Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca
http://fiatpunto.com.pl/topic3610-50.html
Strona 3 z 3

Autor:  lukk [ 04 Kwi 2013, 22:51 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Tą łapę też trzeba demontować ?

Autor:  Piechuxt [ 05 Kwi 2013, 00:15 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Bez łapy sie nie obejdzie, bo ,,obejmuje" ona pasek rozrządu ;)

Autor:  wieza87 [ 05 Kwi 2013, 08:59 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

lukk napisał(a):
Tą łapę też trzeba demontować ?


W 1.1 nie demontuje się łapy :)

Autor:  Grzyws [ 21 Sie 2013, 20:28 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Dzisiaj wymieniłem u siebie w Punciaku rozrząd. Operacja nie taka straszna jak się wydaje.

Taka moja mała wskazówka. Żeby nie mieć wątpliwości co do prawidłowego ustawienia rozrządu polecam zaznaczyć sobie korektorem ( jak wyschnie nie zetrze się tak łatwo i jego biały kolor dobrze widać ) kropkę na zębie koła zębatego i głowicy oraz koła zębatego i bloku silnika. Wtedy jak tylko nam się te znaki pokryją później to na pewno jest ok wszystko.

Autor:  Piechuxt [ 21 Sie 2013, 21:08 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Grzyws, a w/g mnie bezsensowna zabawa z tymi znakami...a nie daj Bóg ktoś źle maźnie, a potem będzie sie dziwił, ze coś kręci jak murzyn rożnem.
Na głowicy znak jest wyraźny od fabryki, ja w razie wątpliwości sprawdzam linijką czy sie pokrywa ze znakiem na kole...a co, pełna profeska 8) A dolny wał ustawiam na znak na kole zamachowym w okienku skrzyni. Po naciągnięciu paska napinaczem jeszcze raz kontrola...i jazda. A sprawdzeniem wszystkiego są znaki nadrukowane na paskach rozrządu...bo na same kreski na pasku, to jakoś nie mam zaufania ustawiać tego...tylko sprawdzać ;)

[ Dodano: 21 Sie 2013 21:08 ]

Piechuxt napisał(a):
Bez łapy sie nie obejdzie, bo ,,obejmuje" ona pasek rozrządu

Piechuxt napisał(a):
W 1.1 nie demontuje się łapy

A tutaj widać wprowadziłem w błąd, więc wybaczcie, zapomniałem, że łapa w PI była kręcona do bloku silnika i nie jest oczywistością to jej zdejmowanie ;)

Autor:  Grzyws [ 21 Sie 2013, 21:08 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Nie da się krzywo maznąć skoro od bloku/głowicy do zęba jest może z pół centymetra ;) Żałuję teraz że zdjęcia nie zrobiłem ale naprawdę zrobienie dodatkowo swoich oznaczeń bardzo pomaga ;)

Zresztą każdy niech robi jak uważa jak tylko wszystko działa potem :)

Autor:  Piechuxt [ 21 Sie 2013, 21:13 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Grzyws napisał(a):
Zresztą każdy niech robi jak uważa jak tylko wszystko działa potem

Myśle że tym uciąłeś dalszą dyskusje :E

Autor:  ipIV [ 12 Lip 2014, 20:44 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

https://www.youtube.com/watch?v=7RwMGLxG5kg - 4m 10s tutaj jak powinno się to robić w 120% prawidłowo na przykładzie silnika 1.2 8V. Przede wszystkim jak powinno wyglądać napinanie paska ;)

Autor:  Rick [ 20 Gru 2014, 16:52 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Witam,
Mam pytanko czy w przypadku rozrządu do 8V - muszę wymienić całość czy można zająć się tylko paskiem?

Autor:  czech22 [ 20 Gru 2014, 23:11 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

To wszystko zależy ile kilometrów pokonało na rozrządzie.
Dla przykładu, pompa, rolka wytrzyma ok 100 000 km.
Dlatego decyzja należy do Ciebie. Jeżeli nie znasz przebiegu, to proponuje wymienić całość.

Autor:  michal167 [ 10 Lut 2015, 23:09 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Ja kupiłem swojego kropka w Niemczech w zeszłym roku lipcu, naklejka serwisowa rozrządu określa ze rozrząd był wymieniony 10.10.2011 roku przy przebiegu 112000tys teraz ma 158000tys wymieniać czy moge jeszcze rok odczekać ?

Autor:  czech22 [ 11 Lut 2015, 11:17 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Jak jesteś pewny wymiany przy 112000 km, to śmiało możesz jeszcze jeżdzić. Te 60 000 km spokojnie przejedziesz.

Autor:  buladag [ 11 Lut 2015, 11:37 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Pewnym wymiany przy sprowadzanym aucie za 1500E :E

Autor:  michal167 [ 20 Mar 2015, 00:12 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

ja za swojego zapłaciłem 700€ :D

Autor:  latocha007 [ 16 Lis 2016, 22:20 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

czesc, swietny manual, gratuluje.
mam jedna watpliwosc: wymienilem pasek i rolke napinacza, ustawilem i naciagnalem jak trzeba, (sprytny patent z dwoma imbusami) ale nawet jak dokrece nakretke blokujaca naciag paska momenten 28Nm - przy naciskaniu palcem miedzy kolem walka rozrzadu i pompa wodna - nagle mi ta rolka sie rozregulowywuje i lapie wiekszy luz.
czy ja taki mocarny w lapach? o co tu chodzi?
sila niezbedna do krecenia rozrzadem jest jednak dosc duza, boje sie ze mi sie ten pasek sam przestawi i szlag silnik trafi.
dzieki za pomoc (bo mam nadzieje jutro odpalac)
Marcin

Autor:  steyr [ 17 Lis 2016, 13:35 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Dokręć śrubę większym momentem z wyczuciem, z tym nigdy nie miałem problemu.

Autor:  GarageByLaxa [ 06 Lut 2017, 22:42 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Witam
Wczoraj wymieniałem rozrząd w moim punto 1.2 8v . Poradnik bardzo pomocny i korzystałem z niego robiąc wszystko tak samo. Podczas demontażu paska koło zamachowe ustawione na 0* oraz nacięcie wałka rozrządu na głowicy się zgadza - tutaj wszystko okej .
Dziś montowałem nowe części i znaki na pasku zsynchronizowałem z znakami na wałku lecz po 2 obrotach wału znaki na pasku się poprzesuwały ale nacięcia na wałku rozrządu z głowicą oraz koło zamachowe się wszystko zgadza , zawołałem mechanika doświadczonego i powiedział ,że jest okej tylko chciałbym znać powód dlaczego tak się dzieje ? Napinacz się dopasował i się to zmieniło ?

Czyli pytanie brzmi : dlaczego nacięcia na pasku się przestawiły po 2 obrotach wału przy czym znaki na wałku rozrządu wraz z kołem zamachowym się zgadzają :)

Autor:  czech22 [ 11 Lut 2017, 11:17 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Nie patrz na znaki na pasku, ale znaki na kołach. Po 2 obrotach znaki te się nie pokryją.

Autor:  ipIV [ 18 Kwi 2017, 00:21 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Znaki na kołach i znaki na pasku pokrywają się co n obrotów co wynika z liczby zębów na pasku i na kołach pasowych.

Generalnie tak:

Znaczki koła pasowe - znaki w głowicy/kole zamachowym mają się pokrywać ZAWSZE co 2 obroty wału korbowego,

Znaki na kołach pasowych i na pasku co n obrotów wału (n zależy od liczby zębów na pasku i kołach zębatych). Znaczki na pasku pomagają tylko poprawnie zamontować pasek ale po 2 obr wału nie pomogą w weryfikacji ustawienia ;)

Autor:  pmx007p1 [ 20 Lut 2019, 16:32 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Nikt nie wspomniał, że są różnice w znakach "korby" między Punto 1 i 2, stąd "problemy". Patrz obrazki...
Załącznik:
Komentarz do pliku: Serwisówka do Punto 1.


Załącznik:
Komentarz do pliku: Znaki dla P1 i P2 są gdzie indziej.


Kreski na kołach wału korbowego też są poprzestawiane w różnych silnikach tej rodziny (FIRE), przynajmniej wersje 8V (ale tu też we wszystkich powinny być na okienku skrzyni biegów liczby 0, 5, 10, 15 stopni, nawet w Grande Punto, czy EVO).
Image

Autor:  Asuritt [ 29 Sty 2022, 08:32 ]
Temat postu:  Re: 1.2 8V Pasek rozrządu, pompa wody, rolka napinająca

Czy bez klucza dynamometrycznego da się to dokręcić? :/

Strona 3 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/