You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 15 Gru 2018, 03:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #837287 Wysłany: 04 Maj 2018, 16:07; 
 Temat postu: Ucho do holowania - modyfikacja.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 380
Pomógł: 8
Mini-poradnik z gatunku "śmiesznych" (do czasu, aż trzeba was będzie holować).
Oby się nikomu nie przydał. :)

1. Problem. Do zakupionego Grande Punto nie dostałem ucha do holowania...
To co jest oferowane w Internecie, to patologia, kowalstwo artystyczne (a często autystyczne). Różne wąsate i brzuchate "mietki" (janusze, zdzisie, witki, stefki, heńki) rzeźbią takie dziadostwo w swych stodołach.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Amatorskie samoróbki na aukcjach internetowych.



2. Jest to robione ze złomu ("odzysk" uszkodzonych uszu z zakładów pracy, fabryk, budów).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Surowcem na takie uszy jest złom!


Takie samoróbki się jak najbardziej wykonuje na warsztatach i one wytrzymują, ale "wolno" tak robić nieoficjalnie i tylko na użytek własny! NIE NA SPRZEDAŻ. Za TO sprzedawcom należy się but na ryj.

3. Szybciej i taniej było zdobyć oryginalne, kute uszko od starszych Fiatów (P1, Palio, Siena). Gwint jest ten sam, ale wewnętrzny zamiast zewnętrznego. Plus, długość za mała (to dobrze).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Stare oryginały, odlewane i/lub kute.



4. Najlepiej oczywiście dorwać oryginał do Grande i nie kombinować nic, ewentualnie zamiennik, jest (ma być) on jako jeden odlew (czy kuty - odkuwka), ale gwint ma skrawany (nie "rolowany" jak oryginał - prawdopodobnie), nieco słabszy od wytworzonego przez zgniot (odkształcenie plastyczne).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Zwykły, prawy, normalny (czyli skok 2,0) gwint M16.



5. Ucho od starych Fiatów przerabiamy pod Grande. Potrzebny jest tylko gwint, najlepiej ze śruby (nowej o najwyższej klasie jaką się da zdobyć), pręty gwintowane np. z Castoramy/OBI są za słabe! Długość ucha powinna wynosić około 12 cm (tyle się wkręca i "znika" w zderzaku). "Pręt" wkręcamy na mocny klej do gwintów i blokujemy przeciwnakrętką (też na klej). Żadnego spawania, ani blokowania przez kołki/zawleczki (bo wymaga wiercenia). Praktycznym problemem jest też często zanieczyszczenie gwintów (i ucha i po stronie samochodu). Dlatego można wykonać pseudo-gwintownik, aby czyścił gwint przy wkręcaniu. Nie ma na to polskiej nazwy, po angielsku jest to "thread chaser" (narzędzie do czyszczenia istniejącego gwintu, NIE do nacinania nowego).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Śruba jako narzędzie do czyszczenia gwintu.



6. Nie ma tu wielkich wymagań, "jedynie słusznej" geometrii, wystarczy wykonać nacięcie (lub dwa symetrycznie "po obu stronach"), brzeszczotem, pilnikiem, szlifierką, albo frezować (jak ktoś ma możliwość). Powstałe krawędzie mają być ostre i zgarniać brud (czyli kąty ostre lub prosty maksymalnie), a nie "wjechać" na brud i się w nim zaklinować (kąt rozwarty).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Krawędzie czyszczące mają być ostre.



7. Gotowe uszko, podkładki opcjonalne. Ucho należy dokręcać "na maksa", luźne się wygnie/wypadnie.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Ucha holownicze wkręca się "na chama".



8. To nie wyczerpuje tematu gwintów (początek zwojów). Można by to wykonać jeszcze lepiej, ładniej.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Inne możliwości wykończenia (rozpoczęcia) gwintów.


--------------------------___KONIEC___--------------------------


Góra
 Profil  
 

 
 Post #837326 Wysłany: 05 Maj 2018, 16:08; 
 Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja.
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 1831
Pomógł: 45
dobry poradnik ale z tego co zauważyłem to raczej punciaki częściej wloką za sobą niemieckie padło :E widać to po moim kropie po gwintach z przodu gwint zgnił od nieużywania a z tyłu elegancko się wkręca jak by ktoś co chwila tam ucho wkręcał żeby golfa holować :E

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837328 Wysłany: 05 Maj 2018, 16:32; 
 Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 12 Cze 2016,
Posty: 380
Pomógł: 8
TO jest jeden z głównych powodów, że jeżdżę Fiatami. Niedoceniane auta (i w sumie dobrze).
Nigdy Fiaciorów nie trzeba było holować, natomiast Fiacikami holowałem kilka razy rodzinę/znajomych w samochodach 2 razy: cięższych, młodszych i droższych (głównie francuzy, szwaby, i jeden Ford). Najczęściej osoby, które się naśmiewały z Fiata, że to "złom". Głupio ("łyso") im było i to bardzo, "rura zmiękła" (i od tej pory nie ma komentarzy).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837339 Wysłany: 05 Maj 2018, 23:56; 
 Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 420
Pomógł: 9
cedec1, :E albo Passata:) w TDI


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837340 Wysłany: 06 Maj 2018, 01:00; 
 Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja.
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 1831
Pomógł: 45
Pabllo78, passat za cięzki mandacik może być btw 1000 postów stukło status mi powinien sie zmienić na wery angry punto świr :E :E :E

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837501 Wysłany: 11 Maj 2018, 12:15; 
 Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 420
Pomógł: 9
cedec1, Status na wery angry punto świr ahah, to powinien być zmieniony automatycznie, po tym jak w tygodniu ktoś umyje KROPKA 4 razy :E .W twoim przypadku wyszło by ze po tygodniu :E :E :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837528 Wysłany: 11 Maj 2018, 16:22; 
 Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Olek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 26 Lut 2018,
Posty: 5
haha przy takim użytkowaniu to jakiś czas po nadwoziu nie będzie ani śladu ;P

_________________
https://www.wyszczekany.pl/lupiez-u-psa/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837533 Wysłany: 11 Maj 2018, 16:41; 
 Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja.
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 1831
Pomógł: 45
astiolek, absolutnie myję tylko na bezdotykowej jutro z rana będę mył auto bo już jakieś pyłki brzozy na nim posiadały byw byłem ostatnio na lotnisku po koleżankę i pierwsze co powiedziała to czy ma ściągać buty bo w życiu nie widziała tak czystego auta nie powiem podbudowała moje ego :E dobra koniec OT

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837551 Wysłany: 11 Maj 2018, 20:22; 
 Temat postu: Re: Ucho do holowania - modyfikacja.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 420
Pomógł: 9
cedec1, jutro z rana będę mył auto bo już jakieś pyłki brzozy :E :E :E :E


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO