You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 01:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #359526 Wysłany: 26 Kwi 2010, 10:24; 
 Temat postu: Bębny na tarcze PII
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Opiszę po krótce bo wsio jest tak proste jak wymiana belki i kolcków :E


Wymianę belki bardzo dobrze opisał adaś -> http://fiatpunto.com.pl/topic16034.html

Jak o tym myślisz i masz 240x11 z przodu - najpierw zrób to -> http://fiatpunto.com.pl/topic9737.html albo zapomnij :E

Różnica cała polega na tym, że do belki mamy przykręcony czop z mocowaniem zacisku oraz jedną blaszkę trzymającą przewód hamulcowy i linkę ręcznego.

opcje są dwie:

kupić wszystko co jest przykręcane do belki z HGT i przykręcić u siebie lub mieć mniej problemów i kupić belkę.

Ja kupiłem belkę ze wszystkim :)


Co jest potrzebne?
Belka z zaciskami, przewodami hamulcowymi,
klocki tył PII HGT
tarcze 240x11x40 - z seja/ punto 1.2 8V z przodu itp
blaszki - prowadnice klocków
przewód hamulcowy elastyczny (sztywny-zacisk) - l: 225mm,
-//- (sztywny-sztywny) - l: 195mm.
1l płynu hamulcowego
klej do śrub
narzędzia itp itd...
warto z ukręconych przewodów lub starych elastycznych porobić sobie zaślepki dobrych przewodów - żeby płyn się non stop nie lał.


foto przedstawiające 1 jedyną różnicę w samej belce:

Image

uwaga na sztywne przewody hamulcowe - z reguły są tak zasyfione że odkręcanie ich kończy sie ukręcaniem więc jak wymieniamy przy okazji elastyczny to warto go przeciąć, sztywny trzymać, wyjąć z mocowania elastyczny i kręcić elastycznym.

Wciskanie tłoczków z HGT:
ścisk stolarski + szczypce. dociskamy tłoczek jednocześnie szczypcami kręcąc tłoczkiem a w którą stronę to już nie pamiętam...
Zwrócić uwagę na wcięcia w tłoczku i cypelek na klockach hamulcowych - muszą wejść w siebie - w takiej pozycji zostawiamy wkręcony tłoczek.

Jak już belkę wymienimy, przykręcamy osłonę tarczy, czyścimy piaste zakładamy tarczę, jarzmo, prowadnice klocków, klocki, zacisk - czynności analogiczne do normalnej wymiany hamulców.

Skręcamy zacisk trzymając tulejki 17-tką i przykręcając śrubę z tyłu zacisku.

Kilka razy ściskamy dźwignię recznego - tłoczek sie wysunie i dotknie klocków.

Odpowietrzamy, mocujemy linki ręcznego i tyle w temacie ;)

Fotki poglądowe + fotorelacja:

Image
Image

Takie coś zatkać np silikonem i mamy zaślepkę przewodu i nic nam nie cieknie na głowę.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image

Ręczny jest tak ostry, że jak zaciągniemy go przy 80km/h to słyszymy pisk opon, zostawiamy za sobą 2 czarne ślady i kupę dymu palonej gumy.

[ Dodano: 26 Kwi 2010 10:24 ]
Jeśli chodzi o siłę hamowania... to się okaże i napiszę co i jak i co dalej, ale myślę, że wszystko będzie w normie ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 

 
 Post #361223 Wysłany: 01 Maj 2010, 18:54; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
nieźle :)


orientuje się ktoś może czy tylna belka z Punto 2 FL hgt, będzie pasować to Punto 2 (przed FL) wersja 5D :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #361224 Wysłany: 07 Maj 2010, 15:45; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
bedzie

[ Dodano: 07 Maj 2010 15:45 ]
Image
Image

Wszystko prawidłowo :!: ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448451 Wysłany: 04 Mar 2011, 18:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
a czy bez Absu da rade zamontowac belke??

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448466 Wysłany: 04 Mar 2011, 18:37; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
widzisz gdzieś abs u mnie? :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448476 Wysłany: 04 Mar 2011, 19:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
no raczej nie bylo o nim mowy :E

[ Dodano: 04 Mar 2011 18:46 ]
a koszty jakie??

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448507 Wysłany: 04 Mar 2011, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
belka 350, tarcze 90, klocki 80, płyn hamulcowy 50 ;) Farba w szpraju 30 ;)

[ Dodano: 04 Mar 2011 18:52 ]
linki ręcznego 90 :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #448536 Wysłany: 04 Mar 2011, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
GPS
Awatar użytkownika

Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 2786
Pomógł: 2
a jak jest abs?

_________________
Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd :)

check >> topic12808-925.html << check


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465828 Wysłany: 22 Kwi 2011, 18:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Konin
Rejestracja: 10 Kwi 2011,
Posty: 20
marioskarpa napisał(a):
a jak jest abs?


ponawiam pytanie. Co jeśli jest ABS ?

_________________
szanuję Fiata jak brata...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465877 Wysłany: 22 Kwi 2011, 20:34; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
marioskarpa napisał(a):
a jak jest abs?

Jak kupisz belke z nie poprzecinanymi kablami z czujników abs to luz.

Jak jednak kupisz z poprzecinanymi to możliwe że bedą pasować z bębnów (bardzo prawdopodobne - spr nr kat w eperze) a jak nie bedą to dolicz 300zł na czujniki abs ;)

[ Dodano: 22 Kwi 2011 20:34 ]
Wałek ma abs i jakoś wszystko bangla :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #611289 Wysłany: 12 Wrz 2012, 00:01; 
 Temat postu: Re: Bębny na tarcze PII
Offline
Mr Schaft
Awatar użytkownika

Imię: Sławek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 1691
Wiem że tu tylko poradnik ale mam jeden problem moze ktos cos bedzie wiedzial na ten temat, po sciagnieciu lewego zacisku i zalozeniu spowrotem kolo sie chyba zapieklo bo felga maks sie nagrzala, przy odkrecaniu zacisku od jarzma sa dwie sruby na klucz 13mm ktore wkreca sie w takie gumowe tulejki, jedna z tych tulejek nie za bardzo odbijała, jakis sposob na naprawe tego ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #611335 Wysłany: 12 Wrz 2012, 10:04; 
 Temat postu: Re: Bębny na tarcze PII
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
wyjąć wyczyscić i naszmarować. I osłonkę nową dać bo pewnie walnęła :> i przez to sie zatarło.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #852390 Wysłany: 11 Kwi 2020, 14:17; 
 Temat postu: Re: Bębny na tarcze PII
Offline
Forumowicz

Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 19 Cze 2017,
Posty: 2
Chciałbym odświeżyć temat, czy ktoś próbował zastosować czop z grande punto? spasuje wymiarami pod łożysko piasty, śruby w belce od PII i zacisk?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO