Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny
http://fiatpunto.com.pl/topic9316-50.html
Strona 3 z 3

Autor:  rozwrot [ 14 Sie 2013, 09:56 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Witam.
na początku chciałbym się przywitać.
Właśnie dołączyłem do Waszego forum, gdyż stałem się "współposiadaczem" Punciaka II teściowej i od kilku dni dopada mnie problem wspomagania.
Objaw jest taki, ze po nocy zapala się kontrolka kierownicy, ale wspomagania działa normalnie. Jak wyłączę i włączę silnik to kontrolka już się nie pali i można cały dzień jeździć bez usterki.
Rano znowu zonk.
Początek końca czujnika? A może "magiczny" alternator nie ładuje jak trzeba aku i stąd te poranne problemy z prądem?

Pozdrawiam,
Mariusz

Autor:  cosin [ 30 Cze 2014, 10:25 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

U mnie sporadycznie ale też wspomaganie siada.

Punto 2FL. Zawsze przy manewrowaniu parkingowym. Kąt skręcenia kół u mnie jest nieistotny (nie ważne czy zaczynam skręcać czy już skręt jest maksymalny, kierunek skrętu bez różnicy).

Wziąłem się za odkręcenie silnika wspomagania

Image
Image
Image

Sama płytka jest tak uboga w luty i obwody, że nie ma zbytnio lutów do poprawy, a te które są, wyglądają idealnie. Poza tym przelutowując tu piny, łatwo spalić układziki.

Na płytce są chyba 3 czujniki faz (silnik jest 3F).

Generalnie w "silniku" po FL nie ma co poprawiać fabryki.

Zmierzyłem napięcie w instalacji auta bo tu upatruję źródło problemu.
1 - Na wyłączonym silniku, bez włączonych odbiorników prądu - 13V
2 - Włączony silnik ~13,75V
3- Włączony silnik i światła mijania - ~13,5V
4 - Włączony silnik, światła mijania, radio i dmuchawa nawiewu (czyli tak jak na codzień jest auto używane) ~13,4V
Gdy w pomiarze 4 dodałem kręcenie kierownicą od oporu do oporu to napięcie spada skokami nawet do 12,7V (na wolnych obrotach).

Autor:  surec [ 15 Lip 2014, 21:29 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

[quote="kormateusz"]...
*C1005 - Czujniki momentu obr. wału silnika
...[quote]
U mnie wywaliło błąd C1005, ale dwie informacje:
silnik
czujnik położenia kiery.
Zrobiłem kalibrację czujnika (miał rózne momenty na skrajnych położeniach)
Wspoma wyłącza się sporadycznie (jak wcześniej).
Sądzę, że centralka i silnik jest oki (silnik mam bez przekaźników, rozbierałem, nic nie znalazłem).
1,2 16V FL.
Wymieniać czujnik? Jest możliwość dokładniejszej diagnozy, sprawdzenia?

Autor:  rad_mol [ 18 Wrz 2014, 01:30 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Witam, w moim puncie wspomaganie czasem się wyłączało a czasem działało. Niestety od jakiegoś czasu raczej nie działa (sporadycznie zdarza się że jest ok). Czy znacie może kogoś z okolic Krakowa kto ewentualnie mógłby sprawdzić (wymienić) mi luty i przekaźniki lub miałby inny pomysł jeszcze co może być nie tak? Z tego co czytam naprawa ta nie jest dość skomplikowana ale nie mam lutownicy i nie chciałbym niczego uszkodzić, nie znam się na tym zbyt dobrze.

Autor:  jarson55 [ 22 Wrz 2014, 23:29 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Witam serdecznie, ma ktoś może na zbyciu dobry czujnik kąta skrętu od wspomagania elektrycznego?

Autor:  Ćwikła [ 29 Wrz 2014, 20:22 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Witam , mam na sprzedanie centralke do punto 2 za 100zł + przesyłka. Tel-884035954

Autor:  jarson55 [ 04 Paź 2014, 15:25 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

dziękuje ale to nie centralka, czujnik jest w kolumnie i zakupiłem już całą kolumnę razem z centralką.

Autor:  bart_zz [ 29 Mar 2015, 21:26 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Witam. Co moze byc przyczyna wylaczenia wspomagania przy skrecaniu kierownicy na maxa jadac do tylu?

Autor:  domin45670 [ 29 Mar 2015, 22:06 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Jaki jest błąd po podłączeniu pod kompa?

Autor:  bart_zz [ 29 Mar 2015, 22:52 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Tego to nie wiem. Po wylaczeniu i wlaczeniu silnika wszystko wraca do normy. I dzieje sie to tylko na wstecznym po skreceniu kierownicy na maxa.

Autor:  Adas [ 30 Cze 2015, 14:22 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Przy kupnie centralki, kup centralkę, z identycznym (tym dużym) numerem jak Twoja!:).

Autor:  Itus [ 07 Wrz 2015, 19:42 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Witam Was !

Mam problem ze wspomaganiem Fiat Punto 2003r.(grudzień) 1.3JTD i się wyłącza podczas jazdy bez względu na to czy skręcam czy nie z początku pojawiało się to sporadycznie (głównie przy dużej wilgotności) a teraz się nasiliło.

Po podłączeniu komputera wyskoczyły dwa błedy:

C 1005
C 102

Mógłby mi ktoś napisać od czego mam zacząć ?
I potencjalnie jakie są koszty wymiany tego

Pozdrawiam

Autor:  markiz [ 09 Lis 2015, 16:16 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Cześć.

Wyjąłem silniczek na oko, wygląda ok, ale nie wiem jak go sprawdzić (czy wystarczy te luty na płytce obadać?).

Centralka daje 4V na kable do silniczka, czy to nie za mało?

Jak sprawdzić samą centralkę?

PS. Macie kogoś sprawdzonego kto ogarnąłby ten temat za mnie w Poznaniu? (nie czuję się najmocniejszy w takich tematach, ale po przygodach z mechanikami bez polecenia nie pojadę już do żadnego).

Pzdr
Marcin

Autor:  Puntoser [ 12 Lis 2015, 21:46 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Hello.

Skad wiadomo ze centralka wspomagania padla jesli to nie zimne luty sa uwalone ?
Jak sprawdzic silnik ?
U mnie wspomaganie padlo jakies dwa lata temu. Zona olewala naprawe. Ja raz bylem u mechnika i niby wymienil calu silnik. Padlo po pol roku.

Postanowilem zabrac sie w koncu za to wspomaganie.

A zna ktos jakiegos dobrego mechanika/elektryka z Będzin/Sosnowiec okolice ?

pozdrowki.

Autor:  rad_mol [ 01 Mar 2018, 00:54 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Hej, koledzy powiecie jak odpiąć ta ostatnia (bliżej tunelu srodkowego) kostkę od centralki przy jej wymianie? Wszystkie pozostałe ładnie schodzą a tą coś trzyma a nie chce urwać tych kabelków. Ktoś mial taki problem?

Autor:  Adidadi [ 18 Kwi 2019, 13:09 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Witajcie kochani

Ostatnio i mnie dopadł problem wspomagania.

Auto odpalam normalnie, przez chwile wszystko działa jak należy ale po paru minutach zaczyna dziwnie "terkotać" "pykać" (nie wiem jak to nazwać)jeśli kierownica jest w pozycji zerowej. Dźwięki wydaje się dochodzić z silniczka raczej. Wspomaganie nadal działa, po kolejnych paru minutach zapala się kontrolka kierownicy i już wspomagania zero. Wystarczy zgasić auto i odpalić od nowa aby cała sytuacja się powtórzyła od początku.
W silniku przelutowałem dla pewności połączenia aby wyeliminować zimne luty, ale niestety nie rozwiązało to problemu.

Czy te dźwięki na pewno kierują mnie dobrze na awarie silnika ? Będę wdzięczny za pomoc.
Auto Punto II FL 1.4 04'

Autor:  adamori [ 12 Mar 2022, 12:18 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

Witam wszystkich na forum. Opiszę po krótce swój przypadek ze wspomaganiem w moim Punto2 II. Jakiś miesiąc temu podczas jazdy "nagle" przestało działać wspomaganie kierownicy, zapaliła się kontrolka i tak zostało...Podjechałem do mechanika, podpiął pod komputer, wyskakuje błąd C1007-błąd silnika elektrycznego. Wymieniłem silnik wspomagania ( używany, ale sprawny ) - nadal wyskakuje błąd silnika... Postanowiłem wymienić centralkę ( sterownik, również używany z tej samej kolumny kierowniczej co silniczek )...no i wspomaganie wróciło, wszystko działa, kontrolka się nie pali. Dodam, że podczas wymiany samochód stał prosto, koła również ustawione na wprost ;-) Wnioskuję, że padła centralka mimo, że wyskakiwał błąd silnika elektrycznego. Ale do rzeczy...po tej operacji wymiany, po uruchomieniu samochodu i powolnym ruszeniu kierownica samoczynnie skręca lekko w lewo i w rezultacie samochód troszkę znosi na lewą stronę. Pytanie do forumowiczów i znawców tematu, co zrobić, żeby wszystko wróciło do normy? Czy to kwestia jakiejś kalibracji centralki czy czujnika skrętu? Mam nadzieję, że czujnika nie trzeba wymieniać, skoro błąd nie wyskakuje?

Autor:  domin45670 [ 12 Mar 2022, 16:27 ]
Temat postu:  Re: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny

adamori napisał(a):
po tej operacji wymiany, po uruchomieniu samochodu i powolnym ruszeniu kierownica samoczynnie skręca lekko w lewo i w rezultacie samochód troszkę znosi na lewą stronę. Pytanie do forumowiczów i znawców tematu, co zrobić, żeby wszystko wróciło do normy? Czy to kwestia jakiejś kalibracji centralki czy czujnika skrętu? Mam nadzieję, że czujnika nie trzeba wymieniać, skoro błąd nie wyskakuje?

Trzeba podpiąć pod kompa i sprawdzić wskazanie kąta skrętu i momentu. Należy ustawić kierownicę idealnie do jazdy na wprost i odczytać obydwa wskazania. Zakładam, że co najmniej jedno z nich będzie różne od 0. Trzeba będzie dokonać kalibracji.
Jeśli masz kabel i MultiEcuScan'a to samodzielnie to ogarniesz :)

Strona 3 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/