Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana Świec, Kabli, oraz Uszczelki + Spiłowanie Stopek!
http://fiatpunto.com.pl/topic1718-25.html
Strona 2 z 5

Autor:  henias75 [ 01 Lip 2008, 21:58 ]
Temat postu: 

toom napisał(a):
Własnie dzisiaj dalem nowa uszczelke na silikon jak znowu beda wycieki to daje pokrywe do planowania, nie chce tego robic pilnikiem, jak znam zycie to moge przegiac na ktorejs stopce.
witaj Z tego co wiem od mechanika- to nie daje sie silikonu.Silikon kruszeje i robi masakre w silniku .

Autor:  ipIV [ 01 Lip 2008, 22:03 ]
Temat postu: 

henias75 napisał(a):
witaj Z tego co wiem od mechanika- to nie daje sie silikonu.Silikon kruszeje i robi masakre w silniku .

yhy... kruszeje... :> PO ściągnięciu pokrywy od strony węwnetrznej gdzie wyszedł spod uszczelki był taki jaki powinien być. Poza tym może mechanik mówił o ... :E Silikonie montażowym :E

Autor:  Lastek [ 01 Lip 2008, 22:04 ]
Temat postu: 

henias75

ipIV napisał(a):
silikon wysokotemperaturowy, najlepiej czarny.




Jak zastosujesz ten co ipIV napisał to nie skruszeje...

Autor:  Tacowski [ 01 Lip 2008, 22:05 ]
Temat postu: 

No to jest taki co do pompy wody tak?? na 350 stopni.

Autor:  ipIV [ 01 Lip 2008, 22:15 ]
Temat postu: 

Tacowski napisał(a):
No to jest taki co do pompy wody tak?? na 350 stopni.

do pompy -> szary, czarny, czerwony sie nadaje, ale do oleju... najlepszy jest czarny.

Ja mam szary teraz elringa, w zastosowaniu pisze, że nadaje sie do tego -> nie dzieje się z nim nic złego w kontakcie z olejem.

[ Dodano: 01 Lip 2008 22:15 ]
Grunt to też nie nawalić za dużo tego... bo to co wyjdzie a jak wyjdzie taki kawałek 1cm^3 i w którymś momencie oderwie się, wpadnie i zatka spływ oleju z głowicy, to może być gorzej.... :> Nie będzie bardzo źle bo jest kilka spływów o ile pamiętam, ale lepiej nie testować co się może stać, dlatego mówię pasek na uszczelce o średnicy max 1mm

Autor:  Lastek [ 01 Lip 2008, 22:16 ]
Temat postu: 

Obydwa firmy K2 tem do 350 stopni:

Wysokotemperaturowy silikon czarny do szerokich zastosowań w motoryzacji, (bezpieczny dla sond lambda i czujników tlenu),

Silikon czerwony o dużej wytrzymałości termicznej. Znajduje zastosowanie w uszczelnieniach silników, pomp i innych podobnych urządzeń

Więc co kraj to obyczaj, co firma to inny kolor inne zastosowania.. :|

Autor:  henias75 [ 01 Lip 2008, 22:20 ]
Temat postu: 

Lastek napisał(a):
henias75

ipIV napisał(a):
silikon wysokotemperaturowy, najlepiej czarny.




Jak zastosujesz ten co ipIV napisał to nie skruszeje...
jak dasz silikon i przykręcasz pokrywe do nadmiar wyjdzie

Autor:  Lastek [ 01 Lip 2008, 22:21 ]
Temat postu: 

Jasne, dlatego jak wszedzie tak i tutaj ( w szczególności tutaj ) potrzebny jest umiar :))

Autor:  henias75 [ 01 Lip 2008, 22:25 ]
Temat postu: 

Lastek napisał(a):
Jasne, dlatego jak wszedzie tak i tutaj ( w szczególności tutaj ) potrzebny jest umiar :))
sory czy będziesz widzial jak wygląda po drugiej stronie bo ja nie i niechce ryzygnowac :/ :>

Autor:  Tacowski [ 01 Lip 2008, 22:28 ]
Temat postu: 

To co lepiej dac bez czy z bo ja juz nie wiem a jutro chce to robic......

Autor:  ipIV [ 01 Lip 2008, 22:36 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Grunt to też nie nawalić za dużo tego... bo to co wyjdzie a jak wyjdzie taki kawałek 1cm^3 i w którymś momencie oderwie się, wpadnie i zatka spływ oleju z głowicy, to może być gorzej.... Smile Nie będzie bardzo źle bo jest kilka spływów o ile pamiętam, ale lepiej nie testować co się może stać, dlatego mówię pasek na uszczelce o średnicy max 1mm

Umiar i jeszcze raz umiar....

Co lepiej dać? Jak te stopki jesteś w stanie spiłować o tyle samo każdą to próbuj piłować. Co do silikonu robią to nawet w ASO. Właśnie to co wytrzymało 55kkm i na pewno jeszcze dłużej ;) było robione w aso.

[ Dodano: 01 Lip 2008 22:36 ]
henias75 napisał(a):
sory czy będziesz widzial jak wygląda po drugiej stronie bo ja nie i niechce ryzygnowac Ekhm... Smile

Jak nie nawalisz tego dużo to malutko wyjdzie.... pasek 1mm średnicy na uszczelkę o szerokości 5mm? Ileż tego wyjść może, tym bardziej, ze uszczelka od spodu ma 2 rowki.

Autor:  henias75 [ 01 Lip 2008, 22:40 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
ipIV napisał(a):
Grunt to też nie nawalić za dużo tego... bo to co wyjdzie a jak wyjdzie taki kawałek 1cm^3 i w którymś momencie oderwie się, wpadnie i zatka spływ oleju z głowicy, to może być gorzej.... Smile Nie będzie bardzo źle bo jest kilka spływów o ile pamiętam, ale lepiej nie testować co się może stać, dlatego mówię pasek na uszczelce o średnicy max 1mm

Umiar i jeszcze raz umiar....

Co lepiej dać? Jak te stopki jesteś w stanie spiłować o tyle samo każdą to próbuj piłować. Co do silikonu robią to nawet w ASO. Właśnie to co wytrzymało 55kkm i na pewno jeszcze dłużej ;) było robione w aso.

[ Dodano: 01 Lip 2008 22:36 ]
henias75 napisał(a):
sory czy będziesz widzial jak wygląda po drugiej stronie bo ja nie i niechce ryzygnowac Ekhm... Smile

Jak nie nawalisz tego dużo to malutko wyjdzie.... pasek 1mm średnicy na uszczelkę o szerokości 5mm? Ileż tego wyjść może, tym bardziej, ze uszczelka od spodu ma 2 rowki.
jak uwazasz ja tam trzymam sie mojego szkoda mi silnika :>

Autor:  ipIV [ 01 Lip 2008, 22:41 ]
Temat postu: 

no załóżmy odpadnie kawałek... dł 2mm, grubość ułamek mm... spadnie do miski olejowej, smok go zassa i zostanie we filtrze oleju.

Autor:  henias75 [ 01 Lip 2008, 22:44 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
no załóżmy odpadnie kawałek... dł 2mm, grubość ułamek mm... spadnie do miski olejowej, smok go zassa i zostanie we filtrze oleju.
:shock: :shock: :/

Autor:  ipIV [ 01 Lip 2008, 22:48 ]
Temat postu: 

Swoja drogą zauważ, ze fabrycznie miska olejowa jest przyklejona właśnie na taki silikon, którego jest dość dużo nawalone :> ;D

Autor:  Lastek [ 01 Lip 2008, 23:05 ]
Temat postu: 

Tacowski napisał(a):
To co lepiej dac bez czy z bo ja juz nie wiem a jutro chce to robic......


Myślę że tak jak wszystkie naprawy tak i tą robimy z pełną świadomością że "coś może pójść nie tak". Pytasz czy lepiej dac czy nie, uważam że wystarczająco dużo osób tutaj pisze że dać - i jeżeli nie ma możliwości że by spiłować stopki lub jest ryzyko że spiłujesz je nierówno to rozwiązanie powyższe jest najlepsze. Za dużą ilość silikonu możesz zawsze zmyć i nałożyć od nowa, za bardzo spiłowanej stopki już nie nadlejesz..
Pytasz co my byśmy zrobili?
ipIV ma uszczelnione silikonem, ja przy wymianie rozrządu będę uszczelnial silikonem. ( dla mnie taniej, szybciej, i wygodniej )

Autor:  Tacowski [ 02 Lip 2008, 06:23 ]
Temat postu: 

Ok. Dzieki chlopaki. No autko zrobione. Za uszczelke zaplacilem magiczne pieniadze 11,42 zł. Jednak zrobilem to bez silikonu na sama uszczelke i delikatnie pilowalem stopki.

Autor:  Adas [ 03 Lip 2008, 21:55 ]
Temat postu: 

Pilnik, tylko pilnik. Jak dobrze spiłujemy, to uszczelka jedna do końca kropka hehe :)

Nie no ja to już zapomniałem co to cieknący olej. Silnik perełka:))

Autor:  Tacowski [ 03 Lip 2008, 22:35 ]
Temat postu: 

No ja narazie zrobilem okolo 100 km i tez nie widac by sie cos dzialo jak narazie. Silnik wypucowalem benzynka takze kazdy wyciek bedzie widac :D

Autor:  Adas [ 04 Lip 2008, 09:50 ]
Temat postu: 

hehe. Pamietam gdy ja po kupnie myslalem co by tu wymyslec, az w koncu zdecydowałem sie na spiłowanie. I to było bardzo dobre posunięcie. Napisałem poradniczek, i patrze, że i innym pomysł spodobał sie :)

Ostatnio w swoim sprawdzałem Kompresję. Wszędzie po 12 atmosfer :)

Autor:  Tacowski [ 24 Lip 2008, 09:27 ]
Temat postu: 

A ja mam pytanko :) Jakie najlepiej wybrac przewody WN? Do MKI 1,2 75 KM. Bo moje maja jakies przebicie chyba. Czy jak na oko wygladaja dobrze moga byc nie sprawne? Ostatnio byla duza ulewa, stanalem na stacji benzynowej i jak chcialem po jakims czasie odpalic to nie chcial. Ten najkrotszy kabel chyba mial zwarcie/przebicie jakies. Popsikalem WD40 w te kable kolo cewki i scwiec i odpalil ale jakos czasami sie dusi takie mam wrazenie.

Autor:  Adas [ 24 Lip 2008, 11:40 ]
Temat postu: 

JA w swoim Mk2 mam takie, polecam :). Pasuja i do punto 1 i do punto 2, silniki 1.1, 1.2, od 55do 75km. NIe pasują do 16 v 80km, tam idą inne.


http://www.allegro.pl/item398081278_prz ... to_sc.html


NGK RC-FT601


Kupywałem je też na allegro, są super.

[ Dodano: 24 Lip 2008 11:40 ]
A i zalecam, odrazu zmiane świec na też NGK. Zobacz jakie idą do twojego..

Do Mk2 1.2 60KM idą NKG BKR5EZ

a do twego to wejdz na ngk.com i znajdziesz:)

Autor:  Tacowski [ 24 Lip 2008, 11:45 ]
Temat postu: 

Adas Swiece nie dawno mialem wymieniane wiec tylko kable bym zmienil. Tylko potrzebna mi odp. na moje pytania...

Autor:  Adas [ 24 Lip 2008, 18:25 ]
Temat postu: 

Ok..

Wd40 ?? Psikać na kable, cewki ??

Kable i cewki, maja być czyściutkie, żadnych olejów, i wowdy, zadnych wd40:).

W nocy odpal Kropka, podnieś maskę i zobacz czy skaczą iskry po przewodach itp. Ja mam LPG, jak mam złe kable lub świece, to strzela na gazie w kolektor, silnik szarpie dziwnie pracuje. ZObacz czy skaczą, a wymienic to nie zaszkodzi tym bardziej, że te które podałem są naparwdę ok. Później zrobie opisa, jak sparwdzałem sam u siebie cewki czy są dobre..:D

Autor:  henias75 [ 24 Lip 2008, 18:35 ]
Temat postu: 

Image
ja wymienilem u siebie na swiece bosch a stare nie byly wymieniane od nowego :E
Adas napisał(a):
Kable i cewki, maja być czyściutkie, żadnych olejów, i wowdy, zadnych wd40:).

ciekawy sposob musze sprawdzic

Strona 2 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/