Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
1.2 8V Wymiana termostatu. http://fiatpunto.com.pl/topic6421-50.html |
Strona 3 z 9 |
Autor: | greg505 [ 02 Sty 2011, 22:01 ] |
Temat postu: | |
8 i 16V maja te same |
Autor: | _marcin00_ [ 02 Sty 2011, 22:06 ] |
Temat postu: | |
greg505 napisał(a): 8 i 16V maja te same
Dokładnie, przecież to FIRE, co prawda konstrukcja silnika różni się trochę, ale termostaty są te same. W sklepie jak kupowałem nie było różnicy czy do 8V czy do 16V. |
Autor: | sebaszczepan [ 02 Sty 2011, 22:25 ] |
Temat postu: | |
Oj Panowie chyba nie macie racji, fakt to jest Fire ale 16 zaworowe, termostat pasuje do aut 8V, przecież 16V ma inna głowice... Tak wygląda tabela zastosowań i nie ma tu ani jednego auta z 16 zaworową głowicą http://i1033.photobucket.com/albums/a41 ... wer1-3.jpg chociaż inne tabele mówią że pasuje, ciężka sprawa... |
Autor: | lakikwap [ 02 Sty 2011, 23:00 ] |
Temat postu: | |
sebaszczepan a może idź do aso i zapytaj ile kosztuje ory. fiata czasem mają ceny wmiare ok. |
Autor: | _marcin00_ [ 03 Sty 2011, 00:21 ] |
Temat postu: | |
No ja w eperze znalazłem, że termostaty do benzyny 1,2 8V występują pod numerem 7545958, który po roku 1989 został zastąpiony numerem 7589135 Cena z VAT-em: 86,02 PLN, a do benzyny 1,2 16V pod numerem 46523118 Cena z VAT-em: 58,58 PLN. Co ciekawe wyglądają tak samo |
Autor: | Grzelus88 [ 05 Gru 2011, 13:34 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
Witam. Proszę o pomoc w punto 1,2 16V - Czy wymiana termostatu w tym silniczku jest również prosta jak w 8V ? wydaje mi się , że w 16V jest dużo gorsze dojście do termostatu. Czy opisał by mi ktoś wymianę w 16V ? trzeba w jakiś sposób nowy termostat ustawić w komorze? czy poprostu wyjąć stary wkręcić nowy i tyle ? Bo niestety zima idzie a mi wogóle z nawieów ciepło nie leci, na postoju autko się grzeje do prawie maksymalnej temperatury w czasie jazdy spadnie prawie do połowy, wydaje mi sie , że kopci troche na biało, także myśle, że to wadliwy termostat. Napiszę odrazu , że jestem po wymianie UPG jakieś 2 miesiące temu.. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam |
Autor: | _marcin00_ [ 05 Gru 2011, 13:42 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
Wyciągasz korytko akumulatora i dojście jest idealne. Bez wyjęcia też da się zrobić tylko najlepiej mieć klucz fajkowy 10mm i już. |
Autor: | Grzelus88 [ 05 Gru 2011, 13:47 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
Jestem troche laikiem co do silnika... dlatego chciałbym coś sam zrobić.. w warsztacie powidzieli mi 100zł za sam termostat to mało mnie z butów nie wyrwało ale dowiedziałem się juz w sklepie, że jest za 42zł Termostat trzeba jakoś ustawić? czy poprostu włożyć i zakręcić? |
Autor: | marcin186 [ 05 Gru 2011, 13:54 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
Grzelus88, jeśli kupisz razem z obudową to tylko przykręcić w miejsce starego i nic więcej. |
Autor: | Grzelus88 [ 05 Gru 2011, 14:00 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
marcin186, ale myślisz, że moje objawy co do dziwnej temperatury i brak ogrzewania w kropku to wina wadliwego termostatu? Acha jeszcze jedno pytanko, płyn chłodniczy trzeba zlać ? |
Autor: | marcin186 [ 05 Gru 2011, 14:03 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
Grzelus88, ja płynu nie zlewałem bo wyciekło go niewiele po odkręceniu termostatu, tylko jakieś szmaty podłuż by czegoś niżej nie zalać. A nagrzewnica dobrze odpowietrzona?? Odpal auto i chwyć za górny wąż który dochodzi do chłodnicy (ten od strony kierowcy), jeśli będzie robił się ciepły po kilku minutach to znaczy że termostat przepuszcza na duży obieg i gorzej auto się nagrzewa.I termostat do wymiany |
Autor: | Grzelus88 [ 05 Gru 2011, 14:08 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
marcin186, tzn. silnik myśle, że dobrze się nagrzewa dosyć wolno, tylko temperatura podczas postoju rośnie bardzo szybko a podczas jazdy spada mniej więcej do połowy no i brak ogrzewania... |
Autor: | marcin186 [ 05 Gru 2011, 14:30 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
Stawiał bym na zapowietrzony układ i nagrzewnice. Było coś grzebane przed tymi objawami przy układzie chłodzenia??? |
Autor: | _marcin00_ [ 05 Gru 2011, 14:30 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
Termostat nie ma wpływu na ogrzewanie, przynajmniej nie takiego jak opisujesz. Jak jest zepsuty to samochód bardzo długo się rozgrzewa, a ogrzewanie działa słabiej bo silnik zimniejszy. Ty piszesz że w ogóle nie działa, więc albo zapowietrzona nagrzewnica, albo zatkana. Ile masz płynu w chłodnicy? To tez może powodować Twoje objawy. |
Autor: | marcin186 [ 05 Gru 2011, 14:31 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
Jest odpowiednia ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym?? |
Autor: | Grzelus88 [ 05 Gru 2011, 14:32 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
płynu widac, że jest ok |
Autor: | _marcin00_ [ 05 Gru 2011, 14:38 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
No to sprawdź temperaturę węży od nagrzewnicy jak wcześniej było pisane. |
Autor: | marcin186 [ 05 Gru 2011, 14:43 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
Grzelus88, jak by co węże do nagrzewnicy są za silnikiem i wchodzą w ścianę grodziową |
Autor: | Grzelus88 [ 05 Gru 2011, 15:05 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
właśnie wróciłem, przy okazji ukręciłem koreczek od odpowietrznika nagrzewnicy heh Wąż idący od termostatu do chłodnicy po kilku minutach zrobił się ciepły i miękki ale chłodnica zimna.. (jak go ściskałem miałem wrażenie jakby pusty był) Płynu jest jednak poniżej minimum... |
Autor: | marcin186 [ 05 Gru 2011, 15:10 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
marcin186 napisał(a): Wąż idący od termostatu do chłodnicy po kilku minutach zrobił się ciepły i miękki Czyli tak jak by termostat za szybko przepuszczał Grzelus88 napisał(a): Płynu jest jednak poniżej minimum... Dolej płynu tak na 3/4 między min a max i sprawdź jeszcze raz węże A jak węże od nagrzewnicy ciepłe były?? |
Autor: | Grzelus88 [ 05 Gru 2011, 15:13 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
Wąż od odpowietrznika był dośc ciepły nawet gorący, a ten drugi taki letni... |
Autor: | marcin186 [ 05 Gru 2011, 15:15 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
Grzelus88, dolej tego płynu i sprawdź jeszcze raz, bo jak ma za mały stan to potrafi tak właśnie świrować. Po dolaniu i odpaleniu skontroluj stan płynu bo możliwe że będzie trzeba jeszcze trochę dolać |
Autor: | Grzelus88 [ 05 Gru 2011, 15:15 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
czyli wniosek taki, że termostat może być ok? |
Autor: | _marcin00_ [ 05 Gru 2011, 15:20 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
Niekoniecznie, rura od chłodnicy powinna się zrobić ciepła (czyli termostat powinien puścić) jak już temperatura silnika będzie w połowie skali. Termostat otwiera się dopiero przy chyba 86*C. |
Autor: | marcin186 [ 05 Gru 2011, 15:23 ] |
Temat postu: | Re: 1.2 8V Wymiana termostatu. |
A za wcześnie puszczający termostat i za niski stan płynu mogą powodować te problemy o których piszesz |
Strona 3 z 9 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |