Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V
http://fiatpunto.com.pl/topic22056-25.html
Strona 2 z 2

Autor:  Courage [ 01 Lip 2013, 17:59 ]
Temat postu:  Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V

Ciężko bez kanału.

Autor:  wałek [ 02 Lip 2013, 09:30 ]
Temat postu:  Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V

ciężko ? :P 3 podnośniki i linki wczoraj wymienione bez kanału na kostce przed domem w niecale 3godzinki :D :E:E:E serio :D

Autor:  marcin186 [ 02 Lip 2013, 16:06 ]
Temat postu:  Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V

wałek napisał(a):
bez kanału na kostce przed domem w niecale 3godzinki :D :E:E:E serio :D


Też wymieniałem bez kanału, nie jest zbyt wygodnie ale da radę wymienić.

Autor:  puntopower25 [ 26 Sie 2015, 21:44 ]
Temat postu:  Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V

witam mam problem wyciagnełem skrzynie biegow i odpiełem linke ta gorna z tym takim prostokatem
nie moge ustawic biegow tamtej drugiej nie ruszałem a jak mi sie uda to działa 3456 i r ale nie masuje na ten prostokad a 1.2 nowet nie moge siegnac
prosze o pomoc

Autor:  martin921 [ 06 Lip 2017, 22:22 ]
Temat postu:  Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V

Wątek stary ale może ktoś wie czemu czasem ciężko wbić wsteczny? Troszkę brakuje aby wskoczył bieg.
Gumy są popękane (te co widać z góry pod akumulatorem).

Autor:  ipIV [ 11 Lip 2017, 15:26 ]
Temat postu:  Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V

Bo nie ma synchronizacji. Normalne w większości samochodów. Zrzucić na luz, puścić sprzęgło, wcisnąć sprzęgło, spróbować ponownie. Można też inaczej - puścić hamulce, żeby auto lekko się ruszyło jak jest na pochylonej drodze i też powinno wskoczyć.

Autor:  martin921 [ 11 Lip 2017, 15:38 ]
Temat postu:  Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V

Tego problemu nie ma przy ruszaniu z jedynki tylko dość często ze wstecznego.

Autor:  ipIV [ 11 Lip 2017, 15:45 ]
Temat postu:  Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V

Bo jedynka ma synchronizatory i podczas wrzucania 1,2,3,4,5,(6) koła zębate ustawiają się w odpowiedniej pozycji do zazębienia, podczas jazdy jeszcze zrównuje się ich prędkość obrotowa. Wsteczny nie ma synchronizatorów i jak koło zębate próbujesz zazębić w ząb w ząb a nie ząb pomiędzy zęby to po prostu nie wejdzie.

Puszczenie i naciśnięcie sprzęgła powoduje zakręcenie wałkiem sprzęgłowym w skrzyni i innym ustawieniem kół zębatych względem siebie. Ruszenie samochodem powoduje ruszeniem wałkiem głównym. Jedno i drugie powoduje inne ustawienie kół zębatych względem siebie.


Prościej nie potrafię ;)

Autor:  martin921 [ 11 Lip 2017, 17:47 ]
Temat postu:  Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V

ok rozumiem :)

Autor:  Raff [ 06 Lut 2018, 21:37 ]
Temat postu:  Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V

Cześć Koledzy. W celu uzupełnienia tematu dla właścicieli t-jetow. Linki są inne niż do normalnych 16V. Wg inter cars to to samo, ale niestety nie. Jutro będę testował linki z Alfy mito, a jak nie to tylko ori :?

Bardzo przepraszam, nie doczytałem tytułu 1.2 8V/16V - jeżeli Moderator uważa, że wpis jest off to proszę usunąć.

Autor:  3echo [ 18 Sty 2019, 13:12 ]
Temat postu:  Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V

Fajny tutorial na temat wymiany cięgna włączania przełożeń
https://youtu.be/cl0cQR7ePjw

Strona 2 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/