Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Montaż podgrzewanych siedzeń przednich
http://fiatpunto.com.pl/topic13945.html
Strona 1 z 2

Autor:  Michal_0603 [ 23 Lut 2009, 23:16 ]
Temat postu:  Montaż podgrzewanych siedzeń przednich

A więc Panowie , udało się , podgrzewanie działa :)

Panowie , zrobiłem tak jak w oryginalnym samochodzie , na 99 % ponieważ w moim samochodzie , nie wiem jak u was , ale u mnie nie ma tylnej stacji przekażników widocznej na poniższym zdjęciu
Numer B045

Image

Ale to może i dobrze :D , bo według mnie głupotą było by ciagnięcie od tyłu przewodów pod przycisk :P

Bardzo pomógł mi program Elern oraz Eper ( schematy i kostki )

Zacznijmy od instalacji :)
Opierałem się na poniższym schemacie i wszystko jest wykonane według tego schematu
Image

Poniżej zamieszczam schemat odręczny , który zrobiłem dla ludzi , którzy niezabardzo mają do czynienia z elektryką
Image
Zakupione dwie podstawki pod przekażniki i robimy :)
Ale idżmy od początku :)

1) Odpinamy sobie przykrywkę po lewej stronie , gdzie mamy złącze diagnostyczne i widzimy poniższy widok
Image
I z tąd musimy wypiąc wtyczke o nazwie "E" widoczna na schemacie elektrycznym , rozebrac ją (dwa ząbki ) , i wpiąć kabele 0.5 na pin 6 jako zasilanie sterujące ,
Image
i jeśli nie mamy bezpiecznika to musimy włożyć w body computer 7.5 Ampera w miejsce F61

2) Obok złącza "E" mamy wtyk (bardzo gruby kabel biało-czerwony ) o nazwie "G" (widoczny także na schemacie) , wypinamy wtyczke i podłączamy kabel 2.5 i na kablu bezpiecznik 20 A , ten kabel ląduje nam pod złącze przekażnika o numerze "30"

3) Podstawka przekażnika według schematu odręcznego powinna być podłączona tak jak poniżej :
Złącze "30" - zasilanie główne z bezpiecznikiem elektronicznym na kablu 20 A
Złącze "87" - wyjście na matę
Złącze "86" - wejście z przełącznika podgrzewania siedzeń z pinu "3"
Złącze "85" - masa (GND)

4) Widok od strony wtyczki przycisku do podgrzewania siedzeń
Image

I według tego rysunku powyżej podłączamy to tak jak poniżej :
Pin 1 - pozostaje bez użycia
Pin 2 - masa (GND)
Pin 3 - wyjście na przekażnik na pin "86"
Pin 4 - - 12 V (masa GND)

Myślę , że to wszystko powinno wam pomóc w zamontowaniu tego :D , wszelkie pytania kierujcie odrazu w tym temacie :) ... postaram się odpowiedzieć
Czas wykonania : 4 h
Koszt całkowity zamknął się w kwocie 219 zł :)
Poniżej jeszcze dodatkowe zdjecia

1) Mata grzewcza
Image

2)Fotele , które bardzo łatwo się wymontowuwuje , 4 śruby + 1 śruba nastawiająca , oraz odpięcie dwóch kostek (od airbagu i od czujniku nacisku )
Image
Gorzej już się rozbiera tapicerkę ponieważ jeśli nigdy nie była sciągana to idzie to opornie . Z boku tapicerka jest przymocowywana za pomocą 3 kolków rozporowych z każdej strony
Image
Image

4) Podstawka z dwoma przekażnikami 12 V 40 A (ja zastosowałem przekażniki FORD )
Podstawka zamocowana pod nagrzewnicą
Image

5) I same przyciski , które najbardziej mi się nie podobają , ponieważ nie ładnie je wyciąłem i nie ładnie wkleiłem :( , ale cóż , przy oryginalnym podłokietniku czy oryginalnym tunelem będzie świetnie wyglądało
Image
Image
Image
Image
Image

No to czas na reflektory przeciwmgielne :)

Nie wolno włączać zapłonu przy odpiętej poduszcze w siedzeniu !! Grozi to zniknięciem 150 zł z portfela na rzecz skasowania kontrolki :)

Autor:  Grzegorz1976 [ 23 Lut 2009, 23:28 ]
Temat postu: 

Michal_0603 napisał(a):
No to czas na reflektory przeciwmgielne

No to na to szczególnie czekam. Michal_0603 ale z ciebie koperfild :E, dla mnie czarna magia :D

Autor:  wilku [ 23 Lut 2009, 23:29 ]
Temat postu: 

o własnie..halogeny :D przydadzą sie ;)

Autor:  Michal_0603 [ 23 Lut 2009, 23:34 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976 napisał(a):
Michal_0603 napisał(a):
No to czas na reflektory przeciwmgielne

No to na to szczególnie czekam. Michal_0603 ale z ciebie koperfild :E, dla mnie czarna magia :D


Halogeny wkrótce :)
Jaki koperfild :D ... po prostu doposażam :)

Autor:  Chicane [ 23 Lut 2009, 23:44 ]
Temat postu: 

Michal_0603 podziwiam Cię i to co zmontowałeś-trza mieć łeb na karku,chylę czoła :D

Autor:  Michal_0603 [ 23 Lut 2009, 23:52 ]
Temat postu: 

Dzięki wielkie :) , ale to naprawdę nie jest jakieś trudne :)

Autor:  adi.degora [ 23 Lut 2009, 23:54 ]
Temat postu: 

Nie no, ode mnie też gratki, takie "doposażanie" to ja rozumiem :) Naprawde chyle czoła :) I trzymam kciuki za halogeny, może uda sie obalić mit szerzony przez ASO że nie da się ich dookoptować :)

Autor:  Grzegorz1976 [ 24 Lut 2009, 00:02 ]
Temat postu: 

Adi halogeny dokoptować sie da ale jeszcze nikt nie uzyskał efektu jak w fabryce czyli: 1. Oryginalny włącznik, 2. kontrolka na zegarach. Na szczęście GP ma tylko 1 typ zderzaka i dla wersji z halogenami i bez halogenów. Nie trzeba nic docinać wystarczy wyjąć zaślepki ;)

Autor:  ipIV [ 24 Lut 2009, 00:24 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976 napisał(a):
1. Oryginalny włącznik, 2. kontrolka na zegarach.

W czym problem pytam się? Oryginalny wyłącznik można kupić na allegrogo, kontrolka w zegarach? ukulać odpowiedni układ i 2 kabelki do budzików i wkleić diodę.

[ Dodano: 23 Lut 2009 23:24 ]
Drut bo drut ale efekt jak w fabryce.

Autor:  Grzegorz1976 [ 24 Lut 2009, 00:53 ]
Temat postu: 

ipIV no i jak sie okazuje jest to problem którego nikt jeszcze nie rozwiazał

Autor:  ipIV [ 24 Lut 2009, 02:30 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976 napisał(a):
ipIV no i jak sie okazuje jest to problem którego nikt jeszcze nie rozwiazał

Raczej nie chce się rozwiązać - tak bym to nazwał, bo problem jest trywialnie prosty :lol: :E


Czyli tak:
Halogeny świecą wtw gdy jest włączony i zapłon i postojówki oraz przyciśniemy zwierny przycisk. Wyłączenie zapłonu/postojówek lub naciśnięcie po raz drugi przycisku spowoduje rozłączenie obwodu zasilania żarówek.
Led wklejony w miejsce gdzie powinien być w budzikach, lub po prostu naklejony na już istniejącego leda. W podłączanie do już wlutowanego nie bawiłbym się.

Image

[ Dodano: 24 Lut 2009 01:30 ]
Drut ale działa jak seryjny :lol: :>
Co do diody nie widzę za bardzo innego rozwiązania gdyż z tego co wiem bez seryjnej instalki nawet bodykomp nie obsługuje sterowania tą diodą.

Autor:  Wicher [ 24 Lut 2009, 07:18 ]
Temat postu: 

Michal_0603-chwała Ci za za pomysł i za wykonanie.Dla mnie jest to "magia" bo nigdy nie byłem dobry z elektrotechniki.Masz głowę chłopie :!:

Autor:  Gasiu [ 24 Lut 2009, 08:15 ]
Temat postu: 

nie no łeb jak sklep :E
Gratuluje pomysłowości no i wytrwania :wink:

Autor:  Michal_0603 [ 24 Lut 2009, 09:39 ]
Temat postu: 

ipIV Nie mogę się z tobą zgodzić , że załatwienie tak sprawy będzie dobre . Moim zdaniem jeśli się coś robi to trzeba to robić tak , żeby przyszły właściciel przy jakiś jeszcze doposażeniach czy naprawach nie miał problemu . Dlatego takie druciarstwo dla mnie jest rzeczą naganną.

Tak jak mówie , da się zrobic wszystko jak w oryginale oprócz świecenia wskażnika włączonych lamp przeciwmgielnych , ponieważ idzie on po lini CAN.

ipIV gdzie widziałeś taki włącznik do świateł :) , bo ja szukam i szukam

Autor:  MiSiOn [ 24 Lut 2009, 10:11 ]
Temat postu:  Re: Montaż podgrzewanych siedzeń przednich

Nadworny sztukmistrz :thumleft:

nie ma w ikonkach oklasków ale sie należą :E

Autor:  bbanditoss [ 24 Lut 2009, 10:15 ]
Temat postu: 

chyba już tyle dobrego zostało napisane, że wystarczy się pod tym podpisać :P
tylko mam małe ale :E chyba już wcześniej o w tym wspominałeś :P to wklejenie przycisków - mnie osobiście by to męczyło, że nie jest to super estetyczne, ale to tylko moje zdanie ;)

Autor:  ipIV [ 24 Lut 2009, 15:27 ]
Temat postu: 

Michal_0603 napisał(a):
Moim zdaniem jeśli się coś robi to trzeba to robić tak , żeby przyszły właściciel przy jakiś jeszcze doposażeniach czy naprawach nie miał problemu

To należy go wyposażyć w odpowiednią dokumentację techniczną :lol: :>
Ktoś w moim kropku kupi tarcze i klocki po numerze vin kupi złe :E ktoś w moim kropku będzie chciał regulować luzy zaworowe - wyreguluje źle! :E

Dużo innych rzeczy się szykuje, a co do rozwiązania z lampką jest to jedyny sposób. Chyba że wolisz nie-druciarsko i .... kup całą wiązkę z bodykompem :E A 2 kabelki i dodatkowa wtyczka w zegarach to aż takie druciarstwo nie do połapania się? ;)

[ Dodano: 24 Lut 2009 14:19 ]
A najlepsiejsze rozwiązanie z halogenami to bezpiecznik, drutu troche i przełącznik z młynka do kawy :lol: ;)

[ Dodano: 24 Lut 2009 14:27 ]
Michal_0603 napisał(a):
Tak jak mówie , da się zrobic wszystko jak w oryginale

Będziesz ciagnąć dodatkowe kable do skrzynek bezpieczników itp, żeby w oryginalne miejsce wstawić przekaźnik czy bezpiecznik? :> IMO takie same druciarstwo jak 2 kabelki do budzików :E Ktoś weźmie oryginalny schemat jak bedzie grzebać, kolory kabli sie zgadzać już nie będą zapewne i już sie nie połapie bez miernika :>

Autor:  Rupi [ 24 Lut 2009, 22:20 ]
Temat postu: 

Widze ze elearn sie przydał. :) Gratulacje!

Autor:  Michal_0603 [ 25 Lut 2009, 15:11 ]
Temat postu: 

bbanditoss No , mi też się to nie podoba , ale działa :)
ipIV
Mylisz się . U mnie w instalacji jest zrobione wszystko jak w oryginalne , do tego stopnia ,że kolory kabli się nawet zgadzają z oryginalną dokumentacją Fiata.
I moim zdaniem , ciągnąc oryginalnie kable od przekażników do środka jest sensowne , a gwarantuje Ci , że gdybyś zobaczył taki samochód to nie połapał byś się , żę jest to dokładane
Rupi Jeszcze raz wielkie dzięki

Autor:  Thoa82 [ 26 Lut 2009, 01:13 ]
Temat postu: 

kto sie podejmie akcji halogeny przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów jak w Bravo..."jest tu jakiś cwaniak"? heh pozdro8)

Autor:  Michal_0603 [ 26 Lut 2009, 13:11 ]
Temat postu: 

Thoa82 napisał(a):
kto sie podejmie akcji halogeny przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów jak w Bravo..."jest tu jakiś cwaniak"? heh pozdro8)


Patrząc na instalacje , nie jest to trudne :)

Autor:  glonojad [ 29 Lis 2009, 22:29 ]
Temat postu:  dot. halogenów

Witam. Jestem nowy na Forum i zaciekawił mnie temat halogenów. Czy można by ten temat rozwinąć jeszcze raz po kolei i tak ze szczegółami dla mniej zaawansowanych? Mam bowiem szereg pytań - np. czy do zderzaka są doprowadzone kable lub chociaż złączki do tych halogenów, czy jak wymienię przełącznik świateł na taki z przyciskiem halogenów to czy załatwi to sprawę włącznika? Pytań jest więcej, ale może by tak to podać metodycznie krok po kroku?

Autor:  nissanek_3 [ 11 Lut 2013, 00:51 ]
Temat postu: 

możesz podać jakieś namiary gdzie szukać takich mat grzewczych i o jakiej mocy itp czy to może są oryginalne maty??Na allegro znalazłem tylko maty zakładane na fotel i podpinane pod zapalniczkę.Może masz jakieś namiary na sklep z takim osprzętem.A podstawka z przekaźnikami jest od jakiegoś konkretnego modelu czy można ją dostać w dowolnym sklepie z częściami samochodowymi??I pytanie jeśli chodzi o grzanie mat:działają na zasadzie włączony lub wyłączony-czyli albo grzeją albo nie w zależności od ustawienia przycisku i maty osiągają stałą temperaturę??Jest możliwość przegrzania mat czy np jest jakiś wyłącznik czasowy??



podgrzewanie foteli założone-rewelacja, momentalnie jest ciepło

Autor:  lano [ 21 Lip 2013, 00:34 ]
Temat postu:  Re: Montaż podgrzewanych siedzeń przednich

Część zdjęć klęknęła, mogę prosić o poprawę?

Autor:  nowy1978 [ 18 Sty 2015, 15:01 ]
Temat postu:  Re: Montaż podgrzewanych siedzeń przednich

Chciałem odświeżyć temat, może ktoś posiada brakujące fotki i podeśle, przymierzam się do założenia bo żona marudzi :P.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/