Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana Świec, Kabli, oraz Uszczelki + Spiłowanie Stopek!
http://fiatpunto.com.pl/topic1718-75.html
Strona 4 z 5

Autor:  _wladimir_ [ 01 Maj 2009, 23:18 ]
Temat postu: 

LAU1976 napisał(a):
3. Gdzie są świece? :oops: :oops: Może ktoś wrzuciłby jakieś poglądowe zdjęcie z wyraźnie zaznaczonymi świecami? I ewentualnie kablami...

Świecę widać na poniższej fotce, przy prawym, górnym rogu pola tekstowego.
Image
Reszta jest ustawiona w tej samej linii.

Autor:  LAU1976 [ 02 Maj 2009, 11:23 ]
Temat postu: 

Dzięki _wladimir_ :)

Autor:  pawlonik [ 02 Maj 2009, 11:42 ]
Temat postu: 

przemek88 napisał(a):
LAU1976 napisał(a):
2. Regulacja zaworów w 1.2.8v. Ostatnio pytałem o to mechanika i teścia - obaj stwierdzili, że w tym silniku zwory regulują się same. A tu na forum wszyscy je regulują. Więc jak jest naprawdę?


AD.2.Zawory się reguluje ja to ostatnio robiłem na ASO i weszły mi dwie płytki + do tego od razu wymiana uszczelki. A mam ten sam silnik co Ty



ile cie skasowali za to ????


ja wymienilem sprzeglo + uszczelnienie skrzyni = 500 robocizna
+ jakies czesci 250 sprzeglo komplet doszedla do tego rura srodkowa tlumik
razem z wymiana i wyszlo 1100 zlotych zostawilem

Autor:  przemek88 [ 02 Maj 2009, 23:27 ]
Temat postu: 

pawlonik napisał(a):
przemek88 napisał(a):
LAU1976 napisał(a):
2. Regulacja zaworów w 1.2.8v. Ostatnio pytałem o to mechanika i teścia - obaj stwierdzili, że w tym silniku zwory regulują się same. A tu na forum wszyscy je regulują. Więc jak jest naprawdę?


AD.2.Zawory się reguluje ja to ostatnio robiłem na ASO i weszły mi dwie płytki + do tego od razu wymiana uszczelki. A mam ten sam silnik co Ty



ile cie skasowali za to ????


ja wymienilem sprzeglo + uszczelnienie skrzyni = 500 robocizna
+ jakies czesci 250 sprzeglo komplet doszedla do tego rura srodkowa tlumik
razem z wymiana i wyszlo 1100 zlotych zostawilem



163zł z 10% rabatem

Autor:  lakikwap [ 02 Maj 2009, 23:37 ]
Temat postu: 

sory czy w 1.2 16v też sie reguluje, coś troszke mi coś stuka ale może mi sie wydaje :)

Autor:  _wladimir_ [ 02 Maj 2009, 23:40 ]
Temat postu: 

lakikwap napisał(a):
sory czy w 1.2 16v też sie reguluje, coś troszke mi coś stuka ale może mi sie wydaje :)
Tutaj już się same regulują wg książki sam naprawiam.

Autor:  lakikwap [ 02 Maj 2009, 23:53 ]
Temat postu: 

thx _wladimir_, no właśnie tak gdzieś słyszałem.

Autor:  pawlonik [ 03 Maj 2009, 07:27 ]
Temat postu:  hello

przemek88 dzieki

Autor:  Adas [ 04 Maj 2009, 16:37 ]
Temat postu: 

U mnie w ASO regulacja luzu zaworowego 70zł plus 10zł za dwie płytki, bo średnio tyle jest do wymiany..

Autor:  pawlonik [ 04 Maj 2009, 16:47 ]
Temat postu:  no teraz troche taniej

w tamtym roku sie pytalem ile za regolacie zaworow zaspiewali 150 za robocizne :(

Autor:  Adas [ 04 Maj 2009, 17:01 ]
Temat postu: 

To u mnie ASO jest tańsze:). Problem jest w samej cenie nowych części, ale usługi są dość tanie.

pawlonik: kupiłeś wtedy tą drugą pokrywę zaworów, sam dokręcałeś czy córa-pisałeś, ze drugi raz jej dasz dokręcać ?:D

Autor:  pawlonik [ 05 Maj 2009, 11:35 ]
Temat postu: 

Adas napisał(a):
To u mnie ASO jest tańsze:). Problem jest w samej cenie nowych części, ale usługi są dość tanie.

pawlonik: kupiłeś wtedy tą drugą pokrywę zaworów, sam dokręcałeś czy córa-pisałeś, ze drugi raz jej dasz dokręcać ?:D



nie no zartowalem kupilem z allegro za 60 zlotych z przesylka uzywanca
i leciutko dokrecilem z nowa uszczelka i nie ruszam juz :)

Autor:  remind [ 05 Maj 2009, 16:31 ]
Temat postu: 

Adas w którym to aso, bo na pewno nie na choroszczańskiej w fiacie, ja pytałem się ile to 140zł chcieli + blachy ewentualnie. Mają tam bardzo drogie usługi. Nie polecam jechać do nich na bezpłatną akcję serwisową - nic nie sprawdzają , wszystko na oko.

Skończyło się na tym, że samemu się zrobiło sprawdzenie leuzów ze znajomym. Luzy były katalogowe.

Autor:  Adas [ 05 Maj 2009, 20:53 ]
Temat postu: 

Hmm, na choroszczańskiej, mam nawet/powinienem mieć jeszcze fakturę za regulację luzu zaworowego, 70zł :). Może podnieśli od tamtego roku, a może bo masz diesla ? Nie wiem czemu 140, a może 70 gdy robisz w tym samym momencie badania techniczne ? U mnie regulował, po zrobieniu badań, a gdy wyjeżdżałem, zepsuło się wspomaganie, aż sam ten mechanik się przestraszył, ale to raczej przypadek, krop się wkurzył, że dałem Obcemu przy nim grzebać, dlatego sam wszystko robię, luz też bym sam zrobił, ale 70zł to nie dużo, a nie mam tych śmiesznych "kluczyków" także bym się musiał ostro gimnastykować :). Jak znajdę fakturę-jutro, to wkleję fotkę:)

To było w maju tamtego roku, i niebawem znów muszę jechać na przeglądzik..

Jako info/ciekawostkę napiszę, że właśnie pod blokiem sąsiad robi szmelc-vagona, passata 1.9 TDI- macha w górę :E hihi :).

Autor:  radzixon [ 30 Cze 2009, 23:41 ]
Temat postu: 

Ja podepnę się pod temat i zapytam o kable WN. Miałem problemy z samochodzikiem i kupiłem kable WN oryginalne w aso do mojego punciaka. Wymiana pomogła, kupiłem oryginalne ze względu na mechaników z aso bo jeżeli by nie pomogły to kazaliby wymienić na oryginalne. Wywaliłem zatem na kabelki 169 zł. Wymieniłem cztery kable i pozostał mi piąty i w sumie nie ma go gdzie wpiąć. Podejrzewam, że powinien być to kabel zasilający do cewki, ale w moim punciaku cewka podłączona jest dwoma pinami innego rodzaju i nie ma miejsca na ten piąty kabelek. Domyślam się też że zestaw tych kabli pasuje do większej liczby silników tam gdzie cewka ma piąte wyjście (tak jest chyba w uno). I teraz wyprowadźcie mnie z błędu?? Czy jak wy kupowaliście kable do waszych kropków to też macie 5 w zestawie?? W moim zestawie dwa są tej samej długości. A może się porostu mylę i można ten piąty kabel gdzieś wpiąć, tylko ja nie wiem gdzie :oops: :oops: .

Autor:  greg505 [ 15 Sie 2009, 13:47 ]
Temat postu: 

zmienilem uszelke + troszeczke silikonu i na razie jest ok
zobaczymy za 100-200km czy czegos zle nie zrobilem :lol:

Autor:  emus [ 21 Paź 2009, 10:15 ]
Temat postu: 

Piłowanie stopek.
1. Zmierzyłem wysokość stopek. Miały wysokość od 2,7 do 2,9 mm.
2. Na szybie umieściłem papier ścierny 500 i spiłowałem stopki do jednakowej wysokości 2,4 mm.
3. Założyłem uszczelkę i z wyczuciem przykręciłem pokrywę.
4. Na ciepłym silniku dokręciłem śruby pokrywy.

Przejechane około 5000 km i nie cieknie.

Autor:  jarosz19 [ 19 Gru 2009, 21:12 ]
Temat postu: 

a czy mozna te stopki zjechac na maszynce do planowania glowic?? jesli tak to o ile?

Autor:  dodo [ 11 Lut 2010, 21:03 ]
Temat postu: 

Jeszcze słowo a raczej pytanie o piłowanie stopek.
Cóż silnik mojego punciaka "spocony " kompletnie. Na szczęście znalazłam
te posty. Czy mechanik spiłuje te stopki, czy to metoda chałupnicza?
I może znacie jakiegoś mechanika z Warszawy?
Ja niestety nie za bardzo znam się na mechanice, gdy kupiłam puntka z przebiegiem 151 tys- wymieniłam rozrząd, olej i uszczelke. Teraz mam ok 158 tys i zapocony silnik z brakiem oleju. Dlatego do tego mechanika już nie pojadę- oszust i tyle.
Pomóżcie, proszę. :(

Autor:  Adas [ 12 Lut 2010, 09:38 ]
Temat postu: 

Pilnik i jedziesz, wszystko opisane, nic trudnego, oby z głową :). P.S. Dobrzy mechanicy w ASO tak robią, przeważnie znajomym, bo byle komu to nowa uszczelka oryginalna za 50zł i silikon na kątach pokrywy, i po jakimś czasie i tak zacznie puszczać-przeważnie.

Autor:  dodo [ 12 Lut 2010, 12:33 ]
Temat postu: 

dzięki Adas,spróbuję.Pozdrawiam!

Autor:  silvestr [ 25 Mar 2010, 19:41 ]
Temat postu: 

A jak wygląda wymiana uszczelki obudowy wałów rozrządu w 1.2 16v? Mógłby ktoś pokrótce opisać na co zwracać uwagę przy wymianie oraz jak to najlepiej zrobić?
Niestety zaczyna mi się tam silnik pocić

Autor:  sylwek30 [ 20 Kwi 2010, 23:28 ]
Temat postu: 

panowie to widze,zeby wymienic świece zapłonu w punto 2 fl to musze rozkrecac pół silnika?

Autor:  wojtass18 [ 20 Kwi 2010, 23:51 ]
Temat postu: 

nie pół silnika tylko puchę od filtra powietrza

Autor:  Bicu [ 19 Sie 2010, 20:34 ]
Temat postu: 

Koledzy ja jakoś nie jestem przekonany do piłowania pilnikiem? Wydaje mi się ze wyjdzie na każdej stopce innaczej... pisaliście tutaj o piłowaniu "na szybie" ? albo na stole jakimś?- rozumiem, że to się da tez zrobić dla 4 stopek na raz- kładąc całą pokrywę na papierze ściernym i szlifując całość? :E Czy ja czegoś nie rozumiem.

W taki sposób z miłą chęcią przypiłował bym stopki bo mi się tez poci silnik. Co do pilnika, obawiam się, że wyjdzie krzywo.

Strona 4 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/