Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Montaż Seryjnego Subwoofer'a Punto 2
http://fiatpunto.com.pl/topic7805.html
Strona 1 z 11

Autor:  Adas [ 04 Maj 2008, 17:39 ]
Temat postu:  Montaż Seryjnego Subwoofer'a Punto 2

Instalacja Gazowa, koło zapasowe zajmujące połowę bagażnika, plus Subwoofer JBL = Brak Bagażnika…

Tak.. to właśnie to skłoniło mnie do sprzedania Skrzyni JBL, i zakupie Seryjnego Sub’a z Punto2, był seryjnie montowany w wersjach Go/Sound (Radio Blaupunkt, 6 głośników + Ten..Subwoofer).

Subwoofer pasuje zarówno do każdego Punto2, jak i Punto1.


1. Co jest Nam Potrzebne?


- Subwoofer Punto2 z np. Allegro, ja za swój zapłaciłem 99zł i 25zł przesyłka.

- Okablowanie: Najlepiej kupić za 25zł Komplet kabli do wzmacniacza z Allegro, subwoofer ma pobór prądu max 10 Amperów, także nie trzeba nam przekrojów Typu:10mm .
Ok. 5 metrów kabla zasilającego „+”(czerwony), ok.1m kabla masowego(brązowy), kabel Sygnałowy-sterowanie załączaniem się Suba z Radia(dodatkowe +12V).

NO i tak… nie wymieniłem kabli RCA/Chinch, nie wymieniłem ponieważ Sygnał Audio jest brany bezpośrednio z tylnych głośników, wzmacniacz jest Typu HIGH INPUT…

Oraz Kostki głośnikowe(żółta) do Instalacji Fiat, ja u siebie w mieście kupiłem w Sklepie Car Audio po 2,50zł, lub na Allegro, cena podobna. Oraz Kostka do Sub’a, to było najtrudniejsze, 2 dni szukania na szrocie, znalazłem w Daewoo Nubia, z przodu w pulpicie taka siedzi(hihi).

- Kawałek blachy/pręta, do zamocowanie Sub’a

- Śrubokręt Gwiazdka, zestaw kluczy IMBUS, Klucz nasadowy: 8mm, 10mm i 13mm.
- Izolacje: pancerzyk, i taśma izolacyjna Czarna
- Latarka

- Kilka godzin wolnego czasu :mrgreen:

Kilka zdjęć, co i jak było przed montażem.


Image


Image

Image

Image


2. Zaczynamy

Montaż zaczynamy od przeciągnięcia Kabli.

Kabel + z Akumulatora

Na początku otwieramy maskę silnika, i przeciągamy kabel do wnętrza pojazdu. Podłączamy go pod puszką bezpieczników, tam gdzie jest podpięty gruby czerwony kabel z akumulatora.

Image

Image

Image



Kabel najlepiej puścić przez gumową uszczelkę, idzie przez nią wiązka kabli w tym linka od otwierania Bagażnika, i to właśnie przez ta sama „dziurkę” puszczamy nasz Czerwony Kabelek + z akumulatora.(poniżej Fotki), by nam dobrze wszystko szło proponuje odkręcić rączkę do otwierania przedniej klapy(2 śrubki kluczyk 8mka nasadowy), oraz odkręceniu już Progu przy siedzeniu kierowcy, pod nim pociągniemy nasz kabel”+”.

Image

Kabelek wpychamy od strony silnika, przez tą dziurkę, starając się by szedł w dół w nogi kierowcy, gdy już trochę go wepchnęliśmy, idziemy do środka pojazdu, wkładamy rękę pod deskę, tam gdzie jest pedał sprzęgła i „łowimy kabelek” po omacku. Gdy już go mamy ciągniemy resztę do samochodu, zostawiając z 40cm w przedziale silnika.

Image

Image

Następnie prowadzimy go razem z innymi kablami pod progiem..

Image

Image


Następnie musimy zdjąć nasz Słupek, który zakrywa nam napinacz pasów..

Nie jest to trudne, mając odkręcony próg przedni, i śrubki na dole z tyłu słupka wystarczy trochę do siebie i już słupek jest nasz, trzyma się na zatrzaskach(pokazane na foto).

Image

Idąc dalej za słupkiem, idziemy pod czarny plastik pod tylnym siedzeniem, aż tak trochę górą do bagażnika. Kabel Plusowy z Akumulatora mamy już na miejscu :mrgreen:

Image

Image

Image


Kabel +12V/sterowanie wzmacniaczem z Radia

Teraz musimy się zabrać za przeciągnięcie kabla od Radia, Sterowanie Subem +12Volt .( często jest to niebieski kabelek, opisywany jako: Sterowanie wzmacniaczem/ Zasilaniem Anteny wysuwanej/elektrycznej. Po prostu po włączeniu radia, pojawia się na tym kabelku +12 Volt, które to załącza nasz Wzmacniacz(w sub’ie).

Żeby to zrobić musimy pierw wyjąc nasze radio i odszukać ten kabelek wychodzący z naszej kostki ISO.

Jako, że będziemy musieli puścić nasz kabelek w dół od radia, idąc przez środek kabiny, musimy zdjąć Nawiew Środkowy.


Zaczynamy od zdjęcia nawiewów bocznych na nogi kierowcy i pasażera (Kluczyk TorX6, lub imbus). Następnie odkręcamy tunel środkowym, tuż pod popielniczką są 2 śrubki na Imbus, odkręcamy je.


Image

Image

Image

Image

Można by już zdjąć panel(obudowę) środkowy, ale przeszkadza nam, tunel Środkowy(wajchy skrzynie biegów i ręcznego), demontujemy go wyjmując z tyłu popielniczkę, odkręcamy tam małą śrubkę na imbus, a następnie, śrubkę na kluczyk nasadowy 10mm. Następnie na środku tunelu podważamy i wyjmujemy plastyczek(kształt miseczki), a pod nim są 2 śrubki kluczyk nasadowy 10mm,następnie zdejmujemy mieszek z naszego tunelu, wystarczy go zdjąć, podnieść parę cm do góry, i zobaczymy 2 śrubki na Śrubokręt gwiazdka. Odkręcamy je, i już możemy odsunąć bądź wyjąć cały tunel.

Image

Image

Gdy to zrobimy odciągamy z dołu do siebie środkową obudowę, i następnie musimy odkręcić listwę z Przełącznikiem City, awaryjne, przeciwmgielne.


Jak spojrzymy pod spód zobaczymy 2 śrubki na imbus, odkręcamy je i wyjmujemy listwę z przełącznikami.

Image

Image

Później już zabieramy się za odkręcenie dwóch śrub Imbus, trzymające nasz Nawiew środkowy. Po ich odkręceniu, odkręcamy śrubokrętem śrubki na górze nawiewu, obok miejsca na radio, razem 4 śrubki.

Można już wyjąć nawiew, od razu proponuję go wyczyścić/wymyć, a także dalszą część tunelu nawiewnego :P

Image

Image


Możemy puszczać nasz kabelek Do sterowanie Wzmacniaczem, puszczamy go w dolnym prawym rogu, tam gdzie idzie kratka/ kabel od anteny, też starając się kierować go w dół, u mnie wyszedł idealni tam gdzie jest nawiew na nogi pasażera.

Image


Image

Następnie idziemy pod wykładzinie, trzymając się prawej strony, i tak koło lewarków, aż do tylnej kanapy, i już jesteśmy na środku bagażnika.


Teraz Dorabiamy Mocowanie Suba.

Ja znalazłem taki pręcik, (wyjąłem go na szrocie z starej Mazdy), zamocowałem go tam gdzie zatrzaskuje się nam Tylna Kanapa. Imbus 8mka, niestety jako że jest dość szeroki, musiałem dać dłuższą śrubkę 8mkę na kluczyk 13tka.

Wyginamy go, pasujemy, tak by nam pasowało do tylnego Otworu Suba, a Sub do pręta mocujemy za pomocy śrubki 6tki, na kluczyk 10 tka, potrzebne będzie parę nakrętek i kilka podkładek.

Od razu też dajemy Masę ‘’-‘’.


Image

Jeśli chodzi o mocowanie na Dole, to jak odkleimy kawałek gumy, to zobaczymy dziurkę w którą należy wetknąć taki plastyczek, w który później wkręcimy śrubkę na śrubokręt mocującą subwoofer na dole/stopka.

Image


Sygnał jak pisałem na początku bierzemy, z głośników. Ja wziąłem, z jednego głośnika, lewa strona. Mając kostki, zrobiłem „trójniczek”, z instalacji do suba do dwóch kanałów, i od razu z powrotem do tylnego głośnika(10cm). Wzmacniacz nie obciąża radia, żadnych problemów

Image


Image

Image


Image


Image

Finish

Image


To wszystko. Sub już działa. Możemy włączyć Benny Benassi, i zobaczyć, że głośniczek 13cm nieźle „łupie”
To co rozłożyliśmy składamy w odwrotnej kolejności, ja jeszcze wyczyściłem, odkurzyłem samochód z kurzu


Spostrzeżenia( po wielu próbach i godzinach odsłuchu):


- Subwoofer oryginalnie miał/ma, głośnik dwu-cewkowy, mój niestety harczał, także musiałem wymienić. W tej chwili siedzi tani GMS 13cm woofer, moc max 30 RMS(70watt max).. Gdybym dał na maxa radio, nie wytrzymałby długo, pomimo tego, że wykorzystujemy w tej chwili tylko pół mocy wzmacniacza, jeden kanał. Jeden kanał mamy wolny, kabelki zaizolowałem, i są w środku. W między czasie, będę szukał jakiegoś głośnika 13cm, większej mocy, ewentualnie(raczej na pewno) dam oryginalny głośnik do przewinięcia, jak nie to kupię porządnego woofera firmy Tonsil/Hertz/Signat.

A zapomniałbym, oryginalny głośnik jest o Impedancji 2 Ohm !!. Także, naprawdę to wytrzymała konstrukcja. 2 Ohmmy, 2 kanały.

- Drugą sprawą jest Moc, jakość brzmienia: Cuż, nie oczekujmy cudów, brzmienia jakie ma porządna Skrzynia Hertz/Blaupunkt/JBL/Sony.

Tak na pewno nie będzie, ale naprawdę jak na taką konstrukcje, obudowa gruby plastik i głośnik 13cm, to nic lepszego się nie znajdzie, na pewno ma to lepszy bass, niż nawet bardzoo dobre głośniki w drzwiach.. @ Hertz DCX 165 pod Radiem 4x50 Kenwood.


- Ten Subwoofer, jest idealny dla kogoś kto chce wzmocnić bass, a nie ma miejsca jak ja w bagażniku, bo ma LPG, lub wogóle nie chce wozić wielkiej skrzyni, i wydawać większej gotówki na zakup dobrego wzmacniacza i skrzyni(ok. 700zł)

- Ja od Siebie powiem, że jak ktoś kupi go w cenie do 150zł to będzie zadowolony, jeśli jednak chcesz szpanować przejeżdżając po osiedlu itp. To Kup Skrzynie ze wzmacniaczem, plus Dobrej Jakości Kable

- Niedługo Film jak to gra :mrgreen: :mrgreen:




//Sposób 2: post360891.html#p360891
//domin45670

Autor:  BzzQ [ 04 Maj 2008, 17:49 ]
Temat postu: 

No jestem pod wrażeniem, kawał dobrej roboty...

Ja zamiast woofera na chwile obecna dałem takie rozwiązanie...

Klik ---> http://fiatpunto.com.pl/topic6042-30.html

Autor:  adi.degora [ 04 Maj 2008, 17:55 ]
Temat postu: 

No musze przyznać że ładnie, ładnie, na pewno komuś się przyda ten poradnik :]
Nie rozumiem tylko po co robierałeś konsolę, jak puszczałem sygnałówki do wzmacniacza to udało mi się je jakoś wyprowadzić w nogi pasażera tylko wyciągając radio :]
Co do filmiku to nie wydaje mi się żeby mógł świadczyć o sensowności/ jej braku całego przedsięwzięcia, bo pewnie będą zniekształcenia dźwięku jak..... :?

Ale wyjaśnij mi jeszcze co rozumiesz poprzez stwierdzenie:
Cytuj:
...oryginalny głośnik jest o Impedancji 2 Ohm !!.Także, naprawdę to wytrzymała konstrukcja. 2 Ohmmy, 2 kanały.

:?:

Autor:  Adas [ 04 Maj 2008, 18:07 ]
Temat postu: 

Głośnik Oryginalny, musi być naprawdę niezły.. jest 2 Ohm, także gra głośniej efektywniej niż taki sam, ale 4 Ohm. Wzmacniacz więc też jest przystosowany do Głośników 2Ohm.

Tym niemniej teraz siedzi GMS Impedancja 4Ohm o mocy 70Max/30 RMS, jest nowy, ale długo nie pożyje, gdyby był 2 Ohm, to by jeszcze głośniej grał, a dać jeszcze 2 cewkę, to wyplułby się hihi :twisted:.

Ma za słabe zawieszenie, Oryginalny ma dolne zawieszenie o wiele większej średnicy, pozwalające na duże wychyły.

Orientuje się ktoś ile wezmą za przewinięcie takiego głośniczka 13cm z 2 cewkami ?

Autor:  DaRoN [ 04 Maj 2008, 18:28 ]
Temat postu: 

Coś z tą opornością nie tak zdaje się Adas...

Autor:  Adas [ 04 Maj 2008, 20:00 ]
Temat postu: 

Jak dla Mnie wszystko w porządku, nawet JBL stosuje zmniejszoną impedancję by osiągnąć większą moc, głośniki mają 3 Ohm zamiast 4. 3Ohm choć cewka jest 2 Ohmowa, ale 3 by mieć pewność, że słabsze końcówki mocy się nie spalą. Wiadomo, mniejsza Impedancja to większy Prąd, wydzieli sie większa siła elektromagnetyczna w cewka/magnes głośnika, ale też spowoduje większe grzanie końcówki mocy :mrgreen: Proste? :P

http://www.audiosklep.pl/jbl-gto-837-p-888.html


Ale tak to ciężko będzie mi znaleźć 13tkę 2Ohm. Dam Oryginalny do regeneracji, a jak nie to kupię wooferek jakiegoś porządnego Producenta i też będzie Ok:-).

Autor:  DaRoN [ 04 Maj 2008, 20:07 ]
Temat postu: 

Tak, ale mi chodzi o samą "porządność".

Oporność ma się do wszystkiego co wymieniłeś w jak najlepszym porządku. Ale do "porządności" jej nie można w żaden sposób przywiązać.

Autor:  Adas [ 09 Maj 2008, 19:43 ]
Temat postu: 

To znaczy, że oryginalny głośnik jest "Porządnej" Mocy:-). Ot Co :mrgreen:

[ Dodano: 09 Maj 2008 19:43 ]
W następnym Tygodniu wstawię głośnik Firmy: Carpower CRB 130 PS

:mrgreen:

Autor:  No Name [ 09 Maj 2008, 20:57 ]
Temat postu: 

Zrobiles to dokładnie jak ja 8) i tez mi oryginalny charczał wiec włozylem od suba z creativa.Jak kupisz jakis inny głosnik to daj znac jaki za ile i czy warto było

Autor:  Adas [ 09 Maj 2008, 21:21 ]
Temat postu: 

Przeczytaj i zobacz co jest na samej górze :mrgreen: Już siedzi inny głośnik :mrgreen: szukam po prostu czegoś lepszego i mocniejszego.. A u Ciebie..Ten od Creativa..Wytrzymuje ?? :mrgreen:

Creative, też myślałem o tym, wydajne są ta głośniczki. Tylko, że Moc typu 12-17 RMS, jakoś nie przemawiała do mnie :)

Autor:  No Name [ 10 Maj 2008, 17:13 ]
Temat postu: 

Wiem co tam pisze ty tez czytaj uwaznie :wink: >creative narazie wytrzymuje po prostu miałem na zbycie wiec go wykorzystałem>a chodziło mi o to ze jak kupisz nowy głosnik to napisz jaki za ile i czy warto

Autor:  Adas [ 15 Maj 2008, 10:31 ]
Temat postu: 

A, Ok :mrgreen:

Dam znać :) W tej chwili siedzi taki GMS, za bagatela 15zł.. :mrgreen:

kupiłem go Tu:

https://ssl.allegro.pl/item355153175_gm ... f_vat.html

jak za tą cenę (hehe) jest bardzo Ok, odebrałem go osobiście.

Ale nie starczy na długo :twisted:

Jak już wstawię coś konkretnego dam znać, film nagram, mój aparat nawet se nieźle radzi z nagrywaniem bassów:D

[ Dodano: 15 Maj 2008 10:30 ]
Kupiłem i wstawię niebawem :twisted:

CarPower CRB-130PS

Image

Wrażenia,film, już wkrótce :mrgreen:

[ Dodano: 15 Maj 2008 10:31 ]
dwa głośniki...jeden będzie na zapas hehe :P

Autor:  No Name [ 15 Maj 2008, 13:39 ]
Temat postu: 

ile dałeś?

Autor:  Adas [ 20 Maj 2008, 22:23 ]
Temat postu: 

Są na Allegro :)

http://allegro.pl/item356051382_carpowe ... s_60w.html

Ja dałem troszkę mniej :mrgreen:

[ Dodano: 20 Maj 2008 22:23 ]
A kto też ma Seryjnego Suba ?? Niech Się wpisze :mrgreen:

Autor:  Rafalinek [ 21 Maj 2008, 00:24 ]
Temat postu: 

Ja wczoraj odebrałem mojego suba z Punto GO. Mam zamiar jakoś go wcisnąć do GTka. No i skorzystać z Twojego manuala. Pozdrawiam.

Autor:  robcok [ 21 Maj 2008, 09:41 ]
Temat postu: 

takze mam subka, rowniez skorzystam z pomocy proadnika oraz moze kilku osob/znajomych przy montazu :D

Autor:  Adas [ 21 Maj 2008, 17:02 ]
Temat postu: 

Hehe:)

By go zamontować wystarczy jedna osoba. Ty :mrgreen:

Autor:  Matys [ 21 Maj 2008, 18:09 ]
Temat postu: 

Ja właśnie czekam na seryjnego sub będzie brzdękał w punto mk1

Autor:  Rafalinek [ 22 Maj 2008, 21:22 ]
Temat postu: 

No ja miałem zamiar dzisiaj go podłączać, ale nie będzie to takie proste. Żeby go dobrze przymocować, będzie potrzeba trochę kombinacji (Mk1). Podłączyłem go jednak na "krótko" i muszę przyznać, że gra naprawdę nieźle :mrgreen:

Autor:  Adas [ 23 Maj 2008, 14:50 ]
Temat postu: 

DO wszystkich co Maja Punto1, i zamierzają Montować Tego Sub'a u Siebie>> Czytać: :mrgreen:


Car Audio w Punto 1(by: Doman)

http://fiatpunto.com.pl/post29450.html


I używać wyszukiwarki(Subwoofer punto,punto1 :D) :mrgreen:

[ Dodano: 23 Maj 2008 14:50 ]
Kolega Zamontował Seryjnego Suba z Punto 2 do Punto 1. Opis..wrażenia.. :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  StRz3cHu [ 26 Maj 2008, 21:35 ]
Temat postu: 

No zesz !@#$% :]

podlaczyłem wsio jak w opsie... a to zasilanie, a to kabel sterujacy od radia, a to mase, a to pod tylnie glosniki i sub nie gra! :/
jedynei jak go podlaczam to wycisza sie radio! :]

Autor:  Adas [ 26 Maj 2008, 21:45 ]
Temat postu: 

bo zapewne w radiu zamiast do wyjścia +12 volt podłączyłeś do wyciszenia radia :)

Są dwa z Radia :D > > MUTE i ANETNA CONT.

Autor:  StRz3cHu [ 26 Maj 2008, 22:49 ]
Temat postu: 

<lol2> no i tak zrobiłem a nei powinno tak być? :D

[ Dodano: 26 Maj 2008 22:49 ]
Właśnie zamieniłem kabelki i nic to nie dało! :evil: :(

Autor:  Adas [ 27 Maj 2008, 06:54 ]
Temat postu: 

Podłącz na krótko. Plus sterowania też weź z akumumulatora

Może suba masz złego? Bo u Każdego co montował.. To Działa :)

Autor:  StRz3cHu [ 27 Maj 2008, 15:13 ]
Temat postu: 

a jak to podlaczyc na krotko... napisz wsio dokładnie;)

Strona 1 z 11 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/