Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:))
http://fiatpunto.com.pl/topic8263-100.html
Strona 5 z 5

Autor:  mariuz [ 18 Lip 2013, 23:39 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

talsen, Coś podobnego mieli, tylko chyba na trzy ramiona i regulowany:
Image

Dźwignię mieli na tyle długą, że ten co napierał to stał na zewnątrz samochodu przy przednich drzwiach. I nieźle się zapierał :P


Daj linka do pierścienia za 37zł, bo mi czasem podśmierduje paliwem i podejrzewam że przez ten pierścień...

Autor:  talsen [ 19 Lip 2013, 22:59 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Witam
Produkt/Usługa Nr katalogowy Cena (brutto) Ilość Wartość (brutto)
Pierścień mocowania pompy paliwa Fiat, Alfa, Lancia - 46523405, 60816344 46523405 37,00 zł 1.00 37,00 zł
Wartość zamówionych towarów 37,00 zł
Kurier DPD - Dostawa 24 h (płatność przy odbiorze przesyłki) (Kraj dostawy i Waga zamówienia - Poland: 0.6 kg) 14,50 zł
Razem wartość zamówienia brutto 51,50 zł
To jest firma Unto.pl. Skopiowałem ci cenę i numer katalogowy tego pierścienia.Stary pierścień ostatecznie musiałem przeciąć wąską piłką do metalu i szczypcami.Klucz uniwersalny do pomp ,wyskakiwał z ząbków pierścienia i skaleczyłem sobie nawet palec, 67 zł + plus koszt przesyłki wyrzucone w błoto.Teraz już wiem ,że cały zespół pompy, jest dopychany do pierścienia ,dwoma sprężynami i dlatego jest go tak trudno odkręcić. Przy ewentualnym cięciu ,radzę uważać, by nie uszkodzić uszczelki, bo kosztuje tyle co pierścień ,a może i więcej, już nie pamiętam. Pozdrawiam

Autor:  mariuz [ 20 Lip 2013, 11:14 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

A to dlatego tak mało zapłaciłeś - bo bez uszczelki :D

Mogłeś dać o tak:
http://www.unto.pl/pierscien-mocowania- ... -3519.html
http://www.unto.pl/uszczelka-pompy-pali ... -3379.html

Autor:  Adas [ 20 Lip 2013, 22:40 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

I jak sytuacje w baku, taka jak u mnie u autora tematu ?:). Powiem, szczerze, że po tym co widziałem u siebie w punto 2 to coraz częściej myślę by w alfie wyjąć pompę, i wyczyścić bak. Aczkolwiek punto śmiga nadal i ma się dobrze, w zasadzie po wszelkich moich naprawach od 3 lat się nim tylko jeździ i jeździ i jest bezawaryjne ;)

Autor:  talsen [ 20 Lip 2013, 23:05 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

W Punto II zbiornik był prawie czysty,jakieś drobiny ,jakby piasek i to wszystko.

Autor:  mario1978 [ 13 Sie 2013, 21:56 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Podsumowując powyższe wpisy:
talsen napisał(a):
Kupiłem odpowiedni klucz uniwersalny w firmie sprzedającej narzędzia specjalistyczne do samochodów i co? 65 zł + kurier wyrzucone w błoto. Nakrętki nie dało się nawet tym kluczem ruszyć. Wyskakiwał i poranił mi ręce.
mariuz napisał(a):
Dźwignię mieli na tyle długą, że ten co napierał to stał na zewnątrz samochodu przy przednich drzwiach. I nieźle się zapierał :P
talsen napisał(a):
Teraz już wiem ,że cały zespół pompy, jest dopychany do pierścienia ,dwoma sprężynami i dlatego jest go tak trudno odkręcić.
Z tego wszystkiego to najlepszym rozwiązaniem jest po prostu, rozwalenie plastikowego pierścienia, kupno nowego i zakręcenie. Chyba tak postępują w ASO, przeliczają koszty roboczogodziny, do ceny wymienianej części. Roboczogodzina jest droższa niż pierścień, być może również go rozwalają bo jest szybciej i taniej, oraz mniej problemowo.

Raz wydana kasa na nowy pierścień, w przeciwnym wypadku trzeba: odkręcić stary pierścień, nie uszkodzić go i zamontować stary pierścień. Przy okazji nieźle się namęczyć, jak to odkręcić i nie uszkodzić ;)

Autor:  mariuz [ 14 Sie 2013, 10:50 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Możliwe, że tak robią w nieuczciwych ASO - w końcu pierścień u nich to ponad 100zł.
Ale Ci, co dali radę u mnie siedzieli w aucie 3 minuty, z czego dwie to było złorzeczenie na kratkę w bagażniku ;)

Autor:  cichy1981 [ 22 Sie 2013, 16:24 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Witam. Mam podobny problem. Po odpaleniu na benzynie szarpie tak jakby paliwo nie dochodziło. Na LPG bez zarzutu
Pompę odkręciłem, i sprawdziłem wydajność na jałowym pompowaniu. Wszystko OK.
To co zwróciło moją uwagę to przetarte ( skorodowane) uszczelki na spodzie pompy i na (chyba) mechaniźmie reduktora ciśnienia w baku. Czy to może być powodem szarpania?

Autor:  mariuz [ 22 Sie 2013, 22:22 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Może, bo wtedy mniejsze ciśnienie idzie na listwę. Pomiar ciśnienia na listwie da Ci odpowiedź.

Autor:  cichy1981 [ 23 Sie 2013, 13:08 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Usterka opanowana.Faktycznie ten oring ma bardzo duży wpływ na prace silnika. Bez tego oringa wiekszość paliwa idzie na przelew do baku. Niby pompa pracuje, pompuje paliwo ale ciśnienie na listwie nie te. wymieniłem przy okazji dwa oringi na spodzie pompy (też były skorodowane). Koszt 8 zł :) Autko pracuje idealnie.

Autor:  _marcin00_ [ 23 Sie 2013, 13:36 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

cichy1981 napisał(a):
Usterka opanowana.Faktycznie ten oring ma bardzo duży wpływ na prace silnika. Bez tego oringa wiekszość paliwa idzie na przelew do baku. Niby pompa pracuje, pompuje paliwo ale ciśnienie na listwie nie te. wymieniłem przy okazji dwa oringi na spodzie pompy (też były skorodowane). Koszt 8 zł :) Autko pracuje idealnie.

A jakieś poglądowe foto chociaż? Mój też ma czasami skoki mocy, w sensie że się zamuli, po czym za chwilę jedzie jak dziki. Miałem już dawno do pompy zajrzeć, tylko zawsze zanim to zrobię to zdążę zatankować :E Jakbym wiedział gdzie tego szukać, to może w końcu bym się zmobilizował :)

Autor:  cichy1981 [ 23 Sie 2013, 14:26 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

U nas pompka jest ciut inna niż w 8V. Zdjęć niestety nie zrobiłem w pośpiechu. Jakieś tylko pogladowe słabej jakości
Po wyjęciu pompki będziesz miał wszystko jasne. Ten regulator to taka blaszka w plastikowej obudowie która jest wsadzona do trójnika. jeśli w układzie jest za wysokie ciśnienie to przelewa do baku
Image

Autor:  kristekk [ 12 Sty 2014, 21:28 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Odgrzeje stary temat, bo ostatnio i ja się siłowałem z tą nakrętką. Poszło mlotkiem i przecinakiem tępym. Pomógł mi docisk kolanem na pompę, bo ona opierając się na dnie sprężynuje i utrudnia odkręcenie. (Chyba, że moja teoria jest błędna, ale mi pomogło)

Autor:  goliat123 [ 29 Cze 2014, 20:44 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

witam chciałbym prosić o pomoc a mianowicie wymieniam pompe paliwa w punto II ale mam problem z pierścieniem a dokładnie pompe kupiłem w inter carsie zaś uszczelkę i pierścień kupiłem w ASO pompe wyjąlem nie ma problemu stary pierścień poszedł do kosza ale nie mogę dokrecic tego nowego czy ktoś może mi poradzić co jest nie tak ???? zauwazylem iż na starej pompie był numer 514 2 zas na nowej jest 514 3 czy to może mieć jakies znaczenie ??? proszę o pomoc bo punciak stoi i nie może jezdzic z góry dziekuje

Autor:  walis [ 08 Cze 2016, 11:14 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

aby odkrecic nakretke popryskaj ja preparatem do odkrecania zardzewiałych srub poczekaj a nastepnie mały młotek i srubokret postukac raz z jednej strony raz z drugiej i powoli pusci . gorszy problem jest z zakreceniem

Autor:  Halski_LPU [ 26 Lip 2016, 11:46 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Może mi ktoś napisać, jak ściągnąć Ten filterek co jest na ssaniu pompki? Kręci się w koło a zejść nie chce.

Autor:  Złośnik [ 29 Lip 2016, 10:09 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Ja, akurat w innym aucie, ale taką nakrętkę odkręcałem w ten sposób, że użyłem do tego tzw. kombinerek, kleszczy czy też jak kto nazywa.
Rozszerzasz ramiona kombinerek i zakładasz na nakrętkę po średnicy. Z drugiej strony w tej pozycji są rozszerzone szczęki kleszczy, wkładasz w nie kawałek 50cm rurki, przedłużki do kluczy nasadowych etc.
Zapierasz się mocno i działając na rurkę, ramiona kleszczy zakleszczają się na ząbkach nakrętki i spokojnie ją - ODKRĘCISZ i ..... ZAKRĘCISZ ! :)
Polecam.

Autor:  pingwin137 [ 21 Lut 2017, 08:09 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Jak ten filterek odkręcić od pompy i go wyczyścić?

Autor:  Adas [ 21 Lut 2017, 10:32 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Ja go tylko wymyłem, i to tu wystarcza, najważniejsze to kupno "pompka na wkrętarkę" w Auchan nza 20zł. Trochę przewodu, wypompowanie resztek paliwa(czyli robimy gdy już prawie nie ma paliwa w baku), wytarcie baku suchą szmatką, nalanie nowego czystego paliwa ;). To samo zrobiłem w punto, to samo zrobiłem w Alfie z 1.9JTD diesel :). p.s. Punto dalej w rodzinie, nic nowego o nim nie pisze, bo odkąd go porobiłem, to w zasadzie nic w nim się nie psuje ;) W sumie z oryginału mało co zostało, fotele i podłogę ma z Punto Classic hehe;)

Autor:  pingwin137 [ 21 Lut 2017, 15:50 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Adas napisał(a):
Ja go tylko wymyłem, i to tu wystarcza, najważniejsze to kupno "pompka na wkrętarkę" w Auchan nza 20zł. Trochę przewodu, wypompowanie resztek paliwa(czyli robimy gdy już prawie nie ma paliwa w baku), wytarcie baku suchą szmatką, nalanie nowego czystego paliwa ;). To samo zrobiłem w punto, to samo zrobiłem w Alfie z 1.9JTD diesel :). p.s. Punto dalej w rodzinie, nic nowego o nim nie pisze, bo odkąd go porobiłem, to w zasadzie nic w nim się nie psuje ;) W sumie z oryginału mało co zostało, fotele i podłogę ma z Punto Classic hehe;)


Ja mam plan tylko wyczyścić pompkę bo pod blokiem nie mam za bardzo możliwości czyszczenia baku... A chcę dokładnie wyczyścić pompkę i filtr bo przerywa mi i ma muła. Kiedyś miałem to samo i czyszczenie pompki pomogło. Podłączyłem 2 kable, i na lewe obroty do aku na krótko 3 razy wypluło taką mazią ale w ten filtr i nie wiem jak go zdjąć żeby się pozbyć. Teraz zrobię tak samo ale pasuje wymienić ten filtr albo chociaż go wyczyścić z tego syfu, który wypluje pompka.

Autor:  pmx007p1 [ 08 Wrz 2018, 12:55 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Do wachlarza metod można dorzucić polanie nakrętki gorącą wodą, cienki strumyk precyzyjnie na nakrętkę, aby ją podgrzać i rozkurczyć. Powinno pomóc. W 20-letnim P1 tak wymieniałem i poszło. Jak nie idzie, to cykl nagrzewanie-chłodzenie trzeba powtórzyć 2-3 razy.

Strona 5 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/