Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1.2 8V Wymiana termostatu.
http://fiatpunto.com.pl/topic6421.html
Strona 1 z 9

Autor:  ipIV [ 27 Lut 2008, 18:45 ]
Temat postu:  1.2 8V Wymiana termostatu.

Ponieważ kropka nie trzymała temperatury doszedłem do wniosku, że trzeba wymienić termostat.

Udajemy sie do ASO, kupujemy termostat razem z uszczelkę (termostat + uszczelka 30zł) i obejmę węża (2zł).

Narzędzia:
Nasadowa 10, przedłużka.
Płaska 10
Płaski śrubokręt
Silikon wysokotemperaturowy
Papier ścierny

hmmmm udajemy się do łazienki i rekwirujemy wiaderko oraz wąż prysznica :rotfl: :E

Image


Nowy termostat:

Image


Krok1:

Odpinamy "-" akumulatora

Image

Krok2:

Lokalizujemy termostat pod cewkami zapłonowymi... trzyma się na wąż oraz 2 śrubki 10.

Image

Krok3:


Odkręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego i odpowietrznik nagrzewnicy:

Image
Image

Wkładamy wąż do zbiorniczka:

Image

Ściągamy płyn chłodniczy do wiaderka, uwaga, żeby się nie napić ;) :E

Image

Jak zejdzie większość płynu odkręcamy odpowietrznik przy chłodnicy:

Image
Image


Krok4:

Podkładamy pod termostat szmatkę, żeby nie zamoczyć kabli ;) Odkręcamy nasadowym termostat (2 śrubki 10 ):

O dziwo sam wychodzi :shock:

Image
Image

Odpinamy śrubokrętem opaskę, podważamy wąż śrubokrętem i już mamy sam termostat:

Image

Krok5:

Czyścimy papierem ściernym, a następnie szmatką gniazdo termostatu:

Image
Image

Krok6:

W miarę pewny sposób: Silikon, uszczelka, silikon ;D

Image

następnie przykręcamy termostat tak aby nie ukręcić śrub :P :

Image

Krok7:

Można delikatnie smarem przesmarować mocowanie węża, następnie bez oporu wchodzi wąż na swoje miejsce, po czym zaciskamy obejmę :)

Image

Krok8:

Wlewamy płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego, tak długo aż zacznie się wylewać przez odpowietrznik na chłodnicy po czym zakręcamy go, lejemy dalej aż zacznie sie wylewać przez odpowietrznik przy nagrzewnicy i zakręcamy go. Będzie 5cm poniżej korka w zbiorniczku, ale nie przejmujemy się tym tylko jeździmy :P Sam opadnie aż wydmucha się reszta powietrza z nagrzewnicy i reszty układu chłodzenia ;) Nagrzewnica może guglotać, ale 2-3 h jazdy - wydmucha wszystko o ile wszystko jest ok ;)

To tyle, pozdr!

Autor:  E.T. [ 28 Lut 2008, 02:29 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
W miarę pewny sposób: Silikon, uszczelka, silikon

w pewnym, moim, poprzenim bolidzie na sam sylikon zdało egzamin! ;)

[ Dodano: 28 Lut 2008 01:29 ]
ipIV napisał(a):
następnie przykręcamy termostat tak aby nie ukręcić śrub

w pewnym, moim, poprzenim bolidzie dokonałem tego odkręcając i niezła jazda potem była, ale sytuacja została opanowana i jak coś, to mogę już doradzać! :p

Autor:  ipIV [ 28 Lut 2008, 22:14 ]
Temat postu: 

E.T. napisał(a):
bolidzie dokonałem tego odkręcając

U mnie poszły bez oporu i problemu.... :P Miałem wrażenie, że były te śrubki nie dokręcone :rotfl: :P

Największa jazda była ze ściągnięciem węża... podważając śrubokrętem bałem się żeby nie pękł, ale nie pękł :P

Autor:  marjan1985 [ 29 Lut 2008, 09:03 ]
Temat postu: 

nie podales ceny termostatu ;)
fajne wiaderko :E

Autor:  ipIV [ 29 Lut 2008, 10:20 ]
Temat postu: 

Cytuj:
nie podales ceny termostatu

30zł z uszczelką napisałem przecież... :]

[ Dodano: 29 Lut 2008 09:20 ]
Dobra zmieniłem, żeby nie było już wątpliwości :)


Cytuj:
fajne wiaderko

Wiem :D 5zł w biedronce ;)

Autor:  jak [ 29 Lut 2008, 22:14 ]
Temat postu: 

E, wąż też ciekawy :lol:

Autor:  ipIV [ 29 Lut 2008, 22:22 ]
Temat postu: 

Co wy chcecie od mojego węża? :hmm: :( :E :?:

Autor:  jak [ 29 Lut 2008, 22:30 ]
Temat postu: 

Nie no hm jest OK :D

Autor:  ipIV [ 18 Mar 2008, 21:59 ]
Temat postu: 

Poza tym warto się zaopatrzyć w trochę płynu chłodniczego (Tu się wyleje, tam kilka kropelek ucieknie itp...), a najlepiej kupić 5l nowego :)

Autor:  gacol;] [ 18 Mar 2008, 22:10 ]
Temat postu: 

Podobno zamiast płynu chłodniczego dobry jest płyn zimowy do spryskiwaczy. Podobno!

Autor:  ipIV [ 18 Mar 2008, 22:22 ]
Temat postu: 

gacol;] napisał(a):
Podobno zamiast płynu chłodniczego dobry jest płyn zimowy do spryskiwaczy. Podobno!


Chcesz, żeby sie pieniło? Płyn chłodniczy ma to do siebie, że nie może się pienić ;)

Autor:  gacol;] [ 18 Mar 2008, 23:01 ]
Temat postu: 

ja tam nie wiem pisze co usłyszałem :) ale masz racje silnika od srodka sie nie czysci ;)

Autor:  uki1906 [ 01 Sie 2008, 10:11 ]
Temat postu: 

Koledzy, a w ktorym miejscu znajduje sie termostat w jtd?

Autor:  Kroolu [ 24 Paź 2008, 19:44 ]
Temat postu: 

Przydalaby sie taki sam manual do 16v:P

Autor:  Discrete [ 31 Lip 2009, 11:44 ]
Temat postu: 

w 16v jest tak samo :)

Autor:  tamias [ 24 Wrz 2009, 20:03 ]
Temat postu: 

Operacja się udała.
Z małym wypadkiem jak to zawsze kiedy grzebię w samochodzie.
Ukręciłem odpowietrznik nagrzewnicy :D
Albo jestem za silny albo on za słaby.
Rozwierciłem to co zostało w środku i przykręciłem śrubę.
Na śrubę założyłem gumową uszczelkę którą zdjąłem z resztki ukręconego odpowietrznika.
Chyba nie cieknie ;p
Może tak być?

Autor:  Gennosuke [ 24 Wrz 2009, 20:22 ]
Temat postu: 

jak nie cieknie i możesz odpowietrzyć to jak najbardziej :) oby śruba tylko nie zaczęła rdzewieć :)

Autor:  ipIV [ 24 Wrz 2009, 21:18 ]
Temat postu: 

płyn ma dodatki antykorozyjne :)

Autor:  Gennosuke [ 25 Wrz 2009, 16:07 ]
Temat postu: 

pewnie tak ale takie dziwne naloty moga sie robic z tego co kiedys widzialem chociaz moze to było tak ze i woda byla zalewana ;/

Autor:  tamias [ 25 Wrz 2009, 17:24 ]
Temat postu: 

No moj chyba byl zalany woda bo to co zlalem to nie byl plyn tylko takie zółte coś ;p
I nalot taki rdzawego koloru jest na wezu w srodku i w calej instalacji.
Jak to usunąć?


A srobka jednak cos puszcza ale mam juz nastepny pomysl, przewiercilem ten oryginalny korek (to co z niego zostalo) i w niego wkrece srobke. Czyli poprostu dorobie mu gwint i powinno wtedy byc idealnie

Autor:  oska89 [ 06 Gru 2009, 00:34 ]
Temat postu: 

a ja chciałem zapytać czy jest możliwa wymiana termostatu bez spuszczania płynu i odpowietrzania ?

Autor:  STax [ 06 Gru 2009, 00:43 ]
Temat postu: 

oska89: jak zdejmiesz termostat to płyn wypłynie, oczywiście nie cały, ale tyle ile jest powyżej poziomu termostatu, więc musisz go spuścić. A odpowietrzanie to już obowiązkowo.

Autor:  greg505 [ 06 Gru 2009, 00:43 ]
Temat postu: 

nie ;)
w uproszczeniu - "termostat znajduje sie ponizej poziomu plynu"

Autor:  oska89 [ 06 Gru 2009, 00:48 ]
Temat postu: 

ok rozumiem dzięki za szybka odpowiedź

aha, a czy termostat ma się coś do spalania ? 0)

Autor:  greg505 [ 06 Gru 2009, 00:50 ]
Temat postu: 

posrednio tak
prz uszkodzonym termostacie silnik o wiele dluzej osiaga optymalna temperature pracy

Strona 1 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/