Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Bębny na tarcze PII
http://fiatpunto.com.pl/topic22118.html
Strona 1 z 1

Autor:  ipIV [ 26 Kwi 2010, 10:24 ]
Temat postu:  Bębny na tarcze PII

Opiszę po krótce bo wsio jest tak proste jak wymiana belki i kolcków :E


Wymianę belki bardzo dobrze opisał adaś -> http://fiatpunto.com.pl/topic16034.html

Jak o tym myślisz i masz 240x11 z przodu - najpierw zrób to -> http://fiatpunto.com.pl/topic9737.html albo zapomnij :E

Różnica cała polega na tym, że do belki mamy przykręcony czop z mocowaniem zacisku oraz jedną blaszkę trzymającą przewód hamulcowy i linkę ręcznego.

opcje są dwie:

kupić wszystko co jest przykręcane do belki z HGT i przykręcić u siebie lub mieć mniej problemów i kupić belkę.

Ja kupiłem belkę ze wszystkim :)


Co jest potrzebne?
Belka z zaciskami, przewodami hamulcowymi,
klocki tył PII HGT
tarcze 240x11x40 - z seja/ punto 1.2 8V z przodu itp
blaszki - prowadnice klocków
przewód hamulcowy elastyczny (sztywny-zacisk) - l: 225mm,
-//- (sztywny-sztywny) - l: 195mm.
1l płynu hamulcowego
klej do śrub
narzędzia itp itd...
warto z ukręconych przewodów lub starych elastycznych porobić sobie zaślepki dobrych przewodów - żeby płyn się non stop nie lał.


foto przedstawiające 1 jedyną różnicę w samej belce:

Image

uwaga na sztywne przewody hamulcowe - z reguły są tak zasyfione że odkręcanie ich kończy sie ukręcaniem więc jak wymieniamy przy okazji elastyczny to warto go przeciąć, sztywny trzymać, wyjąć z mocowania elastyczny i kręcić elastycznym.

Wciskanie tłoczków z HGT:
ścisk stolarski + szczypce. dociskamy tłoczek jednocześnie szczypcami kręcąc tłoczkiem a w którą stronę to już nie pamiętam...
Zwrócić uwagę na wcięcia w tłoczku i cypelek na klockach hamulcowych - muszą wejść w siebie - w takiej pozycji zostawiamy wkręcony tłoczek.

Jak już belkę wymienimy, przykręcamy osłonę tarczy, czyścimy piaste zakładamy tarczę, jarzmo, prowadnice klocków, klocki, zacisk - czynności analogiczne do normalnej wymiany hamulców.

Skręcamy zacisk trzymając tulejki 17-tką i przykręcając śrubę z tyłu zacisku.

Kilka razy ściskamy dźwignię recznego - tłoczek sie wysunie i dotknie klocków.

Odpowietrzamy, mocujemy linki ręcznego i tyle w temacie ;)

Fotki poglądowe + fotorelacja:

Image
Image

Takie coś zatkać np silikonem i mamy zaślepkę przewodu i nic nam nie cieknie na głowę.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image

Ręczny jest tak ostry, że jak zaciągniemy go przy 80km/h to słyszymy pisk opon, zostawiamy za sobą 2 czarne ślady i kupę dymu palonej gumy.

[ Dodano: 26 Kwi 2010 10:24 ]
Jeśli chodzi o siłę hamowania... to się okaże i napiszę co i jak i co dalej, ale myślę, że wszystko będzie w normie ;)

Autor:  xONx [ 01 Maj 2010, 18:54 ]
Temat postu: 

nieźle :)


orientuje się ktoś może czy tylna belka z Punto 2 FL hgt, będzie pasować to Punto 2 (przed FL) wersja 5D :?:

Autor:  ipIV [ 07 Maj 2010, 15:45 ]
Temat postu: 

bedzie

[ Dodano: 07 Maj 2010 15:45 ]
Image
Image

Wszystko prawidłowo :!: ;)

Autor:  koller [ 04 Mar 2011, 18:05 ]
Temat postu: 

a czy bez Absu da rade zamontowac belke??

Autor:  ipIV [ 04 Mar 2011, 18:37 ]
Temat postu: 

widzisz gdzieś abs u mnie? :>

Autor:  koller [ 04 Mar 2011, 19:46 ]
Temat postu: 

no raczej nie bylo o nim mowy :E

[ Dodano: 04 Mar 2011 18:46 ]
a koszty jakie??

Autor:  ipIV [ 04 Mar 2011, 19:52 ]
Temat postu: 

belka 350, tarcze 90, klocki 80, płyn hamulcowy 50 ;) Farba w szpraju 30 ;)

[ Dodano: 04 Mar 2011 18:52 ]
linki ręcznego 90 :>

Autor:  marioskarpa [ 04 Mar 2011, 20:36 ]
Temat postu: 

a jak jest abs?

Autor:  lechu83 [ 22 Kwi 2011, 18:02 ]
Temat postu: 

marioskarpa napisał(a):
a jak jest abs?


ponawiam pytanie. Co jeśli jest ABS ?

Autor:  ipIV [ 22 Kwi 2011, 20:34 ]
Temat postu: 

marioskarpa napisał(a):
a jak jest abs?

Jak kupisz belke z nie poprzecinanymi kablami z czujników abs to luz.

Jak jednak kupisz z poprzecinanymi to możliwe że bedą pasować z bębnów (bardzo prawdopodobne - spr nr kat w eperze) a jak nie bedą to dolicz 300zł na czujniki abs ;)

[ Dodano: 22 Kwi 2011 20:34 ]
Wałek ma abs i jakoś wszystko bangla :>

Autor:  wałek [ 12 Wrz 2012, 00:01 ]
Temat postu:  Re: Bębny na tarcze PII

Wiem że tu tylko poradnik ale mam jeden problem moze ktos cos bedzie wiedzial na ten temat, po sciagnieciu lewego zacisku i zalozeniu spowrotem kolo sie chyba zapieklo bo felga maks sie nagrzala, przy odkrecaniu zacisku od jarzma sa dwie sruby na klucz 13mm ktore wkreca sie w takie gumowe tulejki, jedna z tych tulejek nie za bardzo odbijała, jakis sposob na naprawe tego ?

Autor:  ipIV [ 12 Wrz 2012, 10:04 ]
Temat postu:  Re: Bębny na tarcze PII

wyjąć wyczyscić i naszmarować. I osłonkę nową dać bo pewnie walnęła :> i przez to sie zatarło.

Autor:  barczi [ 11 Kwi 2020, 14:17 ]
Temat postu:  Re: Bębny na tarcze PII

Chciałbym odświeżyć temat, czy ktoś próbował zastosować czop z grande punto? spasuje wymiarami pod łożysko piasty, śruby w belce od PII i zacisk?

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/