Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Problem po wymianie kompletnego sprzęgła w kropku mk I http://fiatpunto.com.pl/topic11303.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | combatdudepl [ 19 Paź 2008, 19:40 ] |
Temat postu: | Problem po wymianie kompletnego sprzęgła w kropku mk I |
Witam szanownych forumowiczów-jest to mój pierwszy post na fiacikowym forum. Mój problem jest następujący. Po wymianie kompletnego sprzęgła (docisk łożysko tarcza - LUK) - całość skręcona - na lewarku zmiany biegów wrzucony luz - auto można przetoczyć - po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu i wciśnięciu pedału sprzęgła koła są zablokowane - autko rusza się tylko o jakiś 1 cm i koła się blokują, nie ma znaczenia na jakim biegu zakres ruchu i blokowania jest taki sam - koło zamachowe silnika nawet nie drgnie, mechanizm różnicowy działa dwa koła w górze, bieg wrzucony, kręcąc jednym, drugie kręci sięw przeciwną stronę. Skrzynia nie była skręcona na "chama", ale lekko też nie weszła - w okienku skrzyni widać, że po naciśnięciu pedału sprzęgła docisk na słoneczku cofa się w odpowiednia stronę. Co mogło pójść nie tak ? Wszystkie biegi można wybrać na lewarku, więc chyba raczej nie ma tu przypadku "2biegów" ? Półosie były wyjmowane ze skrzyni-znajomy mówił coś o blokadzie gniad półosi bo zapadka bo coś ? Wszystkie sugestie i pomysły mile widziane. |
Autor: | mariano italiano [ 19 Paź 2008, 21:50 ] |
Temat postu: | |
Witam trzeba zadać sobie pytanie czy tarcza sprzęgła nie jest założona odwrotnie. Spróbuj poluzować linkę sprzęgła może jest za bardzo naciągnięta i wysprzęgla . |
Autor: | combatdudepl [ 19 Paź 2008, 22:03 ] |
Temat postu: | |
Tarcza wchodzi tylko w jeden sposób, jeżeli jest założona źle to wystająca część tarczy haczy o śruby w kole zamachowym, no i tarcza odstaje od docisku w kole zamahowym, zamiast do nie go przylegać. Co do linki to właśnie jest naciągnięta na maksa, a zachowuje się tak jakby nie wysprzęgał po wciśnięciu pedału (docisk na słoneczku chodzi - widać przez okienko) |
Autor: | mrider [ 20 Paź 2008, 00:37 ] |
Temat postu: | |
No ok, to co opisujesz sprawdzasz na aucie podniesionym na lewarku. Jak wygląda sytuacja na zapalonym silniku? |
Autor: | combatdudepl [ 20 Paź 2008, 16:33 ] |
Temat postu: | |
W takim stanie rzeczy udało mi się go uruchomić tylko raz (na luzie)- kręcił bardzo ciężko i ledwo zapalił - pochodził z 10 sekund i wyłączyłem (pracował inaczej niż zwykle więc wyłączyłem)- później nie chciał przekręcić ani razu (bendix zaskakiwał i nic poza tym), biegu wrzucić nie próbowałem bo wiedziałem, że coś jest nie tak. Do głowy przychodzi mi tarcza sprzęgła- może nie trafiła w wieloklin ? [ Dodano: 20 Paź 2008 16:33 ] Tak jak myślałem wieloklin, trafił jakimś cudem po delikatnym skosie w gniazdo na tarczy sprzęgła i wypchnęło (gniazdo w tarczy - łamiąc ją przy okazji) w stronę silnika. Do wymiany tylko tarcza, która jakimś cudem pękła bezgłośnie przy dokręcaniu skrzyni. Jedyny pożytek z tego, że jestem już mistrzem w wyjmowaniu skrzyni, zbijaniu półosi itd.... ![]() Do zamknięcia- niech ten temat będzie przestrogą dla innych - skrzynia ma wskoczyć na swoje miejsce bez oporów. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |