysunku. Wtyczki od silniczka krokowego, oraz złączki od wtrysków(ale nie odłączamy tych na samym dole przy wtryskiwaczach, nie ma potrzeby). Wtyczki znaczymy przed rozłączeniem, żeby wyeliminować możliwość złego podłączenia, przy składaniu..
Image



Image

Następnie musimy zrobić sobie dojście do świec, unosząc kabelki na „boki”, delikatnie…

Później Odkręcamy świece, najlepiej po kolei, umieszczając od razu nową świece(sprawdzić odstęp elektrod 0.9mm). Następnie wymieniamy przewody zapłonowe, także pojedynczo, by nam się nie pomieszało. Prowadzimy tak samo jak szły stare przewody.. Zrobione

Jeśli wymieniamy samą uszczelkę odkręcamy czujnik w plastiku paska rozrządu, oraz 2 śrubki znajdujące się w nim, z tyłu i z lewej strony.

Później odkręcamy kluczem 10tka nasadowy, 4 śrubki w pokrywie zaworów, po ich odkręceniu, wyjmujemy pokrywę.

Image

Po wyjęciu zdejmujemy starą uszczelkę, pozbywamy się resztek oleju, i zaczynamy piłowanie.. na początku zdzierakiem, a na koniec gładzikiem. Spiłować mamy ok. 1mm z każdej ze stópek, musimy to zrobić równomiernie.

Image

Image

Image

Image

Później przemywamy pokrywę benzyną, na już suchutka zakładamy uszczelkę.

Image

Image

Następnie wkładamy pokrywę, dociskając ją równomiernie śrubkami, po przekątnych.

Image

Image

Analogicznie do demontażu, składamy wszystko(zaczynając od końca :P)

Pamiętajmy by wszystko popodłączać tak jak było, nie uruchamiać stacyjki, gdy rozłączyliśmy kable od wtrysków. Ja tak zrobiłem, i były kłopoty…

Image

Cała operacja nie była zbyt skomplikowana, a my nie naraziliśmy domowego budżetu na bankructwo :)

Wykonawca tego treściwego Manuala jest Adas (Sympatyk Kropek..)

Autor:  ipIV [ 03 Paź 2007, 19:19 ]
Temat postu: 

A moim zdaniem Lepiej dać trochę silikonu zamiast spiłować stopki :>

Autor:  Thomas [ 12 Paź 2007, 17:04 ]
Temat postu: 

u mnie tez sa lekko spilowane ale nie byly pilowane kazda z osobna tylko wszystkie jednoczesnie na stole traserskim ktory jest rowny i do tego jeszcze na nim polozona byla szyba i na tym bylo polerowanie pokrywy tak ze wszystko ladnie poszlo :) oczywiscie jest tylko lekko splanowane :) i teraz jest wszystko ladnie nie poci sie... chyba ze dostanie po d.pie tak dosyc mocno to po jakims czasie mozna zauwazyc delikatny nalocik ale jest ok :) wszystko i normalnie nie ma nic :)

Autor:  pawlonik [ 11 Kwi 2008, 15:03 ]
Temat postu:  nie poszlo

zrobilem zgodnie z instrukcja ale przykrecajac pekla mi pokrywa przy srubie
co mam robic nowa 150 w serwisie zamiennika niet
moze uzywany ale skad macie pomysl

Autor:  Adas [ 11 Kwi 2008, 21:07 ]
Temat postu: 

witaj:)

http://allegro.pl/item343103915_dekiel_ ... i_iii.html


39zł na allegro.

hmmm az tak mocno dokrecałeś??? bo tak to to nie pęka... jak spiłowałes za duzo to nie trzeba wiesz na maxa dokrecac, tak aby juz troche uszczelka wychodziłą, a nie na maxa, po co ??

Autor:  pawlonik [ 11 Kwi 2008, 21:09 ]
Temat postu: 

no tak wyszlo nie chcialem zeby cieklo i nie cieknie ale peklo


dekiel a ja wpisywalem pokrywa i nic nie znachodzilem :(


spoko pomysl tylko ja po prostu przegielem

Autor:  Adas [ 11 Kwi 2008, 21:16 ]
Temat postu: 

ps. rozumiem ze pekłą ci ta metalowa?? Czy Pokrywa filtra ?? Pisz dokłądniej :D:P. Tak czy siak na allegro nie ma z tym problemów:) I to tzreba robić na wyczucie hehe:)

[ Dodano: 11 Kwi 2008 21:14 ]
Wiesz jak spiłujesz, szczegolnie gdy dosc duzo..to nawet nie musisz dorkecac na maxa, one i trak sie nie okreca, tutaj doslowanie czujesz juz opro ze i luz. musiało przekos złapać.. i pękło, tak czy siak tych srubek nie dorkeca sie mocno, nie ma sensu, po spiłowaniu, i tak uszzelka super sie dociska:) Zadnych problemów, po takim zabiegu, zero wycieku z góry kompletnie nic:)

[ Dodano: 11 Kwi 2008 21:16 ]
trzeba spiłować dosłowanie maxymalnie 1mm, równomiernie, dokręcić do lekkiego oporu te śrubki, i tak trzeba uwazać by uszczelka za mocno sie nie docisnęła..umnie jakbym dorkeciłna maxa, to by wypłeneła po bokach, takby była scisnieta :mrgreen:

Autor:  pawlonik [ 11 Kwi 2008, 21:17 ]
Temat postu: 

aluminium pokrywa zaworow
dzieki za opisik i za linka do allegro


ta wszystko ok tylko za mocno skrecilem

Autor:  Adas [ 11 Kwi 2008, 21:18 ]
Temat postu: 

NO i to jest najskuteczniejszy sposób, poprostu Fiat nie pomyślał, a silnik praktycznie jak w Punto1, no nawet ten sam bym rzekł, w Mk1, w 98 roku tez juz byly te 1.2 8v 60km:). MIał czas na przemyśenie błędów...

Autor:  pawlonik [ 11 Kwi 2008, 21:19 ]
Temat postu: 

powinni uczyc sie na bledach

Autor:  marjan1985 [ 12 Kwi 2008, 08:33 ]
Temat postu: 

A ja mam na silicon i mi nie cieknie :) krecilem do oporu,bez przesady i suchutko ;)

Autor:  pawlonik [ 12 Kwi 2008, 08:35 ]
Temat postu: 

to coi sie udalo ja juz zamowilem dekiel uzywany na allegro

dzieki adas

Autor:  Adas [ 12 Kwi 2008, 18:56 ]
Temat postu: 

pawlonik: Tylko teraz wiesz z wyczuciem, tu wszystko uszczelka, uszczelnia...jak mocno spiłujesz stópki, to stopkni pokryw niekoniecznie muszą dotknąć silnika, dookoła jest uszczelka, tak aby się nie odkręciły :D:-). Po takiej operacji kręcać silnik na maxa, nie uświadczy się zadnego wycieku:)

Autor:  pawlonik [ 12 Kwi 2008, 18:57 ]
Temat postu: 

oki adas oki pamietam poprosze core zeby tylko dokrecala ja bede stal z boku:)

Autor:  toom [ 19 Kwi 2008, 00:03 ]
Temat postu: 

Własnie dzisiaj dalem nowa uszczelke na silikon jak znowu beda wycieki to daje pokrywe do planowania, nie chce tego robic pilnikiem, jak znam zycie to moge przegiac na ktorejs stopce.

Autor:  pawlonik [ 19 Kwi 2008, 13:50 ]
Temat postu: 

ee nie przegniesz delikatni pilowac i patrzec oby rowno i nie za duzo


tylko z dokrecaniem powoli :) (pokrywa pekla ale nie cieknie uszczelak trzyma

Autor:  Łodziak [ 18 Maj 2008, 22:27 ]
Temat postu: 

mnie tez ciekla ta uszczelka. przy okazji reg. zaworow wymienilem, dalem odrobine silikonu i od tamtej pory suchooooo

Autor:  Adas [ 15 Cze 2008, 20:13 ]
Temat postu: 

Jak Byłem Parę Dni temu w ASO, i powiedziałem, że spiłowałem stopki bo ciekło, to Mistrz powiedział, że to jedyny Pewny Sposób.. :P

BO nie raz mieli tak, że przyjeżdżali klienci na reklamacje po wymianie nowej uszczelki, bo po 2 dniach dalej ciekło..

Nie trzeba żadnych silikonów, nawet nie trzeba wymieniać starej uszczelki, po każdym krotnym zdjęciu obudowy rozrządu :)

Mechanik co ma Prywatnie Punto 2, też tak sobie zrobił haha :twisted:

[ Dodano: 15 Cze 2008 20:13 ]
Witam. Chciałem pokazać jak wygląda Aktualnie mój silniczek..

!! Zero Wycieków po 16,5 Tyś od momentu zrobienia !! :)


Image


Super no nie ?:D

Autor:  Tacowski [ 01 Lip 2008, 21:03 ]
Temat postu: 

Koledzy u mnie cieknie tez :( Tylko ze w MKI. Jest to na takiej samej zasadzie jak tutaj to opisane?? To wymieniac ta uszczelke czy tylko stupki spilowac?

[ Dodano: 01 Lip 2008 21:03 ]
I czy dawac ten silikon czy nie? Jezeli tak to ten wysoko temperaturowy taki jak do pompy wody?? Jaki koszt takiej uszczelki??

Autor:  ipIV [ 01 Lip 2008, 21:35 ]
Temat postu: 

Ja tam nic nie piłowałem :>
Uszczelka - 20-25zł
silikon wysokotemperaturowy, najlepiej czarny.

Uszczelkę wkładasz w pokrywę, potem wyciskasz na nią 1mm śr. pasek silikonu i zakładasz.

[ Dodano: 01 Lip 2008 21:08 ]
Po 2kkm sucho, z resztą wcześniej też był taki patent, 55kkm i sucho do wymiany wałka rozrządu :P

[ Dodano: 01 Lip 2008 21:35 ]
Jak już będziesz podnosić pokrywę to sprawdź luzy ;)

Autor:  Tacowski [ 01 Lip 2008, 21:41 ]
Temat postu: 

Jak?

Autor:  ipIV [ 01 Lip 2008, 21:46 ]
Temat postu: 

http://fiatpunto.com.pl/topic8422.html pisze tu...

Przeczytaj 1 post + cały wątek.

Autor:  Tacowski [ 01 Lip 2008, 21:49 ]
Temat postu: 

Nie nie... Ja tam sie za to nie zabieram.

Autor:  ipIV [ 01 Lip 2008, 21:50 ]
Temat postu: 

Tacowski napisał(a):
Nie nie... Ja tam sie za to nie zabieram.

Mówię o samych luzach pisze tam jak dokonać pomiaru i jak płytki wymienić bez wyciągania wałka też pisze.

Autor:  Tacowski [ 01 Lip 2008, 21:53 ]
Temat postu: 

nie dzieki :) Jeszcze nie teraz... Narazie tylko uszczelka chce sie zajac.

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/