Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
http://fiatpunto.com.pl/topic24699-25.html
Strona 2 z 3

Autor:  marcin186 [ 25 Kwi 2012, 17:18 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

ipIV napisał(a):
Ja bym zlecił formie co zrobi planowanie


W sumie może i racja, ile mogą policzyć za wymianę gumek :E A i tak zaoszczędzę sam zdejmując głowice i montując ją do kupy, o ile nic nie popsuję :hahaha:

Autor:  ipIV [ 25 Kwi 2012, 17:26 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

myślę 50zł max + gumki chyba 2-3zł/szt

Autor:  lioton [ 26 Kwi 2012, 19:16 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

Przecież równie dobrze możesz zrobić "od góry" na ściągniętej głowicy :D

Mi tam by było szkoda tych, chociażby 50zł 8) byłoby 8l Ultimate 98 :mrgreen:

Chyba, że czasowo nie wyrobisz.

Autor:  marcin186 [ 26 Kwi 2012, 19:27 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

lioton, czasowo to ja wyrobie, ale że tak powiem muszę mieć jakieś wyjaśnienie co i jak bo bez żadnego manuala to ja się nie biorę ;) bo aż tak to ja się nie znam na mechanice :E A jak mam jakiś ogólny zarys naprawy to jakoś idzie.

Autor:  SeBo88 [ 05 Lis 2012, 06:59 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

a jaki klucz do odkrecenia szpilek glowicy??

Autor:  Piechuxt [ 05 Lis 2012, 15:52 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

SeBo88, z tego co kojarze, to 13 tam szła

Autor:  Courage [ 19 Mar 2013, 04:57 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

Powiedzcie mi panowie, czy szpilki mocujące kolektor wydechowy są wymienialne?
Albo jest jakiś patent, aby ich nie utargac przy ściąganiu kolektora? :)

[ Dodano: 19 Mar 2013 04:57 ]

Powiedzcie mi panowie, czy szpilki mocujące kolektor wydechowy są wymienialne?
Albo jest jakiś patent, aby ich nie utargac przy ściąganiu kolektora? :)

Autor:  ipIV [ 19 Mar 2013, 06:22 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

wykręcą się razem z nakrętką i o dziwo wszystkie poszły bezproblemowo! :E

[ Dodano: 19 Mar 2013 05:22 ]

tylko ruda tyle nakrętki wyżarła ze z 13 zrobiła się 12 :E

Autor:  Courage [ 19 Mar 2013, 07:41 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

Aha, czyli zrobiły się z nich zwykłe śruby z łbami :E
Psikałeś jakimś WD? Ciężko szło?

Autor:  ipIV [ 19 Mar 2013, 16:22 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

Courage napisał(a):
Psikałeś jakimś WD? Ciężko szło?
Nie

Jak ruszyło to wykręcało się jak nówka.

Autor:  Szakarl [ 21 Mar 2013, 21:50 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

Witam

Mam problem z głowicą otóż zdarzyło mi się to co opisane w temacie, czyli padła uszczelka:)
Sytuacja wygląda tak...

Chciałem wymienić głowicę jednak za namową założyłem ją. Powodem mojej chęci wymiany były wżery na kanałach wody.

Po odpaleniu są te same objawy. Woda dostaje się do tych samych cylindrów czyli tak zwana kupa.

Mam zdjęcia tej głowicy po zdjęciu z cylindrów.

Załączniki:





Autor:  ipIV [ 21 Mar 2013, 22:08 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

Złom.

Autor:  Szakarl [ 22 Mar 2013, 08:50 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

Ok, takiej odpowiedzi oczekiwałem, jednoznacznej.
Mam punto 2 z 1999 roku. Orientujesz się czy będzie pasować głowica od modelu z 2001. Chodzi o to że sama głowica z zewnątrz wygląda inaczej, znaczy jest gładka moja jest taka jak we Fiacie Siena. Nie jestem pewien czy będzie pasować kolektor wylotowy.
???

[ Dodano: 22 Mar 2013 08:50 ]

Witam

Przedstawiam zdjęcie głowicy która różni się od mojej ( na pierwszy rzut oka) tylko kanałami wody przy 1 i 4 cylindrze.

Czy taka głowica może iść zamiennie?

Dzięki, pozdrawiam.

Załączniki:


Autor:  ipIV [ 23 Mar 2013, 00:30 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

foto z każdej strony daj :>

Autor:  Szakarl [ 25 Mar 2013, 08:27 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

Spróbuje dać foto, generalnie różnica jest taka że ta nowa jest z zewnątrz gładka moja nie. Obie są na plastikowy kolektor dolotowy.
Właściwie na głównie niepewność tkwi w tym kolektorze.

[ Dodano: 23 Mar 2013 11:21 ]

Witam,

Przesyłam zdjęcia głowicy ktorą chciałbym podmienić do mojego punto.

Mam jeszcze pytanie otóż jak kupowałem uszczelkę pod głowicę to w sklepie sprowadzili mi metalowo włóknianą. Oczywiście wziąłem inną, natomiast zastanawiam mnie czy do głowic z takim otworami jak jak na taj zamiennej głowicy nie była montowana metalowa uszczelka?

Nie mogę znaleźć żadnych informacji na ten temat, w ogóle jeśli chodzi o tę głowicę to wydaje mi się że wszystko powinno być dobrze, natomiast tak jak pisałem wcześniej niepewność tkwi w kolektorze dolotowym a mianowicie czy mój będzie pasować. Zarówno jedna jak i druga głowica mają kolektor plastikowy, mają również kanał wody dochodzącej do nagrzewnicy na dwie śruby.

Co o tym myślisz?
Czy można podmienić? :-)

[ Dodano: 25 Mar 2013 08:27 ]

Witam.

Orientujesz się może czy do tej nowej głowicy założyć uszczelkę metalową? Czy normalną taką jak ty zakładałeś do swojego w powyższej instrukcji.

Dostępne są dwa typy uszczelek jedna jest metalowo włukniana a druga taka normalna:-)

Pozdrawiam

Załączniki:
Komentarz do pliku: Tak wygląda moja głowica, to nie jest zdjęcie mojej ale, ja mam taka samą.


Komentarz do pliku: U mnie nie ma czujnika wału rozrządu. Ale myślę że moge podmienic koło od swojego jeśli bedize taka potrzeba, no i oczywiście pokrywę głowicy moge dać swoją.
Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg [ 32.01 KiB | Obejrzany 19175 razy ]


Autor:  lukk [ 07 Kwi 2013, 15:32 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

Jak mam kompletny rozrząd założony nowy 4-5 tys. temu to też muszę zmieniać pasek i napinacz ?

Autor:  Szakarl [ 07 Kwi 2013, 23:18 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

Moim zdaniem nie ma takiej potrzeby. Ja bynajmniej w takiej sytuacji nie zmieniał.
Wracając do kwestii podmiany głowicy o czym pisałem w pytaniu ze zdjęciami.
Więc głowica założona i jak na razie sprawdza się dobrze. Nie przegrzewa się, co brałem pod uwagę jako ewentualność.
Więcej będę mógł napisać po kilku tyś. km.

Autor:  sidu [ 16 Maj 2013, 10:32 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą

no to w poniedziałek zabieramy sie za wymiane uszczelki...

Autor:  wujekbaniu [ 22 Wrz 2015, 06:39 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )

witam,a czym uszczelnić wtryskiwacz - kolektor dolotowy? tam gdzie 2 śruby idą, sylikon czarny starczy? Punto I 1.1 SX 95:)

[ Dodano: 22 Wrz 2015, 05:39 ]

Dlaczego nikt nie powiedział że TRZEBA MIEC NASADKE 13 CALI I PRZEDLOZKE JEDNO I DRUGIE 3/8 bo na 1/2 nie wejdzie na ostatnią śrubę głowicy a 1/4 się ulamie. O 1 w nocy połamałem klucz i myślałem że mnie strzeli bo nie mam nic na 3/8 :E

Autor:  ipIV [ 10 Lis 2015, 02:21 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )

A moja nasadka 1/2 z trudem ale dała się wepchać tam :>

Autor:  Angry_Us3r [ 10 Lis 2015, 08:24 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )

Można bylo się poświęcić i opiłować dookoła nasadkę :)

Autor:  wujekbaniu [ 10 Lis 2015, 11:26 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )

uszczelka padła jak jeździłem z pizzą koło 15-16. jeździłem w pracy jeszcze do 21:30 lejąc w chłodnicę 2 bańki wody. Jak dojechałem do domu było pusto. Przebrałem się, poszedłem do garażu (było coś koło 23:00) wymontowałem filtr powietrza, pokrywę zaworów odkręciłem szpilki od wydechu jedną urywając, odkręciłem przepustnicę i resztę ustrojstwa zostawiając te podstawkę dolotową. Rozpiąłem rozrząd nie sprawdzając czy schodził się na znakach ale to nic. Chwyciłem w rękę kolejność odkręcania śrub i.... na pierwszą z nich nasadka 1/2 cala nie wchodzi. To nic. Wkładam na 1/4 przedłużka 1/4 redukcja na 1/2 duży klucz i... coś trzasło dwa razy. śruba lekko się poluzowała ale redukcja się skończyła. To nic. Założyłem drugą redukcję, skoro śruba się poluzowała to ją odkręcę 1/4 a resztę już normalnie. Taki uj! strzeliła druga redukcją o 1 w nocy. I szczerze mówiąc o spiłowaniu nasadki całe szczęście nie myślałem. Szedłem spać myśląc "dlaczego do urwy nikt nie napisał, że tam nie wchodzi na 1/2?!"
W castoramie i Leroy nie mieli ! w trzecim warsztacie mieli i wybłagałem żeby pożyczyli :D

Dlatego
do odkręcania głowicy fajnie mieć nasadkę na 3/8 cala i przedłuzkę na 3/8 cala. Nasadka 13 :E

Autor:  korn85 [ 29 Mar 2016, 22:00 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )

Zawsze można śruby głowicy odkręcić kluczem udarowym:) Dobra sprawa na mocno dokręcone lub nawet zapieczone śruby, bo jest mniejsze ryzyko ukręcenia łebka, a i nasadki są wykonane z lepszej stali więc jedna nam wystarczy:)

Autor:  ManDragon [ 30 Mar 2016, 20:59 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )

Ja nie miałem problemów przy demontażu głowicy nasadką z zestawu honitona 13mm 1/2 cala

Autor:  latocha007 [ 14 Lis 2016, 16:11 ]
Temat postu:  Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )

DZIEKI IPIV swietna instrukcja.
pytanie: kolejnosc srob na rysunku (pierwsza i druga w srodku, 7ma, 8ma, 9ta i 10ta po brzegach) to kolejnosc DOKRECANIA czy ODKRECANIA (nie jest to calkiem przejrzyste w tekscie czy obrazek to kolejnosc DOkrecania a trzeba odkrecac odwrotnie, czy obrazek to kolejnosc ODKrecania).
przypuszczam ze dokrecanie zaczyna sie od srodka?
jeszcze raz dziekujemy
Marcin

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/