Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Jakie Punto wybrać? http://fiatpunto.com.pl/topic364.html |
Strona 1 z 3 |
Autor: | krisk [ 28 Sty 2007, 02:01 ] |
Temat postu: | Jakie Punto wybrać? |
Witam Chciałbym kupić punciaka, ale nie wiem jaki typ wybrać. Jest wiele modeli: 55, 75 ELX itp. Czy wie ktoś może, gdzie można znaleźć informacje o rodzajach Punto (silnik i wyposażenie). Chodzi o roczniki '94-'97. |
Autor: | krisk [ 28 Sty 2007, 13:05 ] |
Temat postu: | |
Troszke pogrzebałem i znalazłem:) Punto 55 - 1108cc Fire, SPI, 8v, 54cv Punto 60 - 1242cc Fire, SPI, 8v, 60cv Punto 75 - 1242cc Fire, MPI, 8v, 75cv Punto 90 - 1582cc, MPI, 8v, 88cv (Sporting; Cabrio) Mam zatem inne pytanie, jakie jest spalanie dla silnika punto 60 i 75. Pojemność jest taka sama, różnią się tylko wtryskiem no i mocą. Co lepiej wybrać, pomóżcie proszę. |
Autor: | ipIV [ 28 Sty 2007, 13:30 ] |
Temat postu: | |
60 i 75 mają też inny wałek rozrządu. Silniki SPI z tego co wiem palą więcej niż MPI o tej samej pojemności.... SC 0,9 39KM SPI pali więcej niż moje punto 1,2 60KM MPI o 1-2 litry w mieście. Myślę że ten 75KM nie powinien palić więcej niż 7l w mieście ----- Może lepiej dorzucić kilka tysiaków i kupić punto II ? |
Autor: | Maras [ 28 Sty 2007, 21:12 ] |
Temat postu: | Re: Jakie Punto wybrać? |
krisk napisał(a): Witam
Chciałbym kupić punciaka, ale nie wiem jaki typ wybrać. Jest wiele modeli: 55, 75 ELX itp. Czy wie ktoś może, gdzie można znaleźć informacje o rodzajach Punto (silnik i wyposażenie). Chodzi o roczniki '94-'97. Z tego rocznika, tylko 75 i najlepiej w wersji ELX. Dostajesz w zamian dobry silnik z 73 rumakami, welurową tapicerkę, światła przeciwmgielne przednie, elektrykę szyb, lampy 2xH1, mebelek środkowy, dzieloną tylnią kanapę, regulację lędźwiową fotela kierowcy. Chyba, że finansowo wydolisz to sportasia, bądź Stile 85 konne. A wszystko to przy znośnym zużyciu paliwa. |
Autor: | Pitersen [ 28 Sty 2007, 21:21 ] |
Temat postu: | |
Prosze bardzo! Ja Ci doradzam kupno punta z Niemiec, tak jak ja to zrobiłem, jestem zadowolony w 100%, bo to co w Polsce oglądałem to jeden wielki szrot! Jak będziesz kupował to zwracaj uwagę na to ze auto jest zadbane, z małym przebiegiem, niż na to ze ma super wyposażenie a jest zniszczony No i kup wersje SX albo w gore (ELX), bo w S to sie zdarza ze nie ma obrotomierza i we wszystkich S nie ma wskaźnika temperatury Jeszcze dodam ze moj 1.2 8V 60KM pali teraz po miescie 8-8,5l |
Autor: | Basti [ 29 Sty 2007, 05:35 ] |
Temat postu: | |
Wojtas_BB napisał(a): Pitersen napisał(a): Prosze bardzo! zastanawiam sie, skąd ja znam tą instrukcję Chyba z IKP |
Autor: | WojtasBB [ 29 Sty 2007, 08:49 ] |
Temat postu: | |
Basti napisał(a): Chyba z IKP przede wszystkim z mojego skanera |
Autor: | Basti [ 29 Sty 2007, 09:19 ] |
Temat postu: | |
Wojtas_BB napisał(a): Basti napisał(a): Chyba z IKP przede wszystkim z mojego skanera A tego to nie wiedziałem No nic tylko dziękować |
Autor: | Pitersen [ 29 Sty 2007, 18:25 ] |
Temat postu: | |
A instrukcja fajna , przydala sie Ja kupilem z Niemiec, na pewno nie był szykowany bo widac było po nim, jeszcze mial wgięty botnik i roztrzaskana lampe, wymienilem i smigam A w pazdzioerniku jak sie troche zimno zrobiło i zaczelo sie uzywac ogrzewania to okazalo sie ze nagrzewnica przecieka, co sie potem dowiedzialem ze to bardzo czesta usterka w Punto I, 80 zł i jest nowa , teraz grzeje jak trzeba |
Autor: | Grzyws [ 29 Sty 2007, 21:13 ] |
Temat postu: | |
nero napisał(a): tak, w niemczech są super zadbane bryki...
Tak szczególnie ten 20 letni złom z przebiegiem 200 tyś km po trzech wypadkach..... dziękuje postoje. Wiem że w Niemczech można dorwać jakiś zadbany egzemplarz ale to trzeba naprawdę nieźle się rozglądać. Ja tam wole krajowe wozy. |
Autor: | daras [ 01 Lut 2007, 09:47 ] |
Temat postu: | |
Jak się decydowałem na pierwszą kropkę to wybór mój padł na wersję 75 ELX. Fakt, że trzeba było co nieco w niego zainwestować ale najważniejsze moim zdaniem żeby był cały, tj. BEZWYPADKOWY. Odpada ci problem z ew. rdzą i innymi skutkami niefachowych napraw. Wymiana amorów z przodu i z tyłu, klocków, tarcz i szczęk, płynów, pompy płynu i kompletnego rozrządu (wszystko po 60 kkm) to jakieś groszowe sprawy były a Punciak śmigał później aż miło - razem w Chorwacji nawet byliśmy Samochód bardzo wygodny do jazdy, "żywy" a spalanie w trasie spokojnie schodziło poniżej 5 l./100 km. w mieście oscylowało w okolicach 7,5 l.. Bardzo miło GO wspominam i mogę ci z czystym sumieniem właśnie taką wersję polecić |
Autor: | krisk [ 01 Lut 2007, 19:46 ] |
Temat postu: | |
Dziękuję wszystki za udział w dyskusji. Chyba jednak zdecyduję się na wersję 75ELX:). Proszę jeszcze o kilka szczegółów na co należy głównie zwrócić uwagę przy kupnie punciaka. |
Autor: | ka-8 [ 04 Lut 2007, 19:44 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): 60 i 75 mają też inny wałek rozrządu. Silniki SPI z tego co wiem palą więcej niż MPI o tej samej pojemności.... SC 0,9 39KM SPI pali więcej niż moje punto 1,2 60KM MPI o 1-2 litry w mieście. Myślę że ten 75KM nie powinien palić więcej niż 7l w mieście
----- Może lepiej dorzucić kilka tysiaków i kupić punto II ? Swego czasu zrobilem prawie 120000km Punto I SX 75KM, i spalanie wygladalo mniej wiecej tak ze w trasie jak sie jechalo w okolicach 100-110km/h to wychodzilo 5.0-5.5L/100km, jak sie docisnelo i jechalo powiedzmy okolo 140km/h to jakies 7.0-7.5L/100km. Auto fajne zrywne, kumpela ktora miala prawie ze identyczne Pumpo, tylko z silnikiem 60KM mowila ze nie ma zupelnie porownania i ze moim Kropkiem jezdzi sie o wiele lepiej. Co do awaryjnosci to sie nie wypowiadam, bo wlasciwie nie ma o czym gadac. Standardowa sprawa - alternator (1 raz) i klepanie wahacza po prezjechaniu 110000km nie uwazam za awarie. Opinia końcowa: gorąco polecam. Jezeli chodzi zaś o Punto II, to też troszkę pojeździwszy, wybrałbym jednak jedynkę, ale to chyba kwestia gustu, choć w P II już częściej psuły się jakieś pierdoły, i bardzo denerwują mnie często przepalające się żarówki H7, które nie dość że drogie, to jeszcze bardzo ciężko się wymienia. |
Autor: | ipIV [ 04 Lut 2007, 19:56 ] |
Temat postu: | |
ka-8 napisał(a): H7 Ja mam H1 W ciągu 63 000 spaliły się 2 lewa i prawa
|
Autor: | golab [ 04 Lut 2007, 20:00 ] |
Temat postu: | |
ka-8 napisał(a): bardzo denerwują mnie często przepalające się żarówki H7
Znajomy ma takiego w nauce jazdy i tak samo mówi, że żarówy przepalają mu sie co chwile... On to sobie tłumaczy tym, iż w reflektorze jest mało miejsca i za bardzo sie tam nagrzewają. Nie wiem, może i ma racje... |
Autor: | ipIV [ 04 Lut 2007, 20:02 ] |
Temat postu: | |
Ja też mam mało miejsca |
Autor: | ka-8 [ 04 Lut 2007, 20:05 ] |
Temat postu: | |
golab napisał(a): Znajomy ma takiego w nauce jazdy i tak samo żarówy przepalają mu sie co chwile... On to sobie tłumaczy tym, iż w reflektorze jest mało miejsca i za bardzo sie tam nagrzewają. Nie wiem, może i ma racje...
Ja słyszałem wersję o tym że te żarówki sa bardzo wrażliwe na skoki napięcia i że dla nich jest zabójczy nawyk jaki można sobie wyrobić w starszych Punto I i np. Seicento, że mając świadomość że wyłączając zapłon i wyjmując kluczyk gasną światła, nie wyłączasz ich po prostu gasząc silnik lub go odpalając. Przy rozruchu i przy gaszeniu silnika podobno bardzo skacze napięcie i to je dobija. Nie wiem czy to prawda... |
Autor: | golab [ 04 Lut 2007, 20:08 ] |
Temat postu: | |
A tam są H7, czy H1 w końcu ? |
Autor: | ipIV [ 04 Lut 2007, 20:09 ] |
Temat postu: | |
golab napisał(a): A tam są H7, czy H1 w końcu ?
od 2002r H1, wcześniej H7. Zostało to zmienione z tego powodu, że się paliły |
Autor: | golab [ 04 Lut 2007, 22:43 ] |
Temat postu: | |
A no właśnie, on ma z '99 albo '00, już nie pamiętam... Toteż jemu tak często padają. |
Autor: | WojtasBB [ 04 Lut 2007, 23:07 ] |
Temat postu: | |
krisk napisał(a): Dziękuję wszystki za udział w dyskusji. Chyba jednak zdecyduję się na wersję 75ELX:). Proszę jeszcze o kilka szczegółów na co należy głównie zwrócić uwagę przy kupnie punciaka.
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/zrobtosam_kupmk1.html tam wsio jest dokładnie opisane |
Autor: | małgoś [ 09 Lut 2007, 09:20 ] |
Temat postu: | |
Moje Punto I ma silnik 1,2 16 V jak dla mnie chodzi super, jeszcze nie wiem dokładnie ile spala ale przy jeździe mieszanej wyszło ok 6-6,5 l. Autko bardzo polecam. |
Autor: | Pitersen [ 09 Lut 2007, 18:27 ] |
Temat postu: | |
małgoś napisał(a): ok 6-6,5 l.
o w morde!! To moj 1.2 8V 60 KM teraz mi pełny bak spalil 7,5-8l na 100 KM, a tu takie niskie spalanie masz laska Chyba ze nie przekraczasz 1500 obr/min , bo ja to zwylke nie przekraczam 4000 obr/min |
Autor: | ipIV [ 09 Lut 2007, 20:10 ] |
Temat postu: | |
Pitersen napisał(a): Chyba ze nie przekraczasz 1500 obr/min
No ale zalecał bym czasami przedmuchać zawory I zakręcić do 5000 rpm |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |