Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V http://fiatpunto.com.pl/topic22056-25.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Courage [ 01 Lip 2013, 17:59 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Ciężko bez kanału. |
Autor: | wałek [ 02 Lip 2013, 09:30 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
ciężko ? 3 podnośniki i linki wczoraj wymienione bez kanału na kostce przed domem w niecale 3godzinki :E:E serio |
Autor: | marcin186 [ 02 Lip 2013, 16:06 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
wałek napisał(a): bez kanału na kostce przed domem w niecale 3godzinki :E:E serio Też wymieniałem bez kanału, nie jest zbyt wygodnie ale da radę wymienić. |
Autor: | puntopower25 [ 26 Sie 2015, 21:44 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
witam mam problem wyciagnełem skrzynie biegow i odpiełem linke ta gorna z tym takim prostokatem nie moge ustawic biegow tamtej drugiej nie ruszałem a jak mi sie uda to działa 3456 i r ale nie masuje na ten prostokad a 1.2 nowet nie moge siegnac prosze o pomoc |
Autor: | martin921 [ 06 Lip 2017, 22:22 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Wątek stary ale może ktoś wie czemu czasem ciężko wbić wsteczny? Troszkę brakuje aby wskoczył bieg. Gumy są popękane (te co widać z góry pod akumulatorem). |
Autor: | ipIV [ 11 Lip 2017, 15:26 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Bo nie ma synchronizacji. Normalne w większości samochodów. Zrzucić na luz, puścić sprzęgło, wcisnąć sprzęgło, spróbować ponownie. Można też inaczej - puścić hamulce, żeby auto lekko się ruszyło jak jest na pochylonej drodze i też powinno wskoczyć. |
Autor: | martin921 [ 11 Lip 2017, 15:38 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Tego problemu nie ma przy ruszaniu z jedynki tylko dość często ze wstecznego. |
Autor: | ipIV [ 11 Lip 2017, 15:45 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Bo jedynka ma synchronizatory i podczas wrzucania 1,2,3,4,5,(6) koła zębate ustawiają się w odpowiedniej pozycji do zazębienia, podczas jazdy jeszcze zrównuje się ich prędkość obrotowa. Wsteczny nie ma synchronizatorów i jak koło zębate próbujesz zazębić w ząb w ząb a nie ząb pomiędzy zęby to po prostu nie wejdzie. Puszczenie i naciśnięcie sprzęgła powoduje zakręcenie wałkiem sprzęgłowym w skrzyni i innym ustawieniem kół zębatych względem siebie. Ruszenie samochodem powoduje ruszeniem wałkiem głównym. Jedno i drugie powoduje inne ustawienie kół zębatych względem siebie. Prościej nie potrafię |
Autor: | martin921 [ 11 Lip 2017, 17:47 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
ok rozumiem |
Autor: | Raff [ 06 Lut 2018, 21:37 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Cześć Koledzy. W celu uzupełnienia tematu dla właścicieli t-jetow. Linki są inne niż do normalnych 16V. Wg inter cars to to samo, ale niestety nie. Jutro będę testował linki z Alfy mito, a jak nie to tylko ori Bardzo przepraszam, nie doczytałem tytułu 1.2 8V/16V - jeżeli Moderator uważa, że wpis jest off to proszę usunąć. |
Autor: | 3echo [ 18 Sty 2019, 13:12 ] |
Temat postu: | Re: Wymiana linki zmiany biegów - 1.2 8V/16V |
Fajny tutorial na temat wymiany cięgna włączania przełożeń https://youtu.be/cl0cQR7ePjw |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |