Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:))
http://fiatpunto.com.pl/topic8263-50.html
Strona 3 z 5

Autor:  liferelax88 [ 16 Mar 2011, 16:00 ]
Temat postu: 

Mam pytanie, czy w Dieslu (dokładnie 1.3) również warto taki zabieg przeprowadzić ? Nie wiem jak z zapowietrzeniem układu, wolałbym uniknąć problemów :) z góry dzięki za odpowiedź ;)

Autor:  przeeemek [ 15 Cze 2011, 10:48 ]
Temat postu: 

Czy Punto II FL ma taką samą pompę w tym miejscu i filtr? Siostra kupiła fiata, przejechane około 90 tyś. i problem z jazda na benzynie. Pali jakby na 3 gary. Odpala normalnie, na gazie też jeździ dobrze, tylko na benzynie nie ma mocy, potrafi zgasnąć itp. Świece i przewody wymienione. Do tego zapala się i mruga kontrolka check engine.

Byłem z tym w ASO to jedyną radę jaką dali to zatankować lepsze paliwo. Wtedy nie myślałem, że to może być problem z pompką i nie zwróciłem im na to uwagi.

Autor:  mariuz [ 15 Cze 2011, 11:53 ]
Temat postu: 

W tym samym. A jaki jest powód włączania się kontrolki? Bo ja bym zaczął od sprawdzenia właśnie tego...

Autor:  przeeemek [ 15 Cze 2011, 12:10 ]
Temat postu: 

Nie wiem jaki jest powód. Jak byliśmy kilka dni temu w serwisie to kontrolka akurat zgasła i ciemniaki w ASO nie sprawdzili tego.

Autor:  mariuz [ 16 Cze 2011, 01:21 ]
Temat postu: 

A podłączali pod interfejs w ogóle? Przecież błąd powinien się zapisać w pamięci...

Autor:  przeeemek [ 22 Cze 2011, 01:36 ]
Temat postu: 

Siostra pojechała do lokalnego mechanika a ten kazał jej wymienić filtr paliwa. Kiedy powiedziała mu, że ten samochód nie ma filtra zaśmiał się głupio ale nie był w stanie powiedzieć gdzie się znajduje. Poszedł do swojego komputera sprawdzić, jak wrócił to nie był już taki uśmiechnięty :). Zaproponował mi, że za 100zł sprawdzi mi wtryski :). Jak się domyślacie nie odkręcił mi tej nakrętki.

Sam próbowałem walić w nią przecinakiem ale nie dało rady, ułamałem jeden ząbek. Wiecie jak ten klucz mniej więcej wygląda. Można sobie taki dorobić?

Autor:  przemyslaw89 [ 22 Cze 2011, 11:06 ]
Temat postu: 

można dobobić, mi posłużył do tego drążek skrzyni biegów od trabanta :E poszło elegancko,we dwóch. Przecinakiem szkoda roboty, nerwów, ran na dłoniach.... po prostu wygląda to następująco: do rurki,dość solidnej by się nie wyginała dospawałem prostopadle w odległości równej średnicy tej nakrętki dwa płaskowniki. Po udoskonaleniu i spasowaniu się odkręciło :D Zakładasz i odkręcasz.

Autor:  przeeemek [ 23 Cze 2011, 12:13 ]
Temat postu: 

Byłem u trzech innych mechaników, żaden nie miał klucza. Próbowałem jeszcze raz to odkręcić. Chyba z godzinę sam i drugą ze szwagrem. Nawet nie drgnęło.

Autor:  mariuz [ 23 Cze 2011, 14:14 ]
Temat postu: 

Mi takim czymś odkręcili:
http://allegro.pl/s348-sciagacz-klucz-p ... 84699.html

Trochę inwencji i można samemu zrobić ;)

Autor:  PshemoHGT [ 27 Sie 2011, 13:45 ]
Temat postu: 

Ja trochę przesadziłem z przecinakiem...pękła mi nakrętka. skleiłem ją i do puki nie kupie drugiej to boje się tak jeździć nie wiem czy to będzie trzymać.
Mam takie pytanie nie wiem czy dobrze zamontowałem uszczelkę, czy w odpowiednim miejscu bo nie pamiętam gdzie była....Na szyjce zbiornika baku? i na niej wspiera się pompa a potem całość skręcam nakrętką?

Autor:  przeeemek [ 28 Lis 2011, 12:56 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Pompka okazała się być czysta. Problem nadal jest. Teraz doszła dziura w tłumiku. Nierówną pracą silnika zajmę się po naprawie tłumika. Na benzynie chodzi coraz gorzej. A na gazie jest OK. Czy taki spadek mocy może być spowodowany np. uszkodzonym katalizatorem, wtryskiem lub cewką zapłonową? Najgorsze jest to, że na gazie wszystko działa jak należy.

Autor:  mariuz [ 29 Lis 2011, 13:36 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

To dokładnie tak jak u mnie :E

Pompa pompuje samo paliwo czy razem z bąbelkami powietrza?

Autor:  Adas [ 30 Lis 2011, 23:12 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Sonda lambda jak pada to na paliwie jest źle, na gazie ok. Ale to może być problem pompa paliwa > listwa wtryskowa wtryskiwacze. A może czujnik w kolektorze ssącym. Ciężko powiedzieć. U mnie byłą zła sonda lambda.

Autor:  przeeemek [ 01 Gru 2011, 12:46 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Czy błąd, który się pokazuje i znika na desce rozdzielczej pokazałby mi na komputerze co to może być? (migająca dioda) - Pojawia się i znika. Nie chce wydawać 60zł za podpięcie do kompa jeśli to nic nie da. Wiem, że nieraz jeden błąd może oznaczać kilka różnych rzeczy.

Autor:  andrzej74 [ 17 Gru 2011, 00:50 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

witam!
mam takie pytanko gdzie odpowietrza się pompe paliwa .
piszecie o jakiejś listwie O JAKĄ LISTWĘ CHODZI I GDZIE ONA JEST I JAKIŚ ZAWOREK.
dzięki za odpowiedz!

[ Dodano: 16 Gru 2011 23:50 ]



[ Dodano: 16 Gru 2011 23:50 ]


Autor:  Adas [ 22 Gru 2011, 22:16 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Pod Filtrem powietrza jak patrzysz na silnik to po lewej stronie, na listwie gdzie są wtryskiwacze.

Autor:  SeDay [ 25 Gru 2011, 20:39 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Mam takie pytanie. W dieslu jest tak samo czy troche inaczej wykonuje sie tę czynność i czy w ogóle powinno sie to robić w dieslu?

Autor:  Manfred [ 16 Lut 2012, 18:28 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

To ja odkopię ... może wyjdę na głupka ale skoro ktoś wyżej pisał że tą nakrętkę tak ciężko odkręcić z powodu zassanej przez ciśnienie uszczelki. To może przed waleniem tym młotkiem, zmniejszyć ciśnienie w baku odkręcając i zakręcając korek od paliwa. Potem tym zaworkiem na listwie wtryskowej spuścić trochę paliwa i ciśnienie powinno zejść :) ? Tak pytam bo na wiosnę również planuje zajrzeć :)

Autor:  smutny [ 11 Mar 2012, 14:18 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Ja wczoraj próbowałem to ustrojstwo odkręcić i poddałem się po 1,5 godziny, próbowałem wszystkiego i tak dziadostwo siedzi :? dorobiłem z płaskowników "klucz" ale mimo że założyłem dłuższe ramię to ułamałem tylko dwa noski i ani drgnęło, drewienka wiadomo, że można sobie podarować :lol: , biłem dwoma młotkami i nic, korek z baku odkręcony, ale mimo to zassane na maxa. Jutro w robocie spróbuję coś z tym powalczyć jeszcze, jak to nie pomoże to wyjeżdżam z bakiem i pacjenta na stół :E

Autor:  mariuz [ 11 Mar 2012, 15:22 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

smutny, Takie coś trzeba użyć: http://allegro.pl/klucz-do-wykrecania-p ... 87341.html

Mi jak odkręcali to właśnie takim kluczem... + ponad półmetrowa przedłużka w górę, a do tego rurka tak długa, że kończyła się w okolicach deski rozdzielczej pasażera. I tak musiał się gościu zaprzeć.

Autor:  smutny [ 11 Mar 2012, 23:01 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Dzięki :P kurcze wiedziałem że będzie ciężko ale nie że aż tak :D

Autor:  mariuz [ 12 Mar 2012, 00:05 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

A co do wyrównywania ciśnień w baku to bym dla pewności włożył wąż do baku przez wlew, chociaż moim skromnym zdaniem to w ogóle nie ma nic do rzeczy.

Autor:  smutny [ 22 Mar 2012, 22:28 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

Ja już po operacji czyszczenia, pompę wyjąłem dopiero po rozłupaniu nakrętki, była tak mocno zassana że nawet w ASO nie dali rady jej popuścić, toteż zamówiłem nową uszczelkę i nakrętkę za łączną kwotę 98zł i za pomocą radzieckich metod wydobyłem co wydobyć chciałem :E Generalnie misja się udała, syfu praktycznie bylo bardzo mało, bak w środku czyściutki, spuściłem około 5 litrów paliwa i wymyłem bak i pompę wraz z sitkiem, poskładałem i śmiga :wink:

Autor:  mariuz [ 07 Kwi 2012, 11:21 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

A ja mam do wymiany filtr paliwa niestety...

Ale rozwiąże to po swojemu!

Manual przewidziany.

Autor:  mario1978 [ 23 Maj 2012, 22:47 ]
Temat postu:  Re: Wymiana/Wyjęcie Pompy Paliwa, czyszczenie Filtra i Baku:

tez zabieram sie za czyszczenie pompy paliwa, bardzo interesujacy watek. Dzisiaj czyscilem przeplywomierz, bo mulilo strasznie puntolota..... MARIUZ dokonales juz wymiany filtra paliwa? Mozna prosic o poradnik? Moj punciak czesto jezdzil na rezerwie u poprzednika, wiec spodziewam sie dosc duzo syfu... A zeszla zima mialem "atrakcje" i musze wyczyscic bak dla pewnosci i filtr paliwa.

Strona 3 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/