Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca
http://fiatpunto.com.pl/topic3610-25.html
Strona 2 z 3

Autor:  jak [ 14 Lis 2008, 13:37 ]
Temat postu: 

Właśnie jestem po wymianie kompletnego rozrządu wraz z pompom, uszczelką pod głowicą i uszczelkami kolektorów.
Pasek CONTITECH, rolka SKF, pompa SKF, uszczelka pokrywy zaworów ELRING, uszczelka głowicy GOETZE, uszczelka kolektora ssącego GOETZE, kolektora wydechowego ELRING. Cena za wszystko 348zł. Zamawiałem w sklepie

http://sklep.autoczesci.intercars.com.p ... ng_id='PL' Części dostarczono w ciągu 24godz. za 10 PLN

Wymianę dokonywałem w zaprzyjaźnionym warsztacie także za robociznę gościu wziął 220zł.

Co do samej wymiany rozrządu to nie ściągał koła ani nadkola. Silnik podparł od spodu, odkręcił łapę i tak wszystko wymieniał, była ściągnięta głowica to miał trochę więcej miejsca od góry. Głowica nie była szlifowana, ponieważ po sprawdzeniu okazała się Ok, więc wymieniono tylko uszczelkę, bo lekko sączyło olejem z pod niej. Wszystko pięknie śmiga, ale, no właśnie zawsze musi być jakieś, ale. Po zalaniu samochodu płynem (ten sam, co był spuszczony) jak zwykle słychać bulgotanie w nagrzewnicy. Samochód nie grzeje się, ciepełko leci normalnie, stan płynu tek jak był przed spuszczeniem;) po przejechaniu około 50 km delikatnie odkręciłem odpowietrznik przy chłodnicy następnie odpowietrznik nagrzewnicy i nie było słychać powietrza ani nie przelał się płyn następnie po wystygnięciu samochodu czynność powtórzyłem i o dziwo wykręciłem cały odpowietrznik chłodnicy następnie odkręciłem odpowietrznik na wężu i płyn też nie poleciał. Moim zdaniem płyn na zimnym tak jak i na ciepłym silniku powinien lecieć.

Co Wy na to???

Autor:  DaRoN [ 29 Lis 2008, 18:59 ]
Temat postu: 

Jak pasek ma 8 lat to chyba nie za dobrze co nie? :lol:

Autor:  Tytusik_P [ 18 Mar 2011, 22:36 ]
Temat postu: 

A ja jutro będę wymieniać rozrząd bo już rolka szumi. Nic nie robione wcześniej, już 198 tys. km. na oryginalnym fabrycznym pasku.
Nie spieszyłem się bo jest bezkolizyjny.
pozdrawiam wszystkich.

Autor:  wojtass18 [ 19 Mar 2011, 11:01 ]
Temat postu: 

Tytusik_P tylko jak by gdzieś w trasie trzasł to zonk :D

Autor:  Qbass [ 19 Mar 2011, 12:51 ]
Temat postu: 

ja nie rozumiem takich rzeczy po co tak zwlekać, przecież jak 8v to wymiana paska to nie jest wcale kosztowna sprawa, a potem jak nawali to idzie fama że fiaty są awaryjne.

Autor:  ziomal2005 [ 22 Lip 2011, 09:38 ]
Temat postu: 

Witam w sobotę mam zamiar wymienić rozrząd Punto II FL 2004r 1,2 8v ( jak kurier mi części dowiezie z allegro :? ) ale pytanie dotyczy płynu z chłodnicy jak będe zmieniał to czy przepłukać układ z chłodnicą jak z 3 miesiące wcześniej wsypałem proszek uszczelniający do układu bo mi chłodnica w jednym miejscu troche przeciekała ! :( dodam że od tego czasu mam spokój i płynu nie ubyło !!! 8)

Autor:  wojtass18 [ 22 Lip 2011, 09:47 ]
Temat postu: 

ziomal2005 osobiście nie wsypał bym takiego syfu uszczelniającego, a później nie jeden narzeka że coś tam, jak chłodnica walnięta to wymiana, z resztą pewnie prędzej czy później uszczelnienie i tak puści.

Autor:  buladag [ 22 Lip 2011, 10:07 ]
Temat postu: 

Takie uszczelnienia mają w sobie fragmenty gumy, co poza uszczelnieniem dziurek powoduje zatykanie się kanalików w chłodnicy i drastyczne zmniejszenie jej wydajności. :>

Autor:  ziomal2005 [ 22 Lip 2011, 13:19 ]
Temat postu: 

Tak !!! tez o tym słyszałem :? ale byłem w drodze do Zakopanego i stało sie to w trasie :F dokładniej w Częstochowie ! Musiałem szybko działać żeby dojechać przed nocą na miejsce :? Dodam że jak na razie wszystko działa bez zarzutu i chłodzenie z wentylatorem silnika i nagrzewnica ! :)
Ale jak znam życie to pewnie prędzej czy później będzie czekać mnie wymiana !
A da się to teraz jakoś wypłukać z silnika łacznie z nagrzewnicą ??? :?
I pytanie odnośnie brudnego silnika od oleju czy taki preparat jak ten na zdjeciu pomoże wyczyścić to ? :wink:

Image

Autor:  ipIV [ 22 Lip 2011, 18:16 ]
Temat postu: 

http://allegro.pl/prestone-super-radiat ... 77447.html

Nie wiem jak ten ale tym którym ja płukałem robi się to wodą destylowaną. (instr. przeczytaj)

1. Kupujesz coś w ten deseń, ze 20l wody destylowanej, spuszczasz płyn, wlewasz to razem z wodą (tak jakbyś płyn wymieniał) odpalasz aż włączy się wiatrak i wyłączasz, czekasz az sie ostudzi.

2. spuszczasz to, jeszcze raz to samo robisz.

3. wlewasz samą wodę odpalasz, przegazuj kilka razy i spuść i tak długo aż spuszczana woda będzie czysta. (2-3x)

4. Wymieniasz chłodnicę

5. wlewasz nowy płyn.


6. wiecej zrobić się nie da.... tylko liczyc na to, ze te frag. gumy odpadną razem z kamieniem będącym w układzie chłodzenia.

[ Dodano: 22 Lip 2011 18:08 ]
Ten preparat do silnika zasyfionego olejem....
spryskać zimny silnik, wyszorować gąbką do garów (tą ostrą stroną) i spłukać lub też daje rade patent z płynem do mycia naczyń i ostrożnie spłukać ;)

[ Dodano: 22 Lip 2011 18:09 ]
Najlepiej zdemontować przewody zapłonowe. Reszcie się nic nie powinno stać ;) Zamontować je jak wszystko wyschnie.

[ Dodano: 22 Lip 2011 18:13 ]
Aha... jak masz nieszczelny (niefabryczny) korek chłodnicy :> To Ci się silnik zagotuje przy płukaniu wodą z tym płynem :E Także trzeba być gotowym do szybkiego wyłączenia silnika.

[ Dodano: 22 Lip 2011 18:16 ]
http://fiatpunto.com.pl/post384883.html#384883 :>

Autor:  ziomal2005 [ 29 Lip 2011, 08:29 ]
Temat postu: 

Dzięki ipIV za info na moje pytania :)
muszę jednak przełożyć to na przyszły tydzień :? kurier nie dojechał z częściami :evil: a miałem już tak wszystko zaplanowane :roll:

[ Dodano: 25 Lip 2011 18:27 ]
Dostałem części dzisiaj :lol:
Czy ze starej rolki napinającej muszę odkręcić mocowanie i przełożyć do nowej ?? dostałe to co na zdjęciu dodam że chcę się tego podjąć sam i to będzie mój pierwszy raz :rotfl2: :faja:

Image

[ Dodano: 29 Lip 2011 08:29 ]
Jestem po wymianie rozrządu ! Wczoraj po pracy zabrałem się za to :>
Mam tylko pytanie ! Po złożeniu wszystkiego, zalaniu płynu, odpaleniu, rozgrzaniu i odpowietrzeniu układu zaczeło tak klepać klekotać trudno to opisać takie ciche ale toś tam słychać, dochodzi to z prawej strony silnika koło cewek zapłonowych :?
Wiecie co to może być ? pasek da się skręcić do 90 stopni jak opisał ipIV

Autor:  ipIV [ 29 Lip 2011, 09:30 ]
Temat postu: 

ziomal2005 napisał(a):
Czy ze starej rolki napinającej muszę odkręcić mocowanie i przełożyć do nowej ?? dostałe to co na zdjęciu dodam że chcę się tego podjąć sam i to będzie mój pierwszy raz Faja

tak.


ziomal2005 napisał(a):
Mam tylko pytanie ! Po złożeniu wszystkiego, zalaniu płynu, odpaleniu, rozgrzaniu i odpowietrzeniu układu zaczeło tak klepać klekotać trudno to opisać takie ciche ale toś tam słychać, dochodzi to z prawej strony silnika koło cewek zapłonowych Confused
Wiecie co to może być ? pasek da się skręcić do 90 stopni jak opisał ipIV

jeździć :E Zawsze jak się coś zrobi to się nagle na siłę chce usłyszeć jakieś dziwne odgłosy :lol:

Autor:  ziomal2005 [ 03 Sie 2011, 11:47 ]
Temat postu: 

Zrobiłem od czwartku 350 km i jest ok !!! :>
Płynu w zbiorniku nie ubywa ! silnik pracuje ładnie :lol:
pozdrowienia i podziekowania dla ipIV za wspaniałą instrukcje :wink: :respect:

Autor:  kedlaw [ 07 Wrz 2011, 23:44 ]
Temat postu: 

W związku z tym że temat dotyczy również II FL mam pytanie ponieważ od 2004 roku rozrząd w silniku 1.2 8V ma trochę inne części, rolka napinacza jest inna (foto), czy i jak da się naciągnąć pasek sposobem garażowym? Sam pasek ma tyle samo zębów ale jest szerszy. Drugie pytanie czy ktoś wie jak naciągnąć pasek klinowy w wersji z klimatyzacją (foto), alternator jest schowany pod kompresorem klimy i nie wiem gdzie są jakieś śruby luzujące bo nic nie widać ani z góry ani z dołu :(

Image

Image

Image

[ Dodano: 07 Wrz 2011 23:44 ]
Co do paska klinowego, wiem że jest tam napinacz (foto) a alternator jest nieruchomy, problem polega na tym jak zluzować ten napinacz?
Image

Autor:  Adrian-87 [ 06 Paź 2011, 23:26 ]
Temat postu: 

Czeka mnie ta robocizna w weekend
Fajny manual :thumleft:

Autor:  ipIV [ 06 Paź 2011, 23:49 ]
Temat postu: 

kedlaw to jest rolka samonapinająca :> Jak to zamontować? musiałbym pomacać, ale zapewne się przykręca, zakłada pasek, odchyla ją ręką nakłada się na nią pasek i puszcza :> I napięte... ale lepiej zapytaj kogoś kto to robił :E

[ Dodano: 06 Paź 2011 23:49 ]
kedlaw napisał(a):
Co do paska klinowego, wiem że jest tam napinacz (foto) a alternator jest nieruchomy, problem polega na tym jak zluzować ten napinacz?

chyba* się tę dolną rolkę odchyla w stronę grodzi :> Ale nie wiem

* chyba pochodzi od chybił :E

Autor:  Adrian-87 [ 07 Paź 2011, 00:04 ]
Temat postu: 

ile zajmuje taka wymiana?

Autor:  ipIV [ 07 Paź 2011, 00:20 ]
Temat postu: 

To zależy który raz się robi :> teraz po 10+razie to bym się wyrobił w 40min bez pompy, 1,5h z pompa.

ale za pierwszym razem to pół dnia zarezerwuj ;)

Autor:  Adrian-87 [ 07 Paź 2011, 00:37 ]
Temat postu: 

o jo joj
ale tak będę musiał zrobić :)

Autor:  mariuz [ 07 Paź 2011, 11:35 ]
Temat postu: 

Napinacz klinowego - wsadzasz klucz do środka i tak jakbyś chciał go dokręcić - tak było w vectrze C CDTI, a ona tez ma silnik fiata ;)

Autor:  lioton [ 16 Paź 2011, 14:08 ]
Temat postu: 

Bardzo przydatny manual :D
Jestem właśnie po wymianie ( bez pompy ), przy okazji wyregulowałem luzy ( wszystkie ssące miały o 0,1-0,15 za duży ) i klinowy.

Tylko tak, nie wiem czemu bez kanału ipIV piszesz żeby najpierw luzjować alternator, zrzucić pasek a potem odkręcić pasowe, ja zrobiłem wersję z kanałem bez kanału i było oK :D
Silnik znowu tak się bardzo nie rusza przy wykręcaniu łapy i wg. mnie nie ma możliwości spaść.
Ja zsynchronizowałem koła tylko na podstawie znaków na pasku i kołach, jakoś nie mogłem znaleźć okienka od skrzyni :?

Przy okazji polecam kupić sobie jakąś małą puszkę lakieru i zakrzywiony pędzelek i wymalować ładnie wszystko pod tym nadkolem jak i tam w górze przy mocowaniu kolumny - tam może się zebrać niezły syf :!:

Jeśli chodzi o sam pasek to jeśli ktoś ma od nowości ( u mnie był jakiś o oznaczeniu AR696 - marki nie wiem bo się starła ) to wymiana max 70tys - ten stary był tak naciągnięty że przekłamywał o pół ząbka a i rola nie pierwszej świeżości.

Jeszcze jedno - ipIV piszesz :
ipIV napisał(a):
Montujemy łapę silnika, wyciągamy podnośnik spod silnika i kręcimy rozrusznikiem Razz

Kropek nie odpali - odpięte czujniki i brak koła pasowego na wale korbowym, następnie sprawdzamy naciąg i zgodność ze znakami.


Chciałem zrobić podobnie, pokręciłem parę razy ( jeszcze na starym bo zrzucałem wałek ), patrzę a znaki zupełnie gdzie indziej - dobra kręcę dalej, po jakiś 20 obrotach przyszły wszystkie ząbek za wcześnie - myślę :? przestawiłem ząbek - niemożliwe.
Dopiero jak się chwilę zastanowiłem - policzyłem libę zębów na kołach i porównałem z zebami paska wyszło mi, że znaki zejdą się za 256 obrotem koła wału :!:

Ogólnie polecam zmianę po ok. 60 tys. koszt niewielki - rolka i pasek po 35zł + u mnie klinowy 18 no i płytki 28zł za 4.
Po zmianie czuć poprawę.

Autor:  ipIV [ 27 Paź 2011, 03:17 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

lioton napisał(a):
Dopiero jak się chwilę zastanowiłem - policzyłem libę zębów na kołach i porównałem z zebami paska wyszło mi, że znaki zejdą się za 256 obrotem koła wału :!:


miałem na myśli zgodność ze znakami ale tymi na kołach pasowych i na głowicy, czy w obudowie sprzęgła. Znaki na pasku tak jak napisałeś po kilku obrotach nie pokryją się, a po ilu pokryją nie zastanawiałem się, ale na pewno się pokryją ;)

Autor:  fenix8 [ 25 Gru 2011, 13:38 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

podziałka w skrzyni służy do ustawiania (kontroli) zapłonu względem położenia wału, stosuje się to jeszcze od czasu gaźników i kopułek

Autor:  lukk [ 04 Kwi 2013, 20:17 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Czy w punto 1.1 tak samo demontuje się i ustawia rozrząd ?

Autor:  fenix8 [ 04 Kwi 2013, 22:45 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

tak, dokładnie tak samo

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/