You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 07:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #476224 Wysłany: 24 Maj 2011, 20:59; 
 Temat postu: Wskazanie LPG na liczniku od Pb
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Witam!
Przedstawiam państwu manual wykonania przeróbki wskazań poziomu LPG na liczniku poziomu Pb w instalacji gazowej BRC Sequent 24 na przykładzie Fiata Punto 2
Dzięki koledze Masterracuch za pomocą i rady w wykonaniu tego projektu.
Na razie jest w wersji prowizorycznej ale działa.

1. Należy wykręcić analogowy wskaźnik LPG z wielozaworu i odłączyć kabelki (przypadku braku złączki trzeba uciąć kabelki).
Image
2. Trzeba się dostać do płytki w rezystorami w środku licznika. Ja zrobiłem to za pomocą nożyka do tapet na gorąco. Ważnie jest, żeby równo i dokładnie to zrobić, aby ponownie go później złożyć.
3. Podmieniamy rezystory aby uzyskać inny zakres. Oryginalnie jest 0-90ohm malejący czyli zbiornik pełny to 90ohm, a zbiornik pusty to 0ohm. W Punto zbiornik Pb ma zakres rosnący 0-300ohm.
Zadanie jest takie, aby 0-90 ohm zmienić na 0-300ohm. Tutaj trzeba kombinować samemu aby sobie to dobrać. Nie wiem jak jest z tym zakresem w innych autach.
Przed
Image
Po
Image
Pr5oszę się nie śmiać z moich zdolności lutowania :P Pierwszy raz lutowałem rezystory SMD. Wszystko działa poprawnie.

4. Przy pompie paliwa montujemy przekaźnik 12V z dwoma parami styków przełączanych i łączymy wszystko według schematu. Myślę, że jeśli rozumiesz o co chodzi to sobie poradzisz.

Image

Napisałem to wszystko tak ogólnie, ponieważ myślę, że jak ktoś nie orientuje się w tym co tu napisałem to niech lepiej się nie zabiera za to, a jak ktoś wie to poradzi sobie.

Jeśli jednak ktoś jest ambitny i ma chęci to proszę zadawać pytania tutaj albo na prov a doradzę chętnie.

Podziękowania jeszcze raz dla Masterracuch za pomoc.

Pozdrawiam

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 

 
 Post #476439 Wysłany: 25 Maj 2011, 15:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Jesteś przemistrzem :D

Ja sie od roku zbierałem żeby coś wykombinować...
w wolnej chwili podłubie przy tym 8)

Mam pytanko: Skoro czujnik od lpg ma charakterystykę malejącą, a od paliwa rosnącą, to na lpg puste=pełne? Czy też coś na to poradziłeś?

Rezerwa dalej dotyczy benzyny?

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476510 Wysłany: 25 Maj 2011, 19:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
mariuz napisał(a):
Skoro czujnik od lpg ma charakterystykę malejącą, a od paliwa rosnącą, to na lpg puste=pełne? Czy też coś na to poradziłeś?

Zauważ proszę zmiany przepływu prądu po przeróbce.

Oryginanie:
Image
Po przeróbce:
Image
Czyli po prostu charakterystyka jest całkowicie zmieniona na charakterystykę paliwa.
Tłumaczę to tak na chłopski rozum :)
mariuz napisał(a):
Rezerwa dalej dotyczy benzyny?

Rezerwa chodzi normalnie tak samo i na LPG i na Pb

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476618 Wysłany: 26 Maj 2011, 10:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Może i bym zauważył gdyby to nie była taka miniaturka :E

Jeszcze jedno: Policzyłeś wartości rezystorów w stosunku do oryginalnych, czy podzieliłes skalę liniowo?

Edit:
Nie rozłożę u siebie bo i tak jest połamane...
A nie mogę nigdzie tego ustrojstwa znaleźć do dokupienia :(

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476717 Wysłany: 26 Maj 2011, 17:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Skala liniowa.
Ja muszę jeszcze pokombinować z rezystorami tak, że jak świeci rezerwa to jeszcze z 20km bym zrobił. Więszkość rezystorów mam po 10ohm bo takie znalazłem na allegro.

Ja swój pierwszy licznik też zepsułem, tylko że urwały mi się cienkie blaszki stykowe. Szukałem na allegro i po jakimś tygodniu znalazłem u pewnego pana za 70zł :shock:

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476718 Wysłany: 26 Maj 2011, 17:12; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13036
Pomógł: 54
RafaelSaures napisał(a):
Ja muszę jeszcze pokombinować z rezystorami tak, że jak świeci rezerwa to jeszcze z 20km bym zrobił. Więszkość rezystorów mam po 10ohm bo takie znalazłem na allegro.

czyli na rezerwie masz już 0 gazu? :>

Ostatnie np. 4 rezystory weź x0,5 ;) albo 4 dziesiątki dolutuj jedna na drugiej do już wlutowanych ;) A pierwsze dwa przy full daj 20 ohm :>

[ Dodano: 26 Maj 2011 17:12 ]
ale brawo za chęci bo mi by się nie chciało rozkminiać co i jak :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476719 Wysłany: 26 Maj 2011, 17:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Aktualnie mam tak, że jak mam zero gazu to rezerwa nie miga. Za duży łączny opór jest, bo kilka ostatnich rezystorów mam oryginalnie po około 25 ohm chyba.
ipIV napisał(a):
ale brawo za chęci bo mi by się nie chciało rozkminiać co i jak Smile

Dziękuję :)

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479435 Wysłany: 04 Cze 2011, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 15 Kwi 2010,
Posty: 227
Pomógł: 5
Dobra robota RafaelSaures 8) Ja jestem ciekaw "ulepszeń na schemacie" o których pisałeś w innym temacie na tym forum (jeżeli puki to nie tajemnica oczywiście ). Ze swojej strony dodam, że w PI jest identyczny zakres rezystancyjny (0-300 Ohm) jak w PII dla wskaźnika PB :)

P.S.RafaelSaures Masz może więcej zdjęć z przebiegu montażu lub zainstalowanego układu w aucie ?? Aaaa... wyglądem lutów się nie przejmuj bo nie jest źle

_________________
Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG

73 dla wszystkich !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #479463 Wysłany: 05 Cze 2011, 08:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
masterracuch napisał(a):
Dobra robota RafaelSaures Cool

Dzięki Piotrek :)
masterracuch napisał(a):
Ja jestem ciekaw "ulepszeń na schemacie" o których pisałeś w innym temacie na tym forum (jeżeli puki to nie tajemnica oczywiście ).

To ulepszenie jest tu zamieszczone, a mianowicie chodzi o ten przełącznik. Teraz on podaje sygnał na cewkę przekaźnika, a nie elektrozawór przy wielozaworze.
Sygnał z elektrozaworu był opóźniony przez co zawsze sygnał z baku Pb był pierwszy i trzeba było długo czekać zanim wskazówka się dźwignie i wskaże poziom LPG.
Teraz dzieje się to natychmiast.
masterracuch napisał(a):
P.S.RafaelSaures Masz może więcej zdjęć z przebiegu montażu lub zainstalowanego układu w aucie ??

Nie mam ale zrobię jeśli są osoby które naprawde chciałyby takie coś zrobić.
Cytuj:
Aaaa... wyglądem lutów się nie przejmuj bo nie jest źle

Będzie ładniej ;D

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Ostatnio edytowany przez RafaelSaures, 07 Cze 2011, 05:16, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #479982 Wysłany: 06 Cze 2011, 22:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Cytuj:
Cytuj:
Aaaa... wyglądem lutów się nie przejmuj bo nie jest źle

Będzie ładniej ;D


Do takiej drobnicy to cyna 0.5 i topnik RF800

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537596 Wysłany: 15 Sty 2012, 11:38; 
 Temat postu: Re: Wskazanie LPG na liczniku od Pb
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Projekt gotowy.
Wszystko działa tylko ewentualnie poprawię zakres skali podmieniając rezystory.
Przełącznik wygląda teraz tak:
Image
Image
Image

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537662 Wysłany: 15 Sty 2012, 14:21; 
 Temat postu: Re: Wskazanie LPG na liczniku od Pb
Offline
Sympatyk kropek

Imię: marian
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 12 Sty 2012,
Posty: 6
mam tylko jedno pytanko . symbol (nazwa lub nr kat prod . )tego czujnika gazu . wyglada na to ze jest b przyjazny do przerobek . probowalem przerobic w pod sposob wskaznik wp2
niestety ale tam sa jeszcze 3 rez ktore sa w jakis dziwny sposob wlaczane i nawet po zmianie wartosci rez i odwroceniu dzialania wskaznika czujnik pokazywal glupoty . . dodatkowo na plytce jest kupa przelotek z jednej str na druga .(malowana skala i nie idzie bez zniszczenia samego wskaznika tego rozkminic jak one sa wlaczane i co o tym decyduje . .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537672 Wysłany: 15 Sty 2012, 14:50; 
 Temat postu: Re: Wskazanie LPG na liczniku od Pb
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
marpas, Pokaż foty albo skany płytek PCB tego wskaźnika

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #538062 Wysłany: 16 Sty 2012, 20:22; 
 Temat postu: Re: Wskazanie LPG na liczniku od Pb
Offline
Sympatyk kropek

Imię: marian
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 12 Sty 2012,
Posty: 6
topic25144-25.html. tu jest w moim poscie . plytka mocno sfatygowana po kombinacjach . z drugiej str napylona skala i pod nia siec polaczen - masakra . oporniki o ktorych pisalem sa w lewym gornym rogu montowane . one wsio chrzania przy przerobce na zakres 0-250 ohm . jak sie nie zalapie sposobu ich wlaczania to nawet nie idzie ich przeliczyc do wymaganego zakresu . dlatego wykombinowalem to z ukladem potencjometru elektr. na 1 tranzystorze i z wykorzystaniem czujnika z zakresem 0-50 kohm .. ogolnie to kalibracja na litry jest bez sensu bo kazdy ma inna poj butli . wystarczy aby poprawnie wskazywal tendencje spadkowa z wykorzystaniem 3 pkt. skali pelny , 1/2 i rezerwa . jak sie przy tankowaniu ustali na ilu l zgasnie rez to wiecej nie trzeba . najwazniejsze ze zegar nie lata tylko stoi jak przyklejony . zmiana pol o 1 dzialke (4,7 kohm)to w dolnym zakresie ok 1 min w gornym ciut szybciej . nie reaguje na przemieszczanie plywaka na zakretach i pochylosciach bo za chwile zanim uklad sie zastanowi i podejmie reakcje ma znowu ten sam nastaw .zegar u mnie w astrze jest tepy jak but . .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #538088 Wysłany: 16 Sty 2012, 21:27; 
 Temat postu: Re: Wskazanie LPG na liczniku od Pb
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 15 Kwi 2010,
Posty: 227
Pomógł: 5
marpas napisał(a):
zegar u mnie w astrze jest tepy jak but . .


Po prostu w wskaźniku PB w zegarach Twojej astry jest kondensator który poprzez krótkotrwałe zmiany położenia pływaka nie zdąży się rozładować żeby było widać zmianę położenia wskazówki. :)

_________________
Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG

73 dla wszystkich !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #538132 Wysłany: 16 Sty 2012, 23:08; 
 Temat postu: Re: Wskazanie LPG na liczniku od Pb
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
marpas, Twoja płytka coś ma małą dokładność.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #538256 Wysłany: 17 Sty 2012, 12:09; 
 Temat postu: Re: Wskazanie LPG na liczniku od Pb
Offline
Sympatyk kropek

Imię: marian
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 12 Sty 2012,
Posty: 6
masterracuch, zadnych kondziorow . wskazowka jest napedzana tasma przez ktora przeplywa prad . tasma na przemian sie rozgrzewa i kurczy . dlatego to trwa wieki zanim zmieni polozenie . ten patent to przelom 19/20wieku . zeby bylo dowcipniej sam zegar ma stale ta sama opornosc wew .niezaleznie od tego czy tasma jest ciepla czy zimna . . szkoda go rozwalac jak jest sprawny aby to dokladnie podejrzec . zarowno zeg temp jak i paliwa to te same przyrzady rozniace sie tylko skala . mozna je przekladac po zamianie skal . rezerwa jest natomiast ustawiona na okreslona opornosc z plywaka i jest zapalana przez tranzystor ktory dla odmiany jest w obrotomierzu . aby zmienic poziom rez nalezalo by zmienic warunki pracy tranzystora . jak ustawie wskazowke na poczatek pola rez to zarowka sie zapala po ok 30 sek - tam ew moze byc jakis kondziorek ale nie bierze udzialu w obwodzie do czasu odpowiedniego wysterowania tranzystora .

RafaelSaures,
w sumie 11 poz . dla mnie wystarczy . zauwaz ze moj zegar ma tylko 7 znacznikow na skali uwzgledniajac jako 7 pozycje ogranicznik skali ktory jest poza skala rez .
oczywiscie im wieksza rozdzielczosc samego czujnika to bedzie mialo wplyw na dokladnosc wskazan. tyle ze to juz by wymagalo nanoszenia dodatkowych znacznikow na skali albo wyprodukowania wlasnej skali rozdzielczosci dla tego zegara co tez jest mozliwe do wykonania . kwestia podejscia . wazne- ze juz nie musze wyciagac zapasowki aby wiedziec jaki jest stan w butli . uwzgledniajac uklad aut. rez mozna sie nie obawiac ze zabraknie lpg. np ustalilem ze rez sie wylacza przy stanie 5l lpg . wiem ze za jakies 30- 40 km czas na tankowanie . to jest w zupelnosci wystarczajaca informacja . jescze tylko mozna by pokombinowac i podlaczyc buczek -jak bedzie wskazowka na 1 mm powyzej dolnej granicy rez jako tzw RWD (ratuj wlasna d**e ) tylko czy to jest konieczne ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #538339 Wysłany: 17 Sty 2012, 16:01; 
 Temat postu: Re: Wskazanie LPG na liczniku od Pb
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
marpas, No ja właśnie kombinuję z rezerwą. Jak mam 1\4 to świeci dioda a jak jest na 0 to wtedy miga. Chciałbym podobnie jak Ty zrobić, że jak miga to z 20-30km do tankowania.

Ale ogólnie masz to, działa i sprawdza się?

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #538439 Wysłany: 17 Sty 2012, 20:45; 
 Temat postu: Re: Wskazanie LPG na liczniku od Pb
Offline
Sympatyk kropek

Imię: marian
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 12 Sty 2012,
Posty: 6
. jak na razie jest ok . co do rezerwy . moja tez miga ale tylko na pb w momencie jak poziom paliwa jest jeszcze przed wejsciem na pole rezerwy .i to nie jest miganie tylko sygnalizacja ze stala czasowa okresu palenia i przerwy . to jest niezalezne od ruchu plywaka . po prostu jak jest podawana okreslona opornosc to zaczyna sygnalizowac zblizanie sie do rez . w mom kiedy czujnik zlapie juz stala opornosc (odp. dobrana )to wtedy zmienia sie sposob sygnalizacji. to tylko na pb . w moim przyp na lpg ta wstepna sygnalizacje jakos pominalem dobierajac warunki pracy tranzystora . na pb miga a potem swieci stale na lpg od razu zapala na stale .wychodzi na to ze w jakis sposob przeskakuje zakres wstepnej sygnalizacji . jeszcze tego nie sprawdzalem ale jak napiecie bazy bylo w zakresie 0,6- 0,68V . to mialem tez pelne pokrycie skali + 2 rodzaje sygn . po ponownej reg . mam na bazie 0,64-0,78V i miganie wypadlo a rez zapala sie po 30 sek od mom kiedy wskazowka jest cala swoja powierzchnia na polu rez . przy ruchu w gore gasnie kiedy wskazowka jest 2 mm ponad gorna granica pola rez . . moge sie tylko domyslac ze chodzi tu o ten przedzial napiecia na bazie tranzystora 0,6-0,64V ktory przy obecnym ustawieniu jest nieaktywny a wlasciwie to przeklada sie na ruch wskazowki tak ze ona od ogranicznika nie odejdzie dalej jak 0,1 mm . mozna tylko po pewnym czasie zauwazyc ze ona w ogole drgnela . potem juz idzie w miare plynnie lekko przyspieszajac po przekroczeniu polowy zakresu skali . na razie nic nie robie musze jeszcze ze 3 butle wyjezdzic i obserwowac ..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #842894 Wysłany: 24 Paź 2018, 21:23; 
 Temat postu: Re: Wskazanie LPG na liczniku od Pb
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 24 Paź 2018,
Posty: 5
Witam,

odgrzeję kotleta jednak chciałbym u siebie zrobić wskaźnik lpg w miejscu PB.

mam na to inny pomysł - Podłączę się pod STAG'a, z tego co wyczytałem mogę stamtąd wyciągnąć aktualnie używane paliwo + stan baku. Można to fajnie wykorzystać + ewentualnie dodać przełącznik na kokpicie na 3 stany (PB/AUTO/LPG).
Nie testowałem jeszcze jakie napięcie dostane na wejściu STAG'a - jak będzie odwrócone względem PB to zastosuje wzmacniacz operacyjny.

Jedyne co mnie zastanawia jak wygląda podłączenie do wskaźnika paliwa przy zegarach- ile jest pinów i na jakim napięciu wskazówka pracuje.
Może ktoś ma foto jak wygląda podłączenie? Nie chcę rozkręcać niepotrzebnie jak porywam się z motyką na słońce


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO