Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana przegubu homokinetycznego.
http://fiatpunto.com.pl/topic29667.html
Strona 1 z 1

Autor:  ipIV [ 07 Lip 2011, 21:54 ]
Temat postu:  Wymiana przegubu homokinetycznego.

1. Objawy:

- strzelanie podczas ruszania na skręconych kołach (dźwiek przypomina ruszanie na jakimś żwirze)
- pojedyncze strzały podczas ruszania (nawet na prostych kołach, przede wszystkim przy ruszaniu do przodu zaraz po cofaniu i na odwrót) ale to rzadziej.

2. Skutki
Jak się nie zrobi to w którymś momencie kulki przegubu zostaną zmielone i laweta bo auto nie jedzie :E


3. narzędzia:

- bez 1kg młotka do tematu nie podchodzimy :]
- jakieś tam podstawowe w stylu zestaw z grzechotką itp.

4. Materiały

Image

- Przegub (nie polecam tanich w szczególnosci FAST :E bo to jest przegub na 3000km.) Porządny przegub kosztuje 150zł i wiecej.

w zestawie powinnien być:
- smar jak jest mniej niz 100g to trzeba wiecej kupić.
- 2 opaski (nie polecam tych takich dłuugich z cienkiej taśmy - nie da się tego porządnie zaciagnąć i efekt jest taki że siła odśrodkowa będzie wyciskać smar)
- osłona.
- zawleczka przegubu (takie coś a'la rozciety pierścień)

Warto wymienić osłonę krzyżaka (przegubu wewnętrznego) + 100g smaru.

Opaski "na śrubkę" odpadają - bo jest tam na tyle ciasno, ze po 1 obrocie koła ją zerwie. poza tym mniejsze prawdopodobieństwo, że coś się owinie o półoś :E

Wymiary opasek PII 1.2:

zewnętrzny: 82, 30,
wewnętrzny: 77, 30.

------------------

1. Jak mamy alu to zakładamy zapas, skręcamy koło tak żeby łatwiej było ruszyć nakrętkę, odbezpieczamy nakrętkę (jest zaklepana) zakładamy klucz z nasadka 32mm (min. 0,5m) kilka razy stanąć na kluczu i się odkręci :)

Image

2. Odkręcamy przewód hamulcowy od amora

3. Odkręcamy górną srubę mocowania amora do zwrotnicy i ja wyciagamy

4. W dolnej srubie luzujemy nakrętkę tylko.

5. Rozpinamy opaskę osłony przegubu wewnętrznego (przy skrzyni)

6. Ciągniemy amor do siebie aż krzyżak wyskoczy ze skrzyni

7. Ustawiamy amor w pozycji wyjściowej

8. Wyjmujemy półoś.

Image

9. Rozpinamy resztę opasek, przesuwamy osłonę wyżej tak żeby był swobodny dostęp młotka :D do przegubu.


W przypadku PII 1999-2006 spokojnie można kilka razy z całej siły walnąć 1kg młotkiem w przegub i sam spadnie z półosi :P

Image


W przypadku PI, PIIFL po 2007 trzeba oczyscić przegub ze smaru (bardzo brudna robota i przyjrzeć się czy nie widać zawleczki):

Image
Jak jest taka zawleczka to imadło będzie potrzebne...

Trzeba szczypcami ją rozchylić i wtedy zbijać przegub młotkiem, jak już się ruszy te 2-3mm to już szczypcami nie trzeba trzymać ;)

Image


10. Zdejmujemy osłony, dajemy nowe. ... Aha i jeszcze zaraz po wyjeciu łapiemy za krzyzak workiem, zeby syf zaden sie tam nie dostał.


11. Do dziury w przegubie gdzie ma wejsć półoś ładujemy smaru tyle ile wlezie.

12. Zakładamy zawleczkę na półoś (typowa z PII to taki rozcięty pierścień, PI, PIIfl po 2007 to taka zapinka)

zakładamy pierścień na półoś, nabijamy przegub na półoś, półoś ma być wbita do końca....

Image

UWAGA! Ostrożnie żeby ktoś młotkiem krzyżaka nie rozwalił. Najlepiej to go zdjąć ;)


13. Ładujemy resztę smaru w osłonę. (w sumie minimum 100ml ma być)

Image

14. Zakładamy opaski na ostatni ząbek na który da się zapiąć. (namęczyć się trzeba :P)

I zaciągamy je:

Image
Image

15. Wsadzamy półoś w piastę, ciągniemy amor, dajemy smaru do przegubu wewnętrznego, wsadzamy krzyżak w skrzynię i zakładamy opaskę na osłonę przegubu wewnętrznego. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, zaklepujemy nakrętkę.

16. Jedziemy kilka km z V> 120km/h, i sprawdzamy czy smar nie jest wyciskany pod opaską, jak wycieka to znaczy, że o 1 ząbek za mało było przy zakładaniu opaski i trzeba kupić nową i jeszcze raz założyć.

Image

End.

p.s patent z amorem jest ok jak nie chce nam sie wybijać sworznia wahacza, można nie ruszać amora i wybić sworzeń ze zwrotnicy ;)

Autor:  waliza [ 11 Gru 2012, 17:39 ]
Temat postu:  Re: Wymiana przegubu homokinetycznego.

Muszę wymienić gume na przegubie zewnetrznym. Wyjałem cała półoś ale za cholere nie widze zadnego pierscienia. Boje sie, że jak potraktuje przegub mlotkiem to go rozwale a ja niechce go wymienic tylko zdjac i zalozyc. Da sie to jakos zdjac delikatnie czy bede musial sciagac trojramienny i nasuwac gume od drugiej strony?

Autor:  swirek_88 [ 31 Gru 2012, 16:47 ]
Temat postu:  Re: Wymiana przegubu homokinetycznego.

hehe... wymieniałem w sobotę i byłoby pięknie a jest tu napisane :) u mnie nie nasadka 32 a 36 w dodatku trzeba było ją nieco podszlifować aby weszła do piasty i dała się odkręcić i z załatwieniem nasadki 36 zeszło się pół dnia i kombinowania bo musiała mieć wielkość 4.8 cm :) inaczej nie wchodziła tak to przegub zmienia się bajka dosłownie ;)

Autor:  maciek30_pl [ 07 Cze 2013, 16:10 ]
Temat postu:  Re: Wymiana przegubu homokinetycznego.

W Puncie HGT tez jest nakrętka 36. Dodatkowo ja mam do zrobienia drugą stronę i nie umiem wyjąć półosi, nie wiem czy tam coś jeszcze się wymontowuje czy jak?

Jak komuś będzie potrzebna nowa nakrętka piasty/półosi to są dostępne praktycznie tylko w ASO, ale w przystępnej cenie 23zł.

Autor:  marek.j.77 [ 06 Paź 2013, 23:45 ]
Temat postu:  Re: Wymiana przegubu homokinetycznego.

Witam. Pytanie mam do maciek30_pl bo też mam model HGT i niestety przegub wewnętrzny z lewej strony ma osłonę w strzępach i pewnie sam przegub też dostał więc wszystko do wymiany. Powiedz jak wyjmuje się ten przegub udało ci się to bo powiem że trochę się waham przed rozbiórką.

Autor:  maciek30_pl [ 31 Paź 2013, 00:34 ]
Temat postu:  Re: Wymiana przegubu homokinetycznego.

Wewnętrzny od strony pasażera to trochę gorsza sprawa jest bo nie wyjmiesz całej półosi. Jak wejdziesz pod samochód i widzisz ten przegub to tam są śruby (chyba 6). Musisz je jakoś wykręcić i wychodzi Ci połowa półośki, tam między kołem a silnikiem. Później podmieniasz przegub lub samą osłonę i wkładasz jak było. Tylko później musisz to mocno skręcić :)

Autor:  AdrianK [ 30 Sie 2014, 13:51 ]
Temat postu:  Re: Wymiana przegubu homokinetycznego.

Mam pytanko. Mógłby ktoś podać konkretne wymiary jakie ma przegub? W garażu zalega mi nowiutki przegub do Fiata Uno. Na pierwszy rzut oka wygląda identycznie jak ten do PII, jednak możliwe, że ma inne wymiary.

Autor:  PawełG [ 31 Sie 2014, 10:37 ]
Temat postu:  Re: Wymiana przegubu homokinetycznego.

Przegub od uno nie będzie pasował do punto II. Przegub z uno ma mniejszą ilość zębów w piaście i w otworze na półoś.

Autor:  ManiacArro [ 14 Wrz 2014, 16:37 ]
Temat postu:  Re: Wymiana przegubu homokinetycznego.

Własnie jestem po takiej wymianie :E przy okazji wymiieniłem i padniete amortyzatory a wszytsko to w domowym zaciszu bez dodatkowych opłat za roboczogodziny mechaników którzy nie zawsze robia jak nalezy wielkie podziękowania dla forumowego kolegi Kryminal za cenne wskazówki i podpowiedzi przydatne do tych napraw :)

Autor:  redot [ 26 Kwi 2019, 21:20 ]
Temat postu:  Re: Wymiana przegubu homokinetycznego.

Właśnie wróciłem z parkingu z całym majdanem, bo... mój klucz nasadowy (okazało się, że jednak 32, a nie 36) jest za płytki. Wolałem nie ryzykować obrobienia nakrętki/zniszczenia klucza i spasowałem. Proponuję wszystkim zainteresowanym zaopatrzyć się zawczasu w dłuższą nasadkę niż standardowa... No i nową nakrętkę piasty, jeżeli ktoś nie ma np. w komplecie z półosią - ja miałem.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/