Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
FIAT Punto 60 S/60 SX 1,2i (1993 - 1999) http://fiatpunto.com.pl/topic17151.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Xyś [ 28 Lip 2009, 15:18 ] |
Temat postu: | FIAT Punto 60 S/60 SX 1,2i (1993 - 1999) |
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika 176 A7.000 (FIRE 1.2 SPI) Średnica cylindra 70,8 mm Skok tłoka 78,9 mm Pojemność skokowa 1242 cm3 Stopień sprężania 9,6 Ciśnienie sprężania 1,15 MPa Moc maksymalna 44 kW (60 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5500 obr/min Moment maksymalny 96 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3000 obr/min Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na trzech łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,8 mm Fazy rozrządu - otwarcie zaworu ssącego 7° przed ZZ - zamknięcie zaworu ssącego 35° po ZW - otwarcie zaworu wydechowego 37° przed ZW - zamknięcie zaworu wydechowego 5° po ZZ Wznios krzywek wałka rozrządu 8,8 mm Luz roboczy zaworów (na zimno) - zawór ssący 0,40 ± 0,05 mm - zawór wydechowy 0,50 ± 0,05 mm Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej - typ / FIAT - wymiana / co 105 000 km Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica połączona ze zbiornikiem wyrównawczym, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem Termostat - temperatura początku otwarcia 85...89°C - temperatura pełnego otwarcia 100°C - skok minimalny zaworu 7,5 mm Wentylator / elektryczny, sześciołopatkowy, Magneti-Marelli - temperatura włączenia 90...94°C - temperatura wyłączenia 85...89°C Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego 98 kPa Układ smarowania / pod ciśnieniem Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na przedniej końcówce wału korbowego i napędzana bezpośrednio Ciśnienie oleju / w temperaturze 100°C przy 3000 obr/nin wynosi 0,34...0,49 MPa Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Olio Oil, Tecnocar R 352 lub Fram PH 4558 Układ zasilania / wtryskowy, jednopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania silnika Weber-Marelli IAW 6F.S3, z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający: - zbiornik paliwa, - pochłaniacz par paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania, - pompę paliwa, - filtr paliwa, - zespół wtryskowy (z regulatorem ciśnienia paliwa, wtryskiwaczem, czujnikiem położenia przepustnicy i czujnikiem temperatury powietrza zasilającego), - filtr powietrza. Zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa / Siemens - rezystancja 21,4 W Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, Walbro Marval MSS 070/00 - napięcie znamionowe 12 V - wydatek 90 l/h Filtr paliwa / Weber F1-03, Tecnocar B11 lub Fram G 6400 - wymiana / co 30 000 km lub co 2 lata Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, FIAT, Tecnocar A 871 lub Fram CA 4556 - wymiana / co 30 000 km lub co 2 lata Regulator ciśnienia paliwa / przeponowy, umieszczony przy zespole wtryskowym, Weber - ciśnienie paliwa 80...120 kPa Wtryskiwacz paliwa / elektromagnetyczny, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego nad przepustnicą, Weber IWM 523 - rezystancja wtryskiwacza ok. 2 W Obudowa przepustnicy powietrza / połączona z zespołem wtryskowym, Bosch 32 MM 17 Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy (tzw. statyczny), zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Weber-Marelli IAW 6F.S3, zawierający: - dwie specjalne cewki zapłonowe, - przewody wysokiego napięcia, - świece zapłonowe. Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1-4, potem 2-3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona) - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu Cewki zapłonowe / dwie, specjalne, z dwoma końcówkami wysokiego napięcia każda (cylindry 1-4 oraz 2-3), Magneti-Marelli BAE 800 AK - rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,5...0,8 W - rezystancja uzwojenia wtórnego 6,66...8,14 kW Świece zapłonowe / Champion RC 9 YCC, Magneti-Marelli L 7 LCR, FIAT 9 GY SSR lub Bosch FR 7 DC2 - wymiana / co 30 000 km lub co 2 lata Odstęp elektrod 0,85...0,95 mm System sterowania pracą silnika / elektroniczny, mikroprocesorowy, Weber-Marelli IAW 6F.S3, zawierający: - elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi, - wyłącznik bezwładnościowy, - regulator prędkości obrotowej biegu jałowego, - czujnik położenia przepustnicy, - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, - czujnik temperatury cieczy chłodzącej, - czujnik temperatury powietrza zasilającego, - czujnik ciśnienia bezwzględnego, - sondę lambda w układzie wydechowym przed katalizatorem, - przekaźnik podwójny (pompy paliwa i główny), - złącze diagnostyczne, - lampkę kontrolną (w zestawie wskaźników). Wyłącznik bezwładnościowy / umieszczony przy siedzeniu kierowcy z lewej strony (pod wykładziną podłogi), łączący obwód elektryczny zasilania pompy paliwa z masą w przypadku uderzenia z prędkością powyżej 25 km/h Przekaźnik pompy paliwa / umieszczony w przedziale silnika, DRS 240 103/00 Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / elektromagnetyczny, umieszczony na obudowie sprzęgła, Magneti-Marelli Jaeger CVM - rezystancja czujnika 650...720 W - odstęp czoła czujnika od koła zamachowego (nieregulowany) 0,5...1,5 mm Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, PF 0C Rezystancja czujnika położenia przepustnicy / mierzona na złączu wielostykowym urządzenia sterującego - między stykami 14 oraz 16 1,34 kW - między stykami 16 oraz 30 w położeniu biegu jałowego 1,4 kW - między stykami 16 oraz 30 w położeniu pełnego otwarcia przepustnicy 2,4 kW Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji (CTN), WTS 05 Czujnik temperatury powietrza zasilającego / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji (CTN), ATS 05 Rezystancja czujników temperatury cieczy chłodzącej i powietrza zasilającego - przy -40°C 100 kW - przy -20°C 30 kW - przy 0°C 10 kW - przy 20°C 5 kW - przy 40°C 2,5 kW - przy 60°C 0 W Czujnik ciśnienia bezwzględnego / umieszczony w przedziale silnika, informujący o obciążeniu silnika za pomocą różnicy ciśnień między kolektorem ssącym i otoczeniem, PRT-03/03 Napięcie czujnika ciśnienia bezwzględnego - przy 0 kPa 4,75 V - przy 37 kPa 2,5 V - przy 75 kPa 0,25 V - przy 100 kPa 0 V Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony przy obudowie przepustnicy powietrza - rezystancja uzwojenia ok. 55 W Sonda lambda / Bosch 0258 003 222 Napięcie sygnału - mieszanka uboga 0,7...1,0 V - mieszanka bogata 0...0,4 V Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, umieszczone w przedziale silnika, Weber-Marelli IAW 06F.S3, wykonujące testy autodiagnostyczne, z możliwością przejścia do trybu pracy awaryjnej z wykorzystaniem zaprogramowanych wartości zastępczych w przypadku nieprawidłowej pracy systemu Parametry kontrolne Prędkość obrotowa biegu jałowego 850 ± 50 obr/min (brak możliwości ręcznej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego) Zawartość CO 0,35% (brak możliwości ręcznej regulacji zawartości CO) Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym 10° ± 3° przed ZZ (brak możliwości ręcznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu) PODWOZIE Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie Typ Valeo 180 CPB 3500 Średnica tarczy - zewnętrzna 181,5 mm - wewnętrzna 127 mm Skok całkowity pedału 140 ± 5 mm Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane Typ C514.510 Przełożenia - I bieg 3,909 - II bieg 2,157 - III bieg 1,435 - IV bieg 0,974 - V bieg 0,808 - bieg wsteczny 3,818 - przekładnia główna 3,564 Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół Układ kierowniczy / mechaniczny Przekładnia kierownicza / zębatkowa, o zmiennym przełożeniu Liczba obrotów koła kierownicy 4,4 Skok zębatki 137 mm Promień skrętu 4,85 m Kąt skrętu koła - zewnętrznego 33°14¢ - wewnętrznego 39°24¢ Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 19 mm Amortyzatory / hydrauliczne teleskopowe dwustronnego działania, Boge Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony) - zbieżność (regulowana) 0 ± 1 mm (0° ± 10¢) - pochylenie koła (nieregulowane) -0°15¢ ± 30¢ - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°30¢ ± 30¢ Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym Zawieszenie tylne / niezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych ułożyskowanych w rurowej osi tylnej i połączonych stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 17 mm, na sprężynach stożkowych opartych na czółnach osi rurowej i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach gazowych teleskopowych dwustronnego działania Amortyzatory / Boge Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony) - rozbieżność (nieregulowana) 0,5 ± 2 mm (0°05¢ ± 20¢) - pochylenie koła (nieregulowane) 0° ± 15¢ Piasta koła tylnego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym Układ hamulcowy Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, Bendix Średnica zewnętrzna tarczy 240 mm Grubość tarczy - nominalna 10,8...11,1 mm - minimalna po obróbce 9,55 mm - minimalna dopuszczalna 9,20 mm Nakładki cierne / Bendix F 0940 GG Minimalna dopuszczalna grubość nakładek ciernych / określona zaświeceniem się lampki kontrolnej na tablicy wskaźników lub zanikiem rowka w środku materiału ciernego nakładki Średnica cylindra zacisku 48 mm Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, Bendix Średnica robocza bębna - nominalna 180...180,25 mm - maksymalna po obróbce 180,85 mm - maksymalna dopuszczalna 181,35 mm Okładziny cierne / Bendix DON 8210 FF Minimalna dopuszczalna grubość okładzin 1,5 mm Średnica cylinderków 20,65 mm Pompa hamulcowa / w układzie tandem, Girling Średnica tłoków 20,65 mm Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac, Bendix Średnica tłoka 203,2 mm (8²) Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych Koła i ogumienie Obręcze - wersja 60 S / 4,5 B 13 - wersja 60 SX / 5 B 13 - koło zapasowe / 4,5 B 13 Ogumienie - wersja 60 S / 155/70 R 13 - wersja 60 SX / 165/65 R 13 - koło zapasowe / 135/80 B 13 Ciśnienie w ogumieniu - obciążenie częściowe - przód 0,20 MPa - tył 0,19 MPa - obciążenie całkowite - przód 0,22 MPa - tył 0,22 MPa - koło zapasowe 0,28 MPa WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Akumulator / 12 V 40 A×h/250 A (samochody bez klimatyzacji) lub 12 V 50 A×h/250 A (samochody z klimatyzacją), minus na masie Alternator / Magneti-Marelli A115I-14 V/65 A (samochody bez klimatyzacji) lub Magneti-Marelli A115I-14 V/75 A (samochody z klimatyzacją) Alternator Magneti-Marelli A115I-14 V/65 A Napięcie znamionowe 14 V Prąd maksymalny 65 A Prąd znamionowy - przy 1800 obr/min 38 A - przy 6000 obr/min 65 A Rezystancja uzwojenia twornika 2,4 W Regulator napięcia / RTM 121 A Napięcie regulowane przy 7000 obr/min i prądzie obciążenia 5...50 A 14,3...14,5 V Alternator Magneti-Marelli A115I-14 V/75 A Napięcie znamionowe 14 V Prąd maksymalny 75 A Prąd znamionowy - przy 1800 obr/min 40 A - przy 6000 obr/min 75 A Rezystancja uzwojenia twornika 2,587...2,613 W Regulator napięcia / RTM 121 A Napięcie regulowane przy 7000 obr/min i prądzie obciążenia 5...50 A 14,3...14,6 V Pasek klinowy / napędu alternatora - typ / wieloklinowy FIAT 4K 673 (samochody bez klimatyzacji) lub FIAT 4K 706 (samochody z klimatyzacją) - naciąg / mierzony za pomocą specjalnego przyrządu FIAT wynosi 500...600 N (pasek nowy) lub 350...450 N (pasek używany) Rozrusznik / Magneti-Marelli E80-12V-1kW Parametry kontrolne - prąd 200 A - napięcie 9,8...10 V - prędkość obrotowa 2200 obr/min - moment obrotowy 3,8 N×m Parametry kontrolne bez obciążenia - prąd 44...48 A - napięcie 11,4...11,5 V - moment obrotowy minimalny 12,5 N×m Parametry kontrolne podczas rozruchu - prąd 440 A - napięcie 7,6 V - prędkość obrotowa 11 400...12 300 obr/min Bezpieczniki - w centralce elektrycznej z lewej strony tablicy rozdzielczej / 8 ´ (12 V, 10 A), 2 ´ (12 V, 15 A), 4 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A) - w centralce wyposażenia dodatkowego z prawej strony tablicy rozdzielczej / 3 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A), zapasowe 2 ´ (12 V, 30 A) Żarówki - reflektorów H4 55/60 W - świateł pozycyjnych przednich 5 W - świateł przeciwmgłowych przednich H3 55 W - kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W - świateł hamowania 21 W - świateł pozycyjnych tylnych 5 W - świateł cofania 21 W - świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W - oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W Momenty dokręcania - śrub głowicy - 1. etap 30 N×m - 2. etap dokręcić o 90° - 3. etap dokręcić o 90° - pokryw łożysk korbowych 41 N×m - pokryw łożysk głównych - 1. etap 40 N×m - 2. etap dokręcić o 90° - koła zamachowego 44 N×m - koła zębatego wału korbowego 100 N×m - koła zębatego wałka rozrządu 70 N×m - napinacza paska zębatego 28 N×m - pokryw łożysk wałka rozrządu - śruby M8 20 N×m - śruby M6 10 N×m - pokryw kadłuba przedniej i tylnej 10 N×m - mocowania pompy cieczy chłodzącej 10 N×m - miski olejowej 10 N×m - czujnika ciśnienia oleju 32 N×m - kolektora ssącego 27 N×m - kolektora wydechowego 24 N×m - sondy lambda 53 N×m - świec zapłonowych 27 N×m - śrub kół 85 N×m Masy - własna - wersja 60 S (nadwozie 5-drzwiowe) 880 kg - wersja 60 SX nadwozie 3-drzwiowe 875 kg nadwozie 5-drzwiowe 890 kg - całkowita - wersja 60 S (nadwozie 5-drzwiowe) 1330 kg - wersja 60 SX nadwozie 3-drzwiowe 1325 kg nadwozie 5-drzwiowe 1340 kg - maksymalna przyczepy niehamowanej 400 kg - maksymalna przyczepy hamowanej 900 kg Pojemności - zbiornik paliwa 47 dm3 - układ smarowania 3,7 dm3 (z filtrem) - układ chłodzenia 4,6 dm3 - skrzynka przekładniowa 2,4 dm3 - układ hamulcowy 0,4 dm3 Materiały eksploatacyjne Paliwo / benzyna bezołowiowa o LO min. 95 Olej silnikowy / wg API SG, CCMC G4, SAE 15W 40 albo wg API SH, CCMC G5, SAE 10W 40, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem) Olej przekładniowy / wg API GL4, MIL-L2105, SAE 80W EP, sprawdzanie poziomu co 45 000 km lub co 3 lata, wymiana co 120 000 km Płyn chłodzący / płyn niskokrzepnący, wymiana co 60 000 km lub co 2 lata Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok, wymiana co 2 lata Zużycie paliwa - przy 90 km/h 4,4 dm3/100 km - przy 120 km/h 6,2 dm3/100 km - w cyklu miejskim 7,2 dm3/100 km Prędkość maksymalna 160 km/h |
Autor: | STax [ 25 Mar 2012, 00:12 ] |
Temat postu: | Re: FIAT Punto 60 S/60 SX 1,2i (1993 - 1999) |
Xyś napisał(a): Typ C514.510 Przełożenia - I bieg 3,909 - II bieg 2,157 - III bieg 1,435 - IV bieg 0,974 - V bieg 0,808 - bieg wsteczny 3,818 - przekładnia główna 3,564 Faktycznie przełożenia skrzynki C514.510 to: - I bieg 3,909 - II bieg 2,157 - III bieg 1,48 - IV bieg 1,121 - V bieg 0,902 - bieg wsteczny 3,818 - przekładnia główna 3,867 Dane wg książki z wydawnictwa Auto i sprawdzone obliczeniami. |
Autor: | Adrian1991 [ 03 Cze 2014, 11:44 ] |
Temat postu: | Re: FIAT Punto 60 S/60 SX 1,2i (1993 - 1999) |
Mam pytanie do kogoś co zna się na rzeczy, Nie mogę nigdzie znaleźć obudowy do filtra kabinowego do punta 60 sx z 97 roku silniik 1,2 czy uda się obudowa filtra kabinowego od Punta z silnikiem 1,1 .Możecie odpowiadać na forum lub na adres adrian.sitek@o2.pl" target="_blank pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |