Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj
http://fiatpunto.com.pl/topic53478.html
Strona 1 z 1

Autor:  denaturator [ 31 Sty 2016, 22:03 ]
Temat postu:  EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj

Witam
To mój pierwszy post na forum ale mam nadzieję że ten poradnik komuś się przyda. Po co, jak i dlaczego? Jakiś czas temu w Grande Punto 1.3 mtj pojawił się bad 0401 a wraz z nim przypływ wigoru i chęci do przyśpieszania kropka. Po analizie i przeszukaniu internetu doszedłem do wniosku ze zawór egr zawiesił się w położeniu otwartym. Słyszałem o wycinaniu i mapowaniu u kolegi Cinka ale to za daleko. Druga opcją było oszukanie komputera opornikiem wg przepisu z włoskiego forum http://www.mjet.it/howto/egr/egr.html.
A więc przechodząc do meritum:

1. kupujemy w elektronicznym dwa konektory męskie w najmniejszym rozmiarze. Ja musiałem je trochę podpiłować.

Image

2. Kupujemy też opornik ceramiczny 27ohm 5watt a następnie lutujemy te 3 elementy i izolujemy taśmą izolacyjną lub w bardziej profesjonalny sposób.

Image

3. zdejmujemy wtyczkę z gniazda zaworu EGR.

Image

4. w gnieździe jest 6 wtyków ale tylko nr2 i nr6 są podłączone

Image

5. właśnie do nich podłączamy opornik.

Image

6. następnie izolujemy całość.

Image

Podsumowanie:
Operacja jest prosta jak drut. Próbowałem wartości opornika 22ohm ale nie odczułem różnicy jednak przy oporniku 27ohm reakcja samochodu byla taka jak przy zawieszonym zaworze egr czyli
dużo płynniejsze przyspieszanie w przedziale 1000-2000 obr/min. Turbo dziura wciąż jest ale nie jest tak odczuwalna. Samochód tak jak wcześniej ma ogień powyżej 2500 ale teraz dużo płynniej do tego "ognia" dociera. Kolejny plus to niższe spalanie przy dynamicznej jeździe. Nie trzeba już kręcić obrotów powyżej 2500 żeby w miarę dynamicznie jechać. Przy jeździe na "emeryta" również można odczuć różnicę bo wcześniej można wrzucić wyższych bieg. W oryginalnym poradniku z mjet.it wartość opornika o 33ohm jednak wg opinii innych użytkowników tego forum wartości powyżej 27ohm wysila wtryskiwacze.

W mojej opinii najlepszym wyjściem jest programowe pozbycie się egr. Żeby nie było. Metoda dla mniej zamożnych lub niemających dostępu do dobrych fachowców typu Cinsoft.

Autor:  oko21 [ 31 Sty 2016, 22:32 ]
Temat postu:  Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj

topic52832.html?hilit=egr

Autor:  KarolGt [ 05 Lut 2016, 15:15 ]
Temat postu:  Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj

denaturator napisał(a):
Przy jeździe na "emeryta" również można odczuć różnicę bo wcześniej można wrzucić wyższych bieg. W oryginalnym poradniku z mjet.it wartość opornika o 33ohm jednak wg opinii innych użytkowników tego forum wartości powyżej 27ohm wysila wtryskiwacze.


Mógłbyś rozwinąć temat?
Jaki ma to wpływ na wtryskiwacze? jak sterowanie silnika odbiera wartość 33 omy, a jak 27 om?
Ewentualnie podaj źródła by można się dokształcić

Wyciągnięcie wtyczki z siłownika sterującego EGR nie daje pewności 100% zamknięcia
Najlepiej byłoby odkręcić zawór i sprawdzić jego zamknięcie.
Jeśli mamy czysty zawór i sprawną sprężynę to nie ma problemu, w innym przypadkach może okazać się że jakiś procent spalin jednak zawraca do silnika. Sam

Autor:  denaturator [ 08 Lut 2016, 19:58 ]
Temat postu:  Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj

Dzięki za pytanie.

Niestety jestem laikiem w sprawach motoryzacyjnych i lepiej czuję się z lutownicą niż kluczem w dłoni. Nie znam stanu zasmolenia swojego zaworu a jeśli kogoś wprowadziłem w błąd, informacją o zamknięciu zaworu, to przepraszam. Wszystkie informacje jakie mam znalazłem na włoskiej stronie forum www.mjet.it forum jest po włosku wiec bez znajomości włoskiego raczej wiele nie zdziałamy. Można wspomagać się translatorem googla ale raczej więcej informacji nie uzyskacie. Poradnik napisałem dla takich laików jak ja. Może pomoże to innym w znalezieniu potrzebnych wiadomości w jednym miejscu.

pozdrawiam

Autor:  KarolGt [ 11 Lut 2016, 14:50 ]
Temat postu:  Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj

Wymyśliłem teorię która być może wyjaśnia to zjawisko. Wszystko poniżej to moje domysły powstałe w oparciu o informacje z forum:

Wyjęcie wtyczki sterowania siłownikiem EGR powoduje przymknięcie zaworu (czy jest 100% zależy od sprężyny i brudu).
Zależnie od jazdy sterownik próbuje w różnym stopniu regulować zaworem, jednak odczyty przepływu nie zgadzają się z planowanymi ze względu na zamknięty EGR. Błąd w komputerze zostaje wyrzucony dopiero gdy sytuacja się powtarza i różnice w oczekiwanym przepływie są znaczące od tych spodziewanych.

Wpinając opornik we wtyczkę symulujemy podłączenie siłownika zaworu EGR. Prawdopodobnie różnymi wartościami opornika możemy symulować otwarcie zaworu EGR od 0 do 100%. Przy czym to 33omy to prawdopodobnie 100% zamknięcie.
Jeśli będziemy zmniejszać ten opór to sterownik będzie myślał że zawór jest otwierany, automatycznie będzie dawkował mniej świeżego powietrza oczekując dopływu spalin z EGR. Jeśli wartość opornika będzie zbyt niska zawartość dostarczanego powietrza spadnie na tyle że że ponownie rozjedzie się spodziewany sumaryczny przepływ od rzeczywistego i zacznie nam wyrzucać błąd.
Te 27 om to być może symulacja 10% otwarcia jak po rozruchu silnika różnice w przepływie powietrza są zbyt małe żeby sterownik wyrzucił błąd, jednak ilość powietrza dostarczanego do komory spalania spada na tyle że obniża temperaturę spalania i wtryski pracują w niższych temperaturach. Informacja o 100 zamknięciu EGR powoduje zaciągnięcie 100% powietrza z dolotu w efekcie ilość tlenu wzrasta

Autor:  tzok [ 23 Mar 2016, 18:00 ]
Temat postu:  Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj

Sterownik silnika nie ma żadnej bezpośredniej informacji zwrotnej o otwarciu zaworu. W złączu podłączone są tylko 2 piny, które zasilają cewkę siłownika zaworu. Rezystor symuluje jedynie tę cewkę, nic więcej. Pozycja otwarcia zaworu jest wyliczana w oparciu o sygnał czujników MAP i MAF i wartość rezystora nie ma na nią wpływu. Rezystor eliminuje tylko "elektryczny" błąd EGRu.

Autor:  madas87 [ 29 Maj 2016, 01:17 ]
Temat postu:  Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj

Witam, wykonałem całą instrukcję opisaną w poście, jednak po przejechaniu 10-15km zapaliła mi się lampka sygnalizacyjna oznaczona na zdjęciu kwadratem. Jest to normalne, potrzebny byłby emulator aby się nie zapalała, czy coś źle podłączyłem? Można tak z tym jeździć?

Image

Na forum wyczytałem, że niejaki Cinek wycina fizycznie i programowo egr z softu. Ktoś wie jakie to byłyby koszta u niego?

Autor:  oko21 [ 29 Maj 2016, 10:37 ]
Temat postu:  Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj

Po kilku, kilkunastu kilometrach zgaśnie i więcej się nie zapali. Miałem tak samo.

Autor:  Pabllo78 [ 08 Lis 2017, 19:31 ]
Temat postu:  Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj

denaturator, Witam i mi wyskoczył błąd erg skanowałem ale ponownie wyskoczył .Nie che mi się teraz tego czyścić bo jest zimno w lato to rozbiorę i wyczyszczę razem z kolektorem itd .teraz moje dwa pytania czy nic się nie zmieniło czyli opornik jak w Twoim poście 27 ohm ? i czy czek z tym opornikiem sam zgaśnie po jakimś czasie ? i go ponownie nie wywali?

Autor:  KarolGt [ 20 Lis 2017, 20:24 ]
Temat postu:  Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj

Mi się kontrolka ponownie zapala. Sterownik nie wykrywa braku siłownika jednak z czasem nie zgadza się powietrze i błąd i tak wyskoczy. Jak ostatnio kontrolka zgasła to myślałem że po roku się spaliła. Jednak świeci ponownie. Przestałem się nią przejmować, opornik zostawiłem. Jeżdżę już tak niecałe dwa lata.

Autor:  Pabllo78 [ 21 Lis 2017, 17:42 ]
Temat postu:  Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj

KarolGt, ok Dzięki

Autor:  Szczepan [ 09 Lut 2019, 11:42 ]
Temat postu:  Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj

Odkopie temat.
W opisie jest, że zdejmujemy wtyczkę z egr i jest tam 6 pinów. O której wtycze mowa? Ta na egr przecież jest na 2 Piny

Autor:  Pabllo78 [ 08 Kwi 2019, 15:55 ]
Temat postu:  Re: EGR: opornik zamiast wycinania i zaślepek 1.3mtj

Szczepan, To nie daje nic, ten opornik , błąd i tak wyskakuje u jednych szybciej u innych po pewnym czasie .WERSJA Z OPORNIKIEM NIE DZIAŁA .Sterownik po pewnym czasie i tak się zorientuje ze jest coś nie tak:) i wyskoczy bład.

Jedyne rozwiązanie na problemy z EGR To
1. Zaślepić.
2. Oczyścić cały EGR (zdemontować:)
3. Lub oczyścić sam grzybek zaworu EGR . 90 % to jest przyczyna.

Co do zaślepienia nie wypowiadam się nie robiłem .Opinie na forum SA podzielone :) .Ja lubię jak auto jest bez modyfikacji :) LUDZIE ZAŚLEPIAJĄ EGR ,A NAWET NIE CHCE IM SIĘ POŚWIECIĆ CHWILI CZASU BY SPRAWDZIĆ JAK TO DZIAŁA I CO TAM SIĘ PSUJE :). Mechanicy natomiast nowy EGR panie od razu :). Ja czyszczenie jak w tym filmie ,CZYLI KOMPLEKSOWE wykonałem ,wiec wiem i ze metoda przedstawiona w 2 filmie przyniesie podobny rezultat .

CO do czyszczenia EGR jest trochę z tym pracy ale przy okazji czyścisz kolektor dolotowy (U MENI BYŁA MASAKRA), kanały dolotowe w głowicy zwężone o polowe !!! itd .Przywracasz fabrykę :)(auto nie puszcza niebieskiego dyma po odpaleniu lepiej się zbiera , odczuwasz ze jest jak dawniej) mi to zajmowało ok 4 godzin pracy w garażu tu masz dokładny film jak to wykonać lub do mechanika np za 200 zł niech to wykona i masz na spokój na lata . https://www.youtube.com/watch?v=ooqkL0arlsA .

Jest jeszcze jedna wersja nr 2:).. 30 minut i odblokujesz zatarty grzybek EGR https://www.youtube.com/watch?v=NowdgS8pDAY . Metoda dobra likwiduje problem .ALE NAJLEPSZA jest pierwsza :E BO PRZYWRACA MOC ,Silnik nabiera wigoru :) a dodatkowo dostajesz bonus PRZESTAJE DYMIĆ PO ODPALENIU:)

Teraz tak sprawdź cewkę czy działa , odkręcasz ja od erg, podłącz pod te dwa piny napięcie z aku i musi się wysuwać taki trzpień z niej jeśli nie to cewka spalona.
Sprawdź palcem czy jak naciskasz na grzybek Egr to on się porusza ma chodzić delikatnie bez zacięć .
Jeszce można by to sprawdzić bez żadnego rozbierania dajesz głowę w okolice egr ktoś odpala auto ty słuchasz po czym gasi auto silnik zgaśnie powinno po sekundzie być charakterystyczne cykniecie wyraźnie słyszalne .To sterownik otworzy erg na Maxa po czym go zamknie .

...A najlepiej kup sobie na allego za 20 zł OBD2 z programem np Torque na androida pokasujesz sobie błędy bo i tak musisz skasować nawet po naprawie sam nie zniknie 8) a do tego sprawdzisz sobie czy się otwiera i czy zamyka egr itd

Najczęstsze problemy to zabrudzony grzybek EGR( zablokowany w pozycji otwartej zamkniętej ,przymkniętej )LUB lub uszkodzony elektromagnes LUB po prostu taki syf w Egr ze nie ma prześwitu :)

[ Dodano: 08 Kwi 2019, 15:51 ]

...... w wersji nr 2:) Używamy wkrętarki i zaklepanej nasadki 6 mm :) nałożonej na bita :)

Załączniki:





Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/