Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa
http://fiatpunto.com.pl/topic25664.html
Strona 1 z 2

Autor:  marcin186 [ 04 Gru 2010, 14:18 ]
Temat postu:  Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Jak ktoś ma kanał to stawiamy na nim samochód, a jak nie to podnosimy auto na lewarku i stawiamy na kobyłkach dla bezpieczeństwa.

Odkręcamy śruby od rozrusznika jedna jest na górze obok półki akumulatora:

Image Image

Następnie odkręcamy przewody od rozrusznika i dolne śruby:

Image Image

Wyjmujemy rozrusznik i rozkręcamy dalej:

Odkręcamy przewód prądowy rozrusznika

Image

Wykręcamy śruby na tylnym deklu:

Image Image

Rozdzielamy poszczególne części:

Image Image

Odkręcamy trzy nakrętki, mocujące elektromagnes:

Image Image

Wyciskamy płaskim śrubokrętem pierścień i zdejmujemy pierścień sprężynujący:

Image Image Image

Smarujemy tulejki i ośkę wirnika tam, gdzie współpracuje z bendiksem. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności.

Część fotek wykorzystanych z tematu http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/56 kolegi yaboll. Nie miałem aparatu w początkowej fazie i przy czyszczeni i dlatego pożyczyłem fotki z owego tematu.

Autor:  mariuz [ 01 Sty 2011, 23:59 ]
Temat postu: 

Mnie to czeka na dniach bo mi już nie bardzo łapie...

P.S. Popraw temat :E

Autor:  marcin186 [ 02 Sty 2011, 10:22 ]
Temat postu: 

mariuz napisał(a):
P.S. Popraw temat Szczerbol



O żesz ty, faktycznie :roll: Proszę moderatora o poprawienie błędu w "demontaż" :wink:

Autor:  Breyton [ 10 Sty 2012, 19:47 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Wykręcałem niedawno rozrusznik i zauważyłem, że jest zamocowany na 2 a nie 3 śrubach. Założyłem inny kupiony na szrocie ale od punto 1.2 8v i spasowały też 2 śruby. Facet na szrocie powiedział, że tak ma być i że rozruszniki mają 3 otwory ale pasują 2 i nic w tym dziwnego. w tyn linku http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/56 jest napisane, że "Górnej śruby w 90% Punciaków po wymianie sprzęgła nie uświadczymy". Ja sprzęgło wymieniałem w kwietniu ale w warsztacie więc nie wiem czy śruba była czy nie.
Gość ze szrotu robi mnie w wałka czy faktycznie po wymianie sprzęgła jedna śruba się "utlenia" ?

Autor:  marcin186 [ 10 Sty 2012, 20:10 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Breyton, ja po wymianie sprzęgła rozrusznik przykręcałem na 3 śruby, więc nie wiem o czym mówi ten sprzedawca ze szrotu :E

Autor:  Breyton [ 11 Sty 2012, 12:43 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

marcin186, patrzyłem na swój rozrusznik i wygląda inaczej niż twój. Na zdjęciu 4 widać oznaczenia ale troche niedokładnie. Masz może fotkę rozrusznika po wyjęciu, taką na której widać jakie ma oznaczenia?

Autor:  Bytuś [ 11 Sty 2012, 12:50 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Breyton, w punto były montowane dwa rodzaje rozruszników firmy MM i Bosch. ten od marcin186 jest firmy MM, ja mam z Bosch-a i też jest przykręcany na 3 śruby

Autor:  Breyton [ 11 Sty 2012, 15:22 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Bytuś, wiem i ja w swoim miałem MM. Kupiłem też MM ale nie pasował jeden otwór. marcin186, ma taki sam silnik ale rozrusznik wygląda trochę inaczej. Widać go na 4zdjęciu bo reszta to są zdjęcia kolegi Yaboll z punta 1. Mój rozrusznik wygląda tak
http://img249.imageshack.us/img249/6117/dsc00177b.jpg
http://img713.imageshack.us/img713/1203/dsc00178vd.jpg
szrociarz mówił, że ten jest od uno. U mnie widać brak kopułki bo się oderwała i wpadła do obudowy sprzęgła.
Teraz pytanie czy taki rozrusznik MM macie u siebie?

[ Dodano: 11 Sty 2012 14:22 ]

Już wiem co jest grane. Jako, że jest w miarę sucho wczołgałem się pod auto i zobaczyłem symbol rozrusznika MM E80E. Na zdjęciu Marcina jest E80F i jak już doczytałem taki powinien być w 1.2 8V :) Jadę na zakupy, mam nadzieję, że E80F spasuje na 3 sruby

Autor:  marcin186 [ 11 Sty 2012, 15:23 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Breyton, niestety innych fotek nie mam :roll:

Autor:  EGONZGIERZ [ 28 Sty 2012, 15:34 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Bytuś napisał(a):
Breyton, w punto były montowane dwa rodzaje rozruszników firmy MM i Bosch. ten od marcin186 jest firmy MM, ja mam z Bosch-a i też jest przykręcany na 3 śruby


Ja u siebie mam DENSO a chyba jeszcze są Valeo także w sumie 4 firmy robiły na OE

Autor:  andrzej74 [ 29 Sty 2012, 19:24 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

ja u siebie mam DENSO a na obudowie wybite magneti mareli 1.2 v8 i na trzy śruby wkręcone

Autor:  Breyton [ 31 Sty 2012, 11:50 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

andrzej74 napisał(a):
ja u siebie mam DENSO a na obudowie wybite magneti mareli 1.2 v8 i na trzy śruby wkręcone


Ja też zakupiłem Denso i na obudowie jest magneti mareli, pasuje na 3 śruby. Tak jak pisałem wyżej miałem założony rozrusznik z wersji 16V symbol E80E a do 8V ma być E80F i taki teraz mam :E

Autor:  andrzej74 [ 01 Lut 2012, 00:22 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Breyton, do16v to symbolu niewiem ale to chyba taki sam jak do 8v tylko symbol inny. :P

Autor:  Breyton [ 01 Lut 2012, 11:29 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Andrzej do 16V maja inny rozstaw otworów na śruby a konkretnie środkowy otwór. dlatego to nie tylko nazwą symbolu się różnią. Spróbuj zakręcić e80e do 8V to sam się przekonasz:)

Autor:  andrzej74 [ 01 Lut 2012, 21:51 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Breyton, nie oto mi chodziło tylko o parametry .ja mam dobry do 8v :E nie mam zamiaru zmieniać :hahaha:

Autor:  Breyton [ 01 Lut 2012, 23:24 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

no to się dogadaliśmy :E jak z parametrami to i ja nie wiem, różnica na pewno jest w mocowaniu i to jest najważniejsze. Ale nie ma co już śmiecić w temacie bo chyba najważniejsze zostało wyjaśnione :>

Autor:  Adas [ 02 Lut 2012, 07:10 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Szczotki są wymienialne ?

Autor:  andrzej74 [ 02 Lut 2012, 21:29 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Breyton, przynajmniej wiemy jaki jest nam potrzebny do swojego kropka.
A humoru nie za wiele :D :) :E :hahaha: pozdrawiam

Autor:  ipIV [ 02 Lut 2012, 22:29 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Breyton napisał(a):
Andrzej do 16V maja inny rozstaw otworów na śruby a konkretnie środkowy otwór. dlatego to nie tylko nazwą symbolu się różnią. Spróbuj zakręcić e80e do 8V to sam się przekonasz:)
Jak moze byc inny rozstaw skoro w 8 i 16V jest ta sama skrzynia biegów? :> To musi pasować... :> Jestem skłonny stwierdzić że z gp 1.4 8V hitachi by też spasował.

W każdym razie w fabryce przykręcili go na 2 śruby, 3 jest dziura, śruby nie ma.

Autor:  Sparrov [ 04 Lut 2012, 21:29 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

To ja jeszcze wtrącę swoje 3 grosze. Poszukiwałem nowego rozrusznika do swojego Punto II 12 8V. W tej wersji z tego co udało mi się dowiedzieć musi on mieć 8 zębów. U mnie (rocznik 2001) oryginalnie siedział Denso E80F 63101018 0.8 kW 12 V. Sprawdzałem w kilku serwisach ASO po numerze VIN jakie części pasują - według serwisów wyszły dwa numery: 46740242 i 55195030, które są tożsame. Ale według modelu auta pasuje też rozrusznik oznaczony numerami 46548653 i 71721248, które też są tożsame. Podaję też odpowiednik boscha: http://www.iparts.pl/czesc/rozrusznik,f ... 19291.html. W opisie są też inne numery, którym odpowiada ten model.

Ja u siebie założyłem 46548653 / 71721248 i śmiga. Na pierwszy rzut oka nie zauważyłem różnicy pomiędzy nowym, a starym (46740242).

Autor:  ipIV [ 06 Lut 2012, 19:55 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Pasuje rozrusznik Hitachi z GP prawie p&p ;) Poza przewodem ze stacyjki, ale do opanowania.

Hitachi - 0,9kW
Hitachi - 1,0kW

Najlepiej kupić z osłoną zacisków i pociętymi przewodami :> :> :> Ułatwi zadanie i to bardzo.

Autor:  mateuszj14 [ 22 Lut 2018, 15:14 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Czy przy demontażu trzeba uważać żeby sie coś nie po obracało, poprzesuwało?

Autor:  ipIV [ 22 Lut 2018, 21:48 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Nie ;)

Autor:  urbinio [ 21 Wrz 2018, 13:46 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Jest szansa wykręcić rozrusznik od góry bez kanału ?? Mam takie zjawisko, że nie mogę odpalić samochodu. Na początku myślałem, że to wina akumulatora. Podpiąłem się kablami pod inny samochód i to samo. Później jeszcze próbowałem odpalić go z popychu i to samo. Mianowicie jak nie chce mi się zakręcić całego obrotu. Myślicie ze to rozrusznik czy może spróbować jeszcze czegoś. Może jakoś na krótko spróbować ?? Tylko jak ??

Autor:  pmx007p1 [ 21 Wrz 2018, 14:47 ]
Temat postu:  Re: Demontaż rozrusznika i wymiana bendiksa

Podejrzewam, że we wszystkich silnikach benzynowych 8V Fiatowskich się da bez kanału jak się chce.
Alternator może stawiać taki duży opór, zrzuć pasek i wtedy spróbuj.
Jak dalej nie idzie, to rozrusznik, w dalszej kolejności sam silnik...

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/