Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Punto mk I - podstawowe dane techniczne - FAQ
http://fiatpunto.com.pl/topic10469.html
Strona 1 z 1

Autor:  STax [ 11 Wrz 2008, 19:25 ]
Temat postu:  Punto mk I - podstawowe dane techniczne - FAQ

Wszystkie dane na podstawie instrukcji obsługi z 97r i ewentualnie książki "Fiat Punto" z WKŁ

Silniki:

55 i 6 speed
kod: 176B2.000
cylindry: 4 w linii
zawory: 2 na cylinder
stopień sprężania: 9,6:1
średnica i skok tłoka (mm): 70x72
pojemność skokowa: 1108ccm
moc maksymalna: 54kM przy 5500obr/min
maksymalny moment: 86Nm przy 3250obr/min
luz roboczy na zimno: zawór ssący 0,4 +/- 0,05m, zawór wydechowy 0,5 +/- 0,05mm
Ciśnienie wtrysku: 1 bar
Obroty biegu jałowego: 800-900obr/min

60 i selecta
kod: 176B4.000
cylindry: 4 w linii
zawory: 2 na cylinder
stopień sprężania: 9,6:1
średnica i skok tłoka (mm): 70,8x78,9
pojemność skokowa: 1242ccm
moc maksymalna: 60kM przy 5500obr/min
maksymalny moment: 98Nm przy 3000obr/min
luz roboczy na zimno: zawór ssący 0,4 +/- 0,05m, zawór wydechowy 0,5 +/- 0,05mm
Ciśnienie wtrysku: 1 bar
Obroty biegu jałowego: 800-900obr/min

75 i HSD
kod: 176A8.000
cylindry: 4 w linii
zawory: 2 na cylinder
stopień sprężania: 9,8:1
średnica i skok tłoka (mm): 70,8x78,9
pojemność skokowa: 1242ccm
moc maksymalna: 73kM przy 6000obr/min
maksymalny moment: 106Nm przy 4000obr/min
luz roboczy na zimno: zawór ssący 0,45 +/- 0,05m, zawór wydechowy 0,45 +/- 0,05mm
Ciśnienie wtrysku: 2,5 bar
Obroty biegu jałowego: 800-900obr/min

85 i Sporting 1,2
kod: 176B9.000
cylindry: 4 w linii
zawory: 4 na cylinder
stopień sprężania: 10,2:1
średnica i skok tłoka (mm): 70,8x78,86
pojemność skokowa: 1242ccm
moc maksymalna: 86kM przy 6000obr/min
maksymalny moment: 113Nm przy 4500obr/min
Obroty biegu jałowego: 750-850obr/min


90 i Sporting 1,6
kod: 176A9.000
cylindry: 4 w linii
zawory: 2 na cylinder
stopień sprężania: 9,5:1
średnica i skok tłoka (mm): 86,4x67,4
pojemność skokowa: 1581ccm
moc maksymalna: 88kM przy 5750obr/min
maksymalny moment: 127Nm przy 2750obr/min
luz roboczy na zimno: zawór ssący 0,4 +/- 0,05m, zawór wydechowy 0,45 +/- 0,05mm
Ciśnienie wtrysku: 3 bar
Obroty biegu jałowego: 800-900obr/min

GT (1,4 Turbo)
kod: 176A4.000
cylindry: 4 w linii
stopień sprężania: 7,8:1
średnica i skok tłoka (mm): 80,5x67,4
pojemność skokowa: 1372ccm
moc maksymalna: 133kM przy 5750obr/min
maksymalny moment: 204Nm przy 3000obr/min
luz roboczy na zimno: zawór ssący 0,4 +/- 0,05m, zawór wydechowy 0,5 +/- 0,05mm
Turbosprężarka chłodzona płynem chłodniczym z zaworem "waste gate" i intercoolerem, doładowanie 1,3 bar
Ciśnienie wtrysku: 1 bar
Obroty biegu jałowego: 800-900obr/min

D
kod: 176B3.000
cylindry: 4 w linii
zawory: 2 na cylinder
stopień sprężania: 20,5:1
średnica i skok tłoka (mm): 82,6x79,2
pojemność skokowa: 1698ccm
moc maksymalna: 57kM przy 4500obr/min
maksymalny moment: 98Nm przy 2500obr/min
luz roboczy na zimno: zawór ssący 0,25 +/- 0,35m, zawór wydechowy 0,3 +/- 0,4mm
Obroty biegu jałowego: 770-850obr/min

TD
kod: 176A5.000
cylindry: 4 w linii
zawory: 2 na cylinder
stopień sprężania: 19:1
średnica i skok tłoka (mm): 82,6x79,2
pojemność skokowa: 1698ccm
moc maksymalna: 71kM przy 4500obr/min
maksymalny moment: 134Nm przy 2500obr/min
luz roboczy na zimno: zawór ssący
Turbosprężarka napędzana spalinami z zaworem "waste gate", ciśnienie doładowania 0,75bar przy 4500obr/min
EGR
Obroty biegu jałowego: 880-920obr/min

TD + katalizator
kod: 176A3.000
cylindry: 4 w linii
zawory: 2 na cylinder
stopień sprężania: 19:1
średnica i skok tłoka (mm): 82,6x79,2
pojemność skokowa: 1698ccm
moc maksymalna: 69kM przy 4500obr/min
maksymalny moment: 134Nm przy 2500obr/min
luz roboczy na zimno: zawór ssący 0,3 +/- 0,05m, zawór wydechowy 0,35 +/- 0,05mm
Turbosprężarka napędzana spalinami z zaworem "waste gate", ciśnienie doładowania 0,75bar przy 4500obr/min
EGR

Obroty biegu jałowego: 880-920obr/min

Tyle na początek, systematycznie będę dopisywał

Autor:  mrider [ 12 Wrz 2008, 00:06 ]
Temat postu: 

W kodach silników jest troszkę nie tak... W wolnej chwili podam prawidłowe.

Autor:  STax [ 12 Wrz 2008, 08:55 ]
Temat postu: 

dzikidaniel: pojemność faktycznie przy kopiowaniu nie zmieniłem :E Oznaczenia wg instrukcji. Instrukcja z 97' roku więc dane dla GT też z tego roku...

mrider: te kody są prawidłowe dla punto sprzedawanych w Polsce w 97r. We Włoszech mogły być inne, ale faktycznie coś przy dieslach namieszałem przez stosowanie kopiuj+wklej :E ...

Autor:  mrider [ 13 Wrz 2008, 00:57 ]
Temat postu: 

Punto 55/6 speed:
176A6.000 i 176B2.000

Punto 60:
176A7.000 i 176B4.000

Punto Selecta
176B1.000

Punto 75
176A8.000

Punto 90
176A9.000

Punto TD
176A5.000

Punto TD+kat
176A3.000

Punto GT (98kW)
176A4.000

Wersje z centralkami wtryskowo-zapłonowymi Magneti Marelli (wszystkie od 55 do 85, centralki z kodem IAW xxxxxx) występują w dwóch odmianach, z implementacją immobilisera lub bez. W przypadku immobilisera jest to zawarte w oznaczeniu centralki w postaci wpisu IMB na końcu kodu, np. IAW 6F.SB.xx.xxxxxxxxxx.IMB

Oleje:
Benzyniaki oprócz GT:
Półsyntetyk SAE 15W40 CCMC G4, API SG i półsyntetyk SAE 10W40 CCMC G5, API SH

GT:
półsyntetyk SAE 10W40 CCMC G5, API SH

Klekoty:
Mineralny SAE 15W40 CCMC PD2, API CD

Oleje do skrzyni biegów:

Manual: SAE 80W EP, API GL4
Automat: Uniwersalny CVT

Płyn chłodniczy na bazie glikolu, krzemionkowy (zielony/niebieski)

Brakuje dwóch kodów silników od GT.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/