You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 21 Paź 2018, 22:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #795382 Wysłany: 31 Sty 2016, 22:03; 
 Temat postu: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj
Offline
Forumowicz

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 18 Lut 2015,
Posty: 3
Witam
To mój pierwszy post na forum ale mam nadzieję że ten poradnik komuś się przyda. Po co, jak i dlaczego? Jakiś czas temu w Grande Punto 1.3 mtj pojawił się bad 0401 a wraz z nim przypływ wigoru i chęci do przyśpieszania kropka. Po analizie i przeszukaniu internetu doszedłem do wniosku ze zawór egr zawiesił się w położeniu otwartym. Słyszałem o wycinaniu i mapowaniu u kolegi Cinka ale to za daleko. Druga opcją było oszukanie komputera opornikiem wg przepisu z włoskiego forum http://www.mjet.it/howto/egr/egr.html.
A więc przechodząc do meritum:

1. kupujemy w elektronicznym dwa konektory męskie w najmniejszym rozmiarze. Ja musiałem je trochę podpiłować.

Image

2. Kupujemy też opornik ceramiczny 27ohm 5watt a następnie lutujemy te 3 elementy i izolujemy taśmą izolacyjną lub w bardziej profesjonalny sposób.

Image

3. zdejmujemy wtyczkę z gniazda zaworu EGR.

Image

4. w gnieździe jest 6 wtyków ale tylko nr2 i nr6 są podłączone

Image

5. właśnie do nich podłączamy opornik.

Image

6. następnie izolujemy całość.

Image

Podsumowanie:
Operacja jest prosta jak drut. Próbowałem wartości opornika 22ohm ale nie odczułem różnicy jednak przy oporniku 27ohm reakcja samochodu byla taka jak przy zawieszonym zaworze egr czyli
dużo płynniejsze przyspieszanie w przedziale 1000-2000 obr/min. Turbo dziura wciąż jest ale nie jest tak odczuwalna. Samochód tak jak wcześniej ma ogień powyżej 2500 ale teraz dużo płynniej do tego "ognia" dociera. Kolejny plus to niższe spalanie przy dynamicznej jeździe. Nie trzeba już kręcić obrotów powyżej 2500 żeby w miarę dynamicznie jechać. Przy jeździe na "emeryta" również można odczuć różnicę bo wcześniej można wrzucić wyższych bieg. W oryginalnym poradniku z mjet.it wartość opornika o 33ohm jednak wg opinii innych użytkowników tego forum wartości powyżej 27ohm wysila wtryskiwacze.

W mojej opinii najlepszym wyjściem jest programowe pozbycie się egr. Żeby nie było. Metoda dla mniej zamożnych lub niemających dostępu do dobrych fachowców typu Cinsoft.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #795386 Wysłany: 31 Sty 2016, 22:32; 
 Temat postu: Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5505
Pomógł: 26
topic52832.html?hilit=egr

_________________
Był: Fiat Punto 1.2 8V Sound
topic10952.html
Był: Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport
topic42764.html
Jest: Fiat Dobló 1.3 mJTD
topic50535.html
Image Piszę poprawnie po polsku
.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #795868 Wysłany: 05 Lut 2016, 15:15; 
 Temat postu: Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 291
Pomógł: 5
denaturator napisał(a):
Przy jeździe na "emeryta" również można odczuć różnicę bo wcześniej można wrzucić wyższych bieg. W oryginalnym poradniku z mjet.it wartość opornika o 33ohm jednak wg opinii innych użytkowników tego forum wartości powyżej 27ohm wysila wtryskiwacze.


Mógłbyś rozwinąć temat?
Jaki ma to wpływ na wtryskiwacze? jak sterowanie silnika odbiera wartość 33 omy, a jak 27 om?
Ewentualnie podaj źródła by można się dokształcić

Wyciągnięcie wtyczki z siłownika sterującego EGR nie daje pewności 100% zamknięcia
Najlepiej byłoby odkręcić zawór i sprawdzić jego zamknięcie.
Jeśli mamy czysty zawór i sprawną sprężynę to nie ma problemu, w innym przypadkach może okazać się że jakiś procent spalin jednak zawraca do silnika. Sam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #796289 Wysłany: 08 Lut 2016, 19:58; 
 Temat postu: Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj
Offline
Forumowicz

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 18 Lut 2015,
Posty: 3
Dzięki za pytanie.

Niestety jestem laikiem w sprawach motoryzacyjnych i lepiej czuję się z lutownicą niż kluczem w dłoni. Nie znam stanu zasmolenia swojego zaworu a jeśli kogoś wprowadziłem w błąd, informacją o zamknięciu zaworu, to przepraszam. Wszystkie informacje jakie mam znalazłem na włoskiej stronie forum www.mjet.it forum jest po włosku wiec bez znajomości włoskiego raczej wiele nie zdziałamy. Można wspomagać się translatorem googla ale raczej więcej informacji nie uzyskacie. Poradnik napisałem dla takich laików jak ja. Może pomoże to innym w znalezieniu potrzebnych wiadomości w jednym miejscu.

pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #796527 Wysłany: 11 Lut 2016, 14:50; 
 Temat postu: Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 291
Pomógł: 5
Wymyśliłem teorię która być może wyjaśnia to zjawisko. Wszystko poniżej to moje domysły powstałe w oparciu o informacje z forum:

Wyjęcie wtyczki sterowania siłownikiem EGR powoduje przymknięcie zaworu (czy jest 100% zależy od sprężyny i brudu).
Zależnie od jazdy sterownik próbuje w różnym stopniu regulować zaworem, jednak odczyty przepływu nie zgadzają się z planowanymi ze względu na zamknięty EGR. Błąd w komputerze zostaje wyrzucony dopiero gdy sytuacja się powtarza i różnice w oczekiwanym przepływie są znaczące od tych spodziewanych.

Wpinając opornik we wtyczkę symulujemy podłączenie siłownika zaworu EGR. Prawdopodobnie różnymi wartościami opornika możemy symulować otwarcie zaworu EGR od 0 do 100%. Przy czym to 33omy to prawdopodobnie 100% zamknięcie.
Jeśli będziemy zmniejszać ten opór to sterownik będzie myślał że zawór jest otwierany, automatycznie będzie dawkował mniej świeżego powietrza oczekując dopływu spalin z EGR. Jeśli wartość opornika będzie zbyt niska zawartość dostarczanego powietrza spadnie na tyle że że ponownie rozjedzie się spodziewany sumaryczny przepływ od rzeczywistego i zacznie nam wyrzucać błąd.
Te 27 om to być może symulacja 10% otwarcia jak po rozruchu silnika różnice w przepływie powietrza są zbyt małe żeby sterownik wyrzucił błąd, jednak ilość powietrza dostarczanego do komory spalania spada na tyle że obniża temperaturę spalania i wtryski pracują w niższych temperaturach. Informacja o 100 zamknięciu EGR powoduje zaciągnięcie 100% powietrza z dolotu w efekcie ilość tlenu wzrasta


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800988 Wysłany: 23 Mar 2016, 18:00; 
 Temat postu: Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 400
Pomógł: 2
Sterownik silnika nie ma żadnej bezpośredniej informacji zwrotnej o otwarciu zaworu. W złączu podłączone są tylko 2 piny, które zasilają cewkę siłownika zaworu. Rezystor symuluje jedynie tę cewkę, nic więcej. Pozycja otwarcia zaworu jest wyliczana w oparciu o sygnał czujników MAP i MAF i wartość rezystora nie ma na nią wpływu. Rezystor eliminuje tylko "elektryczny" błąd EGRu.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806310 Wysłany: 29 Maj 2016, 01:17; 
 Temat postu: Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj
Offline
Forumowicz

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 15 Maj 2016,
Posty: 3
Witam, wykonałem całą instrukcję opisaną w poście, jednak po przejechaniu 10-15km zapaliła mi się lampka sygnalizacyjna oznaczona na zdjęciu kwadratem. Jest to normalne, potrzebny byłby emulator aby się nie zapalała, czy coś źle podłączyłem? Można tak z tym jeździć?

Image

Na forum wyczytałem, że niejaki Cinek wycina fizycznie i programowo egr z softu. Ktoś wie jakie to byłyby koszta u niego?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #806322 Wysłany: 29 Maj 2016, 10:37; 
 Temat postu: Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5505
Pomógł: 26
Po kilku, kilkunastu kilometrach zgaśnie i więcej się nie zapali. Miałem tak samo.

_________________
Był: Fiat Punto 1.2 8V Sound
topic10952.html
Był: Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport
topic42764.html
Jest: Fiat Dobló 1.3 mJTD
topic50535.html
Image Piszę poprawnie po polsku
.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #830605 Wysłany: 08 Lis 2017, 19:31; 
 Temat postu: Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 417
Pomógł: 9
denaturator, Witam i mi wyskoczył błąd erg skanowałem ale ponownie wyskoczył .Nie che mi się teraz tego czyścić bo jest zimno w lato to rozbiorę i wyczyszczę razem z kolektorem itd .teraz moje dwa pytania czy nic się nie zmieniło czyli opornik jak w Twoim poście 27 ohm ? i czy czek z tym opornikiem sam zgaśnie po jakimś czasie ? i go ponownie nie wywali?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #831122 Wysłany: 20 Lis 2017, 20:24; 
 Temat postu: Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 291
Pomógł: 5
Mi się kontrolka ponownie zapala. Sterownik nie wykrywa braku siłownika jednak z czasem nie zgadza się powietrze i błąd i tak wyskoczy. Jak ostatnio kontrolka zgasła to myślałem że po roku się spaliła. Jednak świeci ponownie. Przestałem się nią przejmować, opornik zostawiłem. Jeżdżę już tak niecałe dwa lata.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #831162 Wysłany: 21 Lis 2017, 17:42; 
 Temat postu: Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 417
Pomógł: 9
KarolGt, ok Dzięki


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO