Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V http://fiatpunto.com.pl/topic22056.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | tomi8 [ 28 Wrz 2010, 12:21 ] |
Temat postu: | |
Witam, ostatnio skorzystałem z niniejszego opisu, który okazał się bardzo pomocny, thnx ipIV:) ale po wymianie drążek zmiany biegów przesunął się w prawą stronę, przez co włączając pierwszy i drugi bieg trzeba trzeć aż po siedzeniu. Czy ktoś z Was oriętuje się czy jest tam jakaś regulacja? Bo oblookałem wszystko i jakoś nie zauważyłem. Proszę o szybką pomoc, bo żona mnie klnie, że coś zrobiłem nie tak. PS tak na marginesie, mam skrzynię 6-cio biegową i okazuje się, że linki są uniwersalne do 5-cio i 6-cio biegowej. Jedyna różnica to taki metalowy kwadracik na jednej z linek przy silniku, który trzeba wcisnąć dla 6-cio biegowej. Ja na początku nie wcisnąłem i miałem tylko 5 biegów i wsteczny normalny bez podciągania pierścienia , Pozdro. |
Autor: | ipIV [ 28 Wrz 2010, 12:28 ] |
Temat postu: | |
na odwrót linki nie założyłeś przypadkiem? |
Autor: | tomi8 [ 28 Wrz 2010, 13:57 ] |
Temat postu: | |
hmmm wydaje mi się, że chyba nie najpierw wypiąłem jedną z nich i porównałem z nowymi. Ta która wygladała tak samo poszła w miejsce starej. Na drugi ogień poszła druga linka, tak więc chyba pomyłka nie wchodzi w grę Pamiętam, że chyba linki miały różne średnice tych kulek na końcach, więc chyba ciężko jest je pomylić Drążek na pewno jest przesunięty w lewo bo nawet jak chcę wrzucić 5-ty albo 6-ty bieg to odchylając go maksymalnie w prawo nie mągę wrzucić tych biegów, muszę lekko cofnąć do środka i dopiero wchodzą, ale tam jest na drążku pod mieszkiem taka śruba ograniczająca, która jak się wykręci to nie daje całemu drążkowi póść za daleko w prawo. Wykręciłem ją i jest ok. Tylko ta 1 i 2 żonie przeszkadza bo ma za krótkie nóżki i musi mieć fotel bardzo blisko, ja odsuwam fotel dalej i mi to nie przeszkadza. No ale to w końcu autko żony i ona najczęściej nim jeździ, więc musze coś z tym zrobić, tylko niech ktoś mi podpowie co? Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie. |
Autor: | ipIV [ 28 Wrz 2010, 18:31 ] |
Temat postu: | |
ale chodzi o stronę przy skrzyni ze stroną pod dźwignią |
Autor: | tomi8 [ 04 Paź 2010, 17:48 ] |
Temat postu: | |
ipIV już rozumiem co masz na myśli ale tak zamienić się nie da bo linka wyboru biegów (odp. za ruch lewo/prawo) ma na jednym końcu taki guziczek (dokładnie ten który pokazał na zdjęciu marcin186), więc to raczej odpada. marcin186 z tym guziczkiem/uchwytem już walczyłem, mam skrzynie 6-cio biegową i na poczatku po wymianie go nie wcisnąłem (stara linka tego nie miała) i miałem tylko 5 biegów i wsteczny normalnie wchodził bez podciągania tego pierścienia na drążku, ale później wcisnąłem ten guziczek i się pojawiła 6-tka i wsteczny po podciągnięciu pierścienia. Linka jest uniwersalna dla 5 i 6 biegowej skrzyni, więc ten trop też raczej odpada. Może dziś uda mi się skorzystać z kanału to obejrzę to jeszcze raz dokładnie, wymontuję linkę i porównam jeszcze raz ze starą. Linka na 100% jest dobra bo dobierałem ją po nr nadwozia, a ePer też pokazuje ten nr częsci dla tego auta i jest on nowszym zamiennikiem tej starej linki. Tak więc nie wiem o co tu chodzi, ale chyba bez młotka się nie obędzie Pozdrawiam i dzięki za wszelkie sugestie. Oczywiście, jeśli ktoś mógłby zaproponowac coś jeszcze to bardzo proszę [ Dodano: 04 Paź 2010 17:48 ] No i eureka problem wyjaśniony, marcin186 miał rację i wielkie dzięki dla niego za podpowiedź . Otóż jedyna regulacja jest właśnie pod tym guziczkiem, który wskazał na zdjęciu. Mnie troche zmyliło to, że po założeniu nowych linek wsteczny zaczął wchodzić w miejscu 6-go biegu bez podciągania pierścienia na drążku zmiany biegów, w tej sytuacji linka była maksymalnie skrócona, przez co był taki efekt. Później wdusiłem ten guziczek i biegi zaczęły wchodzić w miarę normalnie i tak jeździłem. Trochę mnie teraz dziwi, że w ogóle wchodziły skoro niezablokowany koniec linki wydłużał sie i skracał kiedy chciał Po dokładnych oględzinach starej linki znalazłem sposób jej regulacji i poszedłem po rozum do głowy (czyt. cztery browary) ustalwiłem tą końcówkę linki mniej więcej w połowie zakresu regulacji i zablokowałem poprzez wyciśnięcie tego guziczka (reguluje się na wciśniętym). Efektem tego jest przesunięcie się drążka w prawo do prawidłowej pozycji, wrzucając 1 i 2 bieg już żonka nie trze gałką po siedzeniu wszystkie biegi 1-6 oraz R wchodzą jak masełko bez żadnego zająknięcia. Dzięki wszystkim za pomoc, pozdrawiam. |
Autor: | marcin186 [ 04 Paź 2010, 17:50 ] |
Temat postu: | |
tomi8 napisał(a): No i eureka Mr. Green problem wyjaśniony, marcin186 miał rację i wielkie dzięki dla niego za podpowiedź Pomógł
A mówiłem że to to pozdro |
Autor: | Dokaz [ 02 Gru 2012, 23:09 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Mam problem z wbiciem pierwszego biegu, strasznie dużo siły muszę wkładać na zimnym silniku, jak jest ciepły wszystko ok. Wina leży w tych linkach ? |
Autor: | Yoker [ 30 Sty 2013, 17:04 ] |
Temat postu: | Re: |
tomi8 napisał(a): hmmm wydaje mi się, że chyba nie najpierw wypiąłem jedną z nich i porównałem z nowymi. Ta która wygladała tak samo poszła w miejsce starej. Na drugi ogień poszła druga linka, tak więc chyba pomyłka nie wchodzi w grę Pamiętam, że chyba linki miały różne średnice tych kulek na końcach, więc chyba ciężko jest je pomylić Drążek na pewno jest przesunięty w lewo bo nawet jak chcę wrzucić 5-ty albo 6-ty bieg to odchylając go maksymalnie w prawo nie mągę wrzucić tych biegów, muszę lekko cofnąć do środka i dopiero wchodzą, ale tam jest na drążku pod mieszkiem taka śruba ograniczająca, która jak się wykręci to nie daje całemu drążkowi póść za daleko w prawo. Wykręciłem ją i jest ok. Tylko ta 1 i 2 żonie przeszkadza bo ma za krótkie nóżki i musi mieć fotel bardzo blisko, ja odsuwam fotel dalej i mi to nie przeszkadza. No ale to w końcu autko żony i ona najczęściej nim jeździ, więc musze coś z tym zrobić, tylko niech ktoś mi podpowie co? Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie. Witam Mam 5 biegową skrzynie i dając maksymalnie drążek w prawo nie mogę wrzucić 5 biegu. Dokładnie tak jak napisałeś muszę troszkę cofnąć do środka i dopiero wchodzi. Napisałeś o jakiejś śrubie ograniczającej, możesz to dokładnie (dla laika ) sprecyzować, albo ktoś inny pomoże? może jakieś zdjęcie się znajdą? z góry dziękuje za zainteresowanie/pomoc i pozdrawiam PS, jestem początkującym "domowym mechanikiem", aczkolwiek manualnie zdolnym i jeszcze ambitnym ;P |
Autor: | Adas [ 27 Lut 2013, 10:00 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Wczoraj w moim Kropku znów linka zmiany pękła. No cuż, ten typ tak ma, przez ostatnie dwa lata, to tylko ta jedna awaria hehe:). |
Autor: | ipIV [ 28 Lut 2013, 16:03 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Adas napisał(a): Wczoraj w moim Kropku znów linka zmiany pękła. No cuż, ten typ tak ma, przez ostatnie dwa lata, to tylko ta jedna awaria hehe:). a moja po wymianie (ze wzgl na to ze zatarta była) trzyma się już 3 lata [ Dodano: 28 Lut 2013 15:03 ] Nie miałeś nic kombinowane z mocowaniem linki przy skrzyni? |
Autor: | Adas [ 28 Lut 2013, 17:58 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Ja nic nie kombinowałem, co dwa lata sobie pęka. Ot, a poza tym nuda, nic się nie psuje, w sumie to i dobrze, teraz żadko jeżdzę kropkiem bo jężdzę Alfą . Ale raz na tydzień mam szanse i nim się przejechać hehe. |
Autor: | Courage [ 08 Kwi 2013, 21:27 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
ipIV, jak kupowałeś linki, to psiukałeś jeszcze jakimś silikonem tak zapobiegliwie, czy zaraz po odpakowaniu montaż? |
Autor: | ipIV [ 08 Kwi 2013, 22:04 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
montaż |
Autor: | Courage [ 08 Kwi 2013, 22:10 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
ipIV napisał(a): montaż A wiela płaciłeś? Bo cenowo to różnie, a nie mam zamiaru przepłacić. |
Autor: | ipIV [ 09 Kwi 2013, 18:26 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
ori 80zł. zerwała sie? czy co? |
Autor: | Courage [ 09 Kwi 2013, 20:23 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Nie, ale biegi to właściwie dwoma rękami trzeba już wrzucać Czyli wychodzi 160 złociszy za komplet? Będę wymieniał tłumik środkowy (właściwie przeżarty tłumik na rurę ) to bym sobie może ogarnął sprawę Kupowałeś w ASO, czy u Zdziś AutoParts? |
Autor: | ipIV [ 09 Kwi 2013, 21:40 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Courage napisał(a): Zdziś AutoParts zdziś auto partz alledrogo. Z tego co kojarzę to zdziś był z pszczyny.[ Dodano: 09 Kwi 2013 20:35 ] http://allegro.pl/listing/user.php/run? ... d=12133673 chyba to ten. [ Dodano: 09 Kwi 2013 20:38 ] To łon na 100%. Dałem 72zł. |
Autor: | Courage [ 09 Kwi 2013, 21:51 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
http://allegro.pl/linka-zmiany-biegow-f ... 34104.html Ma, droższą... Kij z tym. Drugiej nie ma [ Dodano: 09 Kwi 2013 21:51 ] Muszę jutro podjechać do Polmozbytu - i zapytać o cenę. |
Autor: | SinneR [ 07 Maj 2013, 10:24 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Witam Mam pytanie, ostatnio wracałem od kolegi i nagle przestały mi wchodzić biegi 2, 4 i wsteczny. Czy powodem też może być uszkodzona linka ? Biegi 1, 3, 5 wchodzą. |
Autor: | maciek30_pl [ 19 Maj 2013, 00:49 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Cześć, mam taki problem, że czasem nie mogę przerzucić biegu z 2 na 3. Działa 1 i 2 super, a przy przejściu na 3 jest jakby blokada i nie mogę w ogóle przejść w prawą stronę. Muszę mocno szarpnąć skrzynią i dopiero udaje się przerzucić w prawo na 3,4,5. Żeby było śmieszniej, to przy zmianie 4 na 5 nie ma problemu. Tylko i wyłącznie przy zmianie 2 na 3. A redukcja z 3 na 2 też chodzi bez problemu o.O Czy to może być wina tych linek? Czy w HGT wygląda to tak samo jak na waszych zdjęciach? Z góry dzięki za pomoc [ Dodano: 19 Maj 2013 00:36 ] Rozgrzebałem co trzeba i u mnie przy prawie 200kkm są oryginalne linki. Pod drążkiem prawdopodobnie zaglądałem jako pierwszy Oczywiście było tam sucho a w ważnych miejscach pełno smaru. Przy skrzyni niestety inna bajka Linka odpowiedzialna za ruch góra-dół, po zdjęciu z kulki prawie nie dało się nią ruszać. Potraktowałem ją wd-40 a później smarem do miejsc grze zachodzi tarcie. Efekt powalający, chodzi leciutko. Linka od ruchu prawo-lewo po odpięciu chodzi leciutko i wspaniale. Niestety trzpień trzeba było ruszać młotkiem. Tak więc dzięki koledze z innego forum udało mi sie też zregenerować ten trzpień. Wrzucam link bo może być przydatne http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/16461-156_nie_wracajacy_lewarek_biegow_na_luz.html. Było bardzo ciężko to wyjąć ale się udało. Efekt końcowy jest po prostu genialny. Skrzynia zaczęła odbijać do pozycji luzu, wcześniej tego nie robiła. No i lekko wchodzące biegi. I już nie ma tego efektu zacinania się na osi 1-2. Dzięki za pomoc i tutka bo jest bardzo dobry |
Autor: | marcbal [ 21 Maj 2013, 10:40 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Przepraszam, jeśli gdzieś to już jest, ale czy te linki zmiany i położenia biegów różnią się od siebie? To znaczy czy mają różne nr katalogowe? Wczoraj poszła mi jakaś. Lewarek chodzi tylko przód, tył a bieg został na 3. |
Autor: | Courage [ 21 Maj 2013, 13:55 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Różnią się długością, grubością kulek na ktore wchodzą no i jedna ma regulacje. Regulacje ma ta, która jak mniemam Tobie się urwała. To chyba linka załączania biegów. Ja kupowałem 2 bo mi się popierniczylo |
Autor: | wałek [ 01 Lip 2013, 16:34 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Da rade bez kanalu ?:P [ Dodano: 01 Lip 2013 15:34 ] Dla zainteresowanych numery linek według linex'u : 14.44.12 selekcja 14.44.02 przód/tył |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |