Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
FIAT Punto TD 60 S/SX / TD 70 SX/ELX 1,7 TD (1996-1999) http://fiatpunto.com.pl/topic17155.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Xyś [ 28 Lip 2009, 15:28 ] |
Temat postu: | FIAT Punto TD 60 S/SX / TD 70 SX/ELX 1,7 TD (1996-1999) |
SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką, z wtryskiem pośrednim do komory wirowej, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika - wersje TD 60 S/SX / 176 B7.000 - wersje TD 70 SX/ELX / 176 A3.000 Silnik 176 B7.000 Średnica cylindra 82,6 mm Skok tłoka 79,2 mm Pojemność skokowa 1698 cm3 Stopień sprężania 19,0 Ciśnienie sprężania 3,0 MPa Moc maksymalna 46 kW (63 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4500 obr/min Moment maksymalny 118 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2500 obr/min Silnik 176 A3.000 Średnica cylindra 82,6 mm Skok tłoka 79,2 mm Pojemność skokowa 1698 cm3 Stopień sprężania 19,0 Ciśnienie sprężania 3,0 MPa Moc maksymalna 51 kW (69 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4500 obr/min Moment maksymalny 134 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2500 obr/min Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na czterech łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,5 mm Fazy rozrządu - otwarcie zaworu ssącego 4° przed ZZ - zamknięcie zaworu ssącego 32° po ZW - otwarcie zaworu wydechowego 32° przed ZW - zamknięcie zaworu wydechowego 4° po ZZ Wznios krzywek wałka rozrządu 8,8 mm Luz roboczy zaworów (na zimno) - zawór ssący 0,30 ± 0,05 mm - zawór wydechowy 0,25 ± 0,05 mm Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy oleju - typ / FIAT A 696 - naciąg / sprawdzany za pomocą przyrządu specjalnego FIAT - sprawdzanie naciągu / co 40 000 km - wymiana paska / co 105 000 km Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem, z wymiennikiem ciepła olej - ciecz chłodząca Termostat - temperatura początku otwarcia 78...82°C - temperatura pełnego otwarcia 88°C - skok zaworu (minimalny) 7,5 mm Wentylator / elektryczny, sześciołopatkowy, o dwóch prędkościach - temperatura włączenia - 1. prędkości 86...90°C - 2. prędkości 90...94°C - temperatura wyłączenia - 1. prędkości 81...85°C - 2. prędkości 85...89°C Pasek wieloklinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora - typ / Hutchinson 6 K - długość 935 ± 4 mm - ugięcie / mierzone za pomocą specjalnego przyrządu FIAT - sprawdzanie naciągu / co 30 000 km lub co 2 lata Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego 98 kPa Układ smarowania / pod ciśnieniem Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, napędzana paskiem zębatym Ciśnienie oleju / w temperaturze 100°C przy 3000 obr/nin wynosi 0,34...0,49 MPa Filtr oleju / wymienny, Olio Oil lub Mann W1126/4 Układ zasilania / wtryskowy, Bosch, z doładowaniem turbosprężarką, w wersjach TD 70 z katalizatorem utleniającym w układzie wydechowym i recyrkulacją spalin sterowaną elektroniczne Filtr paliwa / Bosch 1455 711 006 lub Mann WK 821, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa - wersje TD 60 / Bosch EP/VE R 538, z termiczną regulacją przyspieszonego biegu jałowego zimnego silnika - wersje TD 70 / Bosch EP/VE R 537, z termiczną regulacją przyspieszonego biegu jałowego zimnego silnika i potencjometrycznym czujnikiem położenia dźwigni przyspieszenia na pompie wtryskowej Kolejność wtrysku 1-3-4-2 (nr 1 od strony napędu rozrządu) Prędkość obrotowa biegu jałowego 900 ± 20 obr/min Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5250 ± 50 obr/min Ustawienie pompy / skok tłokorozdzielacza pompy 0,93 ± 0,05 mm w położeniu ZZ tłoka 1. cylindra Obsady wtryskiwaczy / Bosch KCA 30 S 41 Rozpylacze / Bosch DN 12 SD 290 Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza 15...15,8 MPa Wyłącznik bezwładnościowy / umieszczony przy siedzeniu kierowcy z lewej strony (pod wykładziną podłogi), łączący obwód elektryczny z przekaźnikiem zasilania zaworu elektromagnetycznego zatrzymania silnika w przypadku uderzenia z prędkością powyżej 25 km/h Świece żarowe / Beru 9800 207 220A lub Bosch A250 001 538 Urządzenie sterujące podgrzewania wstępnego silnika / elektroniczne, z możliwością samodiagnozowania Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem, FIAT, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok Turbosprężarka / Garrett T2 Ciśnienie doładowania (przy 4600 obr/min) 75 kPa Układ recyrkulacji spalin / w wersjach TD 70, zawierający: - elektroniczne urządzenie sterujące, - zawór elektromagnetyczny modulacji ciśnienia, - zawór recyrkulacji spalin, - czujnik położenia dźwigni przyspieszenia pompy wtryskowej, - czujnik prędkości obrotowej wału korbowego, - czujnik temperatury cieczy chłodzącej, - złącze diagnostyczne i współpracujący z pompą podciśnienia. Urządzenie sterujące / elektroniczne, Marelli MCR 102 A, umieszczone w przedziale silnika obok akumulatora Zawór elektromagnetyczny modulacji ciśnienia / Borg Warner, umieszczony w przedziale silnika obok akumulatora Zawór recyrkulacji spalin / Pierburg, umieszczony w tylnej części przedziału silnika Czujnik prędkości obrotowej wału korbowego / umieszczony na obudowie sprzęgła, współpracujący z kołem zamachowym - rezystancja czujnika 680 ± 100 W - odstęp czoła czujnika od wierzchołków zębów wieńca koła 0,25...1,3 mm Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony nad kołem zamachowym - rezystancja czujnika - przy 0°C 10 kW - przy 10°C 6 kW - przy 20°C 4 kW - przy 60°C 0,7 kW - przy 90°C 0,25 kW Złącze diagnostyczne / przystosowane do współpracy z testerem FIAT-Lancia Podwozie Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego Typ Valeo 215 DBV 5250 Średnica tarczy - zewnętrzna 200 mm - wewnętrzna 137 mm Skok całkowity pedału 140 ± 5 mm Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane Typ C510.517 Przełożenia - I bieg 3,909 - II bieg 2,243 - III bieg 1,440 - IV bieg 1,029 - V bieg 0,794 - bieg wsteczny 3,909 - przekładnia główna 3,733 Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych kulowych Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym Przekładnia kierownicza / zębatkowa, o zmiennym przełożeniu, z zaworem rozdzielczym i siłownikiem hydraulicznym integralnym Liczba obrotów koła kierownicy 2,9 Skok zębatki 137 mm Promień skrętu - samochody bez klimatyzacji 4,85 m - samochody z klimatyzacją 5,25 m Kąt skrętu koła - zewnętrznego 33°24¢ - wewnętrznego 39° Pompa wspomagania / hydrauliczna, łopatkowa, Denso, napędzana od pompy cieczy chłodzącej paskiem wieloklinowym Ciśnienie wspomagania - koła ustawione do jazdy prosto 0,35 MPa - koła maksymalnie skręcone maks. 8,5 MPa Pasek wieloklinowy / napędu pompy wspomagania - typ / FIAT 3K 917 - naciąg / sprawdzany za pomocą przyrządu specjalnego FIAT - sprawdzanie naciągu / co 30 000 km lub co 2 lata Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, z dolnymi wahaczami poprzecznymi trójkątnymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 19 mm Amortyzatory / gazowe teleskopowe dwustronnego działania, Boge 775 2626 Sprężyny / o oznaczeniu 775 6596 Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony) - zbieżność (regulowana) 0 ± 1 mm (0° ± 10¢) - pochylenie koła (nieregulowane) -0°15¢ ± 30¢ - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 2°30¢ ± 30¢ Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym Zawieszenie tylne / niezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych ułożyskowanych w rurowej osi tylnej i połączonych stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 17 mm, na sprężynach stożkowych opartych na czółnach osi rurowej i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach gazowych teleskopowych dwustronnego działania Amortyzatory / Boge 771 9070 Sprężyny / o oznaczeniu 775 6559 Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony) - rozbieżność (nieregulowana) 0,5 ± 2 mm (0°05¢ ± 20¢) - pochylenie koła (nieregulowane) 0° ± 15¢ Piasta koła tylnego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym Układ hamulcowy Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS (wyposażenie dodatkowe) Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą pełną, Bendix lub Girling Średnica zewnętrzna tarczy 257 mm Grubość tarczy - nominalna 11,8...12,1 mm - minimalna po obróbce 10,55 mm - minimalna dopuszczalna 10,2 mm Nakładki cierne / BA 3245 FF Minimalna dopuszczalna grubość nakładek ciernych / określona zaświeceniem się lampki kontrolnej na tablicy wskaźników lub zanikiem rowka w środku materiału ciernego nakładki Średnica cylindra zacisku 48 mm Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, Bendix Średnica robocza bębna - nominalna 180...180,25 mm - maksymalna po obróbce 180,85 mm - maksymalna dopuszczalna 181,35 mm Okładziny cierne / Bendix DON 8210 FF Minimalna dopuszczalna grubość okładzin 1,5 mm Średnica cylinderków 20,65 mm Pompa hamulcowa / w układzie tandem, Girling Średnica tłoków 20,65 mm Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac, Bendix Średnica tłoka 203,2 mm (8²) Pompa podciśnienia / łopatkowa, umieszczona na końcu wałka rozrządu i napędzana bezpośrednio Podciśnienie pompy 60...90 kPa Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych Układ przeciwblokujący ABS / Bosch 2SH, zawierający elektroniczne urządzenie sterujące połączone z zespołem hydraulicznym, cztery elektrozawory, cztery czujniki prędkości obrotowej każdego z kół, dwa korektory siły hamowania hamulców tylnych oraz lampkę kontrolną układu ABS (w zestawie wskaźników) Czujniki prędkości obrotowej kół / indukcyjne Odstęp czoła czujnika (nieregulowany) - dla koła przedniego 0,645...1,305 mm - dla koła tylnego 0,06...1 mm Koła i ogumienie Obręcze / 5 B 14, koło zapasowe 4,5 B 14 Ogumienie - wersje TD S/SX / 165/65 R 14 - wersja TD ELX / 165/65 R 14 lub 175/60 R 14 - koło zapasowe 135/80 B 13 Ciśnienie w ogumieniu - obciążenie częściowe - przód 0,24 MPa - tył 0,20 MPa - obciążenie całkowite - przód 0,24 MPa - tył 0,22 MPa - koło zapasowe 0,28 MPa WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Akumulator / 12 V 60 A×h/320 A, minus na masie Alternator / Magneti-Marelli A115L-14 V/65 A lub Magneti-Marelli A127I-14 V/85 A (samochody z klimatyzacją) Pasek wieloklinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora - typ / Hutchinson 6 K - długość 935 ± 4 mm Rozrusznik / Bosch DW-12 V-1,7 kW Parametry kontrolne - prąd 480 A - napięcie 8,85 V - prędkość obrotowa 1760 obr/min - moment obrotowy 13 N×m Parametry kontrolne bez obciążenia - prąd 30...40 A - napięcie 11,7 V - minimalny moment obrotowy 27 N×m Parametry kontrolne podczas rozruchu - prąd 1000...1050 A - napięcie 5,2...5,4 V - prędkość obrotowa 3600 obr/min Bezpieczniki - w centralce elektrycznej z lewej strony tablicy rozdzielczej / 8 ´ (12 V, 10 A), 2 ´ (12 V, 15 A), 4 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A) - w centralce wyposażenia dodatkowego z prawej strony tablicy rozdzielczej / 3 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A), zapasowe 2 ´ (12 V, 30 A) Żarówki - reflektorów H4 55/60 W - świateł pozycyjnych przednich 5 W - świateł przeciwmgłowych przednich H3 55 W - kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W - świateł hamowania 21 W - świateł pozycyjnych tylnych 5 W - świateł cofania 21 W - świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W - oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W Momenty dokręcania - śrub głowicy - śruby wewnętrzne 1. etap 10 N×m 2. etap dokręcić o 60° 3. etap dokręcić o 90° - śruby zewnętrzne 30 N×m - pokryw łożysk korbowych - 1. etap 20 N×m - 2. etap dokręcić o 70° - pokryw łożysk głównych 113 N×m - koła zamachowego 142 N×m - koła zębatego wału korbowego 190 N×m - koła zębatego wałka rozrządu 118 N×m - koła zębatego pompy wtryskowej 49 N×m - nakrętki napinacza paska zębatego 44 N×m - pokryw łożysk wałka rozrządu 19 N×m - pokryw kadłuba przedniej i tylnej 113 N×m - mocowania pompy cieczy chłodzącej 25 N×m - koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 23 N×m - kolektorów ssącego i wydechowego 25 N×m - miski olejowej 15 N×m - czujnika ciśnienia oleju 32 N×m - podstawy filtra oleju do kadłuba - śruby M10 71 N×m - śruby M12 98 N×m - świec żarowych 15 N×m - pompy wtryskowej 25 N×m - obsad wtryskiwaczy 55 N×m - turbosprężarki 40 N×m - śrub kół 85 N×m Masy - własna - wersja TD S nadwozie 3-drzwiowe 1000 kg nadwozie 5-drzwiowe 1015 kg - wersja TD SX nadwozie 3-drzwiowe 1025 kg nadwozie 5-drzwiowe 1025 kg - wersja TD ELX nadwozie 3-drzwiowe 1035 kg nadwozie 5-drzwiowe 1035 kg - całkowita - wersja TD S nadwozie 3-drzwiowe 1450 kg nadwozie 5-drzwiowe 1465 kg - wersja TD SX nadwozie 3-drzwiowe 1475 kg nadwozie 5-drzwiowe 1475 kg - wersja TD ELX nadwozie 3-drzwiowe 1485 kg nadwozie 5-drzwiowe 1485 kg - maksymalna przyczepy niehamowanej 400 kg - maksymalna przyczepy hamowanej 1100 kg Pojemności - zbiornik paliwa 47 dm3 - układ smarowania 4,8 dm3 (z filtrem) - układ chłodzenia 7,2 dm3 - skrzynka przekładniowa 2,4 dm3 - układ hamulcowy - bez ABS 0,4 dm3 - z ABS 0,5 dm3 - układ kierowniczy ze wspomaganiem ok. 0,7 dm3 Materiały eksploatacyjne Paliwo / olej napędowy Olej silnikowy / wg API CD, CCMC PD2, SAE 15W 40, wymiana co 7500 km lub co 1 rok (z filtrem) Olej przekładniowy / wg API GL4, MIL-L2105, SAE 80W EP, sprawdzanie poziomu co 45 000 km lub co 3 lata, wymiana co 120 000 km Płyn chłodzący / płyn niskokrzepnący, wymiana co 60 000 km lub co 2 lata Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok, wymiana co 2 lata Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej przekładniowy do skrzynek automatycznych typu Dexron II, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany) Zużycie paliwa - wersje TD 60 S/SX - przy 90 km/h 4,8 dm3/100 km - przy 120 km/h 6,7 dm3/100 km - w cyklu miejskim 7,2 dm3/100 km - wersje TD 70 SX/ELX - przy 90 km/h 4,5 dm3/100 km - przy 120 km/h 6,4 dm3/100 km - w cyklu miejskim 6,9 dm3/100 km Prędkość maksymalna - wersje TD 60 S/SX 155 km/h - wersje TD 70 SX/ELX 163 km/h |
Autor: | Thomas [ 28 Lip 2009, 17:51 ] |
Temat postu: | |
Xyś,a może by tak przykleić wszystkie ?? |
Autor: | raxon [ 28 Lip 2009, 18:50 ] |
Temat postu: | |
no mozna wszystkie do jednego tematu i podkleic |
Autor: | Xyś [ 28 Lip 2009, 19:43 ] |
Temat postu: | |
jako ze nie mam takie możliwości to tego nie zrobię i wszelkie uwagi i błędy zgłaszajcie będą (NIE ! ) mile widziane |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |